Gebruiken jullie ook producten van de Andrelon natuur-lijn?
Ik gebruik alleen producten uit de biowinkel. Behalve mijn Yes to haarverzorging, die komt bij De Tuinen vandaan.
Morrow_Less
Geplaatst: 27-01-14 19:10
Lara_Silver schreef:
En zoals je kunt zien, lekker budgetproof.
Binnenkort toch eens terug gaan denk ik
magda_90
Geplaatst: 28-01-14 21:55
Ik had zondag meteen het masker uitgeprobeerd en de shampoo ook. Ik heb het idee dat het mijn haar al goed doet; is niet meer zo zwaar, na twee dagen nog niet vettig en gevoelsmatig een natuurlijke slag/krul. Ben al te spreken, nu nog de langere termijn afwachten.
Ik heb de shampoo, conditioner en het serum besteld! Ben erg benieuwd.
Morrow_Less
Geplaatst: 05-02-14 12:40
Ik ben ook benieuwd naar het serum maar het is telkens uitverkocht balen
Wel leuk dat jullie zo enthousiast reageren seg ! Is echt heel fijn
Susanne
Geplaatst: 05-02-14 13:19
Yes, wat een leuk topic! Heb nog niet alles doorgelezen maar ga ik zeker wel doen!
Tot een jaar of 2/3 geleden gebruikte ik altijd de normale shampoo's zoals Andrelon enz. Totdat ik daar steeds meer problemen door kreeg met mijn hoofdhuid, het ging helemaal open en dikke korsten, bizarre jeuk, echt vreselijk. Van alles geprobeerd, naar de dokter geweest. Niets hielp totdat ik natuurlijke shampoo's en conditioners ging gebruiken. Mijn hoofdhuid was binnen 3 weken helemaal hersteld!
Nu gebruik ik nog Dr Organic (argan lijn) maar deze vind ik niet super. Ik wil eigenlijk overstappen naar Yes To Carrots. Als haarolie gebruik ik die van The Body Shop, coconut hair oil. Zonder siliconen.
Ook bij andere verzorgingsproducten ben ik meer naar de ingrediënten gaan kijken. Vooral de deodorants waren nogal schokkend qua wat erin zit. Ik gebruik nu al een tijdje DO2 deo en hier ben ik super tevreden over. Nooit meer vieze zweetgeurtjes zo fijn!
yestocarrots deed het niet voor mij, op een gegeven moment toch weer pluis en droog, terwijl ik met dr organic met argan nergens last van heb , gewoon zacht, vrijwel knooploos en glanzend... en het word nu langer dan voorheen
Wat een fijn topic! Ik wil ook graag overstappen op natuurlijke shampoo omdat ik erg dun haar heb en veel last van haaruitval.
Ik dacht dat in de shampoo van Dr. Organic wel siliconen zitten daarom heb ik deze nog niet gekocht.
Hebben jullie al een shampoo (en conditioner) gevonden zonder parabenen, sulfaten én zonder siliconen?
Zag ook een linkje voorbij komen met haar producten zonder siliconen, erg fijn! Ben nog op zoek naar haarspray zonder siliconen.
Heb overigens op een blog gelezen (strijd tegen haaruitval wordpress blog) dat je het beste eerst je haar kan wassen met een shampoo waar wel sulfaten inzitten maar geen siliconen en parabenen om je haar siliconen vrij te maken. Als je direct met natuurlijk shampoo aan de slag gaat terwijl er nog resten siliconen in je haar zitten zou dit gaan ophopen en enorm vet worden. Is er iemand die dit kan bevestigen? Klinkt best logisch namelijk
Dit is de beschrijving op de website van De Tuinen bij Dr. Organic:
Dr Organic producten zijn: • vrij van parabenen • vrij van Sodium Lauryl Sulphate (SLS) • gecertificeerd BioActive om de functionaliteit van de ingrediënten te garanderen • niet getest op dieren en bevatten geen dierlijke ingrediënten • vrij van schadelijke chemicaliën • vrij van minerale olie (zoals paraffine en petrolium, in plaats daarvan worden plantaardige olie en extracten gebruikt) • vrij van genetisch gemodificeerde ingrediënten
Staat niet bij dat het vrij is van siliconen, vandaar mijn vraag en twijfel!