[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:33

Een tas??

Ansofie_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:36

O sorry, waarschijnlijk een belgisch woord ? :+
Een kom/beker :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 00:37

Ik dacht al, zóóóó´n honger heb ik nu ook weer niet hoor... :D

Ik kan wel een bouillonnetje maken ja... die heb ik nog over van mijn dieet vorige week, dus weinig kcal! Goed idee!

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:41

Goedemorgen!

Zit op de trein richting school!
Kom magere kaas met muesli en banaan op, njummie!
Iedereen veel succes vandaag!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:19

En met kaas bedoel je dan zeker yoghurt O:) Vond het gisteren ook al zo apart!
Vandaag weer hardlopen. Voelde mijn kuiten net al branden, dus dat belooft nog wat....

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:21

'Morning!
Zo zeg, wat kunnen nachten lang duren! Ben elk uur wakker geweest, bah..
Ik voel me net dronken, loop zwalkend met een zwaar hoofd rond!
Wat kan ik straks het beste eten? Heb zoo geen honger, maar zal wel moeten..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:24

Hier ondanks een mager dieet, kleine faalweken :'(

2 weken terug slechts 300gr af, maar ok, ik was toch iets af.
Vorige week 300gr terug bij :\

Ik sta dus al bijna 3 weken op hetzelfde gewicht en kan mezelf wel voor de kop slaan
want ik wéét dat het komt omdat ik na 19u nog eet!!!

Maar met een fulltime job, paarden, honden en een huishouden wordt het wel moeilijk
om vroeger te eten dan 19u...

Iemand zit om me ff een stamp voor m'n reet te geven?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:28

Ik eet ook altijd na 7 uur warm, chipieke. Moet zeggen dat ik wel pas rond 12 uur naar bed ga.
Ik heb ook 3 weken stilgestaan, op een ons na, en ga nu weer naar beneden. Volhouden hoor :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:25

chipieke schreef:
Hier ondanks een mager dieet, kleine faalweken :'(

2 weken terug slechts 300gr af, maar ok, ik was toch iets af.
Vorige week 300gr terug bij :\

Ik sta dus al bijna 3 weken op hetzelfde gewicht en kan mezelf wel voor de kop slaan
want ik wéét dat het komt omdat ik na 19u nog eet!!!

Maar met een fulltime job, paarden, honden en een huishouden wordt het wel moeilijk
om vroeger te eten dan 19u...

Iemand zit om me ff een stamp voor m'n reet te geven?

Dat kan geen kwaad hoor..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:29

Voor zover ik weet maakt het helemaal niet uit hoelaat je eet, maar gaat het puur om de hoeveelheid calorieën je binnenkrijgt. Ik zie dat je al heel veel kilo's kwijt bent, dan is het niet zo gek dat je op een gegeven moment een periode hebt dat er niks gebeurd! :)

En wat betreft al dat lekkers van een paar pagina's terug, ik zeg altijd: Ik kan alles weerstaan, behalve verleiding! Zelf zou ik niet zo snel chips, koek of snoep kopen, maar staat het voor mijn neus wordt mezelf bedwingen ineens wel heel erg lastig :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:40

Ik slaap al om 21u dus er zit te weinig tijd tussen mijn avondmaal om 19u en mijn 'slaapstand',
volgens mijn diëtiste ga ik hierdoor foutief verteren waardoor ik meer vetten opneem
dan als ik later zou gaan slapen of vroeger zou eten.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:49

als je gaat slapen dan vermindert je verbranding toch?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:50

Er wordt inderdaad gezegd dat je beter niet kunt eten vanaf 4 uur voordat je naar bed gaat. Voor een hoop mensen is dit gewoon niet haalbaar :n Mijn tussendoortje 's avonds is meestal een uur of 2.5 voordat ik naar bed ga... Het moet natuurlijk geen bootcamp worden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:52

Maar da's gewoon onzin.. het maakt niet zoveel uit wanneer je het eet, het gaat om hoeveel je eet. Om het sommetje van calorieën min de verbranding.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:07

Sinds kort ziet hier in de buurt trouwens een bedrijf dat 'sportvasten' aanbiedt, kent iemand van jullie dat? Leek mij maar niks :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:08

Ik heb eens geGoogled en vond daarbij deze link wel interessant:
http://www.jemfit.net/eten-voor-het-slapen/
Hierin wordt besproken dat het gaat om het soort voeding dat je op dat moment eet.

Voedingscentrum geeft aan dat je beter 3 uur voor je gaat slapen moet stoppen met eten om brandend maagzuur te voorkomen, maar er staat niet echt iets in over wat voor effecten dat nog meer heeft.
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/brandend-maagzuur.aspx

Verder komen er vooral resultaten over slaap problemen door eten voor het slapen gaan uit of resultaten van diverse forums waar op dezelfde vraag gesteld wordt, maar dit zie ik niet echt als een betrouwbare bron.

Ik vind het interessant dat bronnen als Voedingscentrum hier eigenlijk weinig over zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:09

Wat is dat?

Voedingscentrum valt toch ook niet serieus te nemen? :P Werden zij niet gesponsord door bepaalde merken?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:10

Heleen_B schreef:
Sinds kort ziet hier in de buurt trouwens een bedrijf dat 'sportvasten' aanbiedt, kent iemand van jullie dat? Leek mij maar niks :')

Heb daar inderdaad ook over gelezen! Moeder van mijn oppaskindjes heeft dat ook gedaan. Ik denk dat het resultaat voornamelijk te maken heeft met het detoxeren van je lichaam, want dat is wat er eigenlijk gebeurd (heeft zij me uitgelegd). In principe wordt je lichaam gereset en alle troep uit je lichaam verwijderd. Je leeft ook maar op 3 sapjes per dag (bestaande uit verse groente en/of fruit). Zou ook niks voor mij zijn..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:11

Nueve schreef:
Wat is dat?

Voedingscentrum valt toch ook niet serieus te nemen? :P Werden zij niet gesponsord door bepaalde merken?

Geen idee, maar welke bronnen zouden dan volgens jou wel betrouwbaar zijn? Ik zag Voedingscentrum wel altijd als een bron waar je van uit kon gaan. Niet om blind op te vertrouwen maar wel om mee te nemen in de bronnenlijst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:16

Wetenschappelijke, onafhankelijke artikelen. En die zijn soms lastig te vinden ja, of zijn niet voldoende gerepliceerd, etc. etc.
Ik zeg niet dat het voedingscentrum per definitie foutieve informatie verstrekt, absoluut niet, maar of ze onafhankelijk zijn is nogal questionable. Was toen in het nieuws ook. Dus idd niet blind op vertrouwen nee. :)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:17

Negerzoen schreef:
Heleen_B schreef:

Heb daar inderdaad ook over gelezen! Moeder van mijn oppaskindjes heeft dat ook gedaan. Ik denk dat het resultaat voornamelijk te maken heeft met het detoxeren van je lichaam, want dat is wat er eigenlijk gebeurd (heeft zij me uitgelegd). In principe wordt je lichaam gereset en alle troep uit je lichaam verwijderd. Je leeft ook maar op 3 sapjes per dag (bestaande uit verse groente en/of fruit). Zou ook niks voor mij zijn..

Ja ik zag inderdaad dat je spieren dan worden verandersd eigenlijk waardoor je ook minder behoefte aan suiker krijgt. Leek me nog wel heavy :oo

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:09

Vandaag moeilijk gehad! Als je een hele dag op school bent dan heb ik er altijd meer moeite mee..

O: Brinta goede start en groene thee
T: 65gr peperkoek net fles water
L: 2 boterhammen met spread en water
T: kopje tomaten soep en nog een boterham met spread (normaal is het voor mij nu etenstijd maar ben pas om half 7 thuis van school)
À: Weet ik nog niet...

Als ik het zo terug lees denk ik echt dat ik teveel heb gegeten :x

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:10

Teveel? Dat lijkt mij een doodnormale hoeveelheid joh! Je kan beter nog een extra broodje pakken tegen de honger dan dat je je gaat vergrijpen aan iets 'slechts'. Zo'n extra broodje kan echt niet kwaad hoor..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:55

Ik mis alleen een stuk fruit, maar ik denk eerder dat je normaal gesproken te weinig eet ;)
Ik heb net 6km gelopen. Ik wilde eigenlijk niet lopen, omdat mijn hoofd een beetje vol met 'drukte' zat, maar dat was echt een goede stimulans!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:22

Had eerst niet echt door wat OTLTA betekende... nu wel :D

Aan de experts onder ons... ik ben geen grote broodfanaat, dus als ik thuis ben (za,zo en vakantie) eet ik liever beschuit. Is dat even goed? Hoeveel en welk soort is het beste?