Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:12

Denk niet dat het echte zwakte is mirgino. Ik denk dat als je écht wil dat iedereen dan kan stoppen! Dat blijkt ook maar uit de reacties hier. Maar misschien hebben we onze echte wil nog niet?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:21

Ladygiroc schreef:
Denk niet dat het echte zwakte is mirgino. Ik denk dat als je écht wil dat iedereen dan kan stoppen! Dat blijkt ook maar uit de reacties hier. Maar misschien hebben we onze echte wil nog niet?

ik denk dat dat het ook is.
het is ook zo`n gewoonte geworden,[ manlief staat nu net onder de afzuiger te paffen :P en ik ga nu niet :x ]
maar ik ga wel minderen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 23:26

Idd. Ladygiroc ! de échte wil is er gewoon nog niet.Onbewust wil je eigenlijk toch nog niet stoppen met roken.Ik had dus meerder pogingen gedaan,maar ik weet nu dat ook ik toen nog niet écht 100% zeker wilde stoppen.En dit keer had ik dat wel,puur omdat ik een goede motivatie had.Als de twijfel begon te klieren,dan dacht ik gelijk aan de reden waarom ik wilde stoppen en de voordelen die ik dan zou hebben.En dát heeft mij ook enorm geholpen.
Meerdere keren zei ik altijd dat ik gewoon een zwakkeling was,dat ik geen echte wil had,dat het mij toch nooit zou lukken.
Ik ben nu dus wel gestopt maar weet wel dat ik er eigenlijk al 8 jaar mee bezig ben geweest!
Dus geef het niet op als het nu niet lukt! blijf het proberen en ook voor jullie komt er een dag dat het wél lukt.En dan ben je trots op jezelf en blij,JIJ hebt dat stemmetje verslagen,jij hebt eindelijk gewonnen!

Mirjam
Je kan ook zeggen:ik rook niet meer binnen.[als je dat nou nog wel doet].
Dit deed ik ook de laatste 3 jaar en dat scheelde mij al de helft! alleen al daardoor ging ik van 2 á 3 pakjes[20 stuks] per dag naar 1 pakje per dag [27 stuks].

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:30

Diep in m'n hart wil ik dat ik zo ga slapen en wordt ik wakker en ben ik gestopt met roken en het afkickproces heb ik dan ook al overgeslagen... slapen ga ik proberen maar zal morgen wel niet afgekickt en al wakker worden vrees ik :D

Carlijn101

Re: Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:41

Wow, knap hoor van zo een aantal naar volledig stoppen!!

Ik ben zelf nu een paar maanden gestopt (rookte veel minder), koste me weinig moeite en juist het terug krijgen van conditie, geur, energie, etc vond ik een fijne motivatie!

Als andere om me heen roken stoor ik me niet aan, merk wel dat hoe langer ik gestopt ben, dit wel toeneemt. Sta zeker liever in een ruimte waar niet gerookt word, omdat ik het ondertussen vind stinken en ik last van m'n ogen krijg. Toch loop ik voor de gezelligheid vaak wel mee naar het rookhok.

Ik had mezelf tot nu toe 'toestemming' gegeven dat ik op stap nog wel mocht roken, dat waren voorheen de moeilijkste momenten. Maar ook met drank heb ik ondertussen niet echt meer de behoefte...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:58

Sammy_xxs schreef:
Ja het moet gewoon joh, maar tis echt zo raar.
Je heb gewoon constant 2 stemmetjes in je hoofd.
De een zegt "nee niet roken je moet echt stoppen"
En de ander zegt "joh neem er 1tje het is zo lekker"

Egt een drama hahhahha, maar ik heb niks in huis, ook geen volle asbakken ( dus kan ook niet een stukkie uit de asbak vissen := )
Ga het gewoon doen, dan bespaar ik heel veel geld, word een stuk gezonder!

Krijg je trouwens ook meer energie van het stoppen met roken?
Want ik ben altijd zo vermoeid, misschien dat dit ook wel helpt :D

En inderdaad Nadesh, je moet ff goed overleggen met je huisarts, en dan gewoon de stap nemen :D

Sammy, je krijgt echt meer energie. Ik ben op valentijnsdag gestopt, dus nog geen week. Ik heb vandaag voor het eerst in 20 jaar getrimd en waarempel, ik kon het een dik half uur volhouden. Ook ben ik 's morgens veel makkelijker uit bed te krijgen. Ik was er nooit uit te branden, altijd moe idd... Nu echt veel meer energie! En ik ben dus al jaren moe.... was :D

Ik heb weer zin om dingen te ondernemen. Mijn kinderen zijn blij want voorheen moest ik, waar we ook naartoe gingen, eerst even een peukie. Ik kon nooit zomaar vertrekken, moest altijd roken voor vertrek want je weet maar nooit hoe lang het duurt voor je weer kunt roken _O-

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het nu zo makkelijk vind want ik zit pas op dag 6, maar ik voel wel dat deze stoppoging anders is dan alle voorgaande. Ik heb nu gelijk voor mezelf een trainingsschema gemaakt om te zorgen dat ik bezig blijf en als ik wat aan sport doe dan zal ik ook niet zo snel gaan snaaien want dat vind ik dan weer zonde van de moeite...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 00:01

Ik heb er ook geen moeite mee als er mensen om me heen roken.Als de dames van mijn voetbalteam gaan roken na de training sta ik er gewoon tussen,zoals ik voorheen ook altijd deed toen ik nog wel rookte.

Ladygiroc
Ik zei altijd: leg me een poosje in coma,als ik dan wakker word ben ik ook gestopt met roken.

Ik heb nog wel regelmatig dat ik zó benieuwd ben hoe een peuk me nu zou smaken.
Wat zou ik voelen? moet ik hoesten? smaakt het vies of juist heerlijk?
Maar ik neem er geen,ook geen trekje.Ben zó bang dat ik dan onderuit ga.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:43

ik rook 3 pakjes in de week en soms hou ik nog over , ik ga de goede kant al op :D

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:59

Die afkickverschijnselen waren bij mij eigenlijk niet eens erg. Alleen het wakker worden 's nachts heb ik bewust gemerkt, maar omdat ik toch al een slechte slaper ben kon dat er ook nog wel bij.
Verder merk ik er niet zoveel van, gelukkig. En ik rookte ook behoorlijk (minstens een pakje per dag).

Ik kan ook zonder problemen tussen rokers gaan zitten, ik krijg geen trek maar realiseer me alleen dat het enorm stinkt! En als ik daarna in de auto naar huis zit, ruik ik mijn kleding. Reden genoeg om het vol te houden en daarnaast natuurlijk het feit dat ik me vele malen fitter voel.
Moet alleen erg oppassen met eten...

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:11

@ maikeltje, hahah ja dat ken ik :')
Maar je heb gelijk, toen ik net moest opstaan ( kids naar school brengen) k was al snel klaarwakker, niet eens moe ofzo?! en dat terwijl ik nog maar 2 dagen niks heb gerookt! Ik hoop dat ik meer energie ga krijgen, lijkt me super :D

En had net weer een verleiding, ik vond net een losse peuk in mn tas. Wilde het eigenlijk terug stoppen voor als de nood hoog is, maar heb t gezegd tgn mn vent, en hij had t daarna weggegooid *\%/*

Nu ga ik naar school, hopelijk kan ik daar ook alle verleidingen weerstaan :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:14

Ik zit nu op mijn werk tussen de rokers te niet-roken :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:15

Ik zit nu op mijn werk tussen de rokers te niet-roken :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 11:24

Wat stinkt zo'n sigaret nu he maikeltje.
Als ik mensen zie roken krijg ik een soort van medelijden en dan denk ik,zó was ik toen ook.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:13

Mensen die net gerookt hebben stinken ook zo. Gelukkig duurt dat niet heel lang. Maar ik krijg hier ook wel mensen aan de balie die vreselijk naar rook ruiken. En dan geven ze papieren af die ook al vreselijk stinken. Echt vies!

Maar als iemand in mijn buurt net een sigaretje opsteekt, vind ik het nog steeds heerlijk ruiken. Vooral als je net een klein vleugje ervan ruikt. Gelukkig krijg ik daardoor niet de behoefte om een sigaret op te steken.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:18

Soms zitten ze hier in huis te roken, ik vind dat prima hoor. Geen problemen mee.
Ik zal ook echt niet een sigaret opsteken, no way.
Ben heel bang dat als ik 1 keer rook, ik weer verkocht ben.
Het kost zoveel moeite om er vanaf te komen, zou daar niet graag weer doorheen moeten gaan.
En je kunt nu eenmaal niet tot je 80ste blijven roken toch?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:23

Dat risico durf ik ook niet te nemen. Gelukkig komt het ook nog maar zelden voor dat ik wel een sigaretje zou lusten. Maar daardoor zou ik ook nonchalanter kunnen worden. Alleen ik weet bijna zeker dat ik het ook niet kan, 1 sigaretje opsteken. Ben ook bang dat ik dan weer verkocht ben. Terwijl ik denk dat het me helemaal niet zou smaken, tenminste niet wat ik zou verwachten.

Bij mij mogen ze ook in huis roken hoor. Dat genot ga ik niemand ontzeggen, nu ik het zelf jarenlang gedaan heb. Daarna even alles open en dan is het redelijk snel weer weg.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 12:24

En hier ben ik dus ook bang voor.
Daarom zal ook ik niet een trekje nemen om te kijken hoe dat nu smaakt.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:42

Ja dat heb ik nu ook, ik wil ook geen 1 sigaret nemen, dan blijf ik gelijk roken.
En ben nu voor het eerst al zo ver hahhah mn 3de dag alweer *\o/*
En opzich lukt het wel eigenlijk, heel erg mis ik het niet.
Druk bezig met andere dingen, ik denk er wel veel aan. Maar mn goede stemmetje is tot nu toe nog sterker :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:53

Kei goed Sammy :D

Gohya, ik vind het niet echt heel erg stinken, maar zo'n rookhok op het werk is wel smerig hoor! Maar dat vond ik al toen ik nog gewoon rookte.
Maar iedereen zit altijd daar dus ik heb de keuze om in de niet-rokerskantine te gaan zitten maar dan zit ik dus alleen :D
Dan maar stinken dus...alleen is ook maar ongezellig :D

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:39

gohya schreef:

En hier ben ik dus ook bang voor.
Daarom zal ook ik niet een trekje nemen om te kijken hoe dat nu smaakt.

In een keer weer verkocht valt misschien wel mee, maar de 2e keer wordt makkelijker, 3e nog makkelijker.. En zo sluipt het er dan vaak langzaam weer in. Helemaal niet is eigenlijk nog het makkelijkst!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:42

Ging dochtertje ophalen bij een vriendinnetje. Die moeder bood me gelijk een sigaretje aan. Had er moeite mee maar heb het afgeslagen. Die moeder viel bijna van haar stoel. Gestopt???? JIJ?????? :')

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:44

Maikeltje even gemist.. hoe lang ben je gestopt?
(woon jij trouwens niet bij mij in de buurt :P?)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:45

Nu een week :')

Ik woon idd in een dorpje vlakbij eindhoven :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 19:47

Dus na 1 trekje hoef je niet bang te zijn dat je verkocht bent?
Ik ben er echt bang voor,maar ik ben ook zó nieuwsgierig hoe zo'n trekje nu smaakt.Wat het met je doet enzo,gewoon als experiment.Want ik wil nooit meer roken.

_O- _O- Dat maakte ik ook mee bij ons op de voetbal club.
Jij gestopt? :roll:

Ik ben trouwens ook een ras echte brabander,ondanks dat ik niet meer in Eindhoven woon.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:50

Goeedd maikeltje :D ik heb ook nog steeds niet gerookt hahha, had t tegen mn zus gezegd dat dit al mn 3de dag is.
Zij ook " jij? Gestopt? Wat goed zeg! " Mn zus is nu 8 maanden gestopt met roken.
Maar ze heeft het er ook nog steeds wel moeilijk mee hoor.