Een bevalling.. en de zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goos_Horses

Re: Een bevalling.. en de zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:57

Hier enorm gevloekt op de gyn was een erg vrouw onvriendelijke man (daarom is hij vast ook gyn geworden) en even boos geweest om mijn wederhelft die vrolijk zat te eten terwijl ik niks mocht hebben en dan ook gewoon onder mijn neus.

Onze kids zijn niet extreem duur. 2 dames met 1,5 jaar er tussen oudste is wat klein voor haar leeftijd en jongste is groot nagenoeg zelfde kleding maat als de oudste. Jongste heeft nagenoeg geen kleren van de oudste aan gehad dit heel bewust niet gedaan en zal met uitzonderingen ook niet gaan gebeuren. Schoenen gaan bij de jongste wel hard momenteel mja marktplaats en internet shoppen is lekker goedkoop.
Eten doen ze beide maar lekker met de pot mee.
luiers dragen ze enkel nog s'nachts, oudste was met 2 jaar overdag zindelijk en oudste met 1,5 jaar.
Oudste is van mei 2008 en jongste van eind november 2009 heel soms slapen ze nog tussen de middag en dat gaat al wel zonder luier. Jongste is al nagenoeg s'nachts ook zindelijk. Oudste is wat lui wat dat betreft

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:00

Nou mijn buik is wel heel lelijk geworden :(

Ik ben altijd wat aan de dunne kant geweest, na mn eerste zwangerschap had ik striemen gekregen maar die zaten heel laag, en mn buik was ook aardig bij getrokken. Maar na mn tweede zijn de striemen verder door gegaan en zit het tot t midden van mn buik.
Ook heb ik nou slappe vel hangen, kan wel trainen maar mn huid blijft uitgerekt.

Maar wat ik heb begrepen is dat het enigzins erfelijk is, mijn moeder heeft ook striemen en een hangbuik gekregen. Het ligt gewoon aan je huid, of het erg elastisch is of niet.

Ik zit er wel aan te denken om een buikwandcorrectie te gaan doen, want ik ben nog jong en kan geen eens meer in een bikini lopen :(

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:02

Goos_Horses schreef:
even boos geweest om mijn wederhelft die vrolijk zat te eten terwijl ik niks mocht hebben en dan ook gewoon onder mijn neus.

:') Mijn hubby heeft juist mijn eten opgegeten in het ZKH omdat ik dus geen hap door mijn keel kon krijgen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:04

Sammy_xxs schreef:
kan geen eens meer in een bikini lopen :(

Ow, daar had ik na de 1ste al schijt aan of dat nou wel of niet stond als ik een bikini aan heb. Tis mijn buik(je) en die heb ik dankzij die mooie meid die om heen huppelt en daar ben ik supertrots op <3

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:09

Storm schreef:
Moesten jullie gillen, schreeuwen en/of vloeken tijdens de bevalling? :D

Nee, ik was dus juist helemaal in mezelf gekeerd als ik een wee had. Heb ook niet hoeven puffen, concentreren op mijn ademhaling (zuchten?) was al voldoende.

Bij de tweede was mijn moeder beneden, en die vond het zo stil, dat ze is gaan kijken. Ze liep de trap op, en zag ineens het hoofdje geboren worden... Is toen maar blijven kijken naar de rest van de bevalling trouwens, haha

Ik verbaas me er juist altijd over als ik die vrouwen op tv zie, die zo aan het gillen zijn: dan zit je toch helemaal niet in je bevalling? Dan span je juist nog meer je spieren aan, dus doet het eerder pijn..

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:14

flettie schreef:
Sammy_xxs schreef:
kan geen eens meer in een bikini lopen :(

Ow, daar had ik na de 1ste al schijt aan of dat nou wel of niet stond als ik een bikini aan heb. Tis mijn buik(je) en die heb ik dankzij die mooie meid die om heen huppelt en daar ben ik supertrots op <3

Ja na mneerste zwangerschap had ik er ook schijt aan, maar nu :x nee ik kan het gewoon niet. Afgelope zomer heb ik ook echt niet in mn bikini op t strand gelegen, maar gwn met een korte broek en shirtje of een jurkje...
Ik ben dr zo onzer van geworden, ook omdat veel vriendinnen in mijn omgeving er wel allemaal nog super uit zien >;)
Maar ik ben ook echt van, staat het niet lijk ik er dik door trek ik het ook niet aan, en mn buik laten zien al helemaal niet.

Maar moet er eigenlijk wel schijt aan hebben, maar dat is zo moeilijk!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:17

bikini had ik voordien ook al niet aan en toen was ik aanzienlijk lichter. geen haar op m'n hoofd die eraan denkt dat ik ga zwemmen..... ook altijd hier lange broeken aan

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:18

Sammy_xxs schreef:
flettie schreef:

Ja na mneerste zwangerschap had ik er ook schijt aan, maar nu :x nee ik kan het gewoon niet. Afgelope zomer heb ik ook echt niet in mn bikini op t strand gelegen, maar gwn met een korte broek en shirtje of een jurkje...
Ik ben dr zo onzer van geworden, ook omdat veel vriendinnen in mijn omgeving er wel allemaal nog super uit zien >;)
Maar ik ben ook echt van, staat het niet lijk ik er dik door trek ik het ook niet aan, en mn buik laten zien al helemaal niet.

Maar moet er eigenlijk wel schijt aan hebben, maar dat is zo moeilijk!

Is het ook hoor :(:)

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:20

?Heb niet het hele topic gelezen, maar ik heb een positief verhaal :)
Bevalling totaal 5 uur en 3 kwartier, en eerlijk is eerlijk, ik vond het reuze meevallen..

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:31

flettie schreef:
Is het ook hoor :(:)

Jaa -O- maar ach, ik ga toch misschien proberen te fitnissen, en ondertussen sparen voor een buikwand correctie, en tegen die tijd zie ik wel of ik het geld ga gebruiken voor een correctie, of dat het niet meer nodig is...maar dat betwijfel ik ;)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 21:35

Niet geschreeuwd, is ook erg dom, kost veel te veel kracht.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:05

Bij de eerste geroepen "voor mijn part is het een konijn als hij er maar uit is" en ik was zo blij met hem :o
Hier ook een los vel in plaats van een buik, en ik moet nog zoveel afvallen -O-

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 22:43

Ik heb vreselijke striae, over heel mijn buik. Zelfs uitpuilende van 2cm breed. Maar ja, ik kan er eigenlijk niet zo mee zitten.

I'm a tiger who deserved her stripes :D .

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 23:08

Lottie84 schreef:
Uiteraard, maar vocht vasthouden, daar kun jij niks aan doen. Ik doel op vrouwen die zich volproppen omdat ze 'toch dik gaan worden'.
Die heb ik helaas vaak zat meegemaakt. Vrouwen die na een uitgebreid diner manlief naar de Mc sturen om een groot menu te halen etc ;)

Dat klinkt meer alsof ze gewoon meer honger hebben dan als volvreten.
Want een uitgebreid diner ben je normaal wel vol van hoor.
Ik had ook meer honger toen ik zwanger was, ik at wel dubbel zoveel als normaal, ook in brood 's morgens, 6 plakken terwijl het er normaal 1 was.
En ja, ik heb mijn man ook weleens naar de mac gestuurd s avonds en ik heb me ook wel vol zitten stoppen met lekkers.
Maar dat ik mezelf vol gestopt heb omdat het nu toch kan? Nee hoor maar het is wel een geruststelling dat het dan even iets minder belangrijk is waar dat vet naartoe gaat.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 09:03

Zal ik jullie dan maar eens verblijden met een LEUK VERHAAL?
Prima zwangerschap gehad, zij het dat ik van week 32 tot 34, en van week 37-39 in het ziekenhuis heb gelegen vanwege een zwangerschapsvergiftiging, mijn gewicht dankzij deze ziekte van een hemelse 54kg naar formaatje walvis 92kg was gestegen :') Maar dessalniettem werd ik met 38,4weken ingeleid, kreeg een soort zetpil ingebracht die de eerste ontsluiting moest gaan veroorzaken aangezien alles nog potdicht zat en zoonlief geen enkele aanstalten maakte tot geboorte.
Om 18.30 uur werd ik voor de laatste keer getoucheerd waarbij de gyneacoloog zij, 0,0cm ontsluiting nog steeds helemaal dicht. Voor vandaag stoppen we ermee, en aangezien ik de kans klein acht dat het morgen wél op gang komt ga ik alvast overleggen voor een keizersnede morgenmiddag. Uhhhh oke? -O-

Ondertussen kwam er een verpleegkundige binnen die mij opnieuw voor een uur moest monitoren aan de CTG (vanwege mijn hoge bloeddruk liepen zowel baby als ikzelf een hoog risico), terwijl ik totaal ongeinteresseerd as the world turns lag te kijken :') Na een halfuurtje opperde ik: "Mevrouw, ik wil niet vervelend doen maar volgens mij zijn mijn vliezen gebroken...." en inderdaad. Nog geen minuut later stond dezelfde gyneacoloog naast mijn bed om het water te controleren en opnieuw te toucheren "4 cm ondersluiting! Direct naar de verloskamer! spoed spoed spoed!" dit was dus om 19.10uur ongeveer.

Eenmaal op de verloskamers belandde ik in een enorme weeënstorm in buik, benen en rug. Om 19.30 uur al 8 cm ontsluiting... Rond 19.45 uur volledige ontsluiting maar geen gyneacoloog in de buurt om me te begeleiden. Ivm onze medische indicatie mocht niemand anders dit doen. Persweeën wegpuffen, great :')
Om 20.10uur kwam de gyneacoloog binnengerend, handschoenen aan, even voelen 'Oh gut!' volgende wee mag je direct mee persen. Eerste wee ebte vanwege de spanning vrij snel weg, de 2de wee heb ik optimaal kunnen benutten en lanceerde zoonlief in 1x helemaal naar buiten. 3380 gram schoon aan de haak in nog geen 1.5 uur tijd van 0,0 ontsluiting tot nageboorte. ;)

Geen hechting, geen krasje, geen scheurtje.

Nu 5 maanden zwanger van de 2de, en ik ben er zó relaxt onder. Kom maar op! Heerlijk om dit nog een keertje mee te mogen maken, hoewel de pijn echt wel even heel heftig is. Gewoon op de oerkracht in je lijf vertrouwen, het komt echt goed! :)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:36

anneliesdj schreef:
Lottie84 schreef:
Uiteraard, maar vocht vasthouden, daar kun jij niks aan doen. Ik doel op vrouwen die zich volproppen omdat ze 'toch dik gaan worden'.
Die heb ik helaas vaak zat meegemaakt. Vrouwen die na een uitgebreid diner manlief naar de Mc sturen om een groot menu te halen etc ;)

Dat klinkt meer alsof ze gewoon meer honger hebben dan als volvreten.
Want een uitgebreid diner ben je normaal wel vol van hoor.
Ik had ook meer honger toen ik zwanger was, ik at wel dubbel zoveel als normaal, ook in brood 's morgens, 6 plakken terwijl het er normaal 1 was.
En ja, ik heb mijn man ook weleens naar de mac gestuurd s avonds en ik heb me ook wel vol zitten stoppen met lekkers.
Maar dat ik mezelf vol gestopt heb omdat het nu toch kan? Nee hoor maar het is wel een geruststelling dat het dan even iets minder belangrijk is waar dat vet naartoe gaat.

Mijn kerel zou echt niet naar de mac rijden omdat ik persee mac moet haha

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 10:45

Die van mij ook niet...

Wel eet ik wat meer, vaker wat op een dag. Gelukkig niet heel verkeerd, extra brood enzo. (brood vind ik heerlijk!) Maar ik ben toch wel aardig ook aangekomen. NIet schandalig veel, rond de 10 kilo.. Maar toch :')

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:04

Mijne gaat met alle liefde een kleine hoeveelheid lekkers halen. Met de nadruk op een kleine hoeveelheid, van hem mag ik mezelf nu soms best extra verwennen maar ik ga ook nog steeds 6 a 7 dagen per week samen met hem naar de sportschool om te zorgen dat ik dit keer sneller in shape ben na de bevalling en mijn lijf in balans te houden. Bij de 1e kwam ik ontzettend veel aan doordat ik zoveel vocht vasthield en achteraf bleek dat ook deels voort te komen uit een lichamelijke reactie op veranderende gewoontes. Ik at niet meer, of ongezonder, maar wel met bijvoorbeeld meer zout terwijl ik normaal alles zoutloos eet.
Zolang ik met mate snoep vind hij het prima om een keer langs de mac te rijden of een doosje zeebanket voor me mee te nemen. :)
"Maar reken maar dat ik je na de bevalling direct aan het werk zet }> " (Altijd personal trainer geweest, dus kom maar op met dat doutze kroes lijf :') )

Nu bijna 21 weken zwanger en pas 0,5 kg aangekomen. Bij de 1e zaten we rond deze periode reeds op +14kg, en nu voel ik me toch aanmerkelijk fitter en gezonder.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:23

Ja dat had ik ook hoor, ondanks dat ik wel ineens veel meer at kwam het er nauwelijks bij. Ik was halverwege ook nog maar 1,5 kilo aangekomen, bij de eerste in totaal 11 kilo en bij de 2e 13 kilo geloof ik.
Dus het was ook echt niet zo dat ik moddervet was hoor :P
Hoewel ik nu wel 5kg meer weeg dan vóór mijn eerste zwangerschap maar ik ben nu lichamelijk ook veel minder actief, wil ik nu wel weer gaan oppakken nu de oudste naar school gaat en de jongste naar de peuterspeelzaal heb ik weer een paar uurtjes om lekker het bos in te gaan.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:35

Ik was met 20 weken hoogstens een kilootje gegroeid.. En toen ineens 3 weken acher elkaar 1,5 kilo per week. 8)7 Daarna een kilootje per ca 2 á 3 weken...

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:22

schreeuwen tijdens de bevalling vind ik zo ontzettend overdreven. als ik dat op tv zie!! mennn

zelf dus ook niet gedaan. gewoon lekker rustig blijven, dat is het halve werk!
gewoon ontspannen, relaxen en laat het maar gebeuren!

Inmiddels zelf weer 40+2 zwanger..... de vraag is: wanneer :D :D

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:35

Schreeuwen schijnt erg cultuur verbonden te zijn aldus mijn Hebamme (aka vroedvrouw).
Volgens haar kunnen Westerse vrouwen de pijn van de bevalling beter blokkeren door te puffen, e.d. hierdoor worden 'wij' ontspannender en gecontreerder.
Afrikaanse/Aziatische vrouwen schijnen dat effect beter te verkrijgen door juist te schreeuwen en 'luidruchtig' te zijn.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:37

Spannend Wiesje!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:50

flettie schreef:
Schreeuwen schijnt erg cultuur verbonden te zijn aldus mijn Hebamme (aka vroedvrouw).
Volgens haar kunnen Westerse vrouwen de pijn van de bevalling beter blokkeren door te puffen, e.d. hierdoor worden 'wij' ontspannender en gecontreerder.
Afrikaanse/Aziatische vrouwen schijnen dat effect beter te verkrijgen door juist te schreeuwen en 'luidruchtig' te zijn.

Ik heb een afrikaanse man, en ik heb van hem juist begrepen dat vrouwen dit doen om duidelijk te maken dat ze écht veel pijn hebben... En niet van mijn eigen vk, maar die van mijn buuf vertelde precies hetzelfde: afrikaanse vrouwen laten zich helemaal gaan. (Maar dat is eigelijk wel hetzelfde als wat jij zegt, zo kan je het ook opvatten bedenk ik me nu..

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 02:28

Meld me hier ook maar even. Wij zijn intussen bijna 7 jaar samen en twijfelen nog wat over onze kinderwens. Had een vraagje waar ik op internet nergens een specifiek antwoord op vind, dus probeer het hier maar even.

Zijn vrouwen die net bevallen zijn (tijdelijk, of voor langere periodes) lastiger in de omgang (en door de band genomen, hoe lang)? En dan bedoel ik vooral wat betreft lichtgeraakt zijn, snel uitvallen naar anderen, moeilijk doen enz... Ik zat erover na te denken door wat PMS doet met een vrouw als ze menstrueert (ik verander dan zowieso al in een kleine draak :+ ), en de hormoonschommelingen die bij een bevalling komen kijken zijn natuurlijk veel groter. Ook bv. postnatale depressies enzo. Dus ik bedoel het zeker niet negatief, vraag het me gewoon eerlijk af...