Fanatieke sporters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Re: Fanatieke sporters

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:40

Ik zit bij de f4f aan de grebbeberglaan, daar is helaas alleen een zonnebank, geen sauna!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:46

Mag ik me hier ook melden? :)

Ik sport 5 keer in de week.
Ik doe aan voetbal en krachttraining. Soms ook nog wat cardio of een groepsles zoals Zumba.
Maandag is mijn rustdag haha :o
Woensdag en vrijdag train ik met de voetbal en zondag heb ik altijd een wedstrijd. De andere dagen sport ik bij Fit for Free. In de zomer en winterstop voetbal ik niet, dan ga ik altijd hardlopen en zwemmen.
Qua sporten wel fanatiek dus ;) Ik zou niet zonder kunnen! Vind een goede (basis)conditie dan ook heel erg belangrijk. Als ik nooit had gesport had ik die basisconditie nooit gehad, want ik heb chronische bronchitis en astma (jaja en dan nóg ren ik 90 minuten lang over het veld :D ).

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:51

tja ik doe 2 a 3 ( ligt aan duik seizoen ) per week zwemmen elke dag met de hond lopen en 2 x per week met hondje rennen ik op de skates kan haar rennend niet bijhouden ( ze heeft zoveel energie ) oh ja ik fiets ook nog graag liefste door de bos :D

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 10:59

Ik heb zo'n spierpijn vandaag := Gister heb ik een paar POP pilates workouts gedaan, echt een aanrader, maar sommige dingen zijn echt heel zwaar. Normaal doe ik geen workouts via YT, maar deze dame is zo enthousiast en normale krachttraining vind ik saai :o En ik ben deze week even heel streng voor mezelf, omdat ik zondag op vakantie ga, ik mis m'n suikers :')

Deze was echt té zwaar. Perky Butt 'n Long Lean Legs

Maar deze vond ik juist goed te doen :) Squat Challenge

En zo zijn er nog een heleboel leuke workouts.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:03

Ik heb gister wat verrekt denk ik. Was aan het hardlopen op de band en opeens schoot er iets verkeerd bij mijn ribben. Pff alles doet nu zeer; bewegen, ademen, rechtop zitten. Balen want het morgen springles en zondag een oefenwedstrijd ^)
Die workouts zien er leuk uit! Zij doet het ook zo makkelijk :')

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 11:16

Dat is wel balen Miriam, misschien (hopelijk) is het morgen iets minder pijnlijk.

Echt he, het ziet er heel makkelijk uit, maar het valt nog best tegen :+ Dit filmpje is trouwens echt mega zwaar. Ik had echt zo'n 'hoe kan je lachen en praten terwijl ik hier dood ga' gevoel :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:12

Leuk is dat he? :') Dat heb ik als ik een filmpje van de Brazil Butt Lift doe, die mooie meiden allemaal met een glimlach op hun gezicht, geen drupje zweet en ik loop maar te schelden en te zwoegen _O-

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:28

dat filmpje; ze doet een circuittraining die letterlijk zo in het boek van men's health staat. heb hem ook gedaan, dan 3x achter elkaar. Na een week of 2 doe je het ook vrij makkelijk hoor. Nu maak ik ze zelf, vergis me altijd erin hoe zwaar het is!!! 2 vriendinnetjes kunnen al 3 dagen niet lopen van de spierpijn, oops! (ik heb ook wel last maar niet zo erg gelukkig)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 14:24

Je kan dat 3 keer achter elkaar :oo _/-\o_

Maar het zal idd wel een kwestie van zijn hoe vaker je het doet hoe makkelijker het wordt.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:35

ja is ook zo!

Ja, dat is het idee erachter. JE kan het op 2 manieren doen; 1. in aantallen of 2. op tijd. Ik deed het dan op tijd, dus 1 minuut lang de oefening zo vaak mogelijk uitvoeren zonder te stoppen, 10 sec rust en dan de volgende. Een ronde bestaat vaak uit 7 tot 10 oefeningen en daar doe je er dan 3 of 5 van. De eerste keer was ik bijna aan het kotsen zo zwaar, nu een half jaar later doe ik het ook lachtent terwijl ik andere aan het aanmoedigen ben om door te gaan...

In dit boek:
http://www.bol.com/nl/p/the-men-s-healt ... 008209002/

Staan een tientallen voorbeelden van dat soort circuitjes en andere soorten trainingsschema's. Ook hoe je zelf een schema kan maken en alle oefeningen zijn met plaatjes uitgelegd. De bijbel van de fitness fan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:44

Ik heb eigenlijk echt weer onwijze zin om aan de zumba te gaan maar de vestiging van Sportcity waar ik sport heeft dat gewoon niet in de avonduren.. misschien dat ik dan toch zelf maar in zo'n lege zaal moet gaan :=

Doet er iemand mee :') ik train normaal op instructieniveau dus ik kan het mensen wel aanleren :+

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:46

Zumba is wel leuk!!! Jammer dat die licenties zo duur zijn, je mag niet zomaar die lessen geve (moet het een ander naampje krijgen..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:48

Licensie wil ik wel gaan halen, anders is het gewoon dance workout. Wil het dan naast mijn vaste baan doen. Licensieplek is vlak bij mn huis :P

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:27

owww wat super gaaf!!! :D

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 07:58

Ik ben echt mega Zumba fan, we hebben nu ook weer zulke leuke dansjes :D Gaaf als je Zumba les gaat geven Jans.

Vandaag is het trouwens tijd voor de 5de dag sporten deze week, het gaat echt lekker :) Zo eerst naar de sportschool en dan dressuurles.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:32

Marijkjuh die Pop pilates is leuk! Die heb ik ongeveer 3 maanden lang gedaan toen ik in Praag woonde en niet naar de sportschool ging. Ze is zo enthousiast dat je wel door moet gaan. Wat heb ik een spierpijn gehad door haar filmpjes :+ . Die butt workout, die is zwaar!

Zumba lijkt me erg leuk om te doen, helaas is dit mij afgeraden door mij fysio.

Ik heb gisteren weer een les Pilates gedaan. Het ging erg goed. Ik merk dat de oefeningen steeds makkelijker beginnen te worden. Mijn buik is al behoorlijk strak geworden!

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 12:42

Hey sportievelingen! Alles goed? Bij mij staat sport even op een laag pitje. Moet veel werken. Verder begint er een oude knieblessure op te spelen na een stevige (hardloop) training. Moet dus even een stapje terug doen.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:00

Nou, mijn ribben voelen weer prima. Helaas nu ook bij mij sporten op een laag pitje, eerst even de laatste loodjes voor studie

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:37

Zijn we allemaal nog even fanatiek of wordt er een zomerstop gehouden? :D

ceylonsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:25

Zomerstop. Na de halve van Amersfoort nog 2 x een 10 km gerend en daarna werd het mooi weer..

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:47

Zomerstop :+ , ik ben op vakantie. Al heb ik vanochtend toch wel even wat pilates oefeningen gedaan.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 06:00

Ik heb geen zomerstop hoor! Lekker doortrainen!! De vetjes krijgen geen kans ;)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:31

Studiestop B-) Volgende week weer beginnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:37

Ziek.. -O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:53

Ijzertekort-stop -O-