Haar wassen zonder shampoo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Haar wassen zonder shampoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:50

Het kan natuurlijk lijken alsof je haar beter wordt door wassen. Dat is in het begin ook zo - althans, het zit luchtiger als je het gewassen hebt. Maar zou het goed zijn om elke keer de natuurlijke beschermking van je haar af te wassen? Had moeten natuur ons dan niet zelf shampoo laten produceren? Omdat je zoveel shampoo gebruikt en je hoofd eraan gewend is zal het in het begin zeker slechter zitten, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het uiteindelijk helemaal goed komt. Mijn haar voelt nu al (na 8 dagen) minder breekbaar.

Ik heb trouwens ervoor gekozen om nu, voor de verjaardag, heel goed uit te spoelen en mijn haar in een leuke knot te dragen. Het achterste gedeelte van mijn haren zit strak naar achteren, maar de voorste haarplukken heb ik daar losjes heen gerold. Zo zit het eigenlijk heel leuk!

Ik merk ook al dat mijn pony nu heel goed in model te brengen is. Ik leg het gewoon ergens heen en het zit goed. Het ziet er ook niet vettig uit.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:50

ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe degenen die zonder shampoo bezig zijn hun haar dragen (foto?).
want altijd in een strakke staart/knot lijkt me ook niet alles?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:51

badeendje schreef:
Omdat ze nu nooit meer hoeft te wassen, kan je nagaan hoeveel tijd dat scheelt! + je haar wordt niet meer zwaar door siliconen in je shampoo en conditioner etc.

een minuutje per dag kan ik wel missen hihi :)
Nee, ik snap wel waarom mensen hier voor kiezen maar je hebt toch ook shampoo zonder silliconen? :) Conditioner gebruik ik sowieso niet, daar wordt m'n haar vettig van.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:59

xxpinczowxx schreef:
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe degenen die zonder shampoo bezig zijn hun haar dragen (foto?).
want altijd in een strakke staart/knot lijkt me ook niet alles?

Het idee is dat dat maar tijdelijk zo is, alleen in de 'vette periode' en dat het daarna weer gewoon los kan zonder dat het vies voelt of vies eruitziet :).

Ik kan wel kijken of ik vandaag of morgen een fotootje kan maken van mijn knot. Maar het is een celtic knot van de 'achterkant' van mijn haar, en de 'voorkant' heb ik opgedraaid tot grove rope braids en die heb ik bij mijn knot gestoken :). Zo ziet het er toch nog losjes uit.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:44

Een foto. Dag 9. Met deze knot ben ik naar de CD-presentatie gegaan...

Afbeelding

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:56

Ziet er prima uit hoor!

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:02

Wat een interessant topic is dit! Helaas kan ik het niet gaan proberen... Ik heb een chronische huidziekte waardoor ik regelmatig met enorm vette zalf in mijn haar (valt zo ongeveer in de categorie Vaseline :+) naar bed ga. Dat krijg ik nooit van mijn leven er meer uit zonder shampoo :)) Ik merk wel gelijk aan mijn hoofdhuid of ik een shampoo heb waar veel zeep in zit. Dan krijg ik enorme jeuk en het wordt heel droog. Inmiddels heb ik shampoo van Zarqa en dat is echt enorm fijn spul. Alle spulletjes van Zarqa vind ik wel fijn :) Dat is onder andere te koop bij De Tuinen.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:04

Lijkt me niet fris en zeer onpraktisch met name om het uit de knoop te krijgen.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:00

Sheran schreef:

[ Afbeelding ]

oh dat is leuk!
ik zou ook wel willen proberen zonder shampoo maar ik zit steeds te twijfelen..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:42

Dank je wel! Ik doe het morgen ook maar zo, denk ik. Zou het, denken jullie, kwaad kunnen om wat conditioner in de onderste puntjes te doen? Ik heb een hele fijne conditoiner, maar die bevat wel SLS. Maar zolang ik dat niet op de hoofdhuid gebruik doet het het effect niet teniet, toch?

Waarom twijfel je, pinczo?

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:45

Sheran schreef:
Dank je wel! Ik doe het morgen ook maar zo, denk ik. Zou het, denken jullie, kwaad kunnen om wat conditioner in de onderste puntjes te doen? Ik heb een hele fijne conditoiner, maar die bevat wel SLS. Maar zolang ik dat niet op de hoofdhuid gebruik doet het het effect niet teniet, toch?

Waarom twijfel je, pinczo?

het lijkt me vreselijk een paar weken met vet haar rond te lopen, maa het lijkt me wel geweldig als ik daar eenmaal doorheen ben..
dus ik weet het niet..

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:19

Hoi, ik val weer binnen,
kan iemand me helpen met hennaverf ?

Ik ga morgen voor de eerste keer zwarte henna poeder gebruiken, van volgend merk:
Afbeelding

Maar in godsnaam hoe maak ik het aan ? Er staat dat je het moet aanmaken met 3 eetlepels conditioner en heet water, maar hoeveel water moet er dan bij ?
Hoeveel pakjes heb ik nodig, ik heb lang haar tot op mijn kont :D en moet ik deze ook een nacht van te voren maken ?

Daarnaast vroeg ik me ook af of ik zeker kan zijn dat mijn haar geen blauwe tint krijgt ? Ik zal de test doen, maar ja als je ware kleur pas na 2 dagen komt ?!

Sorry voor al die vragen, maar ik vind het niet zo goed op internet :o

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:49

Op beautygloss.nl staat een filmpje over henna aanmaken :)
Ik heb dat merk ook gehad, deed het alleen met heet water, 1 pakje is genoeg hoor voor lang haar!
Leg vooral veel kranten op de plek waar je het gaat doen en als je wel iets knoeit op iets waar het niet op moet veeg het snel af!
Henna mag niet in contact komen met metaal, dus gebruik een plastic of glazen bakje en lepeltje om het aan te maken.
Ik doe altijd eerst het poeder in het bakje en giet er dan al roerend net zoveel kokend water bij tot het een beetje de "stevigheid" van yoghurt heeft zeg maar ;)
Het is het beste als je het zo warm mogelijk op je haar doet (zonder dat je je brand :D ) en je kan het gerust de hele middag laten zitten, hoe langer je het laat zitten, hoe mooier de kleur.
Conditioner erbij schijnt ook te kunnen maar daar heb ik geen ervaring mee!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:52

Sheran schreef:

[ Afbeelding ]

Dat ziet er gaaf uit.
Kun je mij vertellen hoe je dit gedaan hebt?!?!

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:56

SummerRemedy schreef:
Op beautygloss.nl staat een filmpje over henna aanmaken :)
Ik heb dat merk ook gehad, deed het alleen met heet water, 1 pakje is genoeg hoor voor lang haar!
Leg vooral veel kranten op de plek waar je het gaat doen en als je wel iets knoeit op iets waar het niet op moet veeg het snel af!
Henna mag niet in contact komen met metaal, dus gebruik een plastic of glazen bakje en lepeltje om het aan te maken.
Ik doe altijd eerst het poeder in het bakje en giet er dan al roerend net zoveel kokend water bij tot het een beetje de "stevigheid" van yoghurt heeft zeg maar ;)
Het is het beste als je het zo warm mogelijk op je haar doet (zonder dat je je brand :D ) en je kan het gerust de hele middag laten zitten, hoe langer je het laat zitten, hoe mooier de kleur.
Conditioner erbij schijnt ook te kunnen maar daar heb ik geen ervaring mee!

Bedankt alvast voor de tips, maar moet ik niet eerst een test uitvoeren, wat als mijn haar blauw uitslaat ?
Ik kleurde mijn haar vroeger met chemisch product, maar het is reeds 1,5 à 2 maand geleden...

Zou ik het bijvoorbeeld nu al wat kunnen aanmaken tot een dikke pap en een loktest doen en dan morgen nog wat heet water bij doen en in mijn haar smeren ?

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:07

Ik weet niet of dat kan, dan zou ik gewoon een klein kloddertje aanmaken om uit te proberen, is idd verstandig om eerst te testen als je het chemisch geverfd hebt :)
Dit is het filmpje trouwens (voor als je hem nog niet gevonden had :D ): http://www.beautygloss.nl/2009/01/03/filmpje-henna/
Laatst bijgewerkt door SummerRemedy op 20-01-13 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:09

Ts: heb je voor en na foto's? :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:12

sunshine schreef:
Sheran schreef:

[ Afbeelding ]

Dat ziet er gaaf uit.
Kun je mij vertellen hoe je dit gedaan hebt?!?!

Dank je wel :D

Ik heb het als volgt gedaan:
- eerst scheid je de 'voorkant' van je haar van de 'achterkant' van je haar. Van het achterste deel maak je de volgende knot (ik doe er altijd eerst een elastiekje in:)

http://www.youtube.com/watch?v=GUQAucReptY

Vervolgens draai je de voorste stukken op en 'legt' ze naar achteren over je knot, waar je ze aan de zijkant vast kan zetten met knotspelden. De restjes haar draai je om de knot heen en zet je ook vast met knotspelden :).

Het is best wel makkelijk (als je eenmaal de knot door hebt in elk geval, voor deze knot moet je best lang haar hebben) en heel snel te doen. Als je minder lang haar hebt kun je ook een ander soort knot nemen, maar ik vind deze leuk.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:23

Dat ga ik straks eens uit proberen :D
Ik heb behoorlijk lang haar, dus moet te doen zijn, alleen zijn ze nu nog nat van het wassen ( met shampoo :o

Bedankt voor je uitleg !

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:39

hoe doen jullie eingelijk je haar in de vette periode op gewone dagen als je naar school/werk gaat?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:41

xxpinczowxx schreef:
hoe doen jullie eingelijk je haar in de vette periode op gewone dagen als je naar school/werk gaat?

In een staart (op het werk) En buiten op straat en op de wei euhh... wat denk je :brr: <- deze smiley heeft een oranje.

Winter is eigenlijk best een ideaal moment om shampooloos te gaan leven.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:00

Koper schreef:
xxpinczowxx schreef:

In een staart (op het werk) En buiten op straat en op de wei euhh... wat denk je :brr: <- deze smiley heeft een oranje.

Winter is eigenlijk best een ideaal moment om shampooloos te gaan leven.

ik wil het eigenlijk wel graag maar ik zie er nogal tegenop :') ..
maar kun je dan niet goed zien dat het vet is als je het in een staart hebt?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:10

Nee, dan zie je 't een stuk minder :)

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:11

Mss kun je eerst afbouwen naar bijvoorbeeld 1 of 2x in de week wassen (weet niet hoevaak je het nu wast?) :)

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:13

ik was het nu ongeveer 1x in de 3 dagen, dus ongeveer 2a3 keer per weer.
misschien kan ik wel eerst 1x per week doen..