Stevig zijn... enige juiste standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:39

takkie_muis schreef:
+1 , wil ze graag kleiner ik ben gewoon opgezadeld ermee , kan niet snappen dat je die dingen opvult met siliconen om ze groter te maken :')

nou ik snap dat wel! Zodra ik centjes heb doe ik dat ook :j
ik stoor mij vreselijk aan die gebruikte theezakjes die overgebleven zijn nadat het knallers van ballonnen gevuld met melk zijn geweest :=

Geryon

Re: Stevig zijn... enige juiste standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:45

_O- Wat een beschrijving :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 12:55

_O- Ja dan begrijp ik het wel, maar als ze gewoon zijn zonder dat het een melkbar geweest is en voor de mooi ze laat opvullen vindt ik bullshit :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:08

Ojajoh schreef:
Fiffill schreef:
Ja dat slaat echt helemaal nergens op :+ "kijk dit is vrouwelijk" nee, dat is overgewicht.

Juist! jij raakt hem :D :+
er wordt maar wat graag verscholen achter stevig of curvey :+

Want het is toch wel een schande dat er dikke vrouwen zijn?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:09

Nee.... maar wel het afgeven op anderen :) dat was iig waar ik het over had.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:13

Urielle schreef:
Want het is toch wel een schande dat er dikke vrouwen zijn?

nee hoor, maar ze moeten er wel eerlijk voor uitkomen en zich niet gaan lopen verschuilen achter allerlei excuses

ik heb zelf ook de periode gekend dat ik mijzelf de blubber trainde en totaal niet kon afvallen en dus maar flink bleef
nu achteraf weet ik ook mijn fouten hierin (gelukkig!)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:29

Waarom? Je bent toch aan niemand verantwoording schuldig? Of een andere vrouw dik is omdat ze medicijnen gebruikt, omdat ze familiale aanleg heeft, een slecht werkende schildklier, zwanger is, of elke avond nog een rondje Mac doet gaat mij echt niks aan. En ook niet of ze zichzelf dik, mollig, gezet, een maatje meer, curvy, vet, stevig of volslank noemt. Hebben we met zijn allen helemaal niks mee te maken en hoeven we ook niet te veroordelen.
Hetzelfde trouwens met dames met het omgekeerde probleem. Het zal me mijn reet roesten of ze dun zijn door anorexia, een verkeerd eetpatroon, overmatig sporten, aanleg of ziekte. En dat hoeven ze al helemaal niet aan iemand uit te leggen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:35

Urielle schreef:
Waarom? Je bent toch aan niemand verantwoording schuldig? Of een andere vrouw dik is omdat ze medicijnen gebruikt, omdat ze familiale aanleg heeft, een slecht werkende schildklier, zwanger is, of elke avond nog een rondje Mac doet gaat mij echt niks aan. En ook niet of ze zichzelf dik, mollig, gezet, een maatje meer, curvy, vet, stevig of volslank noemt. Hebben we met zijn allen helemaal niks mee te maken en hoeven we ook niet te veroordelen.
Hetzelfde trouwens met dames met het omgekeerde probleem. Het zal me mijn reet roesten of ze dun zijn door anorexia, een verkeerd eetpatroon, overmatig sporten, aanleg of ziekte. En dat hoeven ze al helemaal niet aan iemand uit te leggen.

hoeven ze idd ook niet, maar waarom de excuses dan of het verschuilen erachter?
dat dus ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:41

Gewoon woorden gebruiken die bij de situatie horen. Ik ga een houten plank ook geen metalen balk noemen omdat ik dat fijner vind klinken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:43

Omdat mensen toch veroordelen en het niet prettig voelt om beschouwd te worden als een schrokkende veelvraat zonder zelfdiscipline als je leeft op drie blaadjes sla en een appel bijvoorbeeld. Maar gezien jouw post moet je die situatie toch herkennen?

En dan nog, ik heb overgewicht en ik weet dat het van mijn voorliefde voor cola, friet en chocolade komt. Maar dat wil niet zeggen dat ik het tof vind als mensen kritiek geven op mijn figuur. Ook voelt het als een bevestiging van die kritiek als ik zeg dat ik idd teveel snoep en ongezond eet (ja, idd, ik ben ook echt een minderwaardig vet varken, want heb vanochtend na het rijden een flesje cola gedronken ipv water :+ Dat idee.) En daarnaast kan ik het niet uitstaan dat er mensen zijn die zo'n snelle verbranding hebben dat ze het allemaal wel kunnen eten, nog minder sporten dan ik en toch een goed figuur hebben. Het is ze gegund hoor, maar het zijn vaak ook die mensen die lopen kappen op anderen die minder gezegend zijn en natuurlijk zou ik ook graag gewoon willen kunnen snoepen zonder het terug te hoeven zien in mijn lijn!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:45

waarom?
omdat je keihard veroordeeld word op uiterlijke zaken...daarom,
waarom zeggen sommige heel dunne meiden ook "ik kan eten wat ik wil maar er komt niets aan..."
omdat omstanders daadwerkelijk opmerkingen durven te maken richting eetstoornissen, terwijl iemand gewoon van zichzelf dun is en daar niets voor doet,
ik heb ook altijd allerlei "excuses" gemaakt, puur omdat van kleins af aan ik keihard ben veroordeelt vanwege het feit dat ik zwaarder was dan mijn leeftijdsgenootjes(en dan spreek ik over vanaf 6 jaar oud dat dit gebeurde) en het feit dat ik een bril droeg.
die bril kon ik oplossen door lenzen te gaan dragen zodra ik mocht van mijn moeder...
die kiloos is een ander verhaal als je door alle negatieve ervaringen allerlei problemen hebt met je lichaam, je zelfbeeld, je zelfrespect en ga zo maar door.
excuses worden verzonnen en gebruikt omdat mensen zich schamen, niet eerlijk durven te zijn over bepaalde zaken omdat ze bang zijn veroordeelt te worden, ook wel weten dat er iets misschien niet helemaal goed gaat, maar niet weten hoe ze dit moeten oppakken, of op dat moment niet kunnen aanpakken.
daarom worden er excuses gemaakt,
ik heb er een hekel aan als mensen gaan lopen zeiken op een ander zijn.haar voorkomen.
je weet niet waarom iemand zwaarder is dan gemiddeld, of lichter dan gemiddeld en hoe het allemaal zo gekomen is .
ik denk ook dat plaatjes zoals besproken in het topic eigenlijk meer een signaal zijn van dat mensen gewoon eens moeten stoppen met oordelen over zaken waar ze geen fluit mee te maken hebben en geen kennis van zaken hebben als ze weer eens iemand zonder ook maar enige kennis van die persoon te hebben, de grond in trappen
dit is trouwens ook echt algemeen bedoelt, niet als directe reactie op iemand, maar het was gewoon hetgeen me te binnen schoot.

de houten plank een metalen balk noemen is niet echt een passend voorbeeld...b ij voorwerpen spelen er geen emoties en herinneringen mee, bij iemand die niet perfect op gewicht is en daar moeite/problemen mee heeft wel...
ongeacht of dit kilo's te veel of te weinig zijn
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 26-04-13 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:45

Ik heb het niet over anderen hoor :) Toen ik veelste zwaar was ging ik mezelf ook niet curvy of 'vrouwelijker-dan-die-magere-latten' noemen. Zodra je dat gaat doen laat je al zien dat jij moeite hebt met je lichaam en niemand anders. Dat mensen je dan gaan veroordelen is bijzaak.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:47

ik ook niet Phor, maar ik bedoel meer te zeggen dat er genoeg mensen zijn die dat wel doen , puur omdat ze ook naar zichzelf toe niet eerlijk durven of kunnen zijn puur door de negatieve lading die dat met zich mee draagt.
edit

ik zag vorig jaar een foto van mijzelf met mijn "zusje" , ik schrok me het schompus, daar was ik op mijn zwaarst, daar was niets curvy aan hoor...of jawel...rond is ook een boogje.... toen zat ik zwaar slecht in mijn vel , had last van nare eetgedachtes en vreetbuien en was depressief met maatje 54(ruim) nu met 46 ben ik dan al ene heel eind errug blij...nog een beetje en dan mag ik ook curvy zijn ;) buiten het feit om dat mijn buste niet in dat plaatje past :+
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 26-04-13 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:48

Precies en dat is het hele probleem nou met die plaatjes :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:48

phormicola schreef:
Gewoon woorden gebruiken die bij de situatie horen. Ik ga een houten plank ook geen metalen balk noemen omdat ik dat fijner vind klinken.

Materiaal is een vast gegeven. Uiterlijk niet.
De ene Bokker zal een meisje met maat 42 een hopeloos vette koe vinden, een andere Bokker noemt het mollig en nog een ander noemt het normaal. Bovendien is het nergens voor nodig om jezelf met woorden omlaag te trekken. Dik heeft een heel andere connotatie dan stevig. Noem jezelf steevast dik en je bent binnen de kortste keren niet alleen dik maar ook nog depressief :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:50

Maar waarom zou je er depressief van worden? :+ Echt, de meeste mensen leggen zichzelf al die negativiteit op, niet anderen!
Ik word er persoonlijk depressief van als ik tegen mezelf ga lopen liegen. Maar goed, ik zal wel weer vreemd zijn :')

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:52

Als ik maatje zero had kon ik mijn werk niet volhouden. Plus als je een keer goed ziek wordt hou je niks over. Een panlat is ook niks om naast te liggen. Ik ben curved niet dik gewoon slank met vrouwelijke vormen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:53

Phor : omdat bij sommige mensen vanaf jongs af aan er in gestampt is dat ze toch nooit goed genoeg zullen zijn op welk vlak dan ook , een deel van de mensen die excuses gebruiken, durft niet toe te geven , wil niet toegeven, maar zal zelfs vinden dat ze het recht niet hebben om toe te geven want sja, ze zijn het niet waard, hun probleem is minderwaardig en ze hebben het recht niet om dat op te lossen, gezonder te worden, of gelukkig te zijn.
klinkt dramatisch, maar helaas weet ik dat het zo werkt in sommige gevallen.

Tanjaatjuh, als ik maatje zero heb, dan ben ik al gecremeerd denk ik, geloof niet dat ik dat maatje bij leven of als ik letterlijk een skelet ben haal :n
daar is mijn bot opzet te breed voor :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:54

Denk maar niet dat ik dat niet begrijp hoor :) Ik ben wdb van heel erg ver (en diep) gekomen. Ik wil alleen maar zeggen dat je niet uit dat patroon gaat komen door tegen jezelf te liegen over je situatie.
The truth shall set you free :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:58

tanjaatjuhh schreef:
Als ik maatje zero had kon ik mijn werk niet volhouden. Plus als je een keer goed ziek wordt hou je niks over. Een panlat is ook niks om naast te liggen. Ik ben curved niet dik gewoon slank met vrouwelijke vormen.

^ en dit is dus een van die domme reacties waar het topic over gaat en wat die plaatjes illustreren. Leven en laten leven en niet gaan afgeven op anderen :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:59

Urielle schreef:
Omdat mensen toch veroordelen en het niet prettig voelt om beschouwd te worden als een schrokkende veelvraat zonder zelfdiscipline als je leeft op drie blaadjes sla en een appel bijvoorbeeld. Maar gezien jouw post moet je die situatie toch herkennen?

jazeker herken ik het, maar ik noemde mijzelf gewoon dik,klaar uit...ik ga niet zeggen "ja maar ik heb zware botten :+ "
of iets in die trand....

en uiteindelijk bleek de fout ook wel degelijk bij mijzelf te liggen,want wat ik dacht dat ik gezond deed was gewoonweg fout, gelukkig ben ik daarachter gekomen :j
en als je dat weet en er niks aan doet,tja dan moet je ook niet miepen
en dat gebeurd echt wel heel veel hoor :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:00

Ik word daar wel depressief van hoor, als ik mezelf de hele dag maar beschouw als dik, lelijk, ongedisciplineerd, geen ruggegraat :=
Dan bekijk ik mezelf toch echt liever als 'als die buik eraf is en de kont straks weer een beetje bijgetraind, dan valt het nog best mee.'
Maar daar kan ik een opmerking van een ander over die buik dus ook echt even niet bij gebruiken, ben al kritisch genoeg op mezelf en moeite genoeg om een positief zelfbeeld vast te houden.
Citaat:
Ik wil alleen maar zeggen dat je niet uit dat patroon gaat komen door tegen jezelf te liegen over je situatie.

Dat werkt denk ik voor iedereen anders. Hoe negatiever ik ben, hoe minder ik doe. Als ik denk dat ik niet kan paardrijden, stap ik niet eens meer op om het nog te proberen. Als ik denk dat ik een vette koe ben, grijp ik juist naar de chocola omdat ik mijn negativiteit weg wil eten en omdat het toch niks meer uit maakt, ben al dik, niemand die me mooi vind dus wie kan het wat schelen.
Als ik mezelf positiever bekijk, kan ik me veel beter aan mijn dieet houden. Dat buikje en die kont zijn controleerbaar, een lijf als een grote klomp vet is een hopeloos geval. ;)
Zo werkt het voor mij.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:01

Urielle schreef:
phormicola schreef:

Materiaal is een vast gegeven. Uiterlijk niet.
De ene Bokker zal een meisje met maat 42 een hopeloos vette koe vinden, een andere Bokker noemt het mollig en nog een ander noemt het normaal. Bovendien is het nergens voor nodig om jezelf met woorden omlaag te trekken. Dik heeft een heel andere connotatie dan stevig. Noem jezelf steevast dik en je bent binnen de kortste keren niet alleen dik maar ook nog depressief :+

Werkt dat dan, jezelf voor de gek houden? Lijkt mij niet... als je dik bent ben je dik, zo simpel is dat. Ongeacht de redenen en ongeacht of dat slecht zou zijn of niet. Die invulling geef je er namelijk zelf aan. Kun je het nog wel proberen zachtjes uit te drukken met "stevig" en wat voor termen dan ook, maar zelf heb je toch ook wel door hoe het precies zit? Wat is het nut daar nou van? Je hoeft jezelf niet de hele dag af te kraken, maar je houdt jezelf toch voor de gek - en dat werkt gewoon niet - als je het zo probeert weg te stoppen?
Kun je beter werken aan acceptatie van jezelf of er iets aan doen (in hoeverre dat mogelijk is).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:02

Fiffill schreef:
Werkt dat dan, jezelf voor de gek houden? Lijkt mij niet... als je dik bent ben je dik, zo simpel is dat. Ongeacht de redenen en ongeacht of dat slecht zou zijn of niet. Die invulling geef je er namelijk zelf aan. Kun je het nog wel proberen zachtjes uit te drukken met "stevig" en wat voor termen dan ook, maar zelf heb je toch ook wel door hoe het precies zit? Wat is het nut daar nou van? Je hoeft jezelf niet de hele dag af te kraken, maar je houdt jezelf toch voor de gek - en dat werkt gewoon niet - als je jezelf op die manier voor de gek houdt?
Kun je beter werken aan acceptatie van jezelf of er iets aan doen (in hoeverre dat mogelijk is).

jij zegt precies wat ik denk en bedoel! ik kan mijzelf niet zo goed verwoorden :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:03

Maar dan ligt er een heel ander probleem aan ten grondslag, niet het overgewicht :) Jezelf dik noemen zou namelijk helemaal geen impact moeten hebben op jezelfbeeld. het zijn maar vetjes, niet de essentie van wie jij bent. Dat is een onvermogen van het scheiden van hele verschillende zaken.