laura22 schreef:Ik ben ook weer begonnen met fitness en zumba. Alleen ik kan voor mezelf niet echt een goed trainingschema bedenken/neerzetten. Wat ik vooral wil is mijn benen sterker maken en conditie opbouwen, ik heb cf (taaislijmziekte) en vooral dat laatste is belangrijk.
Als ik op de crosstrainer sta dan zit ik op niveau 1 zonder weerstand en heb ik tussen de 5 á 10 min dat mijn beenspieren verzuren en heb ik daar de rest van de dag last van echt heel irritant. Als ik op de abductor zit is het max 10 x 40 kilo en met de aductor hetzelfde.
Het rare is ben postbode dus fiets en loop gemiddeld ong 2 á 2,5 uur op een dag, en dan heb ik de tijd wat ik met mijn hond loop en met pony bezig ben niet mee reken. En dan heb ik er geen last van.
Iemand tips om ervoor te zorgen dat mijn spieren niet zo snel verzuren?
Als je verzuurde spieren hebt dan heb je je brandstof al verbruikt en zijn je spieren nog niet goed genoeg getraind voor de inspanning die je dan doet. Als je verzuring hebt gehad even 3 dagen goed rust (spieren moeten herstellen), dan weer beginnen te sporten en begin dan rustig op te bouwen. Niet te zwaar trainen en ook niet te lang! Zijn je spieren hier aan gewent dan kan je vaker en langer gaan trainen.