Steeds een grotere drang naar hondensnacks

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:48

ik heb trouwens verder geen zin om boos te zijn.. dus ik laat het los.
maar wat ik schreef was echt een grapje, ik zal er volgende keer wel bij zetten dat het een grapje is :+
en ik snap ook wel dat jij niet iedereen kortzichtig vindt, maar als je begint over dat, onder andere ik, mensen in hokjes plaats dan wordt ik wel geïrriteerd, omdat ik kan zeggen dat ik over het algemeen wel ruimdenkend ben.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:49

Ik zou me in elk geval wel zorgen maken om de hygiene ..
Dierenvoer heeft iets lagere eisen ..
Het is wel zo dat een echt ziek varken, in zijn geheel word afgevoerd naar de distructie, dus in die zin zul je er niet snel ziek van worden.
Maar hoop dat dit een broodje aap verhaal is, want ik vind die krengen vreselijk stinken als ze worden verorberd door een hond :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:52

Waarschijnlijk zal het al gezegd zijn, maar heb je wel eens gegoogeld op pica? Dat is een 'stoornis' waarbij mensen niet - eetbare dingen (of in ieder geval die niet door mensen gegeten worden ;) ) willen opeten. Variërend van zand tot plastic.

Heb je wel eens eerder de behoefte gehad om dingen die niet eetbaar zijn, op te eten?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:52

op zich zorgt het ook wel weer voor betere weerstand, dus dat lijkt me iets positiefs :j

edit: maar varkensoren zijn toch niet als plasctic? ze zijn toch gewoon eetbaar?

Grapjasjes12

Re: Steeds een grotere drang naar hondensnacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:54

Mensen met pica kunnen ook ongekookte rijst eten. Je zou kunnen zeggen dat dat in principe eetbaar is, maar dat is eigenlijk niet zo.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:54

hm ja.. dat is waar. dat lijkt me neit echt lekker %)

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:56

Bravura schreef:
Sonja schreef:
Heb je dat al van puppy af aan, of is het van de laatste tijd?

Blijf m geweldig vinden! +:)+ :D

:')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:57

Precies, het is niet bedoeld om te eten, tenminste niet voor mensen (die varkensoren) en niet ongekookt (het voorbeeld van de rijst).

Vandaar mijn vraag of TS eerder de drang gehad heeft om dingen op te eten die daar eigenlijk niet voor bedoeld zijn. Pica komt bij mijn weten namelijk niet zomaar opzetten, zeker niet als je al wat ouder bent.

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:35

Het eten van varkensoren is niet bepaald gezond. Zitten volgens mij vol met allerlei enge bacterriën. Het spijsverteringsstelsel van een hond kan veel meer hebben dan een mens, dus ik raad het je echt af als je niet ziek wilt worden.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:37

Als je er zo snel ziek van zou worden, zou TS dat nu al zijn denk je niet

Ik ga het denk ik ook proberen, als je van die verse gerookte haalt ruiken ze vaak nog lekker, hoop dat het een beetje zoals rookvlees smaakt. TS hoe lang doe jij met een oor?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:51

Got doe toch eens normaal met z'n allen. WIJ vinden het niet normaal, omdat het geen standaard is binnen onze cultuur. Kan dan ook bijna niemand verder kijken dan z'n neus lang is :\

In portugal eten behoorlijk wat mensen varkensoor en daar worden ook gewoon slakken uit de struiken in de tuin opgegeten.

En wat dacht je van gedroogde rupsen, gefrituurde vogelspinnen, vogelnestjes, eendenfoetus, rivierratten, of rottend haaienvlees? Dat wordt gewoon door mensen genuttigd hoor, weliswaar niet door mensen met een 'nederlandse' cultuur maar gesmuld wordt er zeker.

Dus zo gek is het eten van varkensoren niet, misschien vinden de mensen hier het ook wel heel lekker maar hebben ze er geen weet van omdat ze het nooit hebben geproefd. Dat het onhygienisch is en vol bacterieen zal vast ook wel meevallen. Juist in kleine mate blootstelling aan deze bacterieen is goed voor onze weerstand. Onderzoek heeft al uitgewezen dat kinderen die in de zandbak spelen en huisdieren hebben een hogere weerstand hebben (door blootstelling hieraan) dan kinderen die van alle onhygienische plekken weggehouden worden. Er zijn ook mensen die leven op blikvoer van hun hond (ja echt!). Dat ons het niet wat lijkt wil niet zeggen dat het niet eetbaar is!

En die vergelijking met het eten van plastic en zand die gemaakt wordt door Aranel vind ik helemaal belachelijk en walgelijk. Alle onderdelen van dieren, insecten en planten zijn gewoon eetbaar op giftige onderdelen nagelaten. En varkensoor is niet giftig én wel eetbaar. Varkensoor kan door het menselijk lichaam verteerd worden, en dat kan plastic, ijzer en zand niet (dat zullen we dus ook uitpoepen en zo niet, ernstige verstopping krijgen)

Knap TS dat je gewoon aangeeft dat je het lekker vind en daarmee buiten het hokje van 'normaal' durft te stappen :) Als je het toch zo lekker vind zou ik gewoon doorsnoepen, maar wel met mate. Net als dat teveel chips ook ongezond voor je is.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:58

je hebt helemaal gelijk Jaime, maar toch blijf ik het een vreemd idee vinden.
Terwijl het inderdaad in andere landen wellicht heel normaal is.
Maar om je nu te "verlagen" naar hondenvoer vind ik bijna een belediging voor al het "normale, lekkere" voedsel wat hier in nederland te koop is.
Maar ja, gelukkig mag je ook hier in Nederland doen wat je wilt, dus ook eten wat je wilt....

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:49

Goed gezegd jaime.

Varkensoren is waarschijnlijk buiten de menselijke consumptie gezet omdat de meeste mensen het niet weg krijgen. Ts jij hebt daar geen last van, dus ik zal het gewoon lekker blijven eten misschien inderdaad invriezen voor extra hygiene. Dapper dat je naar de ha bent gegaan. Knap dat je een topic opent!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:57

mensen eten wel varkensoren mits je van zure zult houdt...

daar zit het gewoon doorheen verwerkt en door frikandellen...

alleen wij kennen het zelf niet ,varkensoor eten,wie weet hoe lekker het is :D

en de gerookte varkensoren zijn hoog verhit daar zitten echt geen bacterien meer in hoor..die zijn allemaal dood gebakken...

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:07

ik denk dat we echt wel tegen wat bacterien kunnen :+ anders waren we als zand-etende peuters al lang doodgegaan.
het lijkt mij niet raar, het is gewoon voedsel, en je kan er ook nog is lang mee doen! waarom niet?

quattuor

Woonplaats: In een vreemd dorp dat spijtig genoeg Reet heet (België) :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 19:52

Sorry was eventjes een weekend aan zee :D
Onderzoek is bijna helemaal afgerond en het duid ernaar dat het gewoon een gekke verslaving is :)
Had een lichte mineralentekort maar heb nu van die 'snoepjes' gekregen voor die hoeveelheden van het tekort.
Maar de drang is gebleven en zal waarschijnlijk nooit stoppen.

Het is gewoon een RARE ( :j ) verslaving :Y)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:59

Dus je was serieus? (niet dat dat mij verder boeit hoor ;-) )

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:02

Nouja, zo raar is het niet, zoals al meerdere mensen zeiden. In sommige landen zijn gedroogde varkensoren een ware delicatesse.. Enne, een heleboel mensen zijn gek op gedroogd vlees, als beef Jerky en andere gedroogde soorten. Ik vind er nog steeds niks geks aan ;).

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:12

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 07:02

quattuor schreef:
Hallo...

Ik heb sinds een maand een probleem.
Ik heb namenlijk steeds een grotere drang naar hondensnacks (varkensoren etc...)
Ik vind mezelf hierdoor erg raar en voel me niet goed in mijn vel.
Namenlijk vind ik deze ook erg lekker ;(
Het heeft lang geduurd voor ik jullie dit durf te zeggen.

Zouden jullie weten of het kwaad kan zo's snack?
Of heeft iemand eerder ook zo'n probleem gehad?

Alvast bedankt...

Ach meid,
Zolang je niet gaat blaffen en grommen.....

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 07:18

Mijn vader heeft wel een een blik hondenvoer op, en hij vond het nog lekker ook.
Was eigenlijk zonder erg.
Hij deed overdags altijd lijnen en s'nachts eten.
We hadden net een hond gekregen en het blik voer zonder label in de koelkast gezet.

Mijn vader zei s'morgens: "Wat was dat voor vlees in dat blik, was erg lekker".
Sinds die tijd had jij de bijnaam: "chappie"!
Hij is er ook niet ziek van geworden.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:48

Quattuor, dat je er niet kotsmisselijk van wordt....die dingen zijn toch hardstikke vet aan de buitenkant? Kun je je gewoonte niet verleggen naar varkensoren van de slager en dan gewoon een kookrecept gebruiken, zoals in ander landen? Lijkt me iets beter voor de maag en je tanden. :j Iedere gek z'n gebrek, er zullen wel meer mensen zijn met nogal vreemde gewoonten. :(:) ;) Ik zou er zelf niet aan moeten denken....ga al over de nek bij de gedachte. :D Wat zegt je familie er van? Ben daar wel benieuwd naar. :+

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:11

woofie schreef:
Ach meid,
Zolang je niet gaat blaffen en grommen.....

Zegt degene die hier Woofie heet ;)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:39

phormicola schreef:
Littera schreef:
@phormicola, de as van een overledene? :=

(even wat spelfouten verwijderd)

Ja echt := En nagellak, hele terracotta potten en van alles en nog wat.

Kijk maar eens op youtube naar 'My Strange Addiction', ik heb m'n ogen uit gekeken :')

Ik zit te kijken op youtube....

OMG 8)7

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:48

Ik moet er zelf niet aan denken (nu ben ik vegetariër), maar als jij varkensoren wilt eten moet je dat zelf weten toch? Weet alleen niet of de versie voor honden wel zo gezond is. Zijn er geen oren te verkrijgen voor menselijke consumptie?

quattuor schreef:
Het smaakt naar een soort van gedroogd vlees met een beetje olie op.
Ik heb een operatie gehad wegens onvolgroeide beschermingslaag op tanden dus hebben ze eer een laag over gedaan waar ik nu totaal nergens last van heb

Ik denk dat ze je tanden geseald hebben? Als jij hetzelfde hebt als ik (geen glazuur, die beschermlaag die er normaal op zit) dan zullen je tanden daar niet direct "sterker" van worden, dat laagje helpt wat tegen gaatjes, maar heb toch nog regelmatig afgebroken kiezen gehad. Zou er dus echt wel mee oppassen.