Alternatieve therapeuten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:26

Leuk topic, ik ga later even de dingen goed doorlezen en reageren, want ik ga nu 1st naar de winkel wat eten halen anders val ik om van de honger... :Y)

Maar ik hou me ook bezig met alternatieve geneeswijzen en in mijn profiel staat daar ook al wel wat info over.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:34

Interessant profiel heb je :j

Bloempotje

Re: Alternatieve therapeuten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:45

Het is vastgesteld door een dierenarts, en in de kliniek is uit onderzoek gebleken wat er precies mis is. Helaas kunnen wij hier niets aan laten doen, alleen ondersteunen door middel van medicatie en uiteraard rekening er mee houden.

Maar als zo'n steen oid helpt, waarom zou ik het dan niet overwegen :) ?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:56

Als je echt de oorzaak van het probleem weet, moet je daarvoor een steen uit kiezen en zou ik het zeker de moeite waard vinden!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:04

Interesant de steentjes.die bijdrage in minder tot geen last van zomer ecxeem . Ook de reiki cursussen waar ik over lees hier , interesseren me meer dan gewoon ..
Waar zou je dat het beste kunnen doen , gewoon bij een certificeerd persoon waar je je goed bij voelt ?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:07

Is zeker heel belangrijk dat jij een goed gevoel bij iemand hebt!! Je zou nog kunnen informeren naar ervaringen bij iemand bij jou in de buurt! Ik vind de reiki echt zo'n aanrader!!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:11

Ja, reiki moet je doen bij iemand waar je je goed bij voelt!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:16

Potverdikkie , mijn post weg !
Ben al eens bezig geweest bij iemand waar ik me heel goed bij voelde , ga ook verder daarmee . Maar is niet direkt reiki goof ik . Heel erg energetisch ....
Zal me eens gaan verdiepen in eea.

Verder de steentjes , erg interessant ! Waar vindt ik leesvoer hierover ? Link of boek ?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:27

Melly uyldert is een goede schrijfster.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:30

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:38

Ben je alternatief therapeut?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:41

Dan zal ik me ook maar eens melden, ik ben op momenten dat ik merk dat de klachten terug komen in behandeling bij Anja Reijns(http://www.anjareijns.nl/index.php/en/ )
hier ben ik terecht gekomen via mijn werk omdat het paard wat ik rij ook door haar behandeld is als 3jarige.

hier het verhaal van Nikos(inmiddels 17 jaar ):

"Lusteloos en bijna niet vooruit te branden". Zo gedroeg mijn toen driejarige ruin Nikos zich wanneer ik tijdens het rijden ging doorzitten, dat is nu ruim 14 jaar geleden. Ik vond het zo vreemd, heb verschillende dierenartsen bezocht maar die konden enkel vaststellen dat Nikos licht atactisch was en konden verder niets gevonden krijgen. Via, via kwam ik toen in contact met de paranormaal begaafde Anja Reijns.

Lees verder op: http://www.alprostables.nl/natuurlijkpaard/

mijn klacht was heel simpel; Jeuk! onverklaarbare,verschrikkelijke jeuk. op mijn hele lijf rode (dikke) vlekken die gigantisch jeukte, hoe meer ik krabte hoe erger de jeuk en hoe meer rode vlekken en strepen. door krabben tot bloedens toe. ben bij verschillende artsen geweest en niemand kon meer zeggen dan ; '' we weten het niet meer, leer er maar mee leven''. ik kon geen spijkerbroek of rijbroek of andere strakke kleren of kleren die mijn huid aanraakte meer aan. ieder haartje die mijn paard losliet en op mijn huid kwam was een regelrechte ramp, wat resulteerde in zelfs de ontspanning niet meer kunnen vinden in de paarden.
ik kwam bij Anja terecht en ik heb meteen gezegd toen ik binnen kwam; '' ik geloof er niet in maar ik ben hopeloos momenteel'' waarop anja zei '' dat maakt me niks uit zolang jij me mijn werk maar laat doen''
toen begonnen we een gesprek gewoon voorstellen van elkaar meer niet en toen ze zei ik wil je gaan behandelen en kijken wat er zit en ik toestemde was t eerste wat ze zei '' meid wat zit jij vol stress en spanning'' (iets wat volgens de artsen echt geen reden van de klachten kon zijn). Anja heeft mij toen een paar behandelingen gegeven, ik liep met zware benen naar buiten en de klacht was de eerste 2 dagen 3x zo erg met als gevolg dat ik maanden klachtvrij was. ik deed zo af en toe eens een legging aan omdat dat wat strakker was en mijn huid dat eerst al niet accepteerde en zoiets natuurlijk ook tussen je oren gaat zitten (als ik dit aandoe krijg ik jeuk. tuurlijk krijg je dan jeuk als je daarom je al zorgen gaat maken!) vervolgens ging het met mij persoonlijk weer iets minder en dat resulteerde weer in jeuk jeuk en nog eens jeuk en hing ik weer bij Anja aan de telefoon voor een afspraak, met goed resultaat! weer zware benen, weer 2 dagen klachten die erger werden en daarna weer klacht vrij! na 2 jaar doktersbezoeken, medicatie(o,a pretnison) en een hoop ellende ben ik bij anja terecht gekomen en daar blijf ik. ik draag na 3 jaar(2 jaar dokters en 1 jaar Anja) weer spijkerbroeken, strakke kleren en paardrijbroeken en ik GENIET weer van de paarden en dingen doen en durf mijn lichaam weer te laten zien zonder vlekken,wondes en krassen. en heb nog wel eens jeuk. maar ik kan er mee omgaan. als je te horen krijgt leer er maar mee leven en je hebt zo nu en dan een jeuk plekje vind je t niet zo erg meer. Ik ben Anja erg dankbaar en hoop dat veel mensen(en dieren) baat hebben bij mensen zoals Anja.

sorry voor het lange verhaal en respect voor het lezen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:45

Wat een mooie ervaring,heel fijn dat jij een oplossing hebt gevonden. Ik help ook mensen, en sommige lopen al jaren met pijn.Laatst hadden we fair, en ik werkte daar en er kwam een vrouw die kon amper lopen. Ik zei ik ga proberen u te helpen, ze sprong van de massage tafel en zei, huh de pijn is weg.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:50

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:54

Ik meld me hier ook even in de hoop iemand te vinden diest verder kan en wil helpen of wil begeleiden.

Ik ben hooggevoelig, helderziend en heldervoelend. Reageer daarbij ook sterk op edelstenen. Had fijne en goede begeleiding, maar daar liep ik vast. Zoek nu nieuwe begeleiding of iets in die richting.
Daarbij ben ik aan het denken om iets met edelsteentherapie te gaan doen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:58

marleen_usar schreef:
Wat een mooie ervaring,heel fijn dat jij een oplossing hebt gevonden. Ik help ook mensen, en sommige lopen al jaren met pijn.Laatst hadden we fair, en ik werkte daar en er kwam een vrouw die kon amper lopen. Ik zei ik ga proberen u te helpen, ze sprong van de massage tafel en zei, huh de pijn is weg.

Het is wonderbaarlijk. Sprong ze meteen van de tafel van de tafel toen je dreigde haar te gaan helpen?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:39

Zo ik heb het meeste uit dit topic nu eindelijk doorgelezen... :P

Ik heb interessante dingen voorbij zien komen en las ook dat er mensen naar de Oude Aarde in Giethoorn gaan. :))
Geweldige winkel, gave stenen en super leuke mensen!!!
Ik heb daar mijn amethist geode gekocht (halve meter hoog) met bijznder calciet punten erin en ze weten nog steeds wie ik ben en welk stuk ze aan mij verkocht hebben.
Helaas woon ik er nu verder vandaan, maar toen ik nog in Vledder woonde was ik daar geregeld te vinden. :D
Mijn stenen tic is daardoor ook iets geminderd, maar ik ben nog steeds fan.

@ Kuggur
Wat trekt jou zo aan om in dit soort topics je mening te geven?
Het is wel duidelijk dat je geen voorstander bent, maar alles wat je zegt hier voegt niks toe aan het topic, dus bespaar jezelf de moeite.
Ik zou bijna denken dat het een vorm van chronisch aandacht te kort is en je bevestiging zoekt in waar je zelf zo van overtuigd bent... Let it be!
Maar goed, daar is ook wel één of andere alternatieve therapie voor hoor! (anti-zeurzak therapie ofzo) :+

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:59

marleen_usar schreef:
Melly uyldert is een goede schrijfster.

Klopt, heb ook een paar boeken over kruiden van haar, maar ze heeft er ook één van edelstenen en die wil ik ook nog.... :P

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 00:24

marleen_usar schreef:

In de middeleeuwen hielden ze daar hele festijnen mee :j

En nu nog gaan mensen naar een grot ergens in het zuiden van Europa, omdat er ooit mensen zomaar uit hun rolstoel opstonden....

Gek genoeg ontstaan bedevaartsoorden nooit bij een ziekenhuis waar ze werkelijk mensen genezen met gezond verstand ipv een godswonder oid.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 12-07-12 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 00:24

Ik heb trouwens ook goeie ervaringen met een aantal paranormale therapeuten...
Waaronder Agnes Mulder (healingpraktijk Oriël) en Thilly Ruinen.
Beide zéér kundig.

Op mijn website bij links staan ze met hun website wel vermeld.
http://www.paardenbehendigheid.nl/links.php

Zelf heb ik de heksenopleiding in Appelscha gedaan en dat was ook ontzettend verrijkend. :j
Ik wil er nog meer mee gaan doen, maar alles op zijn tijd.

pleiada schreef:
Interessant profiel heb je :j
Thanks! :o

xChantal94 schreef:
Ik ben dit topic een klein beetje een het doorlezen gegaan nu.

Ik lees dat je stenen ook door middel van een 'spiraaltje' in de manen van een paard kan vlechten (wanneer het paard geen halster om heeft oid).
Nu heeft mijn paard wat aan zijn hart, en zeker met dat warme benauwde weer gaat hij hard achteruit.

Is er ook een bepaalde steen die een positieve werking heeft op het hart oid? :)

In principe kunnen alle roze en groene stenen een positieve ondersteuning geven voor het hart.
Dat zijn namelijk de kleuren van het hart chakra, maar je kunt per steen ook nog zoeken welke specifieke eigenschappen die heeft om een beter resultaat te krijgen.
Maar hoe oud is je paard eigenlijk en kun je er wat meer over vertellen?
Mag ook per pb hoor als je dat prettiger vindt.

Zinzi_jewel schreef:
Verder de steentjes , erg interessant ! Waar vindt ik leesvoer hierover ? Link of boek ?

De kristallengids van Judy Hall en Handboek geneeskrachtige stenen van Michael Gienger vind ik persoonlijk fijne boeken om stenen in op te zoeken. +:)+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 00:26

Waarom hebben edelstenen wél geneeskrachtige werkingen en kiezelstenen niet?

Chemisch gezien verschillen ze amper, alles is Siliciumoxide in wisselende verhoudingen, met hier een daar een vervuilinkje aan kobalt ofzo, waardoor een steen er ineens mooi paars uitziet.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 00:28

Jaaaaaaaaaaaren terug had een mariabeeld in Volendam bloed gehuild (zucht alweer, pers erbij, totaal circus). Mensen voelden zich zelfs spontaan beter/minder ziek. Er dreigde een bedevaartsoord te ontstaan, totdat iemand het zat was en de poetsdoek pakte en de tranen wegveegde. Klaar is kees en over was het gezeur :D

Later bleek dat kwajongens er bloed op gesmeerd hadden, maar ondertussen gingen de 'opgestaan uit rolstoel' verhalen al weer in de rondte 8)7

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 00:30

Zand. Hele kleine steentjes,moet ook werken,maar gal,en nierstenen,,,die voel je pas goed

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 01:08

Arabesk schreef:
marleen_usar schreef:

In de middeleeuwen hielden ze daar hele festijnen mee :j

En nu nog gaan mensen naar een grot ergens in het zuiden van Europa, omdat er ooit mensen zomaar uit hun rolstoel opstonden....

Gek genoeg ontstaan bedevaartsoorden nooit bij een ziekenhuis waar ze werkelijk mensen genezen met gezond verstand ipv een godswonder oid.

Als het helpt, dan is dat toch alleen maar mooi?! :j

Zieken-huizen het woord op zichzelf al...
Het is alleen jammer dat de farmaceutische industrie grof geld verdient aan chemische middelen die een menselijk lichaam echt niet beter maken, maar er alleen maar op uit is om er zelf beter van te worden...
De natuur kan ons namelijk voorzien in alles wat we nodig hebben om een lichaam gezond te houden.
Laten we beginnen bij ons voedsel.
Alles wat we tegenwoordig eten wordt nog amper herkend door onze voorouders vanwege alle chemische toevoegingen en E-nummers.
Stoffen die juist al die nare ziektes veroorzaken en daar moet dan weer een oplossing voor gevonden worden, maar de voedselindustrie en farmaceutische industrie spelen samen onder één hoedje en zij zijn er echt niet voor onze gezondheid.
Dat is zelfs in de wet terug te vinden. (weet even niet precies onder welke wet het valt, maar in ieder geval niet onder die van de gezondheid)
Als men ook even wat dieper nadenkt over wat we naar binnen proppen of waar we ons lichaam allemaal aan blootstellen, dan kan iedereen begrijpen dat het niet klopt wat ons allemaal wijs wordt gemaakt.
We leven helemaal niet in een vrij land, want we worden geleefd en verslaafd gemaakt aan dingen waar ons lichaam helemaal niet tegen kan en waar het ook niet voor bedoeld is.
Het beste is om producten te eten die geen ingrediënten lijst hebben en dan het liefst biologisch en zelfs dat is niet totaal gifvrij, want als je bedenkt wat er over ons uitgepoten wordt in de lucht door de chemtrails, dan wordt je alsnog blootgesteld aan gif.
Gelukkig is dat in dusdanige mate dat je lichaam dat wel kan handelen, maar sommige mensen zijn daar ook heel gevoelig voor.

Kruiden vallen in principe ook onder voedsel, maar nu willen ze homeopathie en dergelijke gaan verbieden en waarom?
Omdat steeds meer mensen wakker worden en niet de reguliere geneeskunde meer willen ondersteunen en zelf oplossingen gaan zoeken uit de natuur die dus blijkbaar beter werken, want waarom komt er anders een verbod op zelfstandig nadenken en zelf beslissen wat je met je lichaam doet?
Het gaat de voedsel- en farmaceutische industrie geld kosten wanneer de mensen zelf gaan nadenken en tot de conclusie komen dat we voor de gek gehouden worden door the money-makers, dus daarom zorgen zij er wel voor dat we die producten niet meer kunnen kopen bij een drogist etc.
Gelukkig zijn er steeds meer mensen die zich verdiepen in de kennis van de natuur en zal het geen stand houden wat ze proberen te bereiken, maar het is eigenlijk niks anders dan een moderne vorm van heksen op de brandstapel gooien.

De oorsprong van een ziekte ontstaat op verschillende niveau's.
Je hebt namelijk het fysieke, emotionele, mentale en spirituele niveau en wanneer er ergens iets uit balans is, dan zal dat zich uiten in het lichamelijke en ons wordt van alles wijs gemaakt dat gedragsstoornissen o.a. te maken hebben met hersenafwijkingen, maar de essentie ligt natuurlijk veel dieper.
Het staat namelijk allemaal met elkaar in verbinding.
Al met al is het zéér complex, maar uiterst interessant om je meer in dit soort dingen te verdiepen, want het gaat wel om je eigen gezondheid.

Boekentip: Het Veld van Lynne McTaggart (wetenschaps journaliste) of
100% gifvrij van Julia Kang.

Arabesk schreef:
Waarom hebben edelstenen wél geneeskrachtige werkingen en kiezelstenen niet?

Chemisch gezien verschillen ze amper, alles is Siliciumoxide in wisselende verhoudingen, met hier een daar een vervuilinkje aan kobalt ofzo, waardoor een steen er ineens mooi paars uitziet.

Kan ook hoor. :j
Het gaat om de energetische waarde die het heeft.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 06:22

Hmm je beschrijft je mening over de voedingsindustrie en de farmaceutische industrie erg goed,dat is precies hoe ik erover denk..We leven niet in een land met vrij land maar meer in de middeleeuwen met een modern jasje dan ;)