In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:59

Dat is zeker balen BF, maar laat het gewoon lekker zijn. Als je gaat forceren wordt je er niet gelukkiger van. Kun je niet iets regelen met de paarden, iemand vragen je te helpen oid? Als dat nodig is natuurlijk :)

Lady, verschrikkelijk zulke mensen, kan zij misschien ook niks aan doen maar toch...

Hier even een berichtje van een bokker die zich nog niet wilt melden, maar wel even wat kwijt wilt :)

Citaat:
Ik lees 'achter de schermen' al een tijdje met jullie mee, en ik vind het onwijs knap en moedig dat jullie in therapie zijn gegaan! Het is absoluut niet makkelijk en afentoe heeft iedereen wil eens een verschrikkelijk klote moment, maar hoe er dan in het topic over gesproken word, heb ik alle respect voor!
Even doorzetten en het word zoveel beter hierna, en dat kunnen jullie dat weet ik zeker!
Jullie zijn toppers! Dikke knuffel, x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:13

Nou, net 6 uur gewerkt en dan nog eens 1.5 uur met het openbaar vervoer terug, voel me gesloopt. Helaas zit het er voor mij nog niet op, moet nog een meisje gaan helpen die een paard van mij komt testen en de hoefsmid is er zo meteen ook, dus ga nog redelijk wat kilometers mogen rondfietsen (weides liggen 7 kilometer van mijn huis) Op zich geen ramp ware het niet dat ik al heb gewerkt en gewoon mentaal doodop ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:17

DeMolenhoek schreef:
Nou, net 6 uur gewerkt en dan nog eens 1.5 uur met het openbaar vervoer terug, voel me gesloopt. Helaas zit het er voor mij nog niet op, moet nog een meisje gaan helpen die een paard van mij komt testen en de hoefsmid is er zo meteen ook, dus ga nog redelijk wat kilometers mogen rondfietsen (weides liggen 7 kilometer van mijn huis) Op zich geen ramp ware het niet dat ik al heb gewerkt en gewoon mentaal doodop ben.

Poeh ik kan me voorstellen hoe zwaar het is. Is het geen optie om het anders op te lossen? Wat ik zei tegen bf, iemand anders vragen die soms het een en ander voor je op kan vangen? Ik werk niet en ga ook niet naar school, ik doe bijna geen moer, behalve het huishouden en 2 paarden 2 keer in de week achter elkaar rijden. Dat is me zat op dit moment, moet er niet aan denken om meer te doen, dat trek ik echt niet. Nja en 2 dagen pw dagtherapie dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:29

Ik meld me dan ook maar...

1x in de week ga ik naar een psycholoog en moet ik daar mijn verhaaltje vertellen. 2weken geleden heb ik mijn diagnose gehad en ik heb PTTS. Erg vervelend maar nu moet ik dus in therapie om te gaan verwerken.. Dat ga ik doen doormiddel van EMDR.. Maar ik ben daar voorlopig nog niet aan toe, dus ik moet eerst leren vertrouwen in mijn psycholoog. Kortom, nog een lange weg te gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:30

fresley schreef:
Ik meld me dan ook maar...

1x in de week ga ik naar een psycholoog en moet ik daar mijn verhaaltje vertellen. 2weken geleden heb ik mijn diagnose gehad en ik heb PTTS. Erg vervelend maar nu moet ik dus in therapie om te gaan verwerken.. Dat ga ik doen doormiddel van EMDR.. Maar ik ben daar voorlopig nog niet aan toe, dus ik moet eerst leren vertrouwen in mijn psycholoog. Kortom, nog een lange weg te gaan..

Welkom, knap van je en sterkte :) ;)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:31

Welkom fresley :) EMDR Schijnt erg goed te werken, maar wel redelijk zwaar te zijn. Ik hoop dat het gaat werken voor je :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:39

Joolien schreef:
DeMolenhoek schreef:

Poeh ik kan me voorstellen hoe zwaar het is. Is het geen optie om het anders op te lossen? Wat ik zei tegen bf, iemand anders vragen die soms het een en ander voor je op kan vangen? Ik werk niet en ga ook niet naar school, ik doe bijna geen moer, behalve het huishouden en 2 paarden 2 keer in de week achter elkaar rijden. Dat is me zat op dit moment, moet er niet aan denken om meer te doen, dat trek ik echt niet. Nja en 2 dagen pw dagtherapie dan.

Nou normaal werk ik maar 18 uur in de week maar doordat er verschillende op verlof zijn is dit nu al enkel weken achter elkaar tussen de 20 en 25 uur, en deze week uitzonderlijk 33 uur :( Maar volgende week is mijn contract toch afgelopen, dus even rust gelukkig. De paarden ontschieten er nu eerlijk gezegd aan. Het noodzakelijkste (hoefsmid, eten, water, dierenarts) maar rijden zit er op dit moment niet meer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:40

bromfiets schreef:
Welkom fresley :) EMDR Schijnt erg goed te werken, maar wel redelijk zwaar te zijn. Ik hoop dat het gaat werken voor je :j

We zullen zien! Leuk hondje heb je! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:41

Oh dus nog even doorbijten dus. Succes :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:46

Mag ik weer even spuien....

Mijn moeder stond hier straks op de stoep met post van het GGZ.
Was geadresseerd aan mijn zusje.
In de tijd dat ik bij het GGZ loop heb ik nooit in mijn ouderlijk huis gewoond, en is de situatie met mijn moeder zo geweest dat we geen contact hadden tot begin dit jaar.
Sowieso is zij nooit bij het GGZ geweest!
Hoe kan in vredesnaam dan post voor mij aan mijn zusje geadresseerd zijn? 8)7

Heb maar weer gemaild.
Ook omdat ik na vorige x, 2 weken geleden, nog steeds niks vernomen heb.
Dit keer, voor het eerst van mijn leven, een boze email.
Denk dat ik het ook maar doorstuur naar mijn traject manager van de gemeente zodat ook zij op de hoogte is.

Voel me gelijk weer ontzettend gefrustreerd en boos en verdrietig.
Toch weer een kuil, en weer de zoveelste met het GGZ....ik heb echt geen puf meer voor dit soort onzin.
Als ze bellen kunnen ze hem krijgen, ik wil dit zwart op wit.

En het ergste van alles, ik wil geen terugval ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:57

Gadver Barbalala, weer een fout! Schandalig, kan je niet ergens je klacht kwijt? Dan ben je iig een stukje frustratie kwijt zodat je het niet teveel tot jezelf gaat betrekken. :(:)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:19

Dank je fresley :D Welke van de twee?

Barbalala: Wat een fout zeg := Goed van je dat een boze mail hebt gestuurd, mijn ervaring is dat ze die redelijk serieus nemen als je er boven op blijft zitten. (Maar dat is bij "mijn" GGZ) Ik ken de situatie verder niet, maar ik hoop iig dat het geen terugval gaat veroorzaken :(:)

Ik heb net foto's gemaakt. Mijn moeder zit al maanden te zeuren dat ik foto's moet maken van mijn opa en oma en ik heb er eindelijk de ruimte in mijn hoofd voor gevonden. Zijn nog best leuke kiekjes geworden, al zeg ik het zelf :D Daarnaast een paar foto's gemaakt van mijn aquarel-work in progress omdat er een aantal mensen benieuwd naar waren, zat ook al even in de pijplijn. Maar ik kan mezelf er dan gewoon niet toe zetten op de een of andere manier, er is geen ruimte voor. Jullie daar ook last van?

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:57

uugh heb nu nog steeds college tot 20.30 en heb vandaag helemaal mijn dag niet. Mijn zusje is dit weekend na een half jaar weer terug gekomen uit Turkije.
Had eigenlijk gedacht dat ik er heel blij mee zou zijn en al maar ben nu eerlijk gezegd echt van slag. Er zijn zoveel gewoontes die er het afgelopen half jaar ingesleten zijn die ik nu weer moet aanpassen.
Als ik zulke dagen heb lijkt mn opleiding ook als zo'n hele hoge berg waar je tegen op ziet dat dat allemaal nog moet gebeuren.
Ik heb nu zo'n zin om mn bed in te kruipen en mn hoofd over een week weer een keer onder de dekens vandaan te steken om te kijken of het er dan allemaal weer een stukje beter uitziet.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:39

bromfiets schreef:
Ik denk ook niet dat je zo moet kijken hoor. Als je er last van ondervindt heb je een serieus probleem, hoe dan ook. Alleen is het bij de een makkelijker op te lossen als bij de ander en sommigen moeten er mee leren leven omdat het niet beter zal worden, maar dat betekent niet dat je de problemen van een ander mag gaan wegwuiven of bagatelliseren!

Ik wuif mijn eigen problemen weg ;) maar ja dat is niet de oplossing.

Morgen moet ik weer naar de psycholoog en dan moeten we mijn persoonlijkheid bespreken. Vorige keer heel wat besproken, onder andere mijn copying, dacht tenminste dat ze het zo noemde. Dus mijn gedrag, 'aangewend gedrag' en op de 'automatische piloot' gedrag.

Nou ja en dat moet dus worden veranderd.

Vond het nogal zwaar :(

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:14

Heb ik een verhaal getikt is alles weg }:0

Diddletje alles is dan een hoge berg. En dat je dan onder de dekens wil krijgen :(:) Kun je het niet bespreken met je zusje? Of dat je het op papier zet?

Barbalala: lekker zeg. Kan je er nu net niet bijhebben. Wel goed dat je een mail hebt gestuurd maar goed het leed is al geschiet. Ik hoop dat je geen terugval krijgt. Sterkte :(:)

Welkom Fresley. Ik heb in 2006 een aantal maanden EMDR gehad. Het is vrij heftig maar ik ben blij dat ik het heb gedaan. Vertrouwen is zeker belangrijk. Na mijn 2e gesprek begonnen we gelijk aan EMDR. Het voelde ook erg goed al bleef ik het in het begin moeilijk vinden om mijn verhaal te moeten doen :=

kellyloet schreef:
ik ga dinsdag beginnen met individuele/ creatieve therapie.. ben echt doodzenuwachtig

Morgen dus? Ik heb ook een aantal weken creatieve therapie gehad in de vorm van 'knutselen'. Collages maken, schilderen, kleien etc. Ik vond het heel erg fijn om te doen. Collages maken vond ik echt het leukste om te doen. Kon daar mijn gevoelens in kwijt. Sterkte :(:)

Joolien het zijn inderdaad veel mensen maar op zich kan ik er nu wel mee leven. Ik hoef dan niet de huiswerk opdrachten te maken dus stort me volledig op de groepstherapie. Aan de andere kant is het ook wel fijn om met elkaar ervaring uit te wisselen.

Bromfiets geen energie hebben ken ik maar al te goed. Ik heb uiteindelijk geleerd om me aan structuur te houden (heb ik geleerd tijdens de opname van 10 weken). Sta elke ochtend om 7.15 uur op; ga douche, aankleden en ontbijten met man en zoon. Elke middag ga ik ook een uurtje liggen. Verder doe ik in de ochtend en in de middag 1 'opdracht'. Dat kan zijn door naar mijn paardje te gaan en boodschappen te doen; of naar therapie en leren. Alles wat daar dan nog bijkomt vind ik dan op dat moment niet belangrijk. En als ik dan nog tijd overheb en voel me goed dan doe ik een opdracht extra. Verder zorg ik dat ik om half 10 mijn medicatie inneem zodat ik om 10 uur slaap.

Miss_Blimm ik heb ook altijd op de automatische piloot geleefd. Door PMT en aandachtsgerichte therapie ben ik nu bewuster geworden met wat ik doe.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:27

Dat vind ik knap Miranda :j Ik kan dat dus écht niet := Alles al geprobeerd, van een prikbord met een complete weekplanning, agenda, mijn moeder die letterlijk van uur tot uur vertelt wat ik moet doen, maar het draait allemaal op niks uit... Ik kan een ritme ongeveer drie dagen volhouden :+ En dan komt de klad er in, ondanks dat ik heel goed weet hoe belangrijk het is.

Je moet je voortellen dat ik zo'n ritme dan letterlijk voor me zie (Ik ben een enorme beelddenker). Ik lig 's ochtends in bed en voordat ik opsta gaat mijn riedeltje ongeveer zo: Ik moet uit bed, ik moet de wekker uitzetten, ik moet me aankleden, welke kleren ga ik aantrekken, hoe zullen die staan, zal ik niet voor gek lopen, wat zullen anderen van me denken als ik dat aantrek, ik moet de hondjes uitlaten, zal ik ze mee naar binnen nemen of in de caravan laten, zal de herder ze bijten als ik ze mee naar binnen neem, ik moet vandaag naar het paard, ik moet voer klaarmaken, ik moet slobber halen bij de ruitershop of heb ik nog genoeg om dat uit te stellen tot morgen, moet ik naar de apotheek, zal ik mijn pillen deze keer makkelijk meekrijgen, wat zullen ze daar van me denken en dat gaat zo maar door en ik zie mezelf al die handelingen doen inclusief ondertiteling en de kleur van de sfeer die er omheen hangt. Dat beeld is overal om me heen, inclusief geluid en mijn hoofd zit dan al zo vol dat ik niet eens de energie heb om op te staan... Mensen zien me als lui, maar het is een onvermogen om mijn gedachten stil te zetten. Ze beginnen zodra ik mijn ogen open doe en overspoelen alles, er is geen ruimte meer om helder na te denken. Mijn manier om me daaraan te onttrekken is dissociatie door middel van dwanghandelingen, ik maak ritmes in mijn hoofd en wiebel met mijn tenen en vingers om aan die gedachten te ontsnappen. Soms lukt dat, maar dan kunnen andere mensen me ook weer niet bereiken omdat ik ergens ver weg zit. En zo is het een beetje schommelen tussen twee slechte dingen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:36

Bromfiets: Ik vind Koot echt heel grappig! :P
Ik lees net je stukje, pff verschrikkelijk lijkt me dat, zoveel gedachtes.. Maar toch knap dat je er zo mee om kan gaan.

Miranda40: Oke! Pff, al na 2x?? Ik loop nu denk ik 1 a 2 maanden bij mijn psych en ik vind het verschrikkelijk om met haar over vanalles te praten. Laat staan dat ik dan meteen aan EMDR moet gaan doen. Wel knap van je dat je zo kon!!

Ik heb net mijn slaappilletje ingenomen, ofja 2stuks :) Dus ik ga zo lekker slapen, had een goede dag vandaag! :)

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:37

Hee diddletje wat naar :(:) Gaat het wel goed, de opleiding? Mocht het helpen, we kunnen wel een keer samen studeren?

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:39

bromfiets schreef:

Bij mij werkt het ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:39

Citroen22 schreef:
bromfiets schreef:

Bij mij werkt het ook...

Ik vraag me dan af, HOE gaat dat precies in zijn werk? Ik heb gelezen dat dat met een koptelefoon gaat? ...

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:41

bromfiets schreef:
Dat vind ik knap Miranda :j Ik kan dat dus écht niet := Alles al geprobeerd, van een prikbord met een complete weekplanning, agenda, mijn moeder die letterlijk van uur tot uur vertelt wat ik moet doen, maar het draait allemaal op niks uit... Ik kan een ritme ongeveer drie dagen volhouden :+ En dan komt de klad er in, ondanks dat ik heel goed weet hoe belangrijk het is.

Je moet je voortellen dat ik zo'n ritme dan letterlijk voor me zie (Ik ben een enorme beelddenker). Ik lig 's ochtends in bed en voordat ik opsta gaat mijn riedeltje ongeveer zo: Ik moet uit bed, ik moet de wekker uitzetten, ik moet me aankleden, welke kleren ga ik aantrekken, hoe zullen die staan, zal ik niet voor gek lopen, wat zullen anderen van me denken als ik dat aantrek, ik moet de hondjes uitlaten, zal ik ze mee naar binnen nemen of in de caravan laten, zal de herder ze bijten als ik ze mee naar binnen neem, ik moet vandaag naar het paard, ik moet voer klaarmaken, ik moet slobber halen bij de ruitershop of heb ik nog genoeg om dat uit te stellen tot morgen, moet ik naar de apotheek, zal ik mijn pillen deze keer makkelijk meekrijgen, wat zullen ze daar van me denken en dat gaat zo maar door en ik zie mezelf al die handelingen doen inclusief ondertiteling en de kleur van de sfeer die er omheen hangt. Dat beeld is overal om me heen, inclusief geluid en mijn hoofd zit dan al zo vol dat ik niet eens de energie heb om op te staan... Mensen zien me als lui, maar het is een onvermogen om mijn gedachten stil te zetten. Ze beginnen zodra ik mijn ogen open doe en overspoelen alles, er is geen ruimte meer om helder na te denken. Mijn manier om me daaraan te onttrekken is dissociatie door middel van dwanghandelingen, ik maak ritmes in mijn hoofd en wiebel met mijn tenen en vingers om aan die gedachten te ontsnappen. Soms lukt dat, maar dan kunnen andere mensen me ook weer niet bereiken omdat ik ergens ver weg zit. En zo is het een beetje schommelen tussen twee slechte dingen :=

Dat onderste groote stuk.. Zo herkenbaar :(

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:44

Ik vroeg me af: zijn jullie niet bang dat het delen van deze informatie op internet in jullie nadeel kan gaan werken? Onjuiste interpretaties, onjuiste beeldvorming, vooroordelen en het feit dat het gelezen kan worden door iedereen die het maar wil lezen?

Of denken jullie dat jullie boktnaam voldoende bescherming biedt hiertegen?

Is een goedbedoelde vraag!

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:44

Citaat:
Ik vraag me dan af, HOE gaat dat precies in zijn werk? Ik heb gelezen dat dat met een koptelefoon gaat? ...

Kan, bij mij gaat de psycholoog met zijn vingers heen en weer, bespreek ik weer bepaalt moment met hem, er op foccusen, en weer zijn vingers volgen..

* er zijn mensen die me toch kunnen herkennen met schaduwacc , dus maar niet gedaan.
Ik ben er ook niet heel open op bokt, daarom als ik ergens op reageer, zeg ik er altijd bij dat ze kunnen pb'n
Laatst bijgewerkt door IrishCold op 10-09-12 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:45

Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik wilde toch even iets neerzetten...
Ik vind het echt knap van jullie dat jullie zo openlijk over jullie problemen kunnen praten. Volgens mij lucht dat echt wel op.
Ik wou dat ik dat kon, maar door onbegrip uit mijn omgeving (niemand ziet de concrete oorzaak van mijn probleem en daarom word ik niet serieus genomen) lukt me dat niet meer.

Heel veel sterkte aan jullie allemaal. Ik wens jullie allemaal heel veel geluk en succes toe, om snel verlost te zijn van al jullie zorgen en problemen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:50

Vooroordelen loop je toch wel tegenaan, denk je. Is het niet op internet, dan wel in het dagelijks leven... Dat is iets waar je mee om moet leren gaan en ik denk dat internet je daar sterker in kán maken. Dat zal zeker niet voor iedereen zo werken.

Ik denk wel dat als je last hebt van een tijdelijk iets, je niet alles op internet moet gooien. Je eventuele toekomstige baas kan dit ook lezen. In mijn geval is het weinig aannemelijk dat ik nog in een normale baan aan het werk kom en ik ben daar niet bang voor.

Op dit moment heb ik een aantal (ja meerdere :') ) meelezers die het niet positief met me voorhebben, maar wat zij van me denken kan me niet veel interesseren, dat weet ik namelijk al... Ik moet alleen niet merken dat ze iets van mijn info gebruiken om de mensen in mijn omgeving mee te kwetsen, want dan zijn ze nog niet jarig... Dit zijn dus mensen in mijn directe omgeving, maar dat weerhoudt me niet om me open op te stellen :)