[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:51

Sorry dat ik het moet zeggen maar jezelf een schop onder de kont geven????????? Even nadenken bonjoy, je weet zelf in hoe zo'n situatie jezelf zat dus ga zulke dingen niet naar iemands anders hoofd gooien.

Myrna ik zou eens gaan nadenken waarom je juist op die tijden nergens van af kan blijven. Zet voor jezelf doelen op papier en werk langzaam aan die doelen. Zorg dat je motivatie krijgt in iets, nieuwe rijlaarzen, sieraad enz enz... Heb je niemand in de buurt die je zou kunnen steunen en met je mee wil lopen of sporten. Schrijf je voeding op en hoeveel je drinkt en wat je drinkt. Hou je vocht bij en drink 2 liter per dag, meer is niet nodig. Onder die 2 liter zit dan koffie, water en thee maar voor de rest niet..

Succes!!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:52

saszuidema schreef:
Sorry dat ik het moet zeggen maar jezelf een schop onder de kont geven????????? Even nadenken bonjoy, je weet zelf in hoe zo'n situatie jezelf zat dus ga zulke dingen niet naar iemands anders hoofd gooien.
!!!

Zo heb ik mijzelf wel aan het hardlopen gekregen ;) Ik heb mijzelf een motivatie gegeven, en het moet echt vanuit jezelf komen, dat is mijn ervaring.

ikbenerniet

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:54

het gaat niet alleen om het hardlopen he! Beginnen bij de oorzaak en daar aan werken de rest is eerst bijzaak. Motivatie is het belangrijkste wat er is en dat houdt je op de been om door te zetten. Al je geen type bent voor hardlopen moet je net zolang iets zoeken wat je wel leuk vindt. Iets tegen je zin doen werkt op een gegeven moment averechts...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:57

Mijn reactie naar Myrna_Kyra gaat ook over het hardlopen, en om te beginnen met sporten moet je jezelf motiveren/pushen/'schop onder de kont' geven, hoe je het ook wil noemen ;) Ik heb haar niet gehoord over het feit dat hardlopen niets voor haar is, alleen dat het beginnen aan hardlopen moeite kost.

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:00

laat dr eerst maar eens een motivatie zoeken en dan komt het sporten vanzelf. Sporten is niet het belangrijkste een goed eetpatroon wel...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:36

Ik denk dat als je moeite hebt met eraan beginnen je misschien iets moet gaan doen dat je erg leuk lijkt. Dan heb je de motivatie al en houd je ook veel langer vol :j Is zwemmen geen optie? Ook erg goed voor je en weinig belastend voor je gewrichten etc. Juist met wat overgewicht moet je voorzichtig zijn met overbelasten van je lijf mdv een te zware sport.

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:44

heel erg bedankt allemaal voor jullie tips!
het is niet dat ik wil afvallen, ik wil gewoon graag mn buikje kwijt

maar zwemmen is idd wel een idee en samen met een vriendin hardlopen vind ik ook een goeie tnx :j
vandaag niks gesnoept s'avonds, want toen ik ergens zin in kreeg maar snel naar stal gedoken en daarna gedoucht en zo gezorgd dat ik ergens mee bezig ben! ben er namelijk achter dat het altijd is als ik achter mn laptop zit of tv zit te kijken! :j

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:33

hey.. :D
ik ga jullie even volgen als dat goed is :)
ben nu een jaar aan het lijnen en ben nu 23 kilo kwijt.. ik heb een half jaar hardgelopen en daarna heb ik het gewoon bij lopen gehouden.. ik merkte dat hardlopen meer voor mijn conditie was dan dat ik afviel.. dit omdat ik maar een half uurtje per dag hard liep en nu een goed uur per dag loop hier door het dorp..
vanaf volgende week ga ik beginnen met keep kicking.. dit is een soort kickboks sport waar je je spieren bij traint.. dit ga ik doen omdat ik nu merk dat mijn huid wat gaat hangen.. en om dit te voorkomen wil ik op een sport waarbij je alles in 1x aanpakt :D

ik doe het dreamline dieet.. dat is gewoon normaal leren eten zonder shakes ed.. :)

misschien dat jullie nog tips hebben voor een sport.. :) (deze sport waar ik nu op wil is best prijzig :P )

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:41

Vezels haal je inderdaad veel meer uit groenten en fruit dan uit brood.

Ik ben iets meer gaan eten en krijg wat zeg... het werkt! Vorige week heeft de weegschaal de hele tijd stil gestaan, maar nu loopt hij weer terug!

Ik heb deze theorie:
eerste twee weken wist lijfje niet wat haar overkwam, met al dat andere/mindere eten --> veel afgevallen per week 1,4 en 1,6 kg.
Derde week ging lijfje zich aanpassen naar het minder eten --> 400 gr afgevallen
Vierde week dacht lijfje, nu ken ik het wel. Te weinig eten dus ik hou op met verbranden! --> niets eraf..

Nu is alles weer aangezwengeld lijkt wel, en ik val weer af! *\o/*

Wat betreft dat 's avonds snoepen... ik heb misschien makkelijk praten aangezien ik alleen woon, maar ik snoep NIETS meer. Hoe ik dat doe? Heel simpel: ik koop het niet, dus het is er niet.

Nu neem ik 's avonds 1 WW toffee bij de koffie. Geen punten en toch even een zoetigheidje.

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:12

amaris jij neemt de punten dus volledig voor gezonde dingen? ZO hebben ze dat bij ons ook niet uitgelegd.. Mijn lieve hemel dan weet ik al helemaal niet meer wat ik moet eten...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:17

Ik ben geloof ik blij dat ik geen WW doe.. haha

Wat ik iedere dag gebruik is my fitness pal. Een app die ontzettend handig is! Geeft aan hoeveel kcal je op hebt en gebruikt hebt. Ook hoeveel je eventueel verbrand hebt.
Daarnaast geeft ie ook de voedingswaarden aan voor de producten die je eet.

Geen idee of jullie die al gebruiken, maar ik vind het handig! :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:41

Klinkt idd handig Selka!
Ik ga straks een lekkere versimpelde versie van bruschetta maken voor lunch. Volgens mn recept slechts 30cal per stuk, dus ik kan er wat meer eten :9

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:32

saszuidema schreef:
amaris jij neemt de punten dus volledig voor gezonde dingen? ZO hebben ze dat bij ons ook niet uitgelegd.. Mijn lieve hemel dan weet ik al helemaal niet meer wat ik moet eten...

Ja ik doe dat nu. Beetje extra eten is geen probleem hoor. Geen lighttroep meer, en 48+ kaas, volle of halfvolle yoghurt en eens een lepel kellogs meer of een extra boterham.
Ik vind dat echt geen probleem.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:07

je mag 6 keer per dag eten.. :)

ik heb nu geleerd om 'smorgens 1 snee brood met een grote kom yoghurt te nemen.. om (voor mij dan) 11 uur dan weer een snee brood of een stuk fruit .. tussen de middag eet ik dan warm (onbeperkt groenten, 200gr aardappels en 200 gr vlees.. (om en nabij)) dan tussen door weer een stuk fruit of een cracker met kaas oid.. 'savonds 2 sneeen brood kom yoghurt of een glas yoghurt drink (optimel) dan om een uur of 8 weer een tussendoortje en als ik dan nog honger heb neem ik nog een cracker :)

tussen door loop ik dan nog een goed uur :)
plus dat ik werk heb waarbij ik veel (trap)loop :)

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:10

plus dat ik geen voorgekookte of voor bereide maaltijden eet.. ik gebruik ook zo weinig mogelijk smaak makers (op peper en zout na) zoals zakjes saus ed.. om voornamelijk de e-nummers te vermijden..

ik breng alles op smaak met verse specerijen en mijn groentes komen van mijn moeder haar volkstuin af.. :)
natuurlijk heeft niet iedereen een volkstuin maar je kan altijd uitkijken met wat je eet.. :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:15

heel eerlijk? het maakt mij geen fluit uit wat ik eet aan groente en fruit. Ik haal alles in de supermarkt en denk er werkelijk niet bij na waar het vandaan komt. Eitjes is anders, er komen bij mij alleen biologische eitjes in het karretje. En vlees probeer ik biologisch te doen, en tonijn vermijd ik uit principe.

Voor de rest... maakt het me allemaal niets uit...

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:42

Hallo allemaal, ik kom hier even binnenvallen en wil dit topic gaan volgen.
Ik wil gaan beginnen met WW, maar heb eigenlijk niet de behoefte om naar de bijeenkomsten te gaan en geld te betalen. Wel wil ik graag weten hoe ik mijn dagtotaal aan punten kan berekenen en hoe het precies in zijn werk gaat.
Ik vind overal wat halve informatie, wat logisch is omdat je voor de bijeenkomsten moet betalen, maar hoop toch op deze manier te kunnen beginnen.

Iemand die me kan helpen?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:55

Ik zag ergens in de playstore ook nog een app van de Weight Watchers voorbij komen...

Wat ik hier las over punten opsnoepen in de avond, dat deed ik dus ook toen ik WW deed. Je houd jezelf zo echt voor de gek :))

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:56

ja die app heb ik. Handig om even het dagboek bij te werken als de laptop niet in de buurt is en ook heel handig om puntwaardes op te zoeken. Dat ging op de gewone website wat lastig.

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:51

tja gelukkig is niet iedereen hetzelfde en heeft iedereen zijn manier van afvallen.. Wat voor de 1 werkt werkt weer niet voor een ander...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:33

ik heb vandaag weer een overheerlijke salade gehad en zit nu continue aan de thee, aangezien ik het heel erg koud heb.

verder had ik het goede plan om te wandelen, maar het kwam met bakken uit de hemel dat ik besloten heb om vandaag maar een rustdag te nemen,

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:57

Even een vraagje, want ik twijfel er zelf een beetje over.

is 1300/1400 genoeg calorieën voor als je behoorlijk sport? Dat houd in:
1x per week uur tennis (niet heel intensief, gewoon voor de leuk maar toch wel wat zweten)
1x per week uur Zumba
1x per week uur Bodyattack
1x per week uur fitnissen
2x per week hardlopen (opbouw schema, dus loop nu nog maar 35 minuten met ongeveer helft lopen en helft hardlopen)

Zo niet, hoeveel calorieën zouden jullie aanraden waarbij je nog wel afvalt?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 06:05

Ik eet ongeveer 1500/1600 kcal als ik een actieve dag heb.

1300 kcal heb je alleen al nodig om te leven, vandaar dat ik wat hoger zit :)

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 08:29

Die WW app heb ik ook gezien. Welke gebruiken jullie, de gratis app of die waarvoor je moet betalen?
Heeft iemand verder nog informatie over WW. Heb nu alle websites afgezocht, en het boek van WW in huis, maar word niet veel wijzer qua dagtotaal punten..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:01

Marrit89 schreef:
Die WW app heb ik ook gezien. Welke gebruiken jullie, de gratis app of die waarvoor je moet betalen?
Heeft iemand verder nog informatie over WW. Heb nu alle websites afgezocht, en het boek van WW in huis, maar word niet veel wijzer qua dagtotaal punten..

de app is gratis als je lid bent. je kunt hem normaal ook wel downloaden, maar je hebt er niets aan als je niet kunt inloggen.