[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:29

Mijkee_ schreef:
Ik heb die goedkope pil ook gehad, werd echt echt niet goed van. De enige bijwerking was dat ik down en somber er van werd! zag mijn school helemaal niet meer zitten en wou het liefst de hele dag in bed liggen en huilen :')
Toen toch maar overgestapt op de duurdere en merkte na een week gelijk het verschil!

Ik heb hetzelfde gehad, vreselijke moodswings en down gevoel van de Ethy.../leve... Ben zelf heel tevreden geweest met de Yasmin, en nu nog tevredenerderder met de Mirena :j

Iris: wat vervelend dat je zo blijft bloeden, ik hoop dat je HA je iets wijzer kan maken.

Mijkee_

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:29

Ik heb nu de Yazz, schijnt ongeveer dezelfde te zijn als de Yasmin toch? :)

poepiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:30

Even een vraagje.. ik zit er dus ook over te denken om met de pil te beginnen. Puur omdat ik natuurlijk (de eerste paar jaar) nog niet zwanger wil worden. Ik heb alleen totaal geen idee van hoe of wat, maar daar kan de dokter vast bij helpen. Raden jullie mij de pil aan of zouden jullie evt. nog aan iets anders denken. Ik heb namelijk eigenlijk nooit geen last van mijn ongesteldheid en altijd regelmatig etc. Condoom hebben we al geprobeerd maar dat was geen succes (scheurde open).
Slaan jullie ook wel eens een maand over, dus dat je blijft slikken of niet? En merkten jullie veel veranderingen (zowel positief als negatief) toen jullie aan de pil zijn gegaan?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:38

Mijkee_ schreef:
Ik heb nu de Yazz, schijnt ongeveer dezelfde te zijn als de Yasmin toch? :)

Yazz is iets 'lichter' bij mijn weten, zoals Yasminelle dus. Voor de rest wel zeer gelijkaardig/hetzelfde ja.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:53

_Emm_ schreef:
Ik ben gisteravond de pil vergeten in m'n derde week (de 16e dag).
In de bijsluiter staat dat je óf de pil meteen moet nemen en als deze strip afgelopen is gelijk aan de volgende gaan beginnen, óf dat je nu de stopweek moet houden. Ik ga dit weekend een weekendje weg, dus nu stoppen vond ik niet zo'n fijn idee. Maar als ik de pil doorslik heb ik erg snel last van doorbraakbloedingen die eigenlijk continue blijven zolang als ik doorslik, dus dat is eigenlijk ook niet echt een goede optie. Ik heb nu wel de pil van gister weer genomen met het oog op dit weekend.

Mijn vraag is dus eigenlijk: Hoe lang moet ik die volgende strip doorslikken voordat ik weer veilig een stopweek kan houden? Normaal is het altijd weer dat het na een week weer veilig is, dus hier hoopte ik nu eigenlijk ook op.

Minimaal 7 dagen extra, dan zit je als het ware weer in week 2 en ben je weer veilig :)

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 07:10

Hallo! Ik kom even binnenvallen. :$

Ik heb altijd zo'n extreme menstr dat ik me zelf liefst neer kan schieten.
Ik kan gewoon zo weinig, het trekt ook helemaal naar me voeten en krampen, steken
In m'n onder buik. Ik ben gewoon radeloos want ben al aantal keren naar de dokter
Voor geweest. Er is al een kee naproxen voorgeschreven, en dat hielp niet. Toen
600 mg ubiprofen, helpt ook niet. En nu zegt die dan een maand extra doorslikken
Dys ik slik nu elke 3 maand door maar toch komt die pijn daarna :s .. Iemand ervaring ermee?

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 08:40

Yessy: Bedankt! Ik dacht het inderdaad al, maar fijn voor de bevestiging.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:14

Vandaag een Mirena laten zetten.. Jeetje wat een drama met mij haha, maar uiteindelijk vond ik het qua pijn nog wel meevallen :) Nu alleen ontzettend naar gevoel de hele tijd in mijn buik. Hoop dat dat morgen over is!!

Las alleen dat de Mirena je acne kan verergeren.. Heb last van lichte acne dus ben nu heel bang dat dat erger gaat worden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 00:02

Mijn huid is wel iets onrustiger geworden maar niet noemenswaardig :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 00:05

ik heb blaasontsteking gehad en daar bacteridodende tabletten voor gehad.
Nu mijn vraag, waarneer is mijn pil weer veilig te gebruiken?
Ik heb afgelopen zaterdag de laatste gehad en ben de pil blijven gebruiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:33

Pil en antibiotica hebben geen wisselwerking meer. Nooit gehad ook :)

Alleen als je kotst of diarree hebt :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:45

Iemand enig idee wanneer de nuvaring site weer online is.
Hij ligt er al weken uit.
Heel handig die berichtenservice, maar heb doorgeringd waardoor het niet meer klopt...
Kan het nergens wijzigen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:10

Vraagje, heb een break van de pil genomen en zit er nu alweer 3 weken aan ofzo. Werd een paar dagen geleden heeeel licht ongesteld, tis nu al wel weer over. Heb dit nog nooit gehad, slik altijd de pil door. Nu zie ik mijn vriend over 2 weken weer en heb totaal geen zin in condooms :'), de pil is dan gewoon veilig toch?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:39

Meld ik me toch ook even. Ongeveer een maand geleden ben ik gestopt met mijn pil. No problemo, netjes op tijd ongesteld worden, ongeveer anderhalve week geleden..

Ben ik vandaag opeens weer vol ongesteld. :=
Ik ben zwaar not amused. So to say..

Is dit normaal?! :=

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:45

Tja, stoppen met pil kan je cyclus zeker wel ontregelen. Bij sommigen is het meteen regelmatig, bij anderen helemaal niet. Is imo niet abnormaal dus.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:46

Ik hoop het, want ik heb echt zo de schijt aan ongesteld zijn... :')

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:47

@Jans, Waar haal jij vandaan dat pil en antibiotica geen wisselwerking hebben en nooit hebben gehad?
(mits geen overgeven/ diarree)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:47

Eén van de grote voordelen aan de pil, kan je heel makkelijk zelf regelen dan :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:49

Hvelreki schreef:
Eén van de grote voordelen aan de pil, kan je heel makkelijk zelf regelen dan :P

Ja, klopt... Ik mis mijn pil nu al.. Heb ook echt de neiging om effe naar mijn ouders te gaan, want daar liggen nog wél wat strips..

Maar ik heb het nergens voor nodig, dus het is eigenlijk volledig nutteloos om het te slikken.. :=

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:54

liekemel schreef:
@Jans, Waar haal jij vandaan dat pil en antibiotica geen wisselwerking hebben en nooit hebben gehad?
(mits geen overgeven/ diarree)

http://www.medicalfacts.nl/2011/12/08/d ... naal-meer/

upendo: Ja, dan zou ik ze ook niet nemen. Zou het liefst gewoon zonder die hormonen willen eigenlijk, maar dat kan voor mij (vind ik) niet. Dus kijk nu maar gewoon naar de voordelen en dit is er een heel groot van :D

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:01

@Hvelreki, Dankjewel, erg interessant :).

Al ben ik het persoonlijk niet eens met deze beslissing -O-

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:20

anthea,

ik maak uit je verhaal op dat je gestopt bent met de pil, nu al 3 weken geen pil geslikt dus.
als je begint met de pil doe je dit op de eerste dag van je menstruatie, dan ben je meteen veilig,
anders kun je beginnen wanneer je wilt, maar je bent dan de eerste week niet veilig.
als je je vriend over twee weken "ziet" moet je dus maximaal een week vantevoren week met de pil beginnnen.
dan wil ik nog even zeggen dat het niet goed is om vaak te wisselen : wel of geen pil slikken.
ga gewoon door met de pil ook al heb je hem een tijdje niet nodig.
anders moet je lichaam steeds weer switchen en ik geloof niet dat dat goed is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:37

liekemel schreef:
@Hvelreki, Dankjewel, erg interessant :).

Al ben ik het persoonlijk niet eens met deze beslissing -O-

Ik vind het ook een heel slechte en onverantwoorde zaak dit :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:38

X_Linz_X schreef:
anthea,

ik maak uit je verhaal op dat je gestopt bent met de pil, nu al 3 weken geen pil geslikt dus.
als je begint met de pil doe je dit op de eerste dag van je menstruatie, dan ben je meteen veilig,
anders kun je beginnen wanneer je wilt, maar je bent dan de eerste week niet veilig.
als je je vriend over twee weken "ziet" moet je dus maximaal een week vantevoren week met de pil beginnnen.
dan wil ik nog even zeggen dat het niet goed is om vaak te wisselen : wel of geen pil slikken.
ga gewoon door met de pil ook al heb je hem een tijdje niet nodig.
anders moet je lichaam steeds weer switchen en ik geloof niet dat dat goed is.

Ik zit al ongeveer weer 3 weken aan de pil. Ben er mee gestopt omdat mijn vriend in Canada woont en hij ging weer terug, en had 't ff gehad met de pil, vandaar :)) Maar bedankt, hier heb ik wat aan :D

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 13:37

Ik heb een vraagje. Ik slik de pil nu zo een 2 maanden en heb hem laatst voor een festival 2 dagen doorgenomen.
Ik ben begonnen op een zaterdag en neem dus op een vrijdag mijn laatste pil zoals altijd.
Dit keer had ik hem doorgenomen ( zaterdag en zondag doorgenomen ) en maandag gestopt.
Vandaag een week later dus ben ik opnieuw begonnen maar nu is mijn vraag:
Moet ik nu deze strip afmaken en dan nog 2 pillen bijpakken van een nieuwe strip zodat het gelijk blijft laat maar zeggen..
OF:
Moet ik deze stip afmaken waardoor ik terug stop op een vrijdag en dan weer een week later terug op zaterdag beginnen zoals vroeger?

Eumh snappen jullie mijn beschrijving een beetje?