Na 8 weken nog steeds open wond op mijn been

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: Na 8 weken nog steeds open wond op mijn been

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:07

Goed gedaan hoor! Ik hoop dat hij zich te pletter schrikt!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:08

Als je hem straks naar de wc ziet rennen :') :+

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 15:11

Hahaha, dat kan ik helaas niet zien want hij zit in een ander pand.
Als ik een reactie terug krijg laat ik het jullie weten maar waarschijnlijk hoor ik niks meer denk ik.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:24

Arrabel ik weet niet hoe de verhoudingen zijn maar de baas met U aanspreken inplaats van "je" lijkt mij in onder deze omstandigheden vrij normaal
geeft misschien ook iets meer vriendelijkheid naar jou toe

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:27

Ligt aan je relatie inderdaad, mijn leidinggevenden zijn allen 'je" :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 15:27

spatter schreef:
Arrabel ik weet niet hoe de verhoudingen zijn maar de baas met U aanspreken inplaats van "je" lijkt mij in onder deze omstandigheden vrij normaal
geeft misschien ook iets meer vriendelijkheid naar jou toe

Ik spreek iedereen altijd aan met u maar toen deze meneer pas bij ons kwam werken (hij heeft zichzelf ingekocht) toen heeft hij duidelijk aangegeven dat we hem je en jij mochten noemen vandaar.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:28

oké, dan heb ik niks gezegd

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:42

Jeetje! Ik heb het topic doorgelezen, wat heftig allemaal... Helemaal omdat je niet begrepen wordt op de werk, mijn zus had dit ook een beetje na haar blindedarm operatie... Hopelijk krijg je wat meer begrip na het mailtje aan je baas en zo niet, weet je voor jezelf wel hoe ernstig het is! Veel beterschap/sterkte en hopelijk geneest het snel :(:)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:42

Goedzo!! ben benieuwd op de reactie terug. Net mailtje trouwens!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 15:45

Poeh wat een pech heb jij. Ik hoop voor je dat je baas nu beetje meeleeft in jou situatie.

Enige wati k kan doen is je sterkte wensen en hopen dat het snel weer beter gaat met je

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:04

Jeetje zeg ik schrik er van. En dan niet alleen van je wond en de dokters maar ook van jou baas en collega's. Nou ik hoop na dat jou baas die foto heeft gezien hij er wel op terug komt.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:10

Zie dat we al een paar blz verder zijn. Ik vind het goed van je dat je iets naar je baas toe hebt laten horen en niet over je heen hebt laten lopen. Het is normaal na een operatie om wat rust te nemen al heb je een zittend beroep, het schoonhouden been omhoog etc het is niet niks. Je schrijft dat je al niet lekker in je vel zit maar laat je niet pakken he! respect hoe je het aanpakt!
Laatst bijgewerkt door dito op 29-10-12 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 16:15

Heel erg bedankt, dat doet me goed te horen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:58

Pffff, bah wat een gedoe zeg!!
Hoe doe je het schoonmaken op je werk? Ik neem aan dat je dat overdag ook een keer moet doen?

Ik ben heel erg benieuwd wat je baas er van zegt, ik mag hopen dat hij zijn excuses eventjes aanbiedt....

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 17:11

Janine1990 schreef:
Hoe doe je het schoonmaken op je werk? Ik neem aan dat je dat overdag ook een keer moet doen?

Ik ben heel erg benieuwd wat je baas er van zegt, ik mag hopen dat hij zijn excuses eventjes aanbiedt....

Het verschonen die ik in mijn pauze, dan moet ik dus ook eten en de hondjes uitlaten en dat in een half uur.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:12

Ik zou een persoonlijk gesprek aanvragen nog om het te verduidelijken. Via de mail kun je je toch minder goed uitdrukken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:16

Arrabel schreef:
Janine1990 schreef:

Het verschonen die ik in mijn pauze, dan moet ik dus ook eten en de hondjes uitlaten en dat in een half uur.

Je zou het even moeten nakijken, ik ben er niet zeker over...
Maar waarom zou je dat niet in de tijd van de baas doen, als hij toch graag wil dat je op het werk bent...
Hij is volgens mij verplicht jou een ruimte te geven waar je privacy hebt om je wond te verschonen. Net als moeders die kolven, die moeten ook een aparte ruimte daarvoor krijgen van de baas...

Het is een megagroot gat, en even snel kan in mijn ogen nooit goed zijn. Zeker niet als je dat elke dag zo doet...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 17:19

vuurneon schreef:
Ik zou een persoonlijk gesprek aanvragen nog om het te verduidelijken. Via de mail kun je je toch minder goed uitdrukken.

Dat persoonlijke gesprek had ik vanmorgen, daar schrok ik ook heel erg van want ik had totaal niet verwacht dat mijn baan op de toch zou komen te staan omdat ik 2 dagen na een operatie nog niet op mijn werk was.
Ik heb de situatie uitgelegd maar daar heeft mijn baas geen boodschap aan zegt hij.
De mail heb ik juist gestuurd om het gesprek te verduidelijken....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:21

Oo oké, jeetje wat zuur zeg! :(:)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:21

Het is natuurlijk begrijpelijk dat je baas commitment verwacht, zeker na gesprekken. Maar dat wil niet zeggen dat het bedrijf voorgaat op gezondheid. Hij heeft dingen aangenomen over jouw autorijden vrijdag, zonder dat hij wist wat er aan de hand was. Wie weet was je op weg naar de apotheek, dokter of wat dan ook. Maar nee, hij trok meteen zijn conclusies.

Het feit dat jij nu met een zeer pijnlijk en dik been op je werk zit, terwijl je je been hoog moet houden en lastige wondverzorging hebt, laat voor mij zien dat je best commitment hebt, er zijn genoeg mensen die om minder al ziekmelden.

Zo zie ik het, en ik vind dat je hem dit best duidelijk mag maken.

*edit:ik lees dat je al een gesprek hebt gehad, en dat hij geen boodschap heeft aan jouw woorden? Lekkere baas is dat dan...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:23

Ik vat echt niet dat dit niet serieus genomen wordt, door het ziekenhuis in de eerste plaats, en door je baas tweede (al is dat waarschijnlijk een afgeleide van het eerste probleem). En gezien geen van de twee zich vermoedelijk schuldig gaan voelen als jij straks een jaar loopt te revalideren of erger zou ik zeggen: zorg voor jezelf, ga naar een andere dokter of ziekenhuis, vertel dat je moet werken en snel snel alles zit te verschonen enz.. een dokter met een beetje verstand schrijft je minstens de eerste week thuis en zorgt voor professionele wondverzorging, en opvolging van de genezing! dit kan gewoon echt niet, wat als je een infectie krijgt?!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:28

Arrabel schreef:
vuurneon schreef:

Dat persoonlijke gesprek had ik vanmorgen, daar schrok ik ook heel erg van want ik had totaal niet verwacht dat mijn baan op de toch zou komen te staan omdat ik 2 dagen na een operatie nog niet op mijn werk was.
Ik heb de situatie uitgelegd maar daar heeft mijn baas geen boodschap aan zegt hij.
De mail heb ik juist gestuurd om het gesprek te verduidelijken....

Heb je een contract voor onbepaalde tijd? Want dan krijgt hij er nog een zware dobber aan om jou te ontslaan.

Verder zou ik het advies over het UWV ter harte nemen als ik jou was!!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:30

Wil je daar nog wel werken dan?

Doordat je nu op je werk verschijnt en je wondverschoning ff vlug in je pauze propt vind ik wel degelijk blijk van commitment. De meeste mensen zouden gewoon thuis zijn gebleven, wat in deze situatie misschien nog helemaal zo stom niet is. Zou me niks verbazen dat wanneer je vanuit het ziekenhuis wel de juiste begeleiding had gehad ze je wellicht zelfs hadden verboden om te gaan werken.

Ik vind jou baas in zijn email niet onredelijk over komen, maar ik kan niet zeggen in hoeverre zijn beeld van jou ziekmeldgedrag terecht is, omdat ik nauwelijks kennis heb van de feitelijke situatie en voorgeschiedenis. Hij komt nu over als iemand die nogal kortzichtig is, maar dat is puur gebaseerd op jou berichten en ik weet dus niet in hoeverre dat een vertekend beeld geeft.

Feit is wel dat je verplaatsen in iemand anders heel moeilijk is, zeker als de manier waarop die persoon in elkaar steekt afwijkt van de norm.
Feit is ook dat een bedrijf zakelijk moet zijn en er een tijd komt dat de rek eruit is. Wanneer dat moment daar is verschilt per persoon.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:47

Ik kan me de reactie van je baas echt wel voorstellen, als ik jou was zou ik hem absoluut nog een mail sturen waarin je uitlegt dat je maar al te bereid bent om aan het werk te gaan mits hij de mogelijkheden schept zodat je gezondheid en herstelproces niet in gevaar komt. Dus bvb de tijd en plaatst om je wond te verschonen en dat je met je been omhoog kunt zitten. Ook aangeven dat wanneer hele dagen toch te zwaar word en het herstel in de weg zit, je voorlopig halve dagen aan de slag gaat.
Stuur deze mail met een leesbevestiging zodat je kunt bewijzen(mocht je er uit gegooid worden) jij je uiterste best hebt gedaan om in het arbeidsproces terug te keren. Je baas heeft zijn mening over je al gevormd door het gezamelijke arbeidsverleden en wil je je baan houden dan moet je echt alles doen om je goede wil te laten zien, misschien dubbel voor jou maar het is niet anders. En ondanks dat je hem met je aan kunt spreken zou ik het toch heel formeel houden, klinkt raar maar komt vaak net iets beter binnen.

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:51

Wat een klootzak is jou baas zeg!
mij lijkt als je een operatie gehad heb dat je de eerst komende dagen rustig aan moet doen.
ik hoop dat alles snel goed komt met zo wel je werk al je been!
sterkte!