cherell0 schreef:wat ik me wel afvraag (het blijft een paardenforum) ,
hebben jullie baat bij het paardrijden ?
ik kan voor mezelf spreken dat het voor mij meestal wel baat heeft , alleen als mijn paard echt vervelend gaat doen kan ik er wel eens slechter af komen .
Voor mij geldt dat ik puur door het paardrijden zelf meer klachten kan krijgen. Maar het feit dat deze pijnen geen schade aanrichten, zorgen ervoor dat ik het voor lief neem. Iemand moet van goede huize gaan komen om mij deze hobby af te nemen
Als ik met mijn paard bezig ben, vergeet ik ALLES. Het is een moment dat ik alle stress en zorg naast mij neer kan leggen. Dat zorgt voor innerlijke rust en geeft weer energie.
Soms ziet het opstappen en afstappen er niet uit
Maar ach, dat is een kleinigheid.
Bij mij verplaatsen de pijnen van benen naar armen naar polsen en heupen. En ik heb vorig jaar van mei tot september een ongelooflijk goede tijd gehad. Daarna ben ik begonnen aan een studie (belasting van 20 uur pw), icm 3 dagen werken, gezin (met pubers) runnen en natuurllijk veel tijd voor mijn hobby. Ik had een soort bewijsdrang dat ik dat wel even zou doen met mijn afwijking. Doordat er op allerlei vlakken druk op mij stond, steeg de stress en voelde ik mij geestelijk en lichamelijk steeds slechter. Ik ben na twee maanden gestopt met mijn studie en ben eens goed te rade gegaan bij mezelf. Helaas was het lichamelijk kwaad reeds geschied en het is tot nu toe niet meer op het goede peil van vorig jaar gekomen.
Ik ben er voor mezelf wel achter dat ik bij alles wat ik doe de lat veel te hoog leg. (perfectionist) De druk en stress die dat met zich meebrengt, geven mij fibro. Een ander krijgt misschien migraine. Helaas is er een half jaar geleden bij mijn moeder spierreuma vastgesteld en soms vraag ik mij wel eens af of de fibro een voorteken is....
We gaan het zien. Overigens weet in mijn omgeving bijna niemand dat ik dit heb. Het is zó moeilijk om een ander dit uit te leggen.