Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
burl schreef:Wat voegt de echo toe voor jou TS?
en TS heeft ook geen illusies over zijn rol in dit verhaal. (Mijn schoonmoeder zegt altijd: ' je hebt maar 1 moeder want die vrouw heeft je gemaakt en gedragen, maar je vader kan iedereen zijn'.)
Of weten die het nog niet? egnie schreef:Een kind leeft je, je hebt verantwoordelijkheid die 24/7 duurt, kunt niet meer zo maar weg, uitslapen wat is dat, geen tijd voor je zelf ,maar heel cliché als ik s'morgen mijn jongens zie en ze slaan hun armpjes om mij heen en ik krijg een dikke kleffe kus dan smelt ik. Dat is waar ik voor op sta en waar ik elke dag verlangend naar uit kijk. Ik ben soms verschrikkelijk onzeker en weet me soms geen raad maar ik ben nog nooit in mijn leven zo trots geweest. Ik leef mijn leven nu heel anders, ik beleef dingen veel intenser.
(dus het is nu ook totáál m'n bedoeling niet om je aan te vallen en hoop ook dat je dit niet zo ervaart).
en dit is voor iedereen natuurlijk verschillend. Maar zo heb je het andersom ook. Ouders die bij elkaar blijven omwille van de kinderen. Of ouders die bij elkaar zijn, maar waar er desondanks wel heel veel problemen zijn etc. Er kunnen zóveel dingen zijn waardoor iemand wordt beïnvloed, maar dat hoeft toch niet perse een reden te zijn om geen kinderen te nemen? burl schreef:egnie schreef:Een kind leeft je, je hebt verantwoordelijkheid die 24/7 duurt, kunt niet meer zo maar weg, uitslapen wat is dat, geen tijd voor je zelf ,maar heel cliché als ik s'morgen mijn jongens zie en ze slaan hun armpjes om mij heen en ik krijg een dikke kleffe kus dan smelt ik. Dat is waar ik voor op sta en waar ik elke dag verlangend naar uit kijk. Ik ben soms verschrikkelijk onzeker en weet me soms geen raad maar ik ben nog nooit in mijn leven zo trots geweest. Ik leef mijn leven nu heel anders, ik beleef dingen veel intenser.
Prachtig dat jouw kinderen je zoveel vreugde geeft. Ik lees of hoor vaak dat men voor de (klein) kinderen leeft. Dat dat hen nu juist de moeite om te leven vind.
Maar dan denk ik, waar is je eigenwaarde gebleven? Heeft je leven pas waarde gekregen omdat je een kind hebt?
Effy schreef:Ik vind dat de keuze voor wel of geen kind niet in het hier en nu ligt, maar dat die is gemaakt toen er besloten werd onbeschermde seks te hebben. Iemand die (op een bepaald moment in zijn/haar leven) pertinent geen kind wil, heeft tegenwoordig alle benodigde informatie en voorbehoedsmiddelen ter beschikking om dat dan ook te voorkomen. Ik word dan ook altijd een beetje verdrietig als ik dit soort topics zie. Wéér een abortus die niet nodig was geweest als men gewoon gezond verstand had gebruikt...
.
Kwanyin schreef:Dat is heel kort door de bocht. Er is nog geen enkel nabehoedsmiddel dat 100% garantie geeft op geen zwangerschap. Zelfs de pil. En hoe menselijk is het wel niet om eens één keer een moment van vergeetachtigheid te hebben. Ik heb zelf laatst per ongeluk twee keer de pil op een dag genomen. Is wel niet zo erg maar evengoed, het is iets totaal anders dan je normaal moet doen. En dat terwijl ik al zo'n 8 jaar nog nooit één keer een pil verkeerd heb genomen of vergeten. Ik was ook helemaal niet in een verwarde situatie, gewoon een automatisme wat verkeerd ging. Dus een ongeplande zwangerschap sijpelt er altijd wel door, daar kan je niemand op beleren als hij/zij wel haar best heeft gedaan.