Abortus ... of toch houden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:52

MADExLIEFJE schreef:
Ik wil graag een stukje laten lezen uit mijn verhaal (weet ik niet waarom):
MADExLIEFJE schreef:
...
Donderdagavond, het regent en ik zit op mijn kamer. Ik voel me moe en wil gaan slapen, dus ik sluit mijn computer af. Ik hoor iemand op de trap.
Hij komt mijn kamer in en ik weet dat het verkeerd gaat gaan. Tegenstribbelen heeft geen zin dus ik sluit mijn ogen. Alles is zwart. Donker. Duister. Leeg. Mijn hart is leeg. Ik laat me vallen op de vloer. Hij raapt me op en ‘legt’ me op bed. Als een laffe hond onderga ik gewoon alles.
Hij is eindelijk klaar met zijn gedoe en gaat mijn kamer uit. Ik vraag me af of dit dan eindelijk de laatste keer was. Of hij eindelijk genoeg heeft gehad. Of hij eindelijk beseft dat ik het niet leuk vind.
Ik kijk tussen de gordijnen door naar buiten. Het regent nog altijd. Wat stroomt er nu het snelst, mijn tranen of de regen?
...

Jezus meis, dit moet ophouden hoor.. Mijn god wat erg.. Wat verschrikkelijk ;( !
Dit zou niemand mogen overkomen!

Heel veel sterkte..

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:53

Lieve ts, ik heb jouw stukje met tranen in mijn ogen gelezen.

Als je plek nodig hebt om te vluchten of om gewoon ff een weekendje weg te zijn.......pb me dan, mijn huis staat voor je open.

Roselie

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:59

Wat vreselijk!
Je moet echt weg uit deze situatie!
Kan niemand je helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:00

Uit jou tekst maak ik op dat het niet zo maar een familielid is, maar jou broer/vader.
Heel veel sterkte! Ik vind het een moedige keuze.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:04

meid wat verschrikkelijk om dat mee te moeten maken... Zit hier met kippenvel en heb geen idee wat ik moet zeggen. Ook al ben je zo'n sterke meid, je kunt nog wel wat sterkte gebruiken! Dus bij deze. Goed dat je hulp hebt gezocht. Veel succes met je gesprek morgen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:05

Jezus wat een verhaal :(:) Wie is de vader, welk familielid? Een broer? Een neef?
De keuze, tja ik zou het je niet kunnen zeggen. Nu zeg ik altijd abortus maar als je op het moment zit dat je deze keuze echt moet maken is de beslissing veel moeilijker. Toch zou ik na een verkrachting geen kind willen houden, het kind zal je altijd herinneren aan zijn vader.
Ik vind je trouwens niet zwak of iets, als buitenstaander heb je altijd zoveel makkelijker praten. Ik wil je alleen sterkte wensen, met welke beslissing dan ook

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:06

Wat vreselijk wat jij nu doormaakt TS! Veel succes bij de psycholoog, ik hoop dat hij/zij met je mee kan zoeken naar een goede oplossing.

Nog iets, ik wil absoluut niet bot zijn, maar ik hoop wel dat je je realiseerd dat wanneer je niet uit deze situatie stapt, je na deze abortus weer ongewenst zwanger kan worden.
Ik hoop dat je de kracht en de moed vind om voor jezelf op te komen.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:11

Mijn hemel...wat een afschuwelijke nachtmerrie zit je in ts!
Ik kan niet meer dan luisteren en je een plek aanbieden op het moment dat je er wel uit kan stappen.
Nogmaal sterkte!

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:17

Jemiggg, zwangerschapshormomen of niet ...
De tranen rollen ook echt over mn wangen.

Ik las dat iemand zei, ik zou je nu willen komen halen.
Dat gevoel heb ik ook!
Echt afschuwelijk voor je, zou willen dat ik je kon helpen

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:19

ts ik wil je heel veel sterkte wensen, voor nu en voor alles wat er nog gebeurt, want ook na de abortus zal je nog erg sterk moeten zijn.
ik hoop dat je die vriedin in vertrouwen kan nemen en dat die je misschien ook weg kan halen uit de situatie waar in je nu zit.
want ookal woon je nog thuis er is altijd een mogelijkheid, zeker omdat je al ''volwassen'' bent.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:22

Ben het een beetje wel met Sabbel eens. Je moet echt echt echt weg uit deze situatie, anders heb je onwijs grote kans dat het weer gebeurt en dit nooit verbeterd.
Ik kan helaas uit eigen ervaring spreken wbt misbruik, je MOET er weg!!! Maakt niet uit hoe, wegwezen daar. Dit is slecht voor jezelf. Ik ben toen naar een crisisopvang gegaan gezien ik 15 was, maar als je 19 bent zijn er al meer wegen te bewandelen.
Ook heb ik die personen aangeklaagd via de politie, helaas zaken verloren, hoewel ik erg sterk stond, maar hierdoor heb ik het wel kunnen verwerken, afsluiten en een plekje kunnen geven. Ja, het heeft veel energie gekost, maar dat was het echt waard voor mezelf. Dit in combinatie met wegwezen en therapie ben ik er helemaal bovenop gekomen. Jou situatie met zwangerschap is natuurlijk wat anders, maar ik weet zeker dat je er weer bovenop komt. Maar dan eerst aan jezelf denken en weg daar meid!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:24

MADExLIEFJE schreef:
Ik wil graag een stukje laten lezen uit mijn verhaal (weet ik niet waarom):
MADExLIEFJE schreef:
...
Donderdagavond, het regent en ik zit op mijn kamer. Ik voel me moe en wil gaan slapen, dus ik sluit mijn computer af. Ik hoor iemand op de trap.
Hij komt mijn kamer in en ik weet dat het verkeerd gaat gaan. Tegenstribbelen heeft geen zin dus ik sluit mijn ogen. Alles is zwart. Donker. Duister. Leeg. Mijn hart is leeg. Ik laat me vallen op de vloer. Hij raapt me op en ‘legt’ me op bed. Als een laffe hond onderga ik gewoon alles.
Hij is eindelijk klaar met zijn gedoe en gaat mijn kamer uit. Ik vraag me af of dit dan eindelijk de laatste keer was. Of hij eindelijk genoeg heeft gehad. Of hij eindelijk beseft dat ik het niet leuk vind.
Ik kijk tussen de gordijnen door naar buiten. Het regent nog altijd. Wat stroomt er nu het snelst, mijn tranen of de regen?
...

goddam ts ... ik weet niet waar je woont maar er zijn er hier meer bokkers met mij vast wel eens dat jij gewoon t liefst nu uit die situatie gehaald moet worden...en desnoods wil ik je best komen ophalen dan slaap je maar hier :j
praat met psycholoog hierover hij kan je desnoods vertellen waar je heen kan gaan ook al denk je dat je er niet uit gaat komen...er zijn genoeg blijf van mijn lijf huizen waar je heen kan...
zet desnoods alles op papier ik zou ook naam en toenaam er in zetten..probeer anders samen met je psycholoog aangifte te doen bij politie...deze man moet gestraft worden...desnoods willen ik en vast wel een heel aantal bokkers je hierin steunen er voor je zijn en helpen daar weg te komen ...

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:33

Wij hebben via pb al contact gehad en ik wil je ook hier heel veel sterkte met je besluit wensen.
Dit is een situatie waar je niemand in wil zien.
Ik ben het ook eens dat de dader gestraft moet worden. Nu ben jij degene die gestraft word en moeilijke beslissingen moet nemen, terwijl jij hier het slachtoffer ben.
Toch snap ik wel dat je niet die heisa van een rechtzaak wilt.
Toch zou ik je willen vragen of je jezelf wilt afvragen of dit nogmaals aankunt. De persoon in kwestie zal niet zomaar stoppen, waarom zou hij? Het gaat in zijn ogen toch "fijn" zo. Niemand spreekt hem ergens op aan.
De kans is heel groot dat je dit besluit dan nog een keer zal moeten nemen en dan daarnaast alle ongewenste handelingen....
Ik zou je met liefde hier een bed aanbieden, ik woon ver genoeg weg van je huidige omgeving. Alleen heb ik helaas niet de plek voor je.
Toch zijn er genoeg bokkers die hun deur voor je open houden.
Een gebaar vol liefde van mensen die jouw niet kennen. Wees niet beschaamd om ook van dit gebaar gebruik te maken. Wij voelen ons niet verplicht om jou te helpen. Wij WILLEN helpen.
Heel veel sterkte met je gesprek morgen en de abortus en nasleep straks.
Ik hoop heel hard voor je dat het straks ophoud....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:36

Wegwezen... Er is echt hulp en er zijn echt Mogelijkheden als je maar wilt.
Je laat die Gore lafbek toch niet zijn gang gaan?
Straks herhaald dit verhaal zich....
Jouw lijf jouw leven!!!!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:40

Hannanas schreef:
Wegwezen... Er is echt hulp en er zijn echt Mogelijkheden als je maar wilt.
Je laat die Gore lafbek toch niet zijn gang gaan?
Straks herhaald dit verhaal zich....
Jouw lijf jouw leven!!!!

Het valt niet altijd mee om tegen een verkrachter in te gaan..

Ik heb moeten wachten totdat die van mij dood in zijn kist lag...

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:43

Meisje toch, ik heb het allemaal gelezen, wat vreselijk voor je!
Heel erg veel sterkte gewenst! Ook ik denk dat dit de enige juiste keuze geweest is. Ik hoop ook dat er, samen met de psycholoog evt, een uitweg is, die jij wil in gaan! De situatie waar jij nu in zit, wens je niemand toe en de angst dat dit zich nog eens voor zou kunnen doen ook niet.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:48

Wauw meid, wat moet jij het ontzettend moeilijk hebben. Ik wens je heel veel succes en sterkte morgen en de komende periode. Ik hoop dat je heel snel uit deze nare thuissituatie kan komen, dat je ergens heen kan waar je wel veilig bent. Een hele dikke virtuele knuffel vanaf hier!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:52

Och jee meis, wat heb je een ontzetten heftig stuk op papier gezet. Had tranen in mijn ogen toen ik het las.
Hoop dat je de kracht kan vinden om jezelf uit deze positie te bevrijden, want niemand, echt absoluut niemand heeft het recht om jou dit aan te doen!

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:55

Goed dat je een keuze hebt gemaakt, ik denk dat dat je wel zal vooruithelpen. Zeker omdat je nog niet uit je situatie kan geraken. Met een baby in een misbruiksituatie lijkt me helemaal geen goed idee.

Ik hoop dat je de kracht vind om de behandeling goed te doorstaan, en om ook uit deze situatie te geraken. Jeetje.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:59

Meid, wat een ontzettende rotsituatie. En wat de abortus betreft heb je een goede beslissing gemaakt.

Zelfs al zou het kindje niet gehandicapt zijn, dan nog, hoe zou dat voor het kindje zijn als de vader een verkrachter is? Of, ik vermoed dat het om je broer of vader oid gaat?, dat dit én de vader én opa of oom is? Of als ik het fout heb (en het niet je vader of broer betreft) een ander familielid? Dat is ook niet niks voor het kindje om mee te leven en dit op school uit te leggen etc. Ik hoop echt dat je op de een of andere manier uit deze situatie zal komen. Of je bij andere familie wellicht terecht kunt en je verhaal wellicht kunt vertellen.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:01

Daisyree schreef:
Wij hebben via pb al contact gehad en ik wil je ook hier heel veel sterkte met je besluit wensen.
Dit is een situatie waar je niemand in wil zien.
Ik ben het ook eens dat de dader gestraft moet worden. Nu ben jij degene die gestraft word en moeilijke beslissingen moet nemen, terwijl jij hier het slachtoffer ben.
Toch snap ik wel dat je niet die heisa van een rechtzaak wilt.
Toch zou ik je willen vragen of je jezelf wilt afvragen of dit nogmaals aankunt. De persoon in kwestie zal niet zomaar stoppen, waarom zou hij? Het gaat in zijn ogen toch "fijn" zo. Niemand spreekt hem ergens op aan.
De kans is heel groot dat je dit besluit dan nog een keer zal moeten nemen en dan daarnaast alle ongewenste handelingen....
Ik zou je met liefde hier een bed aanbieden, ik woon ver genoeg weg van je huidige omgeving. Alleen heb ik helaas niet de plek voor je.
Toch zijn er genoeg bokkers die hun deur voor je open houden.
Een gebaar vol liefde van mensen die jouw niet kennen. Wees niet beschaamd om ook van dit gebaar gebruik te maken. Wij voelen ons niet verplicht om jou te helpen. Wij WILLEN helpen.
Heel veel sterkte met je gesprek morgen en de abortus en nasleep straks.
Ik hoop heel hard voor je dat het straks ophoud....

hier ben ik het helemaal mee eens
ik hoop dat je de kracht en moed vind om *thuis* weg te gaan

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:07

@ maartje , toevallig ken ik zon 'incest' kind. Is een colwassen meid, vader is ook dr opa. Vrolijk mens en niks mis mee..

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:08

Lieve TS, ik heb je topic wel vanaf het begin meegelezen maar nog niet gereageerd.
Meis wat moet jij het ontzettend zwaar hebben! Heel veel sterkte, ik hoop dat je vriendin en de psycholoog wat voor je kunnen betekenen en er oplossingen gezocht gaan worden, want dit kan niet door gaan.

Als je even weg wilt uit die omgeving, laat het me maar weten. Aangezien Daisyree aangeeft dat zij ver genoeg weg woont zal dat voor hier ook wel gelden :(:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:19

Ts als je bijvoorbeeld niet weg kan door studie paard geld of andere dingen. Laat dit alsjeblieft niet je verdere leven verpesten! Overal is een oplossing voor! Het komt echt goed!

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 22:36

Helemaal tegen mijn principes maar de buikpijn is overgegaan naar hoofdpijn. Ik ga een slaappilletje nemen (heb ik nog liggen van een operatie vorig jaar) en hopen op een 'goede' nacht.

Slaapwel lieve bokkers. Jullie krijgen allemaal een virtuele knuffel terug!