Ik heb het he-le-maal gehad.. *gepest*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MoBi90

Re: Ik heb het he-le-maal gehad.. *gepest*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 06:04

Fijn om te horen dat het zo goed is aangepakt!! Heeeel veel sterkte vandaag!! :D

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 06:31

Heel veel succes en plezier vandaag!!!! Ik ben benieuwd hoe het zal lopen :)
Dat moet gisteravond echt een machtig mooi gevoel zijn geweest!!!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 06:57

Jaa ik hoop dat het wel goed zal komen vandaag :j

Het enige waar ik een beetje bang voor ben is als ik en de hele groep om de tafel moet gaan zitten met mn mentor erbij, dat die meiden dan alles lekker mijn kant op gaan proberen te schuiven :P
Maarja ik denk dat J zich wel gedeist houdt en die jongen L wilde gewoon praten en het oplossen zei hij, dus ik zie het allemaal wel.

Ik zie in ieder geval niet op tegen vandaag, dat scheelt :D

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 07:01

nou ze hebben niet veel op jouw te schuiven hun zijn bezig geweest

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 07:12

Jeeeeeeeeeej! Go girl!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 07:52

Wow wat een goede avond heb jij gehad!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 07:57

Ik denk dat J zich heel onzeker voelt, mede door zijn geschiedenis, en zichzelf sterker probeert te maken ten koste van jou. Dat zal bij de andere pesters ook mee spelen en iedereen pest mee uit angst buiten de boot te vallen. Ik zei het al eerder, al zou je dingen doen/zeggen die niet kloppen niemand heeft het recht jou daarvoor helemaal de grond in te boren. Ik hoop dat het gesprek goed verloop en dat er niet na gemokt wordt door de anderen. Sterkte!

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:15

Wauw what an end of story!!
Ik zeggoed gedaan! Ben benieuwd naar vandaag

Waarom er zo veel gereageerd word? Ik denk omdat iedereen dit wel een beetje herkent van u of vroeger. Zelf gepest of pester geweest!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 08:46

Precies.. Ze zeggen dat ik allemaal sterke verhalen verzin en weet ik veel wat :')

dus ik zei gisteravond tegen J van: 'waarom vraag je niet gewoon of het verhaal wat ik vertel waar is of niet?' hij: 'dat heb ik gedaan.' dus ik: 'en?' hij: 'je zei dat het waar was..' ik: 'PRECIES DUS WAAR BEN JE DAN MEE BEZIG' :')
En ik zei: 'en al ZOU het niet waar zijn, al ZOU ik alles bij elkaar liegen, wat kan jou dat schelen?'
toen had hij niet zoveel meer te zeggen :') maargoed. Ik zit nu in de trein naar school, ben benieuwd :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:20

Succes en we willen een update... En foto's van hun gezichten :Y)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 09:23

quera schreef:
Succes en we willen een update... En foto's van hun gezichten :Y)

Ik zal het filmen als J voor de klas moet staan en zn excuses moet aanbieden :Y)
Haha nee geintje, dat is te evil :').

Maar toch. Zou wel lachen zijn. :j

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:25

Wat super opgelost zeg.. :D Je bent er idd veel sterker uitgekomen *\o/*

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 10:02

wat geweldig nieuws zeg!!!!!

Ben echt blij voor je!!

Ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan!!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:43

Dit verhaal heeft een mooi eind gekregen :D Toen ik iets soortgelijks had meegemaakt vonden mijn ouders het niet nodig om actie te ondernemen helaas. Die vonden dat zielig voor mijn pester...
Wat zal jij een heerlijke dag hebben vandaag! Geniet ervan :P

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:27

nou ben ik wel benieuwd hoe het vandaag is gegaan

Butterflyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:54

& heb je je hoogste hakken aangetrokken ? :)
Hoofd in de lucht, borst vooruit, kont naar achter en gaan met die banaan meid !
ben echt benieuwd hoe het allemaal is gelopen ! :j

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:01

Wow, wow, wow! Ik heb net je hele topic zitten door lezen.
Wat een geweldig einde zeg! Wat mag jij trots zijn op jezelf en je ouders!!
Ben heel benieuwd hoe het vandaag is gegaan!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:07

Woow! Even het hele topic door gelezen! En wat een topvader heb jij zeg! Dat die zo voor jou opkomt! En ben benieuwd naar je verhaal! You go Girl! *\o/*

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:08

Ik heb al je posts gelezen, en wat is dit goed afgelopen zeg! Ik wou dat het voor alle gepeste kinderen zo zou aflopen. Super trots op je, ben erg benieuwd hoe je schooldagje vandaag was!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:11

Ik ben ook benieuwd hoe het gegaan is. Ik ben vooral benieuwd hoe het met TS zelf is want het lijkt me toch ook wel weer heel heftig en lastig om na dit alles gewoon weer verder te moeten gaan.

@TS kun jij het nu loslaten en weer gewoon doen tegen de pesters (het ze min of meer vergeven?) Ik snap wel dat je geen vrienden meer met ze wil worden, maar kun jij wel normaal doen zonder steeds dat negatieve gevoel te krijgen? Dat lijkt mij nog heel lastig.

Ik heb een tijdje training gegeven aan gepeste kinderen. Helaas zie je vaak dat kinderen die op de ene school gepest worden ook op een andere school gepest worden. Ik heb daar een visie over, helaas wel een visie die veel mensen tegen de borst stuit.
Maar ik zal het even kort uitleggen: Mijn mening is dat je niet de pesters moet aanpakken (tuurlijk ook wel een flinke straf) maar stop je energie in de gepeste. Pesten start niet zomaar. Er is (bijna) altijd een aanleiding voor. En nee dat is geen aanleiding die een pester het recht geeft om te pesten, maar die aanleiding is vaak een eigenschap van de gepeste waardoor de gepeste niet alleen op de eerste school, maar ook op 2e of 3e of in welke groepsvorm dan ook, opvalt en dat is dan vaak de aanleiding voor een pester om juist dit kind er uit te pikken om te pesten. Ze kiezen vaak een makkelijk slachtoffer, pakken hun vreemde eigenschap, vergroten deze uit en projecteren deze vergroot op het gepeste kind waardoor het gepeste kind voor de groep alleen nog bestaat uit die eigenschap.
Een voorbeeld; ik kreeg hier een kind die van de ene school naar de andere school was gegaan en die op iedere school opnieuw gepest werd. Toen ik met haar aan de slag ging en haar vroeg waarom ze gepest werd gaf ze aan dat andere zeiden dat ze stonk. Het was mij ook al opgevallen dat ze een onaangename geur bij zich had. Toen ik haar vroeg: Vind je zelf dat je stinkt? Zij ze: ik weet niet. Een beetje ongeintresseerd. Uiteindelijk bleek dat ze zich maar 1x in de week douchte en nooit deodorant gebruikt. Ook verzorgde ze zich voor de rest slecht, weinig tandenpoetsen, schone kleren, etc. Hier heb ik haar op aangepakt en ik heb laten zien waarom persoonlijke hygene zo belangrijk is.
Op school werd een tegelijkertijd een traject gestart over dit pesten. De leerlingen gaven aan dat het stinken en de slechte verzorging de enige reden was waarom ze zijn gaan pesten. Er werd met de hele klas een contract opgesteld dat als zij zichzelf beter zou verzorgen (en er dus voor zou zorgen dat ze niet meer stinkt) zij haar zouden helpen om er leuk uit te zien, haar te betrekken bij de klas en de activiteiten en natuurlijk bovenal er zou niet meer gepest worden. Ook werden er door de klas sancties opgesteld voor het geval er iemand wel zou pesten. Dan zouden deze sancties worden gegeven. En geloof me, als iedereen gemotiveerd is leggen ze zichzelf behoorlijke sancties op.

Maar ik heb ook kinderen gehad, die in het gedrag ook irritant waren, denk bijvoorbeeld aan iemand die het altijd beter weet, die zich overal mee wilt bemoeien, liegt, vieze eigenschappen als neuspeuteren, krabben en pulliken, noem maar op.
Helaas zijn uiterlijkheden die niet binnen de standaard vallen ook een reden. Denk aan dikke mensen, of mensen met en ander uiterlijk. Maar ook hierbij is het van belang hoe degene er zelf mee omgaat. Als iemand er onzeker mee omgaat is het vaak juist die onzekerheid waardoor de pester hun er uitpikt. En aan die onzekerheid moet dan gewerkt worden.

Een straf en een kort traject is voor de pester vaak genoeg om er af te komen, maar een gepeste heeft vaak veel meer begeleiding nodig en wordt juist heel vaak vergeten. We pakken de pester aan, maar niet de gepeste en voor die is het juist van belang om inzicht te krijgen in eigen gedrag en in eigen handelen. En die zou de ondersteuning moeten krijgen die nodig is. En dat traject duurt over het algemeen wel wat langer dan een straf en een geprek zoals bij de pester.

Dus eigenlijk zeg ik dat je juist het gepeste kind moet behandelen en niet de pester (tuurlijk wel straffen)

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:20

XLeandrosX schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe het gegaan is. Ik ben vooral benieuwd hoe het met TS zelf is want het lijkt me toch ook wel weer heel heftig en lastig om na dit alles gewoon weer verder te moeten gaan.

@TS kun jij het nu loslaten en weer gewoon doen tegen de pesters (het ze min of meer vergeven?) Ik snap wel dat je geen vrienden meer met ze wil worden, maar kun jij wel normaal doen zonder steeds dat negatieve gevoel te krijgen? Dat lijkt mij nog heel lastig.

Ik heb een tijdje training gegeven aan gepeste kinderen. Helaas zie je vaak dat kinderen die op de ene school gepest worden ook op een andere school gepest worden. Ik heb daar een visie over, helaas wel een visie die veel mensen tegen de borst stuit.
Maar ik zal het even kort uitleggen: Mijn mening is dat je niet de pesters moet aanpakken (tuurlijk ook wel een flinke straf) maar stop je energie in de gepeste. Pesten start niet zomaar. Er is (bijna) altijd een aanleiding voor. En nee dat is geen aanleiding die een pester het recht geeft om te pesten, maar die aanleiding is vaak een eigenschap van de gepeste waardoor de gepeste niet alleen op de eerste school, maar ook op 2e of 3e of in welke groepsvorm dan ook, opvalt en dat is dan vaak de aanleiding voor een pester om juist dit kind er uit te pikken om te pesten. Ze kiezen vaak een makkelijk slachtoffer, pakken hun vreemde eigenschap, vergroten deze uit en projecteren deze vergroot op het gepeste kind waardoor het gepeste kind voor de groep alleen nog bestaat uit die eigenschap.
Een voorbeeld; ik kreeg hier een kind die van de ene school naar de andere school was gegaan en die op iedere school opnieuw gepest werd. Toen ik met haar aan de slag ging en haar vroeg waarom ze gepest werd gaf ze aan dat andere zeiden dat ze stonk. Het was mij ook al opgevallen dat ze een onaangename geur bij zich had. Toen ik haar vroeg: Vind je zelf dat je stinkt? Zij ze: ik weet niet. Een beetje ongeintresseerd. Uiteindelijk bleek dat ze zich maar 1x in de week douchte en nooit deodorant gebruikt. Ook verzorgde ze zich voor de rest slecht, weinig tandenpoetsen, schone kleren, etc. Hier heb ik haar op aangepakt en ik heb laten zien waarom persoonlijke hygene zo belangrijk is.
Op school werd een tegelijkertijd een traject gestart over dit pesten. De leerlingen gaven aan dat het stinken en de slechte verzorging de enige reden was waarom ze zijn gaan pesten. Er werd met de hele klas een contract opgesteld dat als zij zichzelf beter zou verzorgen (en er dus voor zou zorgen dat ze niet meer stinkt) zij haar zouden helpen om er leuk uit te zien, haar te betrekken bij de klas en de activiteiten en natuurlijk bovenal er zou niet meer gepest worden. Ook werden er door de klas sancties opgesteld voor het geval er iemand wel zou pesten. Dan zouden deze sancties worden gegeven. En geloof me, als iedereen gemotiveerd is leggen ze zichzelf behoorlijke sancties op.

Maar ik heb ook kinderen gehad, die in het gedrag ook irritant waren, denk bijvoorbeeld aan iemand die het altijd beter weet, die zich overal mee wilt bemoeien, liegt, vieze eigenschappen als neuspeuteren, krabben en pulliken, noem maar op.
Helaas zijn uiterlijkheden die niet binnen de standaard vallen ook een reden. Denk aan dikke mensen, of mensen met en ander uiterlijk. Maar ook hierbij is het van belang hoe degene er zelf mee omgaat. Als iemand er onzeker mee omgaat is het vaak juist die onzekerheid waardoor de pester hun er uitpikt. En aan die onzekerheid moet dan gewerkt worden.

Een straf en een kort traject is voor de pester vaak genoeg om er af te komen, maar een gepeste heeft vaak veel meer begeleiding nodig en wordt juist heel vaak vergeten. We pakken de pester aan, maar niet de gepeste en voor die is het juist van belang om inzicht te krijgen in eigen gedrag en in eigen handelen. En die zou de ondersteuning moeten krijgen die nodig is. En dat traject duurt over het algemeen wel wat langer dan een straf en een geprek zoals bij de pester.

Dus eigenlijk zeg ik dat je juist het gepeste kind moet behandelen en niet de pester (tuurlijk wel straffen)

Idd een visie die mensen tegen de bort zal stuiten. En ergens ook wel logisch want uiteindelijk is de gepeste het slachtoffer en niet de pester!
En er ligt ook een hoop bij de ouders ben ik van mening. Zoals het voorbeeld wat jij noemt bij iemand met een slechte pesoonlijke hygiene. In mijn ogen is dit de fout van de ouders. Want ouders moeten jou dat leren en niemand anders.

Maar jou visie gaat niet altijd op ben ik van mening.
Als iemand anders is dmv kleding, stijl, afkomst, geloof enz. Ga je dan het gepeste persoon ook aanpakken? Van verander maar want het is je eigen schuld dat je gepest wordt.
Dit is namelijk ook een vorm van pesten wat regelmatig voorkomt.

Ik ben zelf gepest. En dat ging er meer om omdat ik geen dure kleren enz kon kopen. Omdat mijn ouders het niet breed hadden. Ik had een broek van de C&A aan en een shirt van de zeeman maar dat was te goedkoop en daarop werd ik gepest.
En dit geval hoor je de pester aan te pakken. En goed ook.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:24

En om bovenstaande reden draag ik dus nooit merk-kleding. Ik heb er zelfs een hekel aan, vervalsingen kan ik erg waarderen!

NIK S!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:29

HolyPope schreef:
En om bovenstaande reden draag ik dus nooit merk-kleding. Ik heb er zelfs een hekel aan, vervalsingen kan ik erg waarderen!

NIK S!

Ik draag het ook nog steeds niet. Maar als kind op school wordt er dan vaak raar naar je gekeken. Want je bent arm omdat je geen merkkleding draagt. En dat is een mooie reden om te pesten.
En bij mij stopte het niet door naar de leraren te stappen. Uiteindelijk ben ik gaan slaan. En goed ook. Hoeveel respect krijg je dan ineens (Als je een gozer ff goed mept die 2 koppen groter is als jezelf :D )

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:39

Ik deel je visie ook xleandrosx, heel vaak gaat dit op. Ik denk trouwens niet dat er bedoeld wordt dat de pester het slachtoffer is Mii-Jessica, dat lees ik nergens. Maar wel dat je vaak meer kan bereiken door de oorzaak aan te pakken (waar de pesters om pesten) dan om alleen te straffen. Een stuk bewustwording?

Helaas kan ook maar een kleinigheid al een aanleiding zijn om te gaan pesten, zoals een opmerking die verkeerd is gevallen.. Als iemand echt wil gaan pesten, zal die nog meer gaan zoeken..

Zoals wat ik heb gelezen in dit topic: de aanstichter vindt iets een vergezocht verhaal, en doet dit af leugen. Hij krijgt lachers op zijn hand, en gaat dus steeds verder in zijn gedrag. De groep die hem volgt, wordt steeds groter en dat sterkt hem en hen samen. Gelukkig is TS zo sterk geweest om op tijd aan de bel te trekken. Hoe groot was de kans dat zij haar mond had gehouden, het maar had gelaten, en geen leuke tijd op school had? Ik denk dat veel mensen (ik ook helaas) daarover kunnen meepraten. Tot het een keer te ver gaat, en de bom barst. Nu is dit dmv facebook gebeurd, en heeft TS heel duidelijk gemaakt: "tot hier en niet verder'.

Heel serieus: ik was best bang voor de afloop toen ik het begin van dit topic las. Ik zag echt krantenkoppen voor me van:"gepest meisje draait door' of 'gepest meisje zag geen uitweg meer'. Zeker toen ik dat FB bericht las. Maar TS heeft gedaan wat ieder gepest zou willen doen en durven: duidelijk voor zichzelf opkomen!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:46

Ik deel je visie ook xleandrosx, heel vaak gaat dit op. Ik denk trouwens niet dat er bedoeld wordt dat de pester het slachtoffer is Mii-Jessica, dat lees ik nergens. Maar wel dat je vaak meer kan bereiken door de oorzaak aan te pakken (waar de pesters om pesten) dan om alleen te straffen. Een stuk bewustwording?

Gedeeltelijk deel ik de visie ook zeker wel! En ik snap ook dat er niet wordt bedoeld dat de pester het slachtoffer is. Maar ik ben van mening dat de visie niet op gaat voor alle vormen van pesten. En tuurlijk ben ik van mening dat je altijd met beide kanten aan de gang moet. Maar zie bv het voorbeeld wat ik hier eerder al noemde. Ja dat is toch iets waar het slachtoffer weinig aan kan doen

Helaas kan ook maar een kleinigheid al een aanleiding zijn om te gaan pesten, zoals een opmerking die verkeerd is gevallen.. Als iemand echt wil gaan pesten, zal die nog meer gaan zoeken..

Zoals wat ik heb gelezen in dit topic: de aanstichter vindt iets een vergezocht verhaal, en doet dit af leugen. Hij krijgt lachers op zijn hand, en gaat dus steeds verder in zijn gedrag. De groep die hem volgt, wordt steeds groter en dat sterkt hem en hen samen. Gelukkig is TS zo sterk geweest om op tijd aan de bel te trekken. Hoe groot was de kans dat zij haar mond had gehouden, het maar had gelaten, en geen leuke tijd op school had? Ik denk dat veel mensen (ik ook helaas) daarover kunnen meepraten. Tot het een keer te ver gaat, en de bom barst. Nu is dit dmv facebook gebeurd, en heeft TS heel duidelijk gemaakt: "tot hier en niet verder'.

En dit is idd de manier waarop het gebeurd. De aanstichter krijgt steeds meer meelopers achter zich aan. En samen voelen ze zich heel sterk.

Heel serieus: ik was best bang voor de afloop toen ik het begin van dit topic las. Ik zag echt krantenkoppen voor me van:"gepest meisje draait door' of 'gepest meisje zag geen uitweg meer'. Zeker toen ik dat FB bericht las. Maar TS heeft gedaan wat ieder gepest zou willen doen en durven: duidelijk voor zichzelf opkomen!