Meer mensen hier op bokt met astma?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:40

IMJ schreef:
fargo schreef:
Hoe is het hier nu met de rest?

Ik ben inmiddels een paar dagen met de Symbicort bezig en inhaleer net als eerder alleen 'smorgens. Heb op zich een vrij gevoel maar als ik net geinhaleerd heb 'savonds ben ik een beetje gespannen en lag ik niet rustig in bed. Dus alleen op de dagen dat er iets speelt - benauwdheid of verkouden e.d. ga ik ook 'savonds inhaleren net als ik de laatste tijd met mijn 2 inhalers (pulmicort en brycanil) deed. En ik slik nu braaf calcium + vitamine D voor mijn botten en tanden, magnesium voor mijn spieren en voorlopig even Kalium voor mijn vochthuishouding (kijken of dat nog wat doet).

Wat je evt nog zou kunnen doen is overdag de Symbicort en voor de avond de pulmicort.
Pulmicort zit nl ook in symbicort maar geeft dat gejaagde gevoel niet doordat er geen luchtweg verwijder in zit. Toch geef je jezelf dan wel een juiste onderhoudsdosis cortico! Want dit hoort eigenlijk 2maal daags! Weet niet of jou arts het hiermee eens is maar theoretisch zou dit prima kunnen!
Als je dan helemaal goed bent 'ingesteld' zou je kunnen kijken of je terug op 1x per dag symbicort geen klachten meer hebt en ook niet terugkrijgt. Komen ze terug? Weer starten met 2 x daags!

De pulmicort die ik nog in huis heb is 400 en de symbicort die ik nu heb is lager namelijk 200, dus die kan ik niet combineren want ik moet/mag juist omlaag met mijn ontstekingsremmer. Verder deed ik het ook met de pulmicort het laatste half jaar al zo en dat heb ik ook gecommuniceerd met de longverpleegkundige. En dat gejaagde gevoel is inderdaad van de verwijder-component in de symbicort.

IMJ

Re: Meer mensen hier op bokt met astma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:45

Vervelend is dat gevoel hè?
Ik heb het ook met seretide. Ben zelf longverpl. dus dregel het zelf. Ik gebruik nu overdag sereride, dan heb ik daar geen last van nl, en 's avonds flixotide. Gaat nu goed.

Mocht je nu niet goed ingesteld raken kan je kiezen om pulmicort 200 te bestellen!
Dan ga je toch omlaag en je behandeld je astma naar behoren!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:55

Ga vanmiddag voor de eerste keer fitnessen. Ventolinnetje gaat mee...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:59

IMJ schreef:
Vervelend is dat gevoel hè?
Ik heb het ook met seretide. Ben zelf longverpl. dus dregel het zelf. Ik gebruik nu overdag sereride, dan heb ik daar geen last van nl, en 's avonds flixotide. Gaat nu goed.

Mocht je nu niet goed ingesteld raken kan je kiezen om pulmicort 200 te bestellen!
Dan ga je toch omlaag en je behandeld je astma naar behoren!

Dat is inderdaad een goede, heb ook afgesproken dat als het toch uberhaupt niet zou bevallen dat ik dan zowiezo nog terug kan naar pulmicort 200 en bricanyl. Want dat met een zo gestressed gevoel in bed liggen, vind ik niets. Kan natuurlijk zijn dat dat afneemt als je er aan went??

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:18

Laatste dagen meer last van mijn longen, maar ben ook gestart met fitness. Geen flauw idee of het daardoor komt of door spanningen in mijn lichaam...

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:00

Hier ook meer last van benauwdheid helaas.. heb net de longafdeling gebeld ter overleg. Afgelopen week meer pufjes genomen maar daardoor nu last van hartkloppingen en hoge bloeddruk. Heb dat eerder gehad en moest toen stoppen met de inhalator. Iemand die dit herkend?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:17

Oooh ja... die hartkloppingen heb ik ook last van. Heb me vanmorgen ziek gemeld op het werk. Heb nu onwijze last van mijn longen en voel me echt niet fit...

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:19

En daar voel jij je lekker bij? :')
Bloeddruk was 94/149.. voor iemand van 19 niet geheel normaal en zat al 2 uren stil op de bank..

Beterschap! :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:27

Ik probeer ook zo weinig mogelijk met de vento te puffen. Maar het is een bijwerking van de medicatie dat weet ik dan weer wel.. Dank je en jij ook beterschap he!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:32

Hebben jullie ook zo'n moeite met de koude en zuurstofrijke lucht nu?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:15

Ja, ik heb gisteravond voor het eerst in een week weer moeten puffen :j

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:03

Hier ook het weer als oorzaak. Ben net teruggebeld door het ziekenhuis. Morgen moet ik langskomen!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:30

Erg hè die koude lucht.

Hier gaat het momenteel ook niet lekker.
De zoveelste longfunctie test gehad. En ik blies 1.3 liter.

Nu heb ik een heel assortiment aan medicatie gekregen.
Predsnisolon, pulmicort (voorheen symbicort maar daar reageer ik slecht op), salbutamol met voorkamer omdat mijn longen de kracht niet meer hebben en dan nog de brycanil.

Blaas ik de volgende keer nog zo slecht moet ik naar de longarts ..

Zucht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:32

Het gaat hier met die koude lucht nu eigenlijk vrij goed. Had wel moeite met de omschakeling en nu het zachter gaat worden zal dat wel terug komen, maar ik ben ook nog verkouden en dat is ff lastig.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:36

Ik heb al een tijd m'n medicatie niet aangeraakt, gaat prima hier :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:37

phormicola, wat goed! Stoppen kan ik niet, dan word ik wel binnen een dag afgestraft.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:38

Ik heb echt alleen last als het kouder begint te worden, meestal red ik het dan wel de rest van de winter :) In de lente en zomer heb ik sowieso geen last.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:41

Ik heb het bij iedere temperatuursovergang of van vochtig naar heel droog weer. Twee jaar geleden kreeg ik door de droogte ook last van pollen en ben toen kilo's afgevallen (en dat kwam niet van het dieeten := ). Kon ook niet meer sporten want ik had er geen adem voor. Toch viel ik met bakken af.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:22

Hier naar mijn idee stabiel :) Geen bijwerkingen zoals hartkloppingen gelukkig meer. En ik ben begonnen met hardlopen met het Evy programma, nu bij les 6 en het gaat erg goed! Hoop zo mijn conditie van m'n longen wat omhoog te krikken. Kan het qua longinhoud goed volhouden gelukkig op deze medicatie.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:14

Fijn dat het hardlopen zo lekker gaat Moinica!.

Mijn longen gaan gelukkig ook voor mijn gevoel stabiel, de rest van mijn gezondheid laat helaas wel nog steeds wat problemen merken. Wordt er beeetje moe van op het moment. Maar goed heb dinsdag opnieuw een buik echo en weet donderdag meer.

Zonder medicatie lukt mij ook niet meer, toen ik jaar of 16 was gebruikte ik alleen als ik echt last had maar daar hoef ik niet meer aan te beginnen. ik merk al verschil als ik een keer mn puffers in de ochtend vergeet,dus dat leer je wel af dan!

Heb trouwens donderdag voor het eerst 4 prikken Xolair voor mn astma gehad. Normaal moest ik om de week 2 prikken halen maar uit onderzoek blijkt dat een keer per maand dubbele dosis het zelfde moet werken. Vind toch stiekem wat spannend omdat het me zo enorm geholpen heeft en ik daardoor bijna geen prednison meer gebruik! Even afwachten dus deze maand

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:19

Fijn al dat vuurwerk. -O- Hebben jullie er vanavond ook veel last van?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:21

Vanmorgen net bij de dokter geweest. Ik heb codeine gekregen om mijn benauwdheid en hoesten onder te drukken. Liep al vanaf het weekend met benauwdheidsaanvallen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:48

Nog geen last, zal ongetwijfeld vanavond nog komen :+
Gelukkig staat er veel wind.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:50

En er is toch regen voorspeld? :+

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:56

Ja idd regen voorspelt! Ik heb er nooit echt last van maar ben bang voor vuurwerk dus kom niet veel buiten hahah!