Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Storm schreef:Moesten jullie gillen, schreeuwen en/of vloeken tijdens de bevalling?
flettie schreef:Sammy_xxs schreef:kan geen eens meer in een bikini lopen
Ow, daar had ik na de 1ste al schijt aan of dat nou wel of niet stond als ik een bikini aan heb. Tis mijn buik(je) en die heb ik dankzij die mooie meid die om heen huppelt en daar ben ik supertrots op
nee ik kan het gewoon niet. Afgelope zomer heb ik ook echt niet in mn bikini op t strand gelegen, maar gwn met een korte broek en shirtje of een jurkje...
Sammy_xxs schreef:flettie schreef:Ow, daar had ik na de 1ste al schijt aan of dat nou wel of niet stond als ik een bikini aan heb. Tis mijn buik(je) en die heb ik dankzij die mooie meid die om heen huppelt en daar ben ik supertrots op
Ja na mneerste zwangerschap had ik er ook schijt aan, maar nunee ik kan het gewoon niet. Afgelope zomer heb ik ook echt niet in mn bikini op t strand gelegen, maar gwn met een korte broek en shirtje of een jurkje...
Ik ben dr zo onzer van geworden, ook omdat veel vriendinnen in mijn omgeving er wel allemaal nog super uit zien![]()
Maar ik ben ook echt van, staat het niet lijk ik er dik door trek ik het ook niet aan, en mn buik laten zien al helemaal niet.
Maar moet er eigenlijk wel schijt aan hebben, maar dat is zo moeilijk!

. Lottie84 schreef:Uiteraard, maar vocht vasthouden, daar kun jij niks aan doen. Ik doel op vrouwen die zich volproppen omdat ze 'toch dik gaan worden'.
Die heb ik helaas vaak zat meegemaakt. Vrouwen die na een uitgebreid diner manlief naar de Mc sturen om een groot menu te halen etc
Maar dessalniettem werd ik met 38,4weken ingeleid, kreeg een soort zetpil ingebracht die de eerste ontsluiting moest gaan veroorzaken aangezien alles nog potdicht zat en zoonlief geen enkele aanstalten maakte tot geboorte.
Na een halfuurtje opperde ik: "Mevrouw, ik wil niet vervelend doen maar volgens mij zijn mijn vliezen gebroken...." en inderdaad. Nog geen minuut later stond dezelfde gyneacoloog naast mijn bed om het water te controleren en opnieuw te toucheren "4 cm ondersluiting! Direct naar de verloskamer! spoed spoed spoed!" dit was dus om 19.10uur ongeveer.

anneliesdj schreef:Lottie84 schreef:Uiteraard, maar vocht vasthouden, daar kun jij niks aan doen. Ik doel op vrouwen die zich volproppen omdat ze 'toch dik gaan worden'.
Die heb ik helaas vaak zat meegemaakt. Vrouwen die na een uitgebreid diner manlief naar de Mc sturen om een groot menu te halen etc
Dat klinkt meer alsof ze gewoon meer honger hebben dan als volvreten.
Want een uitgebreid diner ben je normaal wel vol van hoor.
Ik had ook meer honger toen ik zwanger was, ik at wel dubbel zoveel als normaal, ook in brood 's morgens, 6 plakken terwijl het er normaal 1 was.
En ja, ik heb mijn man ook weleens naar de mac gestuurd s avonds en ik heb me ook wel vol zitten stoppen met lekkers.
Maar dat ik mezelf vol gestopt heb omdat het nu toch kan? Nee hoor maar het is wel een geruststelling dat het dan even iets minder belangrijk is waar dat vet naartoe gaat.
" (Altijd personal trainer geweest, dus kom maar op met dat doutze kroes lijf
)
Daarna een kilootje per ca 2 á 3 weken...
flettie schreef:Schreeuwen schijnt erg cultuur verbonden te zijn aldus mijn Hebamme (aka vroedvrouw).
Volgens haar kunnen Westerse vrouwen de pijn van de bevalling beter blokkeren door te puffen, e.d. hierdoor worden 'wij' ontspannender en gecontreerder.
Afrikaanse/Aziatische vrouwen schijnen dat effect beter te verkrijgen door juist te schreeuwen en 'luidruchtig' te zijn.
), en de hormoonschommelingen die bij een bevalling komen kijken zijn natuurlijk veel groter. Ook bv. postnatale depressies enzo. Dus ik bedoel het zeker niet negatief, vraag het me gewoon eerlijk af...