Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Anoniem schreef:Topic gaat dood![]()
al die linkjes is wel veel leeswerk maar super interessant
Zo is het mortaliteitsrisico niet groter dan dat van anaesthesie op zichzelf (Tomlin, 1974).
Dus er bestaat een kleine kans dat je er aan dood gaat?
Anoniem schreef:En net was nog in het nieuws op tv dat er een aantal "foute artsen" gewoon ingeschreven staan bij het BIG register... dus dat register zegt ook niet alles.
Citaat:Dit jaar startten de afdelingen Psychiatrie en Neurochirurgie van het AMC in Amsterdam met een onderzoek naar het toepassen van de techniek bij ernstig depressieve patiënten, die tot voor kort niets anders restte dan elektroshocks – of zelfs dat niet eens meer.
Het is een somber beeld, dat van de groep uitbehandelde depressieve patiënten. Ze zitten op de bank, kijken wat voor zich uit, slapen wat. Eigenlijk willen ze nog maar één ding: dood. Ooit leidden ze een relatief normaal leven, met werk, partner en kinderen. Na een periode van depressie krabbelen ze weer op. Om vervolgens weer terug te vallen. Keer op keer op keer. Medicijnen, gedragstherapie, niets helpt. Elektroconvulsietherapie (ECT) – het toedienen van elektroshocks – is vaak hun laatst mogelijke optie, al verdraagt niet iedereen deze zware behandeling. ‘Er zijn patiënten die ECT nodig hebben, maar die te veel last hebben van bijwerkingen’, zegt Damiaan Denys, hoogleraar Psychiatrie. ‘Anderen durven het niet. Bovendien heeft ECT geen blijvend effect: patiënten moeten de therapie voortdurend herhalen. Ook dat kan niet iedereen opbrengen. (14.02.2011)’
Ik vind dat nou niet echt denderend goed nieuws
En als je dan leest dat je niet ongestraft onbeperkt kan blijven "zappen" zonder een hersenbeschadiging op te lopen.... nee bedankt
Sowieso niet verkeerd denk ik aangezien je nogal zwart/wit denkt....Anoniem schreef:Topic gaat dood
Nikka schreef:Dit zegt recent onderzoek die het aangehaalde onderzoek van Rose in jouw link nader heeft bekeken:
Data used by Rose et al are severely flawed, making their results inconclusive and misleading
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22343578
Een soort van fabeltjeskrant dus.
Je haalt alleen de sites aan die onderschrijven wat je wil. Er zijn net zoveel andere onderzoeken die de genoemde resultaten ook weer weerspreken. Bovenstaande is alleen een voorbeeld.
Electra63 schreef:[naam] schreef:Nee hoor, ik gaf jullie gelijk... is het weer niet goed...
Volgens de foto's in jouw profiel ben je volwassen, maar ik vind jouw manier van discussiëren erg kinderachtig en ongenuanceerd. Daarom valt dit topic stil.