[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 06:43

Om je lichaam niet in spaarstand te laten zetten moet je echt toch wel 1300-1500 kcal binnen krijgen.
Alleen door te leven verbruik je al 1300 kcal of meer :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:56

Zo, de dag begonnen met 2 bruine boterhammen met aardbeien :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:59

Ik met een boterham 30+ kaas, boterham filet americain en een beker Arla drinkyoghurt. Kennen jullie dat? Dat is best lekker! Weer eens wat anders dan Optimel en heeft ongeveer dezelfde calorieën. Daarentegen is Arla gemaakt van natuurlijke producten. Het heeft een volle, romige smaak :) Ik vind het wel lekker voor de afwisseling!

Vandaag een sportief dagje. Ik ga naar een vriendin van me die ik al een tijd niet heb gezien waar een middagje Kinect voor op de Xbox op de planning staat, dan een heleboel schilderen in mijn kamer en vanavond hardlopen :) Heb weer even wat schade in te halen wat betreft calorieën verbranden :')

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:52

Dag niet zo heel erg goed begonnen....Ik had gisteravond een schrans avond waardoor ik dus nog vol zat en geen honger had. dus ben beetje mager begonnen.

O; 1 activia 0% vet kuipje (65 kcal)
T: Ik ga nu een vezelrijk cracker nemen met zuivelspread light ook al heb ik nog totaal geen honger.
M: 3 vezekrijk crackers met zuivelspread light
T: 2 vezelrijk crackers 1 met zuivelspread light en 1 met honing
A: wat de pot schaft...(ik weet nog niet wat dit is gisteren hadden we spinazie jammie)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:10

Spaarstand is een fabeltje...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:14

Monnie_ schreef:

Wil je misschien dit beargumenteren?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:29

Ik ga mijn voeding hier maar eens wat meer noteren want ik merk dat ik 'sjoemel' zonder controle ;)

O: 35gr cornflakes (choco pops) met magere melk
T: potje magere fruityoghurt
M: 2 sneetjes donkerbruin brood met komkommersalade en kipsalade, halve meloen
T: kersen <3 (150gr)
A: 2 pittabroodjes met groentjes, light mayonaise, ketchup en kalkoenstukjes

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:34

spaarstand = Survival mode. Om heel kort te antwoorden, dat bestaat niet. Het is verzonnen om mensen doen te geloven dat eten nodig is om verbranding op gang te houden, wat echter niet zo is. Als je wilt afvallen moet er een te kort komen, hoe je deze creeert maakt niet uit als het er maar is. Als jou behoefte 2500 is, en je zult er 2000 binnen krijgen, val je af.

Wat anderen ook beweren, het zit niet moeilijker in elkaar dan dat. Verhalen zoals spieren verbranden, en een traag metabolisme zijn grote fabels die vanaf de jaren 90's door voedingsindustrie en supplementen industrie in de wereld zijn geroepen. Wat ik probeer te zeggen is dat, de verhalen over spierenverbranden en een langzaam metabolisme overrated zijn. Zorg dat je gezond en genoeg eet, zak in totaal kcal en sport veel.

dus ik zeg dus totaal NIET dat je weinig moet eten.. want bij bijna iedereen ligt de BMR al op 1300 en dat is alleen om je basale dingen uit te voeren..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:36

Monnie_ schreef:

Bedankt voor deze niet veel toevoegende post :D! daar hebben we wat aan

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:38

Monnie_ schreef:
spaarstand = Survival mode. Om heel kort te antwoorden, dat bestaat niet. Het is verzonnen om mensen doen te geloven dat eten nodig is om verbranding op gang te houden, wat echter niet zo is. Als je wilt afvallen moet er een te kort komen, hoe je deze creeert maakt niet uit als het er maar is. Als jou behoefte 2500 is, en je zult er 2000 binnen krijgen, val je af.

Wat anderen ook beweren, het zit niet moeilijker in elkaar dan dat. Verhalen zoals spieren verbranden, en een traag metabolisme zijn grote fabels die vanaf de jaren 90's door voedingsindustrie en supplementen industrie in de wereld zijn geroepen. Wat ik probeer te zeggen is dat, de verhalen over spierenverbranden en een langzaam metabolisme overrated zijn. Zorg dat je gezond en genoeg eet, zak in totaal kcal en sport veel.

dus ik zeg dus totaal NIET dat je weinig moet eten.. want bij bijna iedereen ligt de BMR al op 1300 en dat is alleen om je basale dingen uit te voeren..

Ok maar ik mis hier wel argumenten dat mij overtuigd dat dit niet zo is.

Ik kan je een argument geven dat het wel zo is.
men nemen mijn zus...geef haar 3 maanden 3x op een dag shake maaltijden...na 3 maanden streefgewicht bereikt....week erna eet ze een taartje naast haar normale voeding om op gewicht te blijven...en komt nietsvermoedend 1,5 kilo aan ....VAN 1 TAARTJE....hoe verklaar je dat dan?
Ik geloof wel in de spaarstand...maar je zal toch met betere argumenten moeten komen dan gewoon zeggen dat het niet waar is en dat het verzonnen is :)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:45

omdat je glycogeenvoorraad uitgeput is door het eiwitdieet, je spieren vullen zich met glycogeen en vocht en daardoor kom je aan ;) is geen vet

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:46

Monnie_ schreef:
omdat je glycogeenvoorraad uitgeput is door het eiwitdieet, je spieren vullen zich met glycogeen en vocht en daardoor kom je aan ;) is geen vet

hhmm onverklaarbaar waarom ze nu weer op oude gewicht is...terwijl ze gewoon normaal eet...nog minder dan de gem. nederlander.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:51

Na zon crashdieet moet je het rustig opbouwen. +100 kcal per week.. Je zal op het begin aankomen omdat je meer voedsel in je maag hebt. dit gaat op een gegeven moment stabiliseren en je zal afvallen totdat je op onderhoud eet...... ze eet dus meer dan dat ze verbruikt. Daarnaast he bje nog het probleem dat sommige mensen gruwelijk snel aankomen van koolhydraten terwijl ze ondertussen verhongeren. Een taartje is natuurlijk geen voeding. Transvetten kan je lichaam gewoon niet verwerken, eet het dan ook niet. Zeker niet nadat je zon strijd hebt geleverd met zon dieet.

Daarnaast ben ik geen voorstander van crashdieten.. Afvallen op lange termijn.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:54

ja ik ben er ook geen fan van hoor, maargoed als jij 110 kilo weegt dan wil je toch wel vanalles proberen.

Er is ook obesitas vastgesteld bij de dokter, ze heeft ook pillen hiervoor gekregen.

Maargoed ik heb er iig geen last van....Ik geloof wel dat er spaarstand bestaat...bestaat het nou wel of nou niet ik heb er in ieder geval geen last van. :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:57

Jeej ik ben 2 kilo afgevallen :). Ondanks mijn toch niet zo'n heel goede dieet-dagen.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:05

Super rubyred!

annemieke dat is heel erg vervelend voor dr.. alleen als je het niet goed opbouwt kom je aan, want als jij lekker groentes eet en proteinen kom je echt niet aan hoor.. :) alleen het is gewoon bok op een haverkist effect na zon dieet!

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:06

Super! :D

Ik ben van die week 'normaal' eten helaas niks afgevallen, maar ook niks aangekomen :D. Tis dus idd echt om op gewicht te blijven :P. Maar ben nu weer begonnen met kwark en bouillons ed. dus hopelijk volgende week er wel weer wat af!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:30

We gaan weer lekker hier!
Ik ga vanmiddag ff naar de Ikea heen met mn moeder... En dan word het nog wel ff een strijd als we langs het restaurant lopen.. Mn moeder wil 100% zeker een gebakje denk ik haha.. Ik ga proberen om niet te doen.. Zonde.. Want zo lekker vind ik die gebakjes daar niet eens.. Maar toch is de verleiding groot als je ze ziet staan haha.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:37

Naamloos1 schreef:
We gaan weer lekker hier!
Ik ga vanmiddag ff naar de Ikea heen met mn moeder... En dan word het nog wel ff een strijd als we langs het restaurant lopen.. Mn moeder wil 100% zeker een gebakje denk ik haha.. Ik ga proberen om niet te doen.. Zonde.. Want zo lekker vind ik die gebakjes daar niet eens.. Maar toch is de verleiding groot als je ze ziet staan haha.

Ik heb gisteravond een prinsessentaartje op bij de Ikea...Ik vind deze echt lekker :P
Nu weer lekker aan de crackers :P

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:52

Ik ben even trots op mezelf na een paar dagen aan snoep toe te hebben gegeven. Net boodschappen gedaan, ben op m'n zusje passen en ze mocht wat lekkers uitzoeken voor een keer.
Dus nu is zij chips en puddingbroodje aan het eten... En voor mezelf heb ik maar paprika gehaald.

Vanavond ook weer wegen! Zie er wel tegenop, maar toch ook nieuwsgierig

Wat goed rubyred!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:30

:wave:

Negerzoen, wij hebben soms ook Arla, heerlijk :D

Chipieke, hmm lekker kersen!

Anne_mieke, 1 dagje wat minder eten is denk ik niet erg. Het is inderdaad wat weinig, maar als je geen honger hebt en morgen weer gewoon eet niets aan de hand lijkt me :).

RudyRed, super -2 kilo! :D Gaat dus lekker!

Linn, goed bezig! Heerlijk paprika :9

Hier gaat het ook lekker, het gaat traag maar ik probeer de motivatie niet te verliezen :). Vanavond weer een half uurtje privéles en vanmiddag eind gewandeld, verder niet echt beweging voor vandaag..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:34

Monnie_ schreef:

hoe weet jij dit zo goed dan? ben je diëetist oid?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:38

Geen gebakje o.i.d. gegeten! :D Kon de verleiding weerstaan haha!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:56

Naamloos1 schreef:

goedzo zeg. vandaag was er een patatje en frikandel te veel gebakken, dus toen mochten ( wij met zun allen verdelen)

alleen ik heb gezegd, ik ben op dieet, dus ik wil het niet.

morgen heerlijke salade klaarmaken voor naar me werk.

en verder heb ik vanochtend 1 shake gehad,
ML: 4 crackertjes ( 2 met gekookt ei en 1 met achterham 1 met vruchtenhagel)

AM:6 MINIbolletjes ( meer kadetjes)

met allemaal stukje haring.

en beker melk bij de bolletjes en 1 boullion /glas melk bij de ML

ga zo even wandelen :j

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:02

Naamloos1 schreef:

Goed bezig!!