Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:UK, dit lijkt mij een bijzonder zinloze discussie, je hebt overduidelijk géén idee.
Ik ga een boek lezen
unicorn_kiss schreef:Hoe kan je dan verwachten dat je op je werk alles georganiseerd krijgt als je de opleiding al niet degelijk kan afmaken? Niemand zal je handje vasthouden op je latere job.
Colway schreef:dan zoek je een job waarbij dat redelijk geregeld is, heb je ondertussen alweer het e.e.a. eigen gemaakt en blijft het roeien met de riemen die je hebt
maar maakt dat je een slechte werknemer?
unicorn_kiss schreef:Hoe kan je dan verwachten dat je op je werk alles georganiseerd krijgt als je de opleiding al niet degelijk kan afmaken? Niemand zal je handje vasthouden op je latere job.
unicorn_kiss schreef:Maar dan ben je toch ook niet geschikt voor het toekomstige werk dat je zal doen dat aanleunt bij deze opleiding? Daar moet je alles net praktisch voor elkaar krijgen. Jullie leggen de lat veel te hoog.
Nouks schreef:Ik begin oprecht benieuwd te worden of UK geen slechte eigenschappen heeft........ Kortzichtigheid wellicht? Of is dat geen reële mogelijkheid, als we het toch over reële mogelijkheden hebben...
Heino schreef:unicorn_kiss schreef:Hoe kan je dan verwachten dat je op je werk alles georganiseerd krijgt als je de opleiding al niet degelijk kan afmaken? Niemand zal je handje vasthouden op je latere job.
Maar je kan je werk vaak wel beter zelf indelen dan je studie...
Wat ik al schreef: meer pauzes, meer afwisseling, rustigere kamer... Omgeving optimaliseren voor het werk dat ik doe. En dan nog ben ik afgeleid, krijg ik bvb een CD van Bruno Mars in mijn hoofd als mijn patiënt me daar aan doet denken. Maar doordat het werk zo afwisselend is, is het lastig mijn aandacht te lang kwijt te zijn. Ik word er als het ware steeds weer bij getrokken met mijn hoofd. En ene keer lukt dat beter dan de andere keer, so be it.
Ik breng ook een hoop creativiteit, originaliteit en leven in de brouwerij met me mee. Het heeft niet alleen nadelen. Kunst is de nadelen enigszins in goede banen te leiden.
Maar Unicorn, ik had volgens jou dus tijdens het gymnasium todelodoki moeten zeggen? Door mijn lage cijfers? Ook al viel ik op de universiteit juist positief op qua kennis en vaardigheden?
gummie schreef:Ik zie opleiding en werk niet los van elkaar. De opleiding stoomt je toch theoretisch klaar voor de praktijk waarin je die kennis zal gaan toepassen?
Citaat:Wat heeft het voor zin te hameren op dat je de opleiding/ theorie wel aan kunt, maar de praktijk niet? Uiteindelijk is de praktijk toch jouw doel?
unicorn_kiss schreef:Ik heb een hele hoop slechte eigenschappen, maar deze zijn niet relevant in dit topic. Overigens heb ik zelf een héle hoop eigenschappen die in dit topic worden vermeld en weet ik vrijwel 100% zeker dat ikzelf ook een 'stoornis' heb, alleen laat ik mezelf daar niet op testen.
unicorn_kiss schreef:Ik had ook geen hoopgevende cijfers hoor haha
Maar zolang je de uni netjes kan afronden, geen probleem toch?
Shadow0 schreef:gummie schreef:Ik zie opleiding en werk niet los van elkaar. De opleiding stoomt je toch theoretisch klaar voor de praktijk waarin je die kennis zal gaan toepassen?
De universiteit nadrukkelijk niet. En daarnaast nogmaals: tussen de ideeen van school en de werkelijkheid gaapt nogal eens een flinke kloof.Citaat:Wat heeft het voor zin te hameren op dat je de opleiding/ theorie wel aan kunt, maar de praktijk niet? Uiteindelijk is de praktijk toch jouw doel?
Er zijn dus heel wat mensen die de praktijk wel aankunnen, als ze de hobbel van de opleiding eenmaal genomen hebben.
gummie schreef:Ik zie opleiding en werk niet los van elkaar. De opleiding stoomt je toch theoretisch klaar voor de praktijk waarin je die kennis zal gaan toepassen?
Wat heeft het voor zin te hameren op dat je de opleiding/ theorie wel aan kunt, maar de praktijk niet? Uiteindelijk is de praktijk toch jouw doel?
Tenzij je een ander doel hebt met het volgen van de opleiding?
Heino schreef:unicorn_kiss schreef:Ik had ook geen hoopgevende cijfers hoor haha
Maar zolang je de uni netjes kan afronden, geen probleem toch?
Dat is wel een beetje wat jij zegt. Als ik jou zo hoor had ik op de middelbare al terug moeten stromen naar het VMBO, omdat ik - afgaande op cijfers - het gymnasium niet aan had gekund. En dan had ik nooit kunnen laten zien wat me lukt als ik wél geprikkeld word, als ik wél iets doe dat ik echt leuk vind en waar ik mijn aandacht dus redelijk bij kan houden.
Nouks schreef:unicorn_kiss schreef:Ik heb een hele hoop slechte eigenschappen, maar deze zijn niet relevant in dit topic. Overigens heb ik zelf een héle hoop eigenschappen die in dit topic worden vermeld en weet ik vrijwel 100% zeker dat ikzelf ook een 'stoornis' heb, alleen laat ik mezelf daar niet op testen.
En niets van al jouw slechte eigenschappen zou op wat voor manier dan ook nadelig zijn voor je studie of je werk?
....you get my point?
Niemand is perfect, maar dat moet je vooral niet weerhouden van een goed toekomstperspectief.
unicorn_kiss schreef:Maar jij hebt mijn post niet begrepen denk ik. Ik zeg als je keer op keer buist voor een opleiding ben je hoe dan ook niet geschikt voor deze branche. Ik neem aan dat jij niet keer op keer buisde?
Nouks schreef:unicorn_kiss schreef:Ik heb een hele hoop slechte eigenschappen, maar deze zijn niet relevant in dit topic. Overigens heb ik zelf een héle hoop eigenschappen die in dit topic worden vermeld en weet ik vrijwel 100% zeker dat ikzelf ook een 'stoornis' heb, alleen laat ik mezelf daar niet op testen.
En niets van al jouw slechte eigenschappen zou op wat voor manier dan ook nadelig zijn voor je studie of je werk?
....you get my point?
Niemand is perfect, maar dat moet je vooral niet weerhouden van een goed toekomstperspectief.