Shiloh schreef:Ik vind onderzoek sowieso goed passen.
Ik vind dat mensen met Autisme/Asperger heel vindingrijk zijn en over het algemeen heel snel de details en de verbanden zien. Daarmee een heel groot oplossend vermogen hebben en creatieve en vooral efficiënte (want inefficiëntie is ZO onlogisch) ideeen hebben. Ondertussen zijn ze (we) ook heel precies en nauwkeurig en houden we erg van regelmaat, duidelijkheid en regels. Een laboratorium omgeving oid, is daarom gewoon perfect.
Niet helemaal eens. Ik weet niet of het voor jullie ook zo is, maar mijn vriend ziet wel alle details, maar kan hierin geen verbanden leggen of een systeem maken. Het blijft een verzameling losse gegevens voor hem.
Creativiteit heeft hij ook niet, hij kan eigenlijk alleen kopieren. (sorry ik ben de trema kwijt)
Dus wel efficient, structuur, regels (mits ze in zijn straatje passen dan), maar geen creativiteit of oplossend vermogen.
Uitvoerend werk als laborant zou hem eigenlijk beter passen denk ik, dan zijn R&D-functie. (maar ook een beetje zonde na het doctoreren om dan een HBO-functie te gaan doen).