Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ellie_F schreef:_Jen schreef:http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BvEizypoyO0
Nog een keer een filmpje voor info en te laten zien wat het allemaal aanricht.l
Ben het filmpje aan het kijken en begrijp ik het nou goed (wordt over gesproken bij 12:06) dat orale anticonceptie de opname van B12 verstoort?
Zou een van jullie dit ook even willen luisteren?
Tabor_Dino schreef:Ik wil mij hier graag melden.
6 weken geleden ben ik naar de huisarts geweest, omdat ik erg veel last van darmklachten had. (krampen en binnen 5 min naar de wc rennen)
Hij wilde graag bloedonderzoek doen, om dingen uit te sluiten.
In de familie komt een B12 tekort voor en dus gelijk maar gevraagd om dit ook maar te testen. Voor de rest op darmklachten na geen symptomen.
De bloeduitslag was goed maar B12 was te laag (83). Gelijk met een injectie begonnen en na 2 weken nog 1 en daarna na een maand.
Ik merk in mijn darmen wel iets verschil, maar het is logisch dat het weinig is, de start die ik heb gehad is zo als ik hier gelezen heb niet zoals het hoort.
Nu wil die over 2 maanden bloedprikken en de volgende injectie doen. Hij zegt wel het maakt niet hoe veel je het krijgt te veel gaat er toch weer uit. Maar meer dan dit wil die nu niet doen.
Ik verwacht ook een scheef beeld van de bloeduitslag, maar we zullen zien. We testen dan wel geloof ik de actieve B12. (zit in zwitserland alles duits en duits op medisch gebied is nog niet zo sterk haha)
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die ook deze darmklachten hebben.
Het beperkt je in dingen doen. Nu is het zo als ik weg ga eet ik liever niet dan krijg ik ook geen krampen, maar gezond is het ook weer niet.
_Jen schreef:Alet waarom ben je zo snel afgebouwd?
nynke55 schreef:Tabor-Dino, ik kan je helaas niks adviseren, behalve dat je misschien op het B12-forum meer lotgenoten treft. Ik heb geen problemen met mijn darmen, dus ik kan daar niets van zeggen.
Alet74 schreef:_Jen schreef:Alet waarom ben je zo snel afgebouwd?
Dat valt toch wel mee? Ook een kwestie van eerst proberen wat werkt: 4 weken is te lang, 2 weken dan maar proberen. Maar waarschijnlijk speelt er dus meer dan alleen B12.
Vandaag naar de ha geweest. Mocht weer bloedprikken en dan kijken we volgende week (had ik toch al een afspraak voor prikpil en B12) of ik aan de schildkliermedicijnen moet. (ik hoop het bijna; toch wel een aparte ervaring dat ik hoop dat ik een chronische ziekte -dat is het toch?- heb)
Malkesta schreef:@ Tabor ik had ook darmklachten, gaandeweg werd dat steeds beter. De internist geloofde niet dat er geen verband was...maar ja die geloofde ook niet in B12 tekort...De huisarts zag het verband wel.
Even advies...ik wil graag zelf prikken dus ha gevraagd ze zei dat ze wilde weten hoeveel mijn B 12 zakt in als ik aan de spuit toe ben. Nou moet ik morgen een spuit heb beginnende spierpijn dus mooi op tijd voor de ellende begint...Maar ga ik dan nu bloedprikken of stel ik de spuit nog een week uit en laat ik bloedprikken als mijn man net een echtscheiding wil gaan aanvragen eind volgende week...Want dan ben ik echt te laat...iemand een tip?
_Jen schreef:Alet had je bericht niet meer gezien maar van 2 keer per week naar 1 keer per maand is best een grote overgang