EINDELIJK op mijn streefgewicht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: EINDELIJK op mijn streefgewicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 11:49

Tegen mij hoef je geen sorry te zeggen hoor ;) maar voor het geval een mod voorbij komt en er op wijst.
Afvallen is veel makkelijker wanneer je goed in je vel zit, en daarbij helpt sporten ook, maar goed, dan moet je dat wel kunnen natuurlijk.

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:55

Wauw, echt geweldig, diep respect voor wat je hebt bereikt!! Je hebt alle recht om daar heel erg trots op te zijn! Je hoeft je absoluut niet te schamen dat je zo trots bent dat je er een topic voor hebt geopend.

Ik ben vijf jaar terug in ongeveer een jaar tijd 18 kilo afgevallen dmv South Beach. Een dieet, maar eigenlijk vooral een dieet dat je leert wat jij ook doet: controleer verpakkingen en kies datgene met (in het geval van South Beach) de minste koolhydraten. Dat is dan dus meestal ook met de minste suikers. Het eraf houden vond ik helemaal niet moeilijk. Inmiddels is er wel een kilo of 3 weer bij, maar dat vind ik niet erg want zit nog steeds op een prima gewicht. En nu blijf ik constant. Ik was heel trots op mezelf dat ik onder de 70 kg kwam (ben 1,86 lang) maar dat was eigenlijk iets teveel van het goede en dat past dan niet bij je lichaam en hou je dus niet vol. En ik eet echt soms wel een patatje of een gebakje of chips of chocola. Dat kan ook best, als je maar het meest gezonde dingen eet. Ik ben toen ook meer gaan sporten, kocht toen mijn eerste paard waardoor ik van een dag in de week naar vijf dagen in de week sporten ging. Dat helpt ook enorm en zorgt ervoor dat ik af en toe toch slechte dingen kan eten ;) Nu 5 jaar later ben ik me nog steeds bewust van wat ik eet, ontbijt met optimel en wat muesli met weinig koolhydraten, 2x per week lunch ik met salade en eet veel mager vlees en weinig koolhydraten. Dat vind ik helemaal niet erg, heb nooit honger (ook tijdens het dieet niet trouwens) en voel me lekker. Het is echt een andere, gezonde manier van leven die je prima kunt volhouden als je jezelf af en toe ook maar iets 'slechts' toestaat. En jij doet dat nu ook zo, dus jij gaat het de rest van je leven volhouden, zeker weten! Diep, diep respect voor je! _/-\o_

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:26

Sprakeloos was ik over je resultaat! Ik heb er nog eens over na zitten denken.... maar door dit bericht ben je écht een inspiratiebron. Ik ben niet zo snel te motiveren :o - maar nu toch écht aan de slag gegaan voor die paar kilo's teveel! :j
Super dat je dit met ons deelt; bedankt !

_LauraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:13

Lieve Ts, ik heb al een berichtje geplaatst waarin ik aangeef dat ik het super knap vind wat je hebt bereikt. Je topic laat me niet los... Ik ben zelf ook iemand die heel graag 30 kilo zou afvallen, alleen is het me nog niet gelukt om blijvend af te vallen. Ik blijf maar terugvallen in slecht eetgedrag (die zak chips voor de tv... |o )
Ik vraag me af of je misschien een voorbeeld kunt geven van wat je per dag eet (at?), ook qua hoeveelheid. En hoe je omgaat met zwakke momenten. Hoe je die knop hebt omgezet om ook op moeilijke momenten niet te vervallen in slecht eetgedrag. Ik las in een ander topic dat je, net als ik, ook naar de supermarkt ging als je iets moest eten. Ik denk dan ook dat ik mijn gedrag in jou herken en dat je topic me daarom zo aanspreekt. Jij hebt namelijk bereikt wat ik wil bereiken :)
Voel je niet verplicht hoor, het is gewoon nieuwsgierigheid :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 07:05

LauraD: bedankt! Ik meet de hoeveelheden die ik eet eigenlijk niet. Dat gaat op gevoel. Wat ik per dag eet heb ik al in het topic beantwoord. Wanneer je op mijn berichten zoekt zul je al heel wat tips vinden :j Ik weet niet of ze voor iedereen werken, maar in ieder geval wel voor mij.
Hoe ik de knop heb omgezet weet ik eigenlijk niet. Het is een beetje een "verstand op nul en gewoon aan de slag" moment denk ik. Ik eet dan ook echt heel schematisch en op die manier werk ik van maaltijd naar maaltijd toe (en tussendoortjes). Dat schematische werkt bij mij heel goed. Soms heb ik een dag dat ik echt een eetbui heb en soms geef ik daar ook gewoon aan toe, maar dan zoek ik wel de middenweg. Ik mag dan van mezelf bijvoorbeeld iets kleins lekkers kopen.
Maar soms terwijl ik dat eet is het voor mij al genoeg en gooi ik de rest weg. Dat is al een hele overwinning, want in het verleden ging het meteen in 1 keer op. Nu kan ik er afstand van nemen en ik denk dat dat ook een soort groeiproces is.

Bijvoorbeeld: vorig jaar was ik in Zwitserland geweest en had ik voor mijn familie echt een hele berg Zwitserse chocolade meegenomen. Natuurlijk ook wat voor mezelf, maar na drie keer iets eruit pakken had ik bij mezelf al in de gaten dat die hele zak op zou gaan, dus heb ik die zo in de grijze afvalbak gegooid :=
Mijn ouders vonden het eeuwig zonde "Had het dan aan ons gegeven!" Ja, maar ik zou hen pas weer een week later zien en ik wilde die zak chocola uit m'n huis hebben, anders bleef ik er naar grijpen. Zodra het in de afvalbak ligt is het voor mij goed.
Op die manier komt er dus best wat discipline bij kijken.

Ik gun mezelf af en toe best wat hoor, maar ik kan het een beetje compenseren dmv sporten en het blijft op die manier gelukkig binnen de perken. Ik moet ook leren dat je echt van een dagje "makkelijk eten" niet meteen 6 kilo aankomt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 08:53

Ik vind het echt knap dat je dat op gevoel doet. Sinds ik 6 weken geleden voor het eerst naar de diëtiste ben geweest, weeg ik echt alles af behalve groente, fruit en vis. Mijn oog geeft namelijk veel grotere porties aan dan de weegschaal (ongeveer een factor 2) :')

Ik kan inderdaad ook slecht maat houden met sommige dingen, dus dat haal ik ook helemaal niet meer in huis!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:02

Hartstikke knap wat jij voor elkaar hebt gekregen :D! Diep respect vanaf mijn kant, want helaas, ik weet hoe moeilijk het is -O-.

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wel je eerste posts, en wat jij omschrijft qua manier van afvallen herken ik mijn eigen manier in.
Mijn probleem is alleen dat ik tegen het 'tussendoortje' oploop. Ik eet wel fruit als tussendoortje, maar om dat nou 3 keer per dag te eten zie ik nog niet echt zitten. Wat eet jij als tussendoortje?

_LauraD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:43

Super TS, thanks! Zal je berichten nog even verder doorspitten (ben nog niet zo handig met Bokt) en hopelijk kan ik over 2,5 jaar dan eenzelfde topic openen :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 07:25

Mjetterd schreef:
Mijn probleem is alleen dat ik tegen het 'tussendoortje' oploop. Ik eet wel fruit als tussendoortje, maar om dat nou 3 keer per dag te eten zie ik nog niet echt zitten. Wat eet jij als tussendoortje?

Fruit, Optimel vla (zit geen vet in), magere kwark, Rice-To-Go, soepje, biskwietjes (drie voor in de thee), cracottes crackertje met huttenkase en bieslook. Dat mag allemaal :j