Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:56

geerke schreef:
hoe zit dat dan met slanke mensen die commentaar hebben op dikkers?
Zijn die dan ook jaloers?En hebben de dikkers iets wat zij graag willen hebben? :D

Dunne (of uberhaubt) mensen die anderen echt beledigen of uitschelden met hun overgewicht, zijn gewoon vervelend. Ze zijn niet jaloers op het dikke maar willen gewoon iemand afzeiken. Gewoon commentaar, dus een een normale mening hebben, dat moet kunnen. Denk over het algemeen niet dat slanke mensen jaloers zijn op echt dikke mensen :P Als ze er commentaar op hebben of een mening over hebben heeft dit waarschijnlijk te maken met afgunst inderdaad, onbegrip van: hoe kun je het zover laten komen? (dat vraag ik me wel eens af namelijk), verbazing en interesse.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:10

Stamina schreef:
Dunne (of uberhaubt) mensen die anderen echt beledigen of uitschelden met hun overgewicht, zijn gewoon vervelend. Ze zijn niet jaloers op het dikke maar willen gewoon iemand afzeiken. Gewoon commentaar, dus een een normale mening hebben, dat moet kunnen. Denk over het algemeen niet dat slanke mensen jaloers zijn op echt dikke mensen :P Als ze er commentaar op hebben of een mening over hebben heeft dit waarschijnlijk te maken met afgunst inderdaad, onbegrip van: hoe kun je het zover laten komen? (dat vraag ik me wel eens af namelijk), verbazing en interesse.

Nou ik denk vaak wel dat dit voortkomt uit onzekerheid..
De dunne moet de dikke beledigen om zichzelf beter te voelen. Ergens heel erg triest dat dit 'nodig' is om jezelf goed te voelen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:30

antje_vip schreef:
heb trouwens ook wel eens gehad dat een leraar vroeg: ben jij afgevallen? Ja meneer :) Hij: je hebt zeker 3 weken niks gegeten?
.. daar verbaasde ik me toen best wel over :?

Ik heb een mentor die elke les (schreeuwde het zelfs door de klas heen) vroeg of ik annorexia had :') ze belde zelfs naar huis op...

Wamhorse

Re: Slank betekent niet ziekelijk zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 01:18

@Romana01,
Jeetje dat is gewoon ronduit onbeschoft van die docent. Fijn dat mensen bezorgd kunnen zijn maar er zijn grenzen en om het dan ook door de klas heen te schreeuwen?

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 01:47

renee16 schreef:
Stamina schreef:

Nou ik denk vaak wel dat dit voortkomt uit onzekerheid..
De dunne moet de dikke beledigen om zichzelf beter te voelen. Ergens heel erg triest dat dit 'nodig' is om jezelf goed te voelen.

En andersom dan, met al die 'dikke' mensen die het hebben over gratenpakhuizen, skeletten, vel over been, annorexia, 'ik ben tenminste een echte vrouw'.. en dan hebben ze het over mensen met maat 38 of minder..
Dat hoor/lees ik namelijk veel meer dan opmerkingen van dunne mensen over dikke mensen..
Het komt van allebei de kanten.. maar inderdaad, het is in allebei de gevallen niet goed/sociaal/nodig.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 07:03

geerke schreef:
als je echt slank bent is het bijna onwaarschijnlijk dat je volle borsten hebt hoor,dat is namelijk vetweefsel.
hele slanken mensen met flinke borsten geven of borstvoeding of hebben hun borsten ergens gekocht ;)

Nou, nee hoor. Ik ben echt slank, vroeger op het dunne af, en ik heb toch echt grote borsten. Ik heb ze niet gekocht en ik geef ook niet constant borstvoeding (ohh toen had je me moeten zien...Lolo Ferrari eat your hart out :o )
Ik heb al zolang ik mij heugen kan cup dubbel D. (vanaf mijn 16e dus ;) )
Op het eerst blik zien de meeste het niet...totdat ik zomerkleding aan heb.

Ik weeg nu 59 kilo bij 178.

En verder On Topic... Wat ik allemaal altijd naar mijn hoofd gekregen heb. Daar lusten de honden soms geen brood van.
Annorexia, drugsverslaafd, (niks van waar), je moet wel eten hoor.
Maar ook wel "schattige"dingen. In gezelschap krijg ik standaard de bestelde cola light.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 07:07

Ik benijd alleen de slanke mense n die vanalles kunnen eten maar toxh in 36 blijven passen, en ik denk dat dit punt precies een frustratie is bij velen en ze daar op een vervelende manier mee omgaan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 07:09

fjordowner18 schreef:
misschien even een rare vraag tussendoor, maar zijn jullie slanke dames zwanger geweest en kwam je lichaam weer vanzelf in vorm of wat hebben jullie ervoor gedaan om het weer in vorm te krijgen?

Ja zwanger geweest en ja kwam vanzelf weer in orde en paardrijden heeft daarbij geholpen.

Ik heb geen sixpack meer en gelukkig heb ik een paar zwangerschapskilo's gehouden.
Ik woog echt 56/57 kilo. Dat vond ik echt te dun...maar ja wat doe je er aan...

Om 59/60 te blijven wegen moet ik echt wel veel eten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:04

ik vindt het eigenlijk even erg....dunne mensen die afgeven op dikke...wat ik in dit topic ook zie gebeuren.
En dikke of normaal gewicht mensen die afgeven op slanke mensen.
Don't judge a book by the cover....ik denk dat dat besef pas met de jaren komt ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:10

Om heel eerlijk te zijn, zie ik om me heen dat er minder vaak op dikke mensen wordt afgegeven dan op dunne. Zeggen dat iemand dik is lijkt wel een soort taboe, terwijl dunne mensen schijnbaar geoorloofd afgezeken mogen worden. Ook in dit topic wordt er duidelijk minder afgegeven op dikke mensen dan dat ik het andersom heb gezien. Maar het is allebei niet nodig.

Ach, ik geef niet af op dik of dun (dat heeft dan ook weinig met leeftijd te maken vind ik ;) ) als iemand lekker in z'n vel zit met maatje 36 of maatje 42 dan is dat toch alleen maar mooi? :) Daar gaat het tenslotte om.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 07-03-12 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:13

Fiffill schreef:
Om heel eerlijk te zijn, zie ik om me heen dat er minder vaak op dikke mensen wordt afgegeven dan op dunne. Zeggen dat iemand dik is lijkt wel een soort taboe, terwijl dunne mensen schijnbaar geoorloofd afgezeken mogen worden. Ook in dit topic wordt er duidelijk minder afgegeven op dikke mensen dan dat ik het andersom heb gezien.

Ach, ik geef niet af op dik of dun (dat heeft dan ook weinig met leeftijd te maken vind ik ;) ) als iemand lekker in z'n vel zit met maatje 36 of maatje 42 dan is dat toch alleen maar mooi? :) Daar gaat het tenslotte om.

dat is gewoon een goede eigenschap :j iemand nemen zoals hij is....zouden meer mensen moeten doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:18

geerke schreef:
ik vindt het eigenlijk even erg....dunne mensen die afgeven op dikke...wat ik in dit topic ook zie gebeuren.
Don't judge a book by the cover....ik denk dat dat besef pas met de jaren komt ;)

Bwa nee hoor, genoeg 40ers die het over "gratenpakhuizen" of "lopende skelletten" hebben en als 21er kan het me niet schelen hoeveel iemand weegt, zolang ie zich maar goed voelt. :+ En nee ik kijk niet als een zwaarder iemand een taartje neemt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:19

Meestal zijn die mensen die lekker in hun vel zitten bij een grotere maat ook echt mooier met die maat vind ik :) dan "klopt" er gewoon iets niet als ze meer af zouden vallen.
Heb het hier natuurlijk niet over flink overgewicht zo dat het ongezond wordt, dat is wel weer wat anders vind ik ;) maar "een maatje meer" is niks mis mee toch. Ik denk dat iedereen wel een "ideale" maat heeft voor zijn/haar lichaamsbouw en bij de een is die groter dan de ander :j

Maar goed, lekker in je vel zitten scheelt sowieso al héél veel en ongeacht je maat zie je dat er zeker wel aan af, zelfvertrouwen. :)

Ik ben er zo een die veel eet en niet aankomt, nu eet ik erg gezond dat scheelt maar mijn hele familie is slank. Ik moet ook niet dikker zijn, dat is niet mooi.

Ayasha schreef:
geerke schreef:

Bwa nee hoor, genoeg 40ers die het over "gratenpakhuizen" of "lopende skelletten" hebben en als 21er kan het me niet schelen hoeveel iemand weegt, zolang ie zich maar goed voelt. :+ En nee ik kijk niet als een zwaarder iemand een taartje neemt.

Vind ik ook, wijsheid komt bij redelijk wat niet altijd met de jaren :=

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:21

geerke schreef:
hoe zit dat dan met slanke mensen die commentaar hebben op dikkers?
Zijn die dan ook jaloers?En hebben de dikkers iets wat zij graag willen hebben? :D

Dat vind ik altijd zo'n dooddoener, alsof je altijd jaloers bent als je commentaar hebt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:25

ik moet eerlijk bekennen dat ik de topmodellen er ook niet gezond uit vind zien....beetje concentratiekamp idee.Of zij gezond zijn weet ik ook niet.
Maar goed das een andere discussie.

het jezelf accepteren en anderen komt wel degelijk met de jaren....pubers zijn namelijk erg op uiterlijk gericht en er mee bezig...de meesten ;)
Op een gegeven moment ,zo na je veertigste heb je in de gaten dat je gewoon oud wordt.
Hoe je ook je best doet,je gaat de strijd verliezen.
En de mensen die zich daar tegen verzetten in de vorm van opgespoten lippen,botox,en borstimplantaten,heb ik medelijden mee.
Ze moeten dit zelf weten,daar heb ik geen oordeel over,maar ik vraag mij af of het echt gelukkiger maakt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:27

Ik heb ook vaak zat gehoord, ik heb tenminste een kont.. vanuit het niets ook!
Toevallig had ik die ook (ben inmiddels op normaal gewicht maar ik had hem ook toen ik lichter was), ondanks het feit dat ik slank was/ben..
Draaide me dan graag om om dat te tonen. Ik heb gewoon een hele slanke taille en mijn kont is juist rond en strak.
Maar het is gewoon vervelend dat je je voor je gevoel steeds moet bewijzen.

Ik drink bijvoorbeeld graag 2 klonten suiker in m'n thee en koffie.
Eigenlijk vind ik dat belachelijk, het zijn al gauw zo'n 12 klonten op een dag.
Als ik dan zeg dat ik dat zou willen minderen (ben begonnen met 1 zoetje en 1 klontje, scheelt al de helft! :D) word ik ook zo raar aangekeken -Waarom? Je hebt dat toch niet nodig??-
Nee, maar ik heb ook nog tanden en kiezen... >;)

Ik heb wel is gedacht toen ik ondergewicht had: ik zou willen dat ik wat overgewicht had, dan kon ik lijnen.. nu eet ik me geregeld misselijk om maar op gewicht te blijven (slagroom ontbijt etc.).
Maar daar staan mensen met overgewicht vaak niet zo bij stil, ik had maar makkelijk praten.. :O
Laatst bijgewerkt door IMJ op 07-03-12 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:28

Bij mij is het inderdaad omdat ik ziek ben dat ik helaas een mooie dikke kont en bovenbenen heb haha.

Ik heb een aangeboren lymfe aandoening waardoor ik veel vocht vasthoud in mn benen, daarnaast ook nog de vet versie... Waardoor ik elke 2 weken naar de fysio moet om alles te laten masseren, verder draag ik steunkousen..

Vroeger was ik jalours op mensen die dunne benen hadden, nu weet ik niet beter dan dat ik zo ben en blijf.. Doe eigenlijk altijd aan de lijn maar ben wel gelukkig :-)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:32

IMJ schreef:
Ik heb ook vaak zat gehoord, ik heb tenminste een kont.. vanuit het niets ook!
Toevallig had ik die ook (ben inmiddels op normaal gewicht maar ik had hem ook toen ik lichter was), ondanks het feit dat ik slank was/ben..
Draaide me dan graag om om dat te tonen. Ik heb gewoon een hele slanke taille en mijn kont is juist rond en strak.
Maar het is gewoon vervelend dat je je voor je gevoel steeds moet bewijzen.

Ik drink bijvoorbeeld graag 2 klonten suiker in m'n thee en koffie.
Eigenlijk vind ik dat belachelijk, het zijn al gauw zo'n 12 klonten op een dag.
Als ik dan zeg dat ik dat zou willen minderen (ben begonnen met 1 zoetje en 1 klontje, scheelt al de helft! :D) word ik ook zo raar aangekeken -Waarom? Je hebt dat toch niet nodig??-
Nee, maar ik heb ook nog tanden en kiezen... >;)

Ik heb wel is gedacht toen ik ondergewicht had: ik zou willen dat ik wat overgewicht had, dan kon ik lijnen.. nu eet ik me geregeld misselijk om maar op gewicht te blijven (slagroom ontbijt etc.).
Maar daar staan mensen met overgewicht vaak niet zo bij stil, ik had maar makkelijk praten.. :O

Heel herkenbaar.
Ik heb ook gewoon altijd honger, dus ik eet ook altijd (tot grote ergernis van de afvallers om mij heen). Dan lijkt het ze heerlijk om onbeperkt te kunnen eten. Is ook fijn, maar even geen eten voorhanden resulteert bij mij in een keihard rommelende maag (tentamens), flauwvallen in de zomer en gewichtsverlies op de langere termijn.
Kleding pas ik ook nooit. Of te wijd, of te kort. Dus ik moet lengtematen hebben, en hey, die zijn weer duurder...
Voordeel: Ik prop me qua rijbroeken in de kindermaatjes ;) . Is dan wel te kort, maar ik heb toch vaak chaps aan ;) . Scheelt zo een paar tientjes op een broek.
En ik pas perfect om mijn wat te dikke haflingertje ;) .

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:37

Probleem met te dun, wat ik ook jaren ben geweest ,is dat je zo snel ziek bent en het altijd koud hebt , zooo irritant!! En jammer, maar eten helpt dan geen moer, die stofwisseling van mij liep als een malle : ook dat was zo weer op :+ .

In middels ben ik allang niet dun meer (ben 40 , en 1.68 en 62 kilo) maar nog steeds wordt ik voor dunnetje versleten omdat ik nog steeds van die ielige armpjes heb en spillepootjes.
Dan denk ik weleens : volgens mij klopt er iets niet en worden jullie steeds dikker en ben ik "normaal" :+

Maarja , ik ben blij zo :D :D (heb vmo al reep chocola op en ga zo heerlijk een tosti en slaatje eten mjammie,het heeft zo zijn voordelen,hihi)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:38

geerke schreef:
ik moet eerlijk bekennen dat ik de topmodellen er ook niet gezond uit vind zien....beetje concentratiekamp idee.Of zij gezond zijn weet ik ook niet.
Maar goed das een andere discussie.

het jezelf accepteren en anderen komt wel degelijk met de jaren....pubers zijn namelijk erg op uiterlijk gericht en er mee bezig...de meesten ;)
Op een gegeven moment ,zo na je veertigste heb je in de gaten dat je gewoon oud wordt.
Hoe je ook je best doet,je gaat de strijd verliezen.
En de mensen die zich daar tegen verzetten in de vorm van opgespoten lippen,botox,en borstimplantaten,heb ik medelijden mee.
Ze moeten dit zelf weten,daar heb ik geen oordeel over,maar ik vraag mij af of het echt gelukkiger maakt.

Even 2 topmodellen (Doutzen Kroes en Adriana Lima)

Afbeelding

http://funnyfunda.com/wp-content/upload ... hoot-4.png

Afbeelding

http://3.bp.blogspot.com/_kDujDzwdR0M/T ... 1%2529.jpg

Vind dit persoonlijk mooie lijven (vooral Adriana Lima) en helemaal niet mager :) getraind en slank, natuurlijk, maar mager? Nee.
Er zijn idd modellen bij wie ik denk "hmm die zien er wel erg dun uit" maar bovenstaande vind ik absoluut niet "modellenmager"/"graatmager" of wat dan ook.

Jezelf accepteren komt misschien wel met de jaren, inderdaad pubers zijn vaak veel met uiterlijk bezig, maar dat wil nog niet zeggen dat die acceptatie pas jaren later zou komen ;) sinds mijn 17e ben ik meer dan tevreden met mezelf en dat kan ik eerlijk zeggen. :)

MarjanB schreef:
Bij mij is het inderdaad omdat ik ziek ben dat ik helaas een mooie dikke kont en bovenbenen heb haha.

Ik heb een aangeboren lymfe aandoening waardoor ik veel vocht vasthoud in mn benen, daarnaast ook nog de vet versie... Waardoor ik elke 2 weken naar de fysio moet om alles te laten masseren, verder draag ik steunkousen..

Vroeger was ik jalours op mensen die dunne benen hadden, nu weet ik niet beter dan dat ik zo ben en blijf.. Doe eigenlijk altijd aan de lijn maar ben wel gelukkig :-)

Dat is toch het mooiste wat je kan zijn, gelukkig met jezelf +:)+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:44

Hele mageren modellen zijn ook niet meer in.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:45

Nee, maar las laatst wel dat de winnaressen van Hollands Next Top Model maar een klein deel van de prijs hebben gekregen die ze gewonnen hadden omdat hun heupen niet smal genoeg waren... tsja, bot kun je niet afvallen... mijn wereld is het niet. Maar veel modellen zijn helemaal niet echt "graatmager".

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:47

Toen ik model was kreeg ik ook een keer de vraag of ik niet een beetje kon afvallen. Ik woog toen 55 kilo bij 178. Toen heb ik toch echt mijn middelvinger opgestoken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:48

Ik vind het sowieso raar dat dikke mensen vinden dat dunne mensen maar ziekelijk zijn :+ Volgens mij is het algemeen bekend dat je voor je gezondheid beter te dun dan te dik kan zijn. Dunnere mensen leven vaak ook langer dan dikkere mensen. Dit geldt trouwens ook voor dieren.
Ik snap daarom niet waar dat 'ziekelijke' vandaan komt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:54

@ fiffill dank je!

Mocht er ooit een behandeling zijn waarmee ik mn benen dunner zou krijgen zou ik het wel doen,maar dan wel om pratische reden..