Fenn schreef:janine, ga langzamer lopen. Ik heb vanmiddag een hele berg tips doorgelezen en deze stond er ook bij. Des noods begin je eerst met gewoon lopen en heel langzaam joggen. Blijkbaar is het nu nog niet goed voor je lichaam om zo hard te gaan. Op die foto te zien ben je trouwens echt een mooi meisje! Maar schijnbaar is het voor je hardloopgezondheid wel verstandig om erg langzaam op te bouwen en je spieren eerst te laten wennen. Kijk ook of je goed loopt. Zet je voet goed neer, wikkel hem af, beweeg je armen mee etc.
Ik ben begonnen met een hardloopschema. Van mijn 15e tot mijn 18e fanatiek gelopen, maar nu al drie jaar niet meer. Ik heb afgelopen jaar wel een 5km loop en een 8kmloop gedaan en dat kan ik dan nog wel, maar au, de spierpijn is dan niet te harden. nu loop ik geen STR maar een ander van een website. Ik ga alleen een week ponykamp begeleiden en dan zit hardlopen er niet in. Gewoon weer verder gaan waar ik gebleven ben?
Thanks, ik heb alleen al het idee dat ik erg langzaam loop. Als ik Endomondo bekijk tenminste.
Maar ik ga proberen nog langzamer te lopen, als ik volgende week weer verder ga. Dat afwikkelen let ik inderdaad soms wel wat meer op. Na het hardlopen kan ik m'n knie ook niet meer overstrekken, geloof alleen niet dat dat zo'n ramp is.
En ik zal squats gaan doen. Ik neem aan dat thuis zonder gewicht ook prima is? En moet ik nog m'n sportschoenen aantrekken? Of zeggen jullie van, dat is niet zo heel belangrijk dan?
Overigens is het niet zo dat ik nooit iets heb gedaan. Op de laatste vier weken voordat ik begon met hardlopen na.