test negatief, toch zwanger??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:59

Geryon schreef:
Ik ben ook erg benieuwd!

Omdat ik hier toch heel veel informatieve dingen voorbij zie komen, zou ik hier dan een vraagje mogen stellen?
Een zwangersschapstest moet je vaak gebruiken vanaf dag 1 dat je overtijd bent. Maar wat als je heel onregelmatig bent?
Dan stond er dat je je laatste cyclus aan moet houden. Maar dat zou betekenen dat ik pas een test kan doen over 6 maanden.. := Ik ben vaak 4 maanden niet ongesteld, 6 of 8 enz.
Als ik het gewoon nu doe (maand na mijn laatste ongesteldheid) is het dan wel betrouwbaar in mijn geval?

Dan zou de de datum van conceptie moeten weten, of iig ongeveer.
Als je weet wanneer je het onveilig hebt gedaan kun je vanaf daar 3 á 4 weken vooruit rekenen, dan zou je zowieso goed moeten zitten. Maar hoe waarschijnlijk is het dat je zwanger bent met zo'n onregelmatige cyclus? Denk dat het zowieso goed is even langs de dokter te gaan, zeker als je een kinderwens hebt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:05

anneliesdj schreef:
Geryon schreef:
Ik ben ook erg benieuwd!

Omdat ik hier toch heel veel informatieve dingen voorbij zie komen, zou ik hier dan een vraagje mogen stellen?
Een zwangersschapstest moet je vaak gebruiken vanaf dag 1 dat je overtijd bent. Maar wat als je heel onregelmatig bent?
Dan stond er dat je je laatste cyclus aan moet houden. Maar dat zou betekenen dat ik pas een test kan doen over 6 maanden.. := Ik ben vaak 4 maanden niet ongesteld, 6 of 8 enz.
Als ik het gewoon nu doe (maand na mijn laatste ongesteldheid) is het dan wel betrouwbaar in mijn geval?

Dan zou de de datum van conceptie moeten weten, of iig ongeveer.
Als je weet wanneer je het onveilig hebt gedaan kun je vanaf daar 3 á 4 weken vooruit rekenen, dan zou je zowieso goed moeten zitten. Maar hoe waarschijnlijk is het dat je zwanger bent met zo'n onregelmatige cyclus? Denk dat het zowieso goed is even langs de dokter te gaan, zeker als je een kinderwens hebt.

Bedankt, hier heb ik wat aan! Onveilig hebben we het niet gedaan. Maar ik had een tijdje geleden toch wel zowat alle symptomen (daarom viel het op) en ben ook een paar kilo aangekomen.
Huisarts is op de hoogte van mijn onregelmatigheid en die zei dat ik gewoon langs moest komen voor een gesprek om aan de pil te gaan. Dat zo'n onregelmatige cyclus waarschijnlijk een verminderde kans geeft om zwanger te raken stelt mij wel wat gerust. (sorry bokkers die zwanger willen worden maar waarbij het niet lukt)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:29

Beauty26 schreef:
Hoi bokkers, er Is helaas niks uit het bloedonderzoek naar voren gekomen. Mijn bloedwaarden waren in orde... mn lever,nieren etc ook. Er zijn nog een paar testen waar we maandag voor terug moeten bellen, want díe moesten langer op kweek staan, of meer testen op uitgevoerd worden, dus ben niks wijzer. En ga dus een echo laten maken als hier niks uit komt.

Maar het is dan wel zeker dat het geen zwangerschap is want dat zouden ze toch in het bloed gezien hebben?

Kyarahh

Re: test negatief, toch zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:03

Balen TS dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt.. :(:)

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 13:37

Kun je eigenlijk beter niet eerst een echo laten doen?

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:51

Als je naar de huisarts bent geweest voor een verdenking zwangerschap dan mag ik ervan uitgaan dat de huisarts je bloed ook test op het Hcg hormoon, dit is binnen een dag bekend.

Een bolle/opgezette buik is natuurlijk nog niet van de baby. Die ligt in een prille zwangerschap nog achter de symfyse. De buik wordt veroorzaakt door de darmen. Het ligt eraan hoever je bent in de zwangerschap maar vanaf 6 weken kunnen ze inwendig een echo maken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:54

dus:
voorbehoedsmiddelen gebruikt
zwangerschapstest negatief
bloedtest nagatief
lijkt me een echo overbodig.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:53

Lijkt me niet overbodig als de TS zich dan gerust voelt, en aangeeft dat er waarschijnlijk wel degelijk een probleem is abdominaal :)
Moest er op de echo niets te zien zijn, ook goed, maar dan is de TS op zijn minst gerust gesteld.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:56

denk dat er beter in een andere richting gezocht kan worden, een zwagerschap lijkt me erg onlogisch

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:39

Hidalgo24 schreef:
Als je naar de huisarts bent geweest voor een verdenking zwangerschap dan mag ik ervan uitgaan dat de huisarts je bloed ook test op het Hcg hormoon, dit is binnen een dag bekend.

Een bolle/opgezette buik is natuurlijk nog niet van de baby. Die ligt in een prille zwangerschap nog achter de symfyse. De buik wordt veroorzaakt door de darmen. Het ligt eraan hoever je bent in de zwangerschap maar vanaf 6 weken kunnen ze inwendig een echo maken.

Dat klopt niet.
Al vanaf 5 weken kunnen ze een vruchtzakje zien in de baarmoeder.
En bij sommige vrouwen is er toch echt al wat te zien op 5 a 6 weken.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:41

hoe gaat het met je TS? :)

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:45

Beauty26 schreef:
Lieve bokkers, ik weet nog niks... als het goed is kan ik morgen bellen voor de uitslag, anders word het pas maandag. Echter ben ik wel ongesteld geworden... al lijkt het anders te zijn dan normaal. Maar ik heb een test met ochtend urine gedaan en die was óók negatief. Bloed gaan ze óók op zwangerschap testen... maar verwacht niet dat daar wat anders uitkomt dan dat ik niet zwanger ben... heb nog steeds mn buikje... is niks vermindert helaas. Word er niet vrolijk van, dat ik mijn eigen broeken niet normaal dicht kan krijgen. Maar hoop dat ik morgen en anders maandag meer weet. Ga er zelf alsnog vanuit dat ik niet zwanger ben... maar wat het dan wel Is.. ben ik erg benieuwd naar. Hou jullie op de hoogte

Kan iets zijn met je darmen.. Daar krijg je ook een opgezwollen buik van en ga je je erg beroerd van voelen.. Dan moet je 1/2 zakjes met medicijnen slikken per dag om zo je stoelgang weer een beetje op gang te krijgen. Maar mocht het zo zijn dan krijg je natuurlijk van je HA o.i.d uitleg mee.. :(:)

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:44

maaike5581 schreef:
Hidalgo24 schreef:

Dat klopt niet.
Al vanaf 5 weken kunnen ze een vruchtzakje zien in de baarmoeder.
En bij sommige vrouwen is er toch echt al wat te zien op 5 a 6 weken.

pardon ik bedoel ook 5 weken! Met 4 weken is zelfs een zwangerschapsring te waarnemen. Bij zo´n prille zwangerschap wordt wel inwendig gekeken.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:15

toch uitslag negatief, ben dan benieuwd wat voor verder onderzoek er gaat komen. dat je broek niet dicht kan etc, moet toch ergens van komen!

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:29

TS, heb je de uitslagen die je gister zou krijgen inmiddels al?
Ben erg benieuwd.
Ik heb ook vaak last van dat mijn buik opzwelt, als ik mijn broekriem 'sochtends aan doe zit hij op het derde gaatje (van het einde af gezien) als ik half de dag ben soms al op het laatste gaatje omdat mijn buik zo op zwelt.

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:59

TS, Hoe gaat het nu met je?
Ben je al wat meer te weten gekomen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:09

Schijnzwanger is dat nou ook uitgesloten?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:14

weet je ondertussen al meer?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:55

Ik ben heel benieuwd hoe het nu met de ts is ? :)

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:41

Ts weet je al meer?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 20:06

Hoi bokkers, sorry dat ik een tijd niks heb laten horen, maar het Is momenteel erg druk... de bloed uitslagen waren allemaal goed gelukkig. Wat het nu wel Is...tja ik zou het echt niet weten, en de huisarts heeft óók geen idee... dus we kijken het voor nu aan.. en anders maar weer terug naar de huisarts... iedereen bedankt voor het meedenken & meeleven... maar voor nu houd het hier op...

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:06

Weet je inmiddels al meer?