Hoe vaak en hoelang douchen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke89

Re: Hoe vaak en hoelang douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:20

Ik douche om de dag en soms elke dag!
Sta er ongeveer 15 minuutjes onder, vind douchen echt fijn kan er lekker door ontspannen.
En idd friends_f_e douchen als je in een verdrietige bui bent is ook heerlijk :')

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:23

ik douche elke dag zo'n 20 minuten ongeveer, maar was mijn haar wel om de dag!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:23

Elke ochtend Heerlijk even wakker worden, haren wassen, lekker fris aan de dag beginnen.
Als het warm is en ik heb erg gezweten dan ga ik gerust 's avonds nog een keer.
Ik sta niet lang onder de douche, max 10 minuten, vaak korter. Manlief daarintegen kan gerust een half uur onder een hele hete douche staan.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:25

Lara_Silver schreef:
Ik douche in de winter om de dag, moet er niet aan denken wat iedere dag douchen met je huid doet. Ik was me wel iedere ochtend. In de zomer douche ik iedere dag, lekker onder het lauwe water maar gebruik ik enkel douchegel waar het nodig is en om de dag het hele lichaam. Wij hebben hier heel veel kalk in het water en daar word mijn huid droog van, tot jeuken aan toe. Verder sta ik zo'n 2 tot max 5 minuutjes eronder, ligt eraan of ik mijn haren was/scheer.

Heeft kalk daarmee te maken? Sinds ik verhuisd ben heb ik zo'n droge gezichtshuid, veeeeel erger dan eerst.. En hier zit ook meer kalk in het water inderdaad..

Ik douche trouwens afhankelijk van mijn schema (of ik wel of niet ergens heen moet) iedere dag of om de dag, heel soms 2x op een dag.. Haren was ik minder vaak. En qua lengte verschilt het tussen 5 en 15 minuten ongeveer..

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:30

Dat ik nog thuis woonde douchte ik elke dag bijna 30 minuten. Sinds ik zelf de waterrekening moet betalen sta ik er meestal niet langer dan 10 minuten onder. Ik douche elke dag, omdat ik elke dag bij m'n paardje ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:35

Ik douche elke dag, meestal zo'n 10 minuten, maar een enkele keer ook 20 minuten of zo.
Ik douche 's ochtends, maar als ik ergens heen moet of gesport heb douche ik nog even een keertje, dan ben ik wel met 5 minuten klaar.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:22

imd schreef:
Lara_Silver schreef:
Ik douche in de winter om de dag, moet er niet aan denken wat iedere dag douchen met je huid doet. Ik was me wel iedere ochtend. In de zomer douche ik iedere dag, lekker onder het lauwe water maar gebruik ik enkel douchegel waar het nodig is en om de dag het hele lichaam. Wij hebben hier heel veel kalk in het water en daar word mijn huid droog van, tot jeuken aan toe. Verder sta ik zo'n 2 tot max 5 minuutjes eronder, ligt eraan of ik mijn haren was/scheer.

Heeft kalk daarmee te maken? Sinds ik verhuisd ben heb ik zo'n droge gezichtshuid, veeeeel erger dan eerst.. En hier zit ook meer kalk in het water inderdaad..

Ik douche trouwens afhankelijk van mijn schema (of ik wel of niet ergens heen moet) iedere dag of om de dag, heel soms 2x op een dag.. Haren was ik minder vaak. En qua lengte verschilt het tussen 5 en 15 minuten ongeveer..

Kalk laat als het ware een minescuul laagje op je huid achter en dat zorgt er weer voor dat zeep minder goed weg gespoeld word. Mijn gezicht reinig ik bv enkel met reiniger en lotion, anders word het kurkdroog. En daarom douche ik om de dag, anders kan ik body lotion blijven smeren. Daar waar nodig is was ik wel iedere dag, 'het kruisje maken'. En als douches gewoon nodig is. Maar om terug te komen op het harde water, in de zomer douche ik dus wel iedere dag en moet ik altijd wat smeren naderhand tegen het trekkende gevoel.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:58

Ik douche elke dag 2x, 's morgens 5 minuten en voor ik ga slapen nog een minuut of 2.
Als ik mijn haren was (2x per week) doe ik er ongeveer 10 minuten over :).

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:18

Ik douche in het algemeen om de dag. Ik douche na het paardrijden, en dat doe ik om de dag. Ik ben een persoon dat vrijwel niet zweet, dus stinken doe ik niet. Ik sta er meestal 10 minuten onder.

xCaitlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:22

Ik douche meestal om de dag, soms vaker en sowieso als ik heb gesport of ergens bij paarden ben geweest. En dan ongeveer een half uur, ik kan niet snel douchen, daarom douche ik ook meestal 's avonds. Anders kan ik elke ochtend wel om 6 uur opstaan maar daar word ik zelf niet vrolijk van :')

manouk113

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:30

Ik douche eigenlijk ook wel om de dag en kan er dan ook wel ruim een half uur onder hangen. Mijn haar was ik wel wat vaker dan ik zelf eigenlijk wil. Sowieso al elke dinsdag, donderdag en zaterdag (ik speel waterpolo en al dat chloor in je haar is ook niet heel goed) verder probeer ik het te beperken, maar als ik dan flink heb gesport of met een bezweet hoofd thuis kom, kan ik het toch weer niet laten :o

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:15

Ik ga iedere dag in de douche, maar ben met 5 minuutjes (10min als ik mijn haren was) wel klaar.
Ik verbaas me er echt over dat er mensen zijn die een half uur eronder staan, wat een verspilling zeg van het water !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:17

Ja maar ja sommige mensen die wassen hun paarden in de zomer ook bijna dagelijks en dan zijn ze ook niet voorzichtig met het water, moet ieder toch lekker voor zich weten?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:19

Dat moet ieder ook voor zich weten, maar ik mag toch best aangeven dat ik me daarover verbaas en dat het verspilling is( want dat is het gewoon ).
Ik hoop gewoon dat deze mensen zich daar bewust van worden :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:21

sunshine schreef:
Dat moet ieder ook voor zich weten, maar ik mag toch best aangeven dat ik me daarover verbaas en dat het verspilling is( want dat is het gewoon ).
Ik hoop gewoon dat deze mensen zich daar bewust van worden :j

Maar dan zijn paarden toch veel meer verspilling? Je stopt er een hoop geld in en er komt veel stront uit :+

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:21

Wat een vergelijking :')

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:23

Wat douchen mensen veel.. elke dag?
Nou ik douche dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag, en zondag dan ook alleen ff afspoelen en haren wassen 5-10 minuten.

Ik sta ongeveer een half uur onder de douche de andere dagen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:23

I.p. hetzelfde vind ik :P het is geld in een bodemloze put gooien voor je eigen plezier, en goed voor het milieu zijn ze ook niet....

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:02

Ik douche iedere dag zo'n 20min. 1 a 2x per week ga ik helemaal scrubben, scheren ed en dan doe ik er een half uur over. Waarom verspilling? Voor mij is douchen echt een moment van ontspanning na een lange dag.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:07

Ik douche (bijna) elke dag meestal dan 10 tot 20 minuten.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:08

Ik douche elke ochtend en dan ongeveer 10 / 15 minuten.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:13

Ik douche vrijwel elke dag 1x, het liefst 2x per dag maar dat heb ik mezelf afgeleerd, sta er ongeveer 5 tot 10 minuten onder (het liefst langer, vind douchen heerlijk), ligt eraan of ik mijn haar was (om de dag of als ik gezweet heb vaker) en of ik me moet scheren ;-)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:17

Ik douche ook iedere dag, soms 2 keer per dag, ik sta er 2-15 minuten onder.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:33

2 minuutjes douchen? Dan sta je er nog maar net onder voor mijn gevoel, ik vind dat ik vrij vlot douche zo'n 5 minuten inclusief schouderlang haar wassen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:36

meggiemeg schreef:
2 minuutjes douchen? Dan sta je er nog maar net onder voor mijn gevoel, ik vind dat ik vrij vlot douche zo'n 5 minuten inclusief schouderlang haar wassen.

In 2 minuten kan ik alles wassen (inclusief haar, shampoo & conditioner).