Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:39

Pff... ik ben me toch ziek! Even niet sporten dus. Hoop daarna gewoon weer de les op te pakken die ik had moeten doen. Zie vanzelf wel hoe het lukt. Duurt wel even voordat ik aangesterkt ben. Gisteren hele dag op een glas water geleefd want verder bleef er niets in, herstellen heeft dus even tijd nodig.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:49

Recovery is niet zoals het klinkt he. :P Je denkt ook lekker rustig weekje, nou not. :P
Ik heb gisteravond weer gework-out, had toen het zweet wel op mn hoofd staan! Voor het eerst. :')

FloortjeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:59

Gister na dag 2 kon ik echt niet meer normaal lopen, vandaag ook de hele dag als een pinguin rond gewaggeld. Net begonnen aan dag 3 maar kan echt geen enkele sprong meedoen vanwege de spierpijn in mn kuiten :(

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:07

Mijn vriend heeft net de eerste 2 weken netjes doorlopen. Hij had de eerste dagen een hoop spierpijn maar het gaat nu heel goed. Bij zijn tweede fittest heeft hij sommige oefeningen zelfs twee keer zo vaak kunnen doen als de eerste keer! En echt waar, ik zie écht verschil! En dat na 2 WEKEN! Hij sportte hiervoor niet maar had een hele goede basisconditie en was prima op gewicht. En nu na al twee weken zie ik zijn vorm veranderen, heel gaaf om te zien. Zijn spieren komen beter uit en hij wordt langzaamaan breder. Als hij klaar is en ik ben klaar met diëten gaan we de de hele insanity workout ook samen nog een keer doen, dan ben ik dus aan de beurt haha.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:09

Ik heb vandaag weer plyometric cardio circuit gedaan, ging best aardig :) morgen cardio recovery, dus weer langzaam en zwaar :P

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:42

FloortjeR schreef:
Gister na dag 2 kon ik echt niet meer normaal lopen, vandaag ook de hele dag als een pinguin rond gewaggeld. Net begonnen aan dag 3 maar kan echt geen enkele sprong meedoen vanwege de spierpijn in mn kuiten :(

Zelfde als ik dus! Ik zou 1 dagje rusten en dan weer beginnen, dat hielp mij goed. Na de eerste cardio recovery voelde ik me ook stukken beter en na de verplichte rustdag geen erge spierpijn meer gehad. Er is hoop! :P

Dynamite, dat klinkt als een mooi voornemen, leuk om samen te doen!

Ik vandaag de recovery gedaan ipv gisteren, gisteren rustdag, had al paardgereden. Heb behoorlijk last van mn enkel.... Denk niet dat ik veel kan morgen, of morgen is de laatste dag dat ik fatsoenlijk mee kan hupsen en vrijdag loop ik mank denk ik... Echt zwaar sh*t!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:10

De dvd's staan op de laptop! *\o/*
En maandag start ik. :D

FloortjeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:08

Maiska schreef:
FloortjeR schreef:

Zelfde als ik dus! Ik zou 1 dagje rusten en dan weer beginnen, dat hielp mij goed. Na de eerste cardio recovery voelde ik me ook stukken beter en na de verplichte rustdag geen erge spierpijn meer gehad. Er is hoop! :P

Thank god! Zag het al even niet meer zitten :P

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:10

Ik ben gewoon doorgegaan met ibuprofen in de eerste week! :D

Had ook twee grote concoursen en ik kon echt niet lopen, zitten en al helemaal niet tdoorzitten! Haha!

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:34

Zooist schreef:

Had ook twee grote concoursen en ik kon echt niet lopen, zitten en al helemaal niet tdoorzitten! Haha!

Respect!! Voordeel is dan weer dat ik geen ibu mag met mijn medicatie en paracetamol.. tsja dat werkt niet. Anders was ik ook nog zo gek geweest :P
Ik dinsdag overgeslagen om mn enkel rust te geven en en gisteren de recovery dus, ging redelijk. Vannacht ontzettende pijn gehad in mn been en tenen, straalde helemaal uit. Toch vandaag koppig cardio circuit gedaan.. En best aardig meegekomen ondanks de pijn! Morgen mag ik pure cardio en de abs gaan doen. Heb wel zin in die abs training :P

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:02

Ik heb nog steeds de griep, ben net pas wakker geworden wil beter zijn!! Dan kan ik weer lekker verder! Al gaat het afvallen nu ook wel erg snel :D lig vanaf zaterdag al voor dood op bed of op de bank.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:21

Net de herstel training gedaan, niet te doen stond letterlijk te trillen op mijn benen.
Zaterdag neem ik lekker een dagje vrij!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:23

Maiska schreef:
Zooist schreef:

Respect!! Voordeel is dan weer dat ik geen ibu mag met mijn medicatie en paracetamol.. tsja dat werkt niet. Anders was ik ook nog zo gek geweest :P
Ik dinsdag overgeslagen om mn enkel rust te geven en en gisteren de recovery dus, ging redelijk. Vannacht ontzettende pijn gehad in mn been en tenen, straalde helemaal uit. Toch vandaag koppig cardio circuit gedaan.. En best aardig meegekomen ondanks de pijn! Morgen mag ik pure cardio en de abs gaan doen. Heb wel zin in die abs training :P

Dus je bent al wat langer bezig en dan nog zo'n pijn? Dan zit er echt iets niet goed. Je mag binnen de eerste week pijn hebben en daarna echt niet meer. Misschien even naar laten kijken want dan zit je tegen een blessure aan of overbelasting en dan maak je jezelf kapot!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:24

kiki1983 schreef:
Ik heb nog steeds de griep, ben net pas wakker geworden wil beter zijn!! Dan kan ik weer lekker verder! Al gaat het afvallen nu ook wel erg snel :D lig vanaf zaterdag al voor dood op bed of op de bank.

Beterschap! Ik had 5 dagen plat gelegen! Ben blij dat ik er weer vanaf ben!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:20

Daar ga ik in mee Zooist, Maika opletten hoor! Pijn betekent dat je te ver bent gegaan.

Hier nog steeds 'ziek.' Vooral nog heeeeel erg zwak. Kon gisteren amper mijn e-mail kijken omdat ik dan flauw dreigde te vallen. Nu gaat het al stukken beter, maar ben nog steeds heel draaierig en misselijk. Kan ook niet anders, want ik ben nog steeds twee kilo (vocht?) kwijt. Gaat van het weekend dus nog steeds niets worden om insanity te doen. Erg jammer, maar op zich. Ik had toch al bedacht om phase 1 twee keer te doen, dus ik moet nog drie lessen phase 1, dan recovery week en dan begin ik weer opnieuw. Ik vind dat ik de oefeningen sowieso nog niet goed genoeg kan namelijk.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:29

Nee ik heb geen spierpijn meer, het is alleen mijn enkel. En ja... ik denk dat ik die aaaardig overbelast heb. Dus ik doe sommige oefenen niet, die geen pijn doen zoals een push up wel, maar dan rustig aan. Even kijken hoe ik herstel en waar ik het dan weer ga oppakken... ik wil niet stil gaan zitten want dan voelt het alsof ik opgeef haha :P Heb al wel wat tips gekregen hoe ik het kan rekken, aangezien het echt overbelasting is.

Annetje, beterschap :(:) Ja, eerste fase 2 x doen, dat lijkt me ook wel wat eigenlijk.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:42

Ik meld me bij deze aan, heb het op youtube bekeken, en aangezien het mij wel erg leuk lijkt.. Ik ga zo is zoeken naar de dvd's ergens op het internet, en als ik ze dit weekend kan vinden, dan start ik maandag.. En zal voor mezelf zeker een before en after foto maken :-)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:06

Succes Chantal86!

Ik heb vandaag pure cardio + cardio abs gedaan, en daarmee week 2 erop zitten! Morgen rustdagje (voel me ook niet helemaal 100% lekker) en dan hopelijk maandag weer fris verder met week 3! =]

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:31

Ik wil wel eens weten hoeveel jullie zijn afgevallen in hoeveel tijd.

Ik weeg nu rond de 73 kg, en wil naar de 60 kg, omdat dat bij me lengte hoort..

Ik ga maandag de fittest doen :-)

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:37

Channiej, dan lopen wij bijna gelijk.

Wat hebben jullie voor schoenen aan? Ik kan nu niet eens meer fatsoenlijk lopen door mn enkels.... Zou het dan door mn schoenen komen?

Chantal, ik ben nu 2 kilo kwijt ongeveer. Ik ben nu 2 weken bezig. Trouwens, mijn BMI is ook op het randje, maar als ik een `gezond` BMI heb ben ik een gratenpakhuis :') dus daar let ik niet op. Vind het hele bmi gedoe echt onzin, stel je voor dat ik een grote cupmaat heb, dan heb je er ook al weer wat kilootjes bij die geen vet zijn, en er wordt ook geen rekening gehouden met je bouw *stopt met klagen over het fenomeen BMI*

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:50

Bij mij gaat het om de vorm. (en niet BMI) Hier en daar mag er wat vet weg!
Maandag start ik met Insanity. :) Spannend!

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:54

Maiska schreef:
Channiej, dan lopen wij bijna gelijk.

Wat hebben jullie voor schoenen aan? Ik kan nu niet eens meer fatsoenlijk lopen door mn enkels.... Zou het dan door mn schoenen komen?

Chantal, ik ben nu 2 kilo kwijt ongeveer. Ik ben nu 2 weken bezig. Trouwens, mijn BMI is ook op het randje, maar als ik een `gezond` BMI heb ben ik een gratenpakhuis :') dus daar let ik niet op. Vind het hele bmi gedoe echt onzin, stel je voor dat ik een grote cupmaat heb, dan heb je er ook al weer wat kilootjes bij die geen vet zijn, en er wordt ook geen rekening gehouden met je bouw *stopt met klagen over het fenomeen BMI*

Ik had altijd een redelijk slank lichaam, dus afgetraind en een grote cup om het zo te zeggen, en helaas heb ik die grote cup nog steeds alleen dan met iets meer rolletjes ;-).. Ik ga er voor om 3 kg per week kwijt te raken, aangezien ik van mezelf heel snel en heel veel afval...

wie weet wie weet

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:27

3 kg per week afvallen is wel heel erg veel, niet? Ik wou dat dat bij mij zo ging! Dan werkt het wel motiverend!
Ik ben vooral heel veel aan het eten de laatste tijd, dus dat schiet ook op ;)

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:04

Zo, de fittest is achter de rug:

Me beginstand:
Switch Kicks: 50
Power Jacks: 64
Power Knee: 75
Power Jumps: 35
Globe Jumps: 7
Suicide Jumps: 14
Push up Jacks: 10 wat zijn deze zwaar zeg
low plank oblique: 30 wist niet dat ik zulke slechte buik spieren had....

Wel lekker gevoel, maar voel me buik spiertjes...

Hoe was jullie begin test om het zo te zeggen...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:21

WEEK 1 ZIT ER OP!
Wel trots op mezelf want ik ben in het buitenland momenteel en zelfs daar heb ik met jetlag en alle afspraken toch nog tijd gemaakt om elke dag mijn workout te doen :)
Rust vandaag... Ook lekker!