stoppen met de pil, uitwerking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_K

Re: stoppen met de pil, uitwerking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:06

Ik ben ook een half jaartje nu gestopt, wegens vermoeidheidsklachten.
Ik wordt nu nog maar ééns per 3 maanden ongesteld, (niet helemaal oké volgens mij...) maar heb wel meer energie, én ben 7 kilo kwijt! :D
Nu is het wachten tot ik wel weer ongesteld wordt en mijn spiraal kan worden gezet....

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:42

lieziej? moet je spiraal gezet worden tijdens ongesteldheid dan?
(ik zit er ook over na te denken..)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:43

Ja dat moet . Heeft te maken met de bmm

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:02

Zwitsal schreef:
lieziej? moet je spiraal gezet worden tijdens ongesteldheid dan?
(ik zit er ook over na te denken..)

Jups, heel naar en vies, maar dan ben je wijder, en is het dus minder pijnlijk.
Mijn dokter is er alleen maar op vrijdag, en in dit half jaar dus 3 keer ongesteld geworden, had ik elke keer precies een tentamen, was het kerst of iets anders waardoor ik of de dokkie niet kon ^)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 23:30

he getverdemme inderdaad.. op zo'n moment wil je al helemaaaal niet dat er iemand in je gaat zitten wroeten..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 00:48

zijn er trouwens meer mensen die na het stoppen met de pil opeens (meer) last van hun darmen hebben gekregen?

ik heb altijd al met vlagen last gehad van mn darmen.. dan krijg ik opeens enorm veel buikpijn en krampen in mn buik en moet ik naar de wc, daar legen mn darmen zich (Verdere details zal ik jullie besparen) en daarna is het over.
Ik heb tot nu toe niets kunnen ontdekken waardoor het veroorzaakt wordt (geen voedingsmiddelen die het veroorzaken, geen patroon in te herkennen, helemaal niets) maar sinds ik gestopt ben met de pil heb ik er opeens heel erg veel last van (laatste 5 dagen elke dag :S) . ik heb geen idee of het net toeval is maar zo vaak achter elkaar heb ik t nog nooit gehad ..

maar meer mensen die hier last van hebben? want om nou te zeggen dat dit heel relaxed is.. neuh :P

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 04:57

ik niet,maar een kennisje van me is gestopt met de pil en heeft ook last van de darmen.
zij kon helemaal niet naar de wc
op aanraden eet die elke ochtend een rijpe kiwi en drinkt een glas lauw water leeg en nu gaat dat weer goed.

misschien moet je iest gaan proberen voor je darmen?
elke ochtend een flesje activia ofzo?
misschien zat er in de pil wel iets waar je darmen op reageerden

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 07:59

Iets gevonden wat NIET leuk is, m'n tepels doen pijn :(

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:05

Joanne!!!!! Dat heb ik nu ook sinds het gestopt zijn.... Echt pijnlijk gewoon, maarja daar lijkt me dus helemaal geen oplossing voor?!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:06

Ik meld me ook even. Ben al een tijd gestopt met de pil, daarna een spiraaltje gehad, maar dat was niet goed geplaatst en heeft dus flink lopen irriteren, dus die er ook uit. Mag nu 3 maanden geen spiraaltje meer en ben ook niet meer aan de pil gegaan. Maar die emoties herken ik dus wel, ik ben echt een huilebalk de laatste paar maanden.
Zal het topic eens even verder doorspitten :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:16

Erg hè Marije!!!!

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:22

Same here! Ik heb er ook nog geen oplossing voor gevonden.. Volgens mijn nicht schijnt het minder te worden na een aantal maanden..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:25

Zwitsal schreef:
zijn er trouwens meer mensen die na het stoppen met de pil opeens (meer) last van hun darmen hebben gekregen?

ik heb altijd al met vlagen last gehad van mn darmen.. dan krijg ik opeens enorm veel buikpijn en krampen in mn buik en moet ik naar de wc, daar legen mn darmen zich (Verdere details zal ik jullie besparen) en daarna is het over.
Ik heb tot nu toe niets kunnen ontdekken waardoor het veroorzaakt wordt (geen voedingsmiddelen die het veroorzaken, geen patroon in te herkennen, helemaal niets) maar sinds ik gestopt ben met de pil heb ik er opeens heel erg veel last van (laatste 5 dagen elke dag :S) . ik heb geen idee of het net toeval is maar zo vaak achter elkaar heb ik t nog nooit gehad ..

maar meer mensen die hier last van hebben? want om nou te zeggen dat dit heel relaxed is.. neuh :P

Ja, hier nog één. Precies zo als jij omschrijft.
Ik heb het wel alleen na het avond eten en nu nu al 4 dagen achtereen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:41

Hm ik heb t wel op de meest willekeurige momenten.. En ineens soms ook meerdere keren per dag..
Laatst ook snachts opeens van wakker geworden.

Als ik voorheen dit had en ik was goed naar de wc geweest dan was t ook echt over voor iig een paar dagen.
Ik probeer me nu te herinneren of ik de vorige keren dat ik dit had (t is altijd een beetje met vlagen) of ik dan misschien mn pil anders slikte (onregelmatiger? Of dat ik m al een tijd had doorgeslikt of juist in of net na mn stopweek) maar dat weet k echt niet meer..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:47

Daar gelukkig geen last van :n

Hoor wel eens dat het bij vrouwen na het langdurig slikken van de pil wel even kan duren voor ze weer een goede, regelmatige cyclus hebben. Ik had eigenlijk ook gehoopt dat de hele ellende nog even uit zou blijven, maar nee hoor. 14 dagen na de laatste pil lag ik dubbel van de pijn door m'n ovulatie en keurig 14 dagen later ben ik ongesteld. Hoezo een knetter volhardende cyclus := Ben alleen al weer zo zat van een 'echte' ongesteldheid dat ik mijn hormoonvrije tijd terugbreng naar een maand, start vanavond met de nuvaring. Ellende hoor, dat vrouw zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 08:28

Zou de mate van anders zijn door de pil ook afhankelijk zijn op welke leeftijd je bent begonnen? Ik begon toen ik 20 was met slikken en ik ben zeker weten niet veranderd lichamelijk of geestelijk door de pil.. Ja minder auw die ene week

Ben dus ook benieuwd hoe ik zou reageren met ontpillen al is dat nu nog niet aan de orde

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:37

Jans, ik denk dat dat zeker wel invloed heeft.
Ik ben toen ik net 15 was begonnen met de pil. Ik moest ontzettend ontpillen. De dokter zei dat dat ook te maken had met dat je in die leeftijd je lichaam aan t vormen bent en 'vrouw' aan t worden bent.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:39

Ik heb voor de IVF behandelingen telkens een maand de pil moeten slikken en ik merkte het dan meteen weer. Verminderd libido, elke dag hoofdpijn, neerslachtige gedachten etc. Bij mij komen die kwalen dus meteen opzetten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:48

Ik ben rond m'n 18e begonnen geloof ik. Weet het niet precies meer.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:18

ik was bijna 16 toen ik begon en dus na 25 jaar slikken gestopt.
maar ontpillen?
geen last van gehad,ben me juist alleen maar beter gaan voelen sinds ik gestopt ben.
tenzij ontpillen natuurlijk ook juist positief kan zijn :D

ik ben alleen dus wel vréselijk moe rond mijn eisprong. :z
heb me daar natuurlijk nooit mee bezig gehouden omdat ik aan de pil was,maar ik had het vorige maand en nu weer dat ik de hele dag wel kan slapen.
even zoeken op internet leverde me op dat ik waarschijnlijk nu mijn eisprong heb( leuk woord trouwens ei-sprong :+ ) en dat ik daarom zo moe ben.
ben dan inderdaad benieuwd of ik dan over precies 2 weken ongesteld word :j

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 07:45

Haha ik heb mn eisprong nog Niet opgemerkt geloof ik.
Maar geloof dat ik nu wel weer ongesteld begin te worden

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 07:55

Ik was na 11 jaar gestopt met de pil omdat ik het maar troep vind. Maar iik ben er maar weer mee begonnen. Ik kreeg ook darmklachten en weet ik het allemaal. Ik heb ook gemerkt dat als je stopt met de pil je meer 'zin' hebt en inderdaad de tepels zoals veel al omschrijven(de EI-sprong die ik DUIDELIJK Voelde! soms gewoon pijnlijk) . Maar mijn menstruatie was heftig en begevenment tevaak en te snel achter elkaar.

Nu zie ik veel meiden hier die een spiraaltje hebben laten plaatsen wat ik jullie ervaring hiermee?? Ik heb gehoord dat er ook een koperspiraaltje bestaat. Daar zitten geen hormonen. Iemand met meer ervaring?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:31

Koperspiraaltje zorgt voor een constante ontsteking waardoor een eitje niet kan nestelen geloof ik. Mij te chemisch.

De Mirena heb ik 5 dagen gehad, heb 5 dagen onmenselijke pijn gehad. Heb verhalen gelezen over vrouwen die 6 maanden aan een stuk ongesteld waren & de 4,5 jaar daarna dus niet meer. Vrouwen die maandenlang nodig hebben tot die pijn die ik had stopt (tot je lichaam stopt met dat kreng uit je lijf krijgen).

Voor mij dus geen succes, kan het niemand aanraden. Het zetten was absoluut geen probleem & de eerste anderhalve dag ging top. Maar daarna begon mijn lijf dus met afstoten & dat gevoel wens ik niemand toe.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:27

Koperspiraaltje gehad. Zo'n 2 jaar.
Nergens last van gehad en na 2 jaar alsnog afgestoten door mijn lichaam. Dus toen maar aan de pil.
Zit er over te denken om het toch weer te proberen

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:41

Toch ongesteld , ik bloed haast leeg joh. Dit is al de 2e x sinds dat ik gestopt ben ( 1,5 maand nu)