Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:17

Ik heb 24 jaar gerookt!!!! Vandaag had ik heel erg de behoefte om te roken. Ik was in staat om een pakje te gaan kopen, eentje eruit te halen en de rest weg te gooien :D . Gaat op het moment gewoon ff kl*te met mij en het 'troost sigaretje' is weg. Slaat helemaal nergens op, want kan net zo goed een lolly pakken natuurlijk, maar het idee hé! :j Maar......heb t niet gedaan hoor :D

Ninus

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:36

Goedzo Ingrid *\o/*

De eerste keer stappen met veeeeeel bier deed mij gek genoeg ook niks, er werd ook nog in de kroeg gerookt, had het veel zwaarder verwacht :j

XoNo, dat is wel heel erg :oo Ik ga gewoon heerlijk op vakantie, roken of niet :D

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:13

Mijn eerste niet-rook dagje is bijna voorbij...
Meestal rook ik mijn laatste sigaretje bij de paardjes als ik hooi geef...

Dus dat moet dan allemaal stoppen. Ik associeer mijn aangename dagelijkse momenten toch altijd weer met een sigaretje! Hoe zou dat nu komen ?

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:29

Balada: dag 1 is je gelukt, op naar de volgende!
Ik denk dat mensen ook gewoonte dieren zijn en we hebben die sigaretten gewoon in ons hoofd gekoppeld aan andere dingen/ gebeurtenissen.
Gisteren een begravenis, werkt ook niet echt mee. Ik weet het: van uitstel komt afstel _-:( en ik moet streng zijn voor mezelf, maar die onrust: nog maar 5 peukjes liggen nu.....

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:28

ok, net wakker voor dag 2.
Ik heb zo het gevoel dat dagelijks iets posten , me gaat helpen met stoppen.

Ik voel me ok, beetje keelpijn maar ok geslapen. :P

Normaal gezien maak ik nu een cappucino en een sigaretje terwijl ik de stal doe.
Ik neem maar lekker een chamille-thee *\o/*

Hoe ist met jullie ?

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:44

IngridB schreef:
Ik heb 24 jaar gerookt!!!! Vandaag had ik heel erg de behoefte om te roken. Ik was in staat om een pakje te gaan kopen, eentje eruit te halen en de rest weg te gooien :D . Gaat op het moment gewoon ff kl*te met mij en het 'troost sigaretje' is weg. Slaat helemaal nergens op, want kan net zo goed een lolly pakken natuurlijk, maar het idee hé! :j Maar......heb t niet gedaan hoor :D

Nee, ga maar lekker stukje wandelen met Goofy of zo! Kom op... je kunt het!! Eh... ik heb 40 jaar stevig doorgepaft!!
En druk op weg naar 1 jaar rookvrij (17de!!!!).... feestje... feestje.... ;-)) *\o/*

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:54

countrygirl schreef:
IngridB schreef:

Nee, ga maar lekker stukje wandelen met Goofy of zo! Kom op... je kunt het!! Eh... ik heb 40 jaar stevig doorgepaft!!
En druk op weg naar 1 jaar rookvrij (17de!!!!).... feestje... feestje.... ;-)) *\o/*

Ik wil ook helemaal geen peuk meer hoor, maar het is die gewoonte hé die er echt nog wel inzit :j .
Oh nu heb ik het ff moeilijk, dus nu moet ik roken .Slaat helemaal nergens op :? . Ik wil helemaal niet roken, dus ik doe het ook niet :n .
Maar dat rotstemmetje in m'n kop loopt soms zo irritant te doen _-:( .
Met wandelen met Goofy heb ik ook nergens last van hoor, het is vooral thuis als ik lekker ff op de bank zit en niets te doen heb en ga lopen piekeren en tobben (wat ik op het moment iets teveel doe), dan wil ik da peukje wel hebben. Tenminste, dat stemmetje wil die peuk, ik zelf helemaal niet,
Ach ja, nog een aantal maanden volhouden, dan zal dat stemmetje wel afgestorven zijn denk ik :D

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:14

hmmm, net een moeilijk moment gehad: ouders gescheiden maar pa loopt hier nog steeds binnen wanneer die wil: weigert sleutel af te geven..

Uiteraard ruzie en mijn eerste reactie was ...SIGARET!!!

Even blokje om gewandeld maar ben nog steeds boos, maar wel boos zonder sigaret. :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:32

Balada schreef:
hmmm, net een moeilijk moment gehad: ouders gescheiden maar pa loopt hier nog steeds binnen wanneer die wil: weigert sleutel af te geven..

Uiteraard ruzie en mijn eerste reactie was ...SIGARET!!!

Even blokje om gewandeld maar ben nog steeds boos, maar wel boos zonder sigaret. :)

Oh dat is ook geen prettige situatie zeg :n . Ik zou zeggen....sloten veranderen!!!! :j Kan hij niet meer binnen ;)

Maar goed dat je géén sigaret hebt genomen +:)+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:31

Iedereen die het moeilijk heeft, volhouden! :D

Xono, ik werd ook echt moedeloos inderdaad. Eigenlijk die ene 1e x dat ik (na werk, vrijdagmiddag, 8 biertjes op) toch weer 1ntje had gerookt, sindsdien kan ik het beter loslaten. Ik heb een soort van in m'n hoofd dat ik heel blij ben dat ik niet meer verslaafd ben, niet die stress heb van genoeg sigaretten te hebben en smorgens om 7u met een dode cavia in je mond toch een peuk opsteekt etc, maar dat ik wel heel af en toe nog van 1ntje kan genieten. Met heul veel mate. :D Ik heb niet meer het beklemmende 'het mag niet meer' gevoel. :)

Laat bovenstaande overigens voor niemand een stimulans zijn om toch weer te gaan roken :') Blijkbaar werkt dit bij mij, want ik heb dus verder geen behoefte meer om te roken. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 20:49

Pfoeh Balada, dat zijn ook wel situaties die bijna schreeuwen om even een peuk op te steken. Knap dat je het niet gedaan hebt!

Vandaag zat de uitdaging in het mooie weer en tijd over op stal. Zat in het zonnetje te kijken naar m'n merrie die aan het doezelen was, het veulentje van een paar dagen oud huppelde door de wei en een peuk was héél welkom geweest. Maar sterk geweest 8-) En er was niemand waar ik überhaupt had van kunnen bietsen :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:20

Berdien, dat scheelt ook een hoop :D Niet kunnen bietsen!

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:14

Sloten mogen niet veranderd worden wegens de wet en de 2 advocaten die goed verdienen met deze zaak! Mijn ouders hebben 2 zaken tesamen: kamerverhuur en maritiem bedrijf... dit blijft tesamen tussen hen , dus buro ( die in huis is) moet open blijven voor hem.

De workshop is achter het huis gebouwd dus hij heeft ten allen tijde toegang... het is pas echt poedersuiker als hij hier is met de aanhoudster :P. Dan ga ik meestal door.... is me teveel !

Is heel moeilijk om mee te leven (ik schrik me altijd een bult als die binnenwandeld!!)
Maar vandaag is bijna voorbij, veel gevoelens en emotie en zero sigaret!

Jippieeee!!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:31

Ik heb mijn sportschoenen klaargezet....... morgen mijn eerste looprondje..... oh arme longen! Ben benieuwd hoe het gaat. Vrijdag gaan vriendlief en ik naar een crosstrainer krijgen. Hopelijk is het wat! Maar ja dan nog ff kijken hoe we dat ding thuis krijgen, ff bestelbusje lenen van mn werk denk ik. Maar goed........ vanavond pas 1 sigaret op! Het afbouwen lukt tot nu toe aardig. Inmiddels van 15 naar 6 per dag.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:02

Hartstikke goed Balada :j Lijkt me een hele heftige situatie waar je in zit :(:)

Net een aanvaring gehad met een klantenservice (hoezo 'service'??? :x ) en een peuk zou nou toch wel heel fijn zijn bij mijn kalmeringskop koffie. Maar ik doe het niet, vooral omdat ik mezelf ineens suf hoest en een zere keel heb. Dan is roken al helemaal niet fijn :=

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:12

dag 1 weer!

Gisteren is mijn nichtje en petekind (metekind) geboren, 4 kilo en lang zwart haar .
Dus een aperitiefje gaan drinken met mams -grootmoeder weer- . Vrienden gezien, uit eten en rond 22h heb ik me niet kunnen houden en heb ik een sigaretje aanvaard van de andere rokers.....
Ik vergeef het mezelf aangezien ik een beetje tipsy was hihi.

Dus ik heb het 2 dagen volgehouden ppfffffff.... triestige zaak.
Ik ga niet uit dit weekend, ook terug sporten.

en jullie?
berdien, als je al wat ziekjes bent is het makkelijker om te stoppen denk ik.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:29

Hier alweer dag 24. nu komt die maand toch wel erg dichtbij.

Nog steeds geen seconden moeite gehad met stoppen. Ik kan me ook eerlijk gezegd niet goed voorstellen hoe het is om het niet vol te kunnen houden. Ik bedoel die drang om te roken.

Oja, als ik 13 mei nog steeds niet rook, krijg ik een paardrijbroek van mijn zusje. Heeft ze sim bedacht. -O- Met een eigen zaak vol met paardenspullen -O-

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:41

HorseTopShop schreef:
Hier alweer dag 24. nu komt die maand toch wel erg dichtbij.

Nog steeds geen seconden moeite gehad met stoppen. Ik kan me ook eerlijk gezegd niet goed voorstellen hoe het is om het niet vol te kunnen houden. Ik bedoel die drang om te roken.

Oja, als ik 13 mei nog steeds niet rook, krijg ik een paardrijbroek van mijn zusje. Heeft ze sim bedacht. -O- Met een eigen zaak vol met paardenspullen -O-

Goed hoor *\o/* .
Ik raak er ook wel...

Leuk van die broek, ik wil ook wel zo'n zus :j

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:51

Al twee maanden gestopt!! Zelfs bij het aperitieven is de zin in sigaretten verdwenen...ik ben zo blij! Omdat mijn wederhelft en ik zo goed bezig zijn, heeft ie me getrakteerd op deze jurk http://www.dressesonly.nl/jurk-fenya.html Van het weekend besteld en gisteren in de bus...klaar voor de zomer!!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:05

capriz schreef:
Al twee maanden gestopt!! Zelfs bij het aperitieven is de zin in sigaretten verdwenen...ik ben zo blij! Omdat mijn wederhelft en ik zo goed bezig zijn, heeft ie me getrakteerd op deze jurk http://www.dressesonly.nl/jurk-fenya.html Van het weekend besteld en gisteren in de bus...klaar voor de zomer!!

Zoooooo dat is een leuk cadeau :j

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:18

Helemaal leuk...als nu het weer nog een beetje meezit...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:41

Berdien wat doe jij het goed zeg!! *\o/*

Balada wat een toestanden thuis, snap dat dit nog niet helemaal het moment is om te stoppen.
Veel sterkte :(:)

_Nelleke_ wat gaaf dat jij zo af en toe gewoon een peukje kunt opsteken.
Ik moet dat echt niet doen maar zou willen dat ik dat kon.

IngridB het stemmetje word steeds minder hoor. :j

Jasper wat goed alweer een jaar gestopt. *\o/*

capriz wat een ontzettend gaaf en leuk jurkje zeg. <3

Zo hier gaat het goed ben alleen niet blij dat ik dikker ben geworden nu ik twee en een halve maand gestopt ben.
Heb nu wel het idee dat ik niet meer dikker word maar afvallen zit er ook niet in.
Nu een paar dagen vrij en lekker zwemmen en fietsen, hopelijk verlies ik dan toch nog wat kilos.
Maar eigenlijk zou ik ook minder moeten eten. :o

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:38

:oo * jurkjeszijnstom, jurkjeszijnstom, jurkjeszijnstom, jurkjeszijnstom, jurkjeszijnstom *
Dat is ook een vervelende verslaving ^) :D

@Balada, volgens mij wil jij op dit moment helemaal niet stoppen, daarom is het zo vreselijk zwaar. Ik zal niet zeggen dat het makkelijk is, maar de eerste dagen was het best leuk en spannend om te stoppen en was ik super gemotiveerd.
Dat die twee weken daarna hel waren daar hebben we het maar niet over :+
Gelukkig is het voor iedereen anders :j

@Blensink, aankomen sucks :(:) Ik ga gewoon nog steeds niet op de weegschaal staan. Ik eet gelukkig niet meer dan anders en probeer meer te bewegen. Merk alleen nog helemaal niets aan mijn conditie, daar baal ik best van, was een leuke beloning geweest :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:23

Nou, ik heb er weer een nieuwe motivator bij: een ontsteking aan het evenwichtsorgaan! :\
Hele dag zo duizelig als wat, totaal geen behoefte aan een sigaret...das mooi, want ik ben alweer ruim 7 weken gestopt! Time flies when you're not smoking :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:47

Blensink, wat zonde dat je wat bent aangekomen... maar, je bent nog steeds gestopt! :D

Xono, wat vervelend zeg, hoe kom je daar nou weer aan?

Berdien, dat hoesten en proesten vlak na het stoppen herken ik wel. Ik was ook echt veel meer aan het hoesten de eerste paar dagen.

Hier gaat het ook nog prima. Al moet ik zeggen dat ik het wel lastig vind als ik me verveel. Zoals nu, nouja, ik ben thuis plintjes aan het schilderen en een plafond aan het witten, maar tussendoor een peuk opsteken zou fijn zijn. Maargoed, over 10 minuten ben ik het ook alweer vergeten. :=