Ik ben 21 en heb een tweelingzus met een wolk van een dochter. Toen ze net geboren was kwam mijn hele moeder instinct naar boven en had ik alle moeder gevoelens die men maar kon krijgen, ondanks dat ze niet mijn dochter was... Het was een hele worsteling om na een bezoek gewoon weer naar huis te gaan. Liefst pakte ik haar in mijn armen en ging ik ervandoor

. Ik had het gevoel alles aan te kunnen, alles voor haar willen op te geven en pfft, die ongelofelijke beschermende drang naar haar toe was sterk.. Ik zat met arendsogen alles toe te kijken en hield alles in de gaten. Die gevoelens waren dus heel sterk, maar ik heb er gelukkig altijd open over kunnen praten met mijn zus, die er vanaf wist en grapte dat haar kind dan twee moeders had, waardoor het geen problemen opleverde. Blijkbaar komt het wel vaker voor bij tweelingen, dat die gevoelens zo sterk zijn

. Ondertussen is het een heel stuk minder. Ze word ouder en mijn zus vervuld haar moederrol prima, dus ik ben langer na niet zo bezorgd en bang meer, maar weg is het zeker niet.
Ik heb daarnaast een aantal jaar bij mijn oudere zus in gewoond en die heeft kinderen van toen 3 en 4. Daar heb ik zoveel van geleerd. Ik weet wel wat het inhoud om ouder te zijn. Ik heb het altijd mogen zien, ik heb zelf ook een opvoedende rol gehad in hun leven en heb zelf een voorproefje gehad van de gevoelens.
Ook kan ik geweldig met kinderen. Ze voelen aan dat ik wel leuk ben, blijkbaar, want met de meeste kinderen kan ik meteen leuk opschieten. Ik speel en doe graag gek met ze. Bij de buurt BBQ laten alle ouders de kinderen gerust spelen, want ik speel meestal met ze mee (met 20 kinderen tegelijk

) en houd ze dan goed in de gaten, dat ze niet van het veld afgaan, dat iedereen er wel is met verstoppertje, ze komen bij mij als ze zijn gevallen etc. Krijg ook vaak zat opmerkingen van "Je kan goed met kinderen. Je word later een hele goede moeder. Waarom ga je niet met kinderen werken?"
Allemaal leuk en aardig..
En toch wil ik geen kinderen.
Ik zeg heel vaak, ik ben en zal de beste tante zijn die er maar is.. En de beste oppas.. En misschien wel de beste pleegmoeder

. Er zijn zoveel kinderen die geen fijn tehuis hebben. Waarom zou ik eigen kinderen nemen, als er zoveel kinderen op de wereld zijn die nog een thuis zoeken, waar ze weer kind kunnen zijn. Dat zou ik ze wel willen geven, als ik ze dat tegen die tijd kan bieden. Maar ik hoef geen kinderen van mezelf.