Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 01:00

Dat kan via een link in de tweede post op de eerste pagina van dit topic, mocht je dat nog niet gezien hebben. :)
Succes! Houd je ons op de hoogte? :D

welshfan97

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 01:03

ben niet zo een hele actieve bokker en vergeet vaak te kijken, maar ik zal het proberen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:36

Dat lijkt me een tamelijk heftig schema Boemklatsch, je moet dan in ieder geval de 5 km al met gemak kunnen lopen, maar dan nog...

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:43

Ik wil me hier ook graag melden! Ik ben druk aan het trainen voor de Alpe D'HuZes. Deze wil ik hardlopen en ik begin vanaf 0! Ik ben nu een aantal weken bezig met veel ups en downs! Ik heb speciaal hiervoor hardloop schoenen aan laten meten.. maar helaas heb ik tegenwoordig na het hardlopen last van de spieren naast mijn scheenbenen. Mijn fysio is bang dat dit aan mijn schoenen ligt want dan is de demping niet oke. Ik moet a.s. woensdag op de loop band gaan rennen om te kijken hoe mijn lopen is en of dit inderdaad aan mijn schoenen lig of dat ik te zwaar loop. Heb namelijk ook wel het probleem dat als ik moe word ik toch de neiging heb meer te gaan stampen.. Ik heb een app waar ik mijn loop schema op bij houd deze registreerd wat ik loop, tempo, aantal km en zo bouw je een perfecte conditie op.. Leuk dit topic!! Zijn hier nog meer mensen voor de Alpe??

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:45

Pinootje schreef:
Ik zie dat ik vergeten ben om te melden dat ik doof ben, dus naar Evy luisteren heeft geen zin voor mij :D . Dat is ook de reden dat ik naar zo'n app zoek, zodat ik niet zelf elk keer op tijd moet letten - dat demotiveert mij namelijk, waardoor het mij elk keer weer mislukt. Wil ook ontspannend kunnen lopen/rennen.

Ik zal kijken naar HIIT interval training en zoeken of er iets is voor iphone. Thanks!

Bekijk de app seconds eens. Ik heb die gebruikt training met de kettlebell en daarbij stelde ik hem ook zo in dat ik een geluid en een tril kreeg als ik moet knallen of juist rusten. Het is niet een heel makkelijke app om uit te vogelen, vond ik maar het werkt prima.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:57

_Naomii_ schreef:
Ik wil me hier ook graag melden! Ik ben druk aan het trainen voor de Alpe D'HuZes. Deze wil ik hardlopen en ik begin vanaf 0! Ik ben nu een aantal weken bezig met veel ups en downs! Ik heb speciaal hiervoor hardloop schoenen aan laten meten.. maar helaas heb ik tegenwoordig na het hardlopen last van de spieren naast mijn scheenbenen. Mijn fysio is bang dat dit aan mijn schoenen ligt want dan is de demping niet oke. Ik moet a.s. woensdag op de loop band gaan rennen om te kijken hoe mijn lopen is en of dit inderdaad aan mijn schoenen lig of dat ik te zwaar loop. Heb namelijk ook wel het probleem dat als ik moe word ik toch de neiging heb meer te gaan stampen.. Ik heb een app waar ik mijn loop schema op bij houd deze registreerd wat ik loop, tempo, aantal km en zo bouw je een perfecte conditie op.. Leuk dit topic!! Zijn hier nog meer mensen voor de Alpe??

Mooi doel zeg! Goed ook dat je de fysio er naar laat kijken want het zou inderdaad goed van je schoenen kunnen komen.

Ik heb gisteren 5 km in een half uur gelopen. Weet niet de precieze tijd, want ik had geen horloge om |o maar het ging super lekker :) Dat is toch wel motiverend ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:59

Ik deed vanochtend les 10 van Start to Run en vorige les moest ik 2x 4 minuten hardlopen en nu een paar keer 3 minuten, dus volgens mij gaan ze er vanuit dat dit een moeilijke les is, want mijn God, wat was het zwaar! :oo Ik liep les 1 t/m 9 echt super makkelijk uit, maar vandaag ging echt even moeilijk. Steek in m'n zij, buiten adem, hield het maar net vol allemaal. >;)

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:12

Oei, klinkt zwaar. :=
Ik loop met het schema dat de hele week dezelfde training heeft, en ik ging toen van 4R-3W, 5R-3W, 5R-3W, 4R-3W naar 5R-2W, 7R-2W, 7R-2W, 5R-2W, die was ook hels... := Die 2e keer 7 minuten en de laatste 5 echt bijna niet vol te houden. :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:37

Die les vond ik ook echt de hel, Saskia, ik dacht dat ik doodging! :=
Dat was wat mij betreft de zwaarste les tot nu toe.

7 minuten vind ik sowieso heel lang. 5 gaat me inmiddels prima af, 6 lukt nog net, maar 7... Pffff.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:44

Ja? Dus het ligt aan mij?
Pfjioew. :') Raar he? Hoe zou dat dan komen?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:58

Dat was toch met steeds maar 1 minuut wandelen? Dan ben je nog niet echt hersteld voor je alweer moet, althans, dat idee had ik, want ik was nog aan het uithijgen en dan moesten we alweer. :')

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:00

Nee, het was iets van 2R - 2W - 2R - 2W - 3R - 3W - 3R - 3W - 2R - 3W.
Klinkt echt super makkelijk, maar was 't echt niet. :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:06

Oh, haha, ik ben in de war, de les die ik bedoelde is volgens het schema de les daarna, met steeds 2 r - 1 w. Dat vond ik echt erg. :')

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:32

Heel af en toe zit er zo een zware les bij. Om verder te komen, moet je soms grenzen opzoeken. Kan je mooi weer trots zijn als je het hebt gered!

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:59

Saskiaatje schreef:
Aha, dat maakt het een stuk duidelijker. :') Dan sloeg mijn post ook nergens op. }:0 Excusez moi!
Het is ook onhandig om te moeten kijken, ik kan het beste lopen als ik continu voor me uit kan kijken. Stoepjes, oversteekpaden en heuveltjes in de weg werken bij mij ook niet. :))

Verder kan ik je dan denk ik niet helpen, sorry!

Maakt niet uit, je kon het niet weten :)

Mrijn schreef:
Bekijk de app seconds eens. Ik heb die gebruikt training met de kettlebell en daarbij stelde ik hem ook zo in dat ik een geluid en een tril kreeg als ik moet knallen of juist rusten. Het is niet een heel makkelijke app om uit te vogelen, vond ik maar het werkt prima.

Ja, die had ik ook al gevonden en getest thuis. Werkt prima moet ik zeggen. Moet alleen nog even uitvinden of ik 4x of 1x trillen prettiger vind, ook icm whatsapp/smsjes dat ik dan binnenkrijg. Haha. Vind het alleen jammer dat je het niet kan opslaan. Moet dus elk keer opnieuw invoeren.

Volgende week even testen en beginnen met les 1! Zou eigenlijk vandaag of morgen al willen beginnen, maar moet morgenavond weer zaalvoetballen, dus dat lijkt mij dan slim om zondag te gaan rennen (dinsdag ook voetballen). Dan doe ik ongeveer om de dag iets actiefs en kan mijn lichaam ook om de dag rusten.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:56

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:05

Stok achter de deur zou wel handig zijn, maar ben al een stukje verder. :')

Ga dadelijk rennen met een vriend van me, merk dat het af en toe toch wel fijner is als ik samen met iemand ga... Zeker als ik tegen een 'runners-block' zit aan te hikken. :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:51

Met een man lijkt me echt niets, dan 'verlies' ik gegarandeerd. :')

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:59

Maandag les 9 van Evy heb er zin in! Hebben jullie trouwens speciale hardloopbroeken? Of trekken jullie een joggingbroek aan?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:10

Ik heb een strakke hardloopbroek, dat vind ik veel fijner zitten. Voor nu een lange gevoerde en in de zomer loop ik in eentje tot m'n kuiten.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:46

Ik heb 2 lange hardloopbroeken, en een tot op mn knien. Vind dat echt veel fijner. :j

Lopen met een man vind ik geen probleem, vooral met deze niet. Heeft een hele grote mond maar die loop ik er vervolgens heel makkelijk uit. :))

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:25

Ik heb een lange die niet zo dik is en eentje die iets dikker is, maar ik voel als ik ze eenmaal aan heb weinig verschil, alleen die dunste zakt onwijs af.
De eerste paar keer, toen het nog lekker weer was, heb ik in een gewoon kort broekje gelopen, dat ging toen prima, maar ik denk dat het voor langer lopen niet zo fijn is.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:00

Ik ben nu net weer een paar weken begonnen.
Doel is om mee te doen aan de batavieren race met een team van mijn (studenten)vereniging. (en dan het liefs een van de 7 km afstanden)
https://www.batavierenrace.nl/

Op het moment hebben we een keer per week een training met de hele groep en verder loop ik zelf m'n rondjes.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 03:26

Dat is ook een tof doel zeg, gezellig ook, met een hele groep! :))

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:00

Ik heb zelf ook 4 keer meegedaan met de batavierenrace, en het is echt heel leuk! Mooi doel!