Nier bij leven afstaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Re: Nier bij leven afstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 14:25

Ik hoop het. Ik hoop het oprecht.
Dat was ergens ook de bedoeling, en mijn frustatie uiten, en ik heb echt heel veel lieve pb's gehad, waarvan sommige echt veel steun en kracht gaven door te zetten...

JazzOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 14:29

Gewoon even een hele dikke knuffel! :(:) Ik vind je al een topper dat je het uberhaupt wilt proberen!!!
Mijn man is inmiddels getransplanteerd *\o/* Hij heeft een post mortale nier gehad en alles gaat *knockonwood* PERFECT!!! Hij is echt zó enorm opgeknapt :D

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 14:34

Wat lief :)

En wat goed, dat je man het zo goed doet! Thumbs up!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 22:02

Tegenslagen maar veel geleerd,
Ergens trots dat ik het heb geprobeerd.

Zojuist de knoop doorgehakt. De donatie is van de baan. Ik heb mij afgemeld als donor.

Geen idee of jullie het nog meegekregen hadden.
Ik moest een aantal weken terug naar het erasmus voor de uitslag van mijn ct scan, en de bloeddruk werd gemeten.
Die was weer torenhoog.

Toch vorige week maandag naar de huisarts gegaan. Ik heb ruim een half uur met hem gesproken, bepaalde afspraken gemaakt en hij heeft een aantal dingen verhelderd.
Hij zag dat ik gewoon in paniek raakte en hij vind het mooi te zien dat ik heel ver wil gaan om mijn lichaam gezond te houden.
Wel vind hij dat ik me niet moet fixeren, maar hij snapt het wel.
We hebben afgesproken dat ik 3 x per week minimaal 30 min hardloop. Geen zout meer, geen drop. Hij weet dat ik dat sowieso al zoveel mogelijk mijdt, maar dan maar helemaal niets meer.
Elk half jaar test hij me, mocht de onderdruk 100 en hoger zijn moet ik direct naar hem.

De donatie.
Ik heb, vooraf, met mezelf afgesproken dat indien ik drie tegenslagen kreeg ik zou stoppen, afhankelink van de zwaarte ervan.
Te hoge creatininewaarden,
Te hoge bloeddruk,
Allergische reactie op de ct scan,
Dubbelsysteem waardoor de rechternier minder functioneel is,
Een moeder die er fel en falicant tegen is.

Het is teveel geworden.
Ik heb zojuist de transplantatiecoordinator gemaild. Ze had vanmiddag gemaild wanneer de 24-uurs urine kwam.
Ik heb excuses gemaakt, en uitgelegd wat mij dreef tot deze keus.

Ik baal er ^$*@("; bijzonder van. Maar ik kies voor mezelf.
Ik zie de "tegenslagen" als signalen van mijn lichaam.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:08

Vind het sowieso al bewonderenswaardig dat je er over na hebt gedacht en serieus mee bezig bent geweest.
Maar je eigen lijf en leven is toch wel het belangrijkste! Goed dat je voor jezelf kiest.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 22:59

Ja. Het was wel een moeilijk knoop om uit elkaar te trekken.
Gelukkig kan ik met álles terecht bij mijn huisarts; mijn held.

Maar eerlijk is eerlijk ik heb 3 x excuses gemaakt in de email. En ik hoop dat ze begrip kunnen opbrengen....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 06:48

Je eigen gezondheid gaat voor, was zo ie zo al een heel mooi iets wat je wilde doen.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:44

Ik vind het al ontzettend knap van je hoever je bent gekomen. Je eigen gezondheid gaat voor alles. En ondanks dat je zelf misschien niet gedoneerd hebt, hoop ik dat je andere mensen in ieder geval aan het denken hebt gezet :j

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:55

Vumana89 schreef:
Ja. Het was wel een moeilijk knoop om uit elkaar te trekken.
Gelukkig kan ik met álles terecht bij mijn huisarts; mijn held.

Maar eerlijk is eerlijk ik heb 3 x excuses gemaakt in de email. En ik hoop dat ze begrip kunnen opbrengen....

Ben een stille meelezer vanaf het begin, vind het zo stoer dat je het geprobeerd hebt, maar je moet naar je gevoel luisteren. Als ze in het ziekenhuis geen begrip op kunnen brengen is dat hun probleem en niet de jouwe. Ik geef je groot gelijk dat je het niet door gaat zetten.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:04

Waarom zouden ze in het ziekenhuis geen begrip kunnen opbrengen? Ze zullen het jammer vinden, maar er zal vast wel begrip zijn, hoor. Nu zou ik me eigenlijk niet laten afschrikken door een allergische reactie op een contrastvloeistof of een moeder die tegen is. Dat je een nier hebt die niet goed werkt, daarvan kan ik me voorstellen dat het een ding is wat zorgt dat je deze beslissing neemt. Hebben de artsen het om die reden ook afgeraden of zagen zij daar geen probleem in?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 09:54

Deze arts zag geen problemen, maar ook niet in mijn hoge bloeddruk.
(Ik heb contact gehad met het lumc ook, zij keuren dan direct af).

Mijn moeder is zeker wel een hobbel, ik woon nog thuis en zij zegt (geloof ook echt dat ze het meent) niet voor me te zorgen.Haar tegens worden gedreven door haar manier van opvoeding.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:58

Maar dat je moeder zo tegen is, wist je toch ook toen je dit traject inging? Dat is geen aanval, maar daar ben ik nieuwsgierig naar. Dacht je dat ze gaandeweg wel zou bijdraaien?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 10:10

Ik wist het, maar ze was nog redelijk mild.
Maar na de allergische reactie en het dubbelsysteem draaide ze gewoon door leek wel.

Ze heeft er moeite mee. Zij en mn vader hebben alle moeite van de wereld moeten doen mij te krijgen. Mijn vader verongelukte toen mn moeder hoog zwanger was.
Ik denk dat ze als de dood is dat mij wat gebeurd, omdat ik het enige ben wat ze nog heeft van mijn vader.
Dit heb ik verteld in het emc. Hierop heb ik gevraagd of ze geen gesprek kon krijgen met iemand? Iemand die haar kon uitleggen hoe en wat, want van mij nam ze het niet aan. Ze kon praten met de maatschappelijk werker, maar ze heeft niet gebelt, en dat neem ik haar ergens wel kwalijk.

We hebben echt zo een erge ruzie gehad.
Toen heb ik besloten, op verzoek van haar, maar met in acht neming van de hobbeltjes om me terug te trekken.
Als het allemaal van een lijen dakje gegaan was, was mijn keus wellicht anders.

De allergische reactie kan, voor sommige bokkers overtrokken lijken.
Mijn moeder heeft een medicijnen allergie en het is wel zo dat ik daardoor voorzichtiger ben.
Aannemen-uitsluiten kan uiteraard pas op het moment dat het bepaalde medicijn toegedient word, maar ik ben daar zeer oplettend in.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:16

Ik snap je verhaal hoor, alleen is het wel jammer dat met de kennis die je op voorhand ook al had toch dit traject bent ingegaan. Daarvoor is het, imo, te belangrijk en ook een té beladen onderwerp.
Dat er geen contact met je moeder is opgenomen, vind ik niet zo vreemd: jij bent de "patiënt" en niet je moeder.

In ieder geval goed dat je het hebt geprobeerd en ik hoop zo dat er zoveel meer mensen zijn die, voor of na hun dood, willen doneren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:31

Je bent tot het uiterste gegaan, en maakt (ook) nu een verstandige beslissing. Respekt.

JazzOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:03

Jammer dat het uiteindelijk niet doorging :-( Maar je mag heel erg trots zijn op jezelf dat je het geprobeerd hebt!!!