Slapeloosheid: hoe ga jij ermee om?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Slapeloosheid: hoe ga jij ermee om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 11:14

Wat fijn dat er een oorzaak is gevonden Sylke! Werk je of studeer je? En hoe gaan die afspraken?

Ik slaap gewoon helemaal niet, vanacht ook niet. Af en toe dut ik even in en dan droom ik ook maar het is net of ik de hele nacht wakker gelegen heb. Hoor ook alle geluiden en ben me bewust van de tijd.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 15:02

Ik wilde dat ik tips voor je had laetitia, zo weinig slapen is echt killing...

Hoe de afspraken gaan moet ik nog even afwachten, ik zal binnenkort een brief krijgen met een aantal afspraken. Op het moment doe ik niks, heb afgelopen juli een klinische therapie afgerond en heb vorige week een brief gekregen dat ik ben aangenomen op school. Ik heb een gat in de lucht gesprongen, want ik was zo een moeilijke puber die niet verder is gekomen dan de 3e klas en mag nu toch starten met een verkorte (1-jarige) mbo-4 opleiding. Dit is maar 1 dag per week school, maar er komt ook stage bij. Hoe die tijden zijn is afwachten, ik hoop dat ik iets kan regelen wat niet te vroeg in de ochtend is, het is de opleiding pw-jeugdzorg dus dat kan erg wisselend zijn.

Hoe doe jij dat laetitia? En anderen hier natuurlijk. Het lijkt mij vooral zwaar als je (kleine) kinderen hebt. Hoe kom je dan aan je nachtrust?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 20:42

Ik heb altijd gewoon gewerkt, al kwam er sommige dagen niets uit mijn handen. Moet nu helaas op zoek naar een nieuwe baan, en de slapeloosheid is echt een struikelblok. Zeker omdat de 1e indruk goed moet zijn (en je niet als een zombie op een gesprek kan komen) en je de eerste weken natuurlijk jezelf enorm moet bewijzen.

Ik kom niet aan slaap, dutjes overdag lukken ook niet. Dus ga nu maar weer mijn bed in om in ieder geval 'uit te rusten' tot morgenochtend. Mijn lichaam doet enorm veel pijn en ik zie er niet uit. Maar probeer er ook niet een groot probleem van te maken (al ben ik soms de wanhoop en frustratie nabij).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:46

Na vanacht maar 2 uur te hebbengeslapen en weer gezakt ben voor theoriega ik vanaaf eens slaappil nemen... Ben het zat.... Ben al vermoeid genoeg...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:48

Had gisteren overigens 15mg megatonnen op... En zelf dat hielp niet ;(

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 04:22

Hallo, hier nog een slapeloze (zie het tijdstip van plaatsen bericht :7 )
Slaap al erg lang slecht, hoe lang precies heb ik geen idee van.
Sinds eind 2011 is het weer verslechterd, en sinds +/- februari is het helemaal crisis.
Ik slaap niet meer dan 4 uur per dag, en als ik slaap is het van pure uitputting, en overdag.
Mijn natuurlijke slaapritme is toch wel 9 a 10 uur slaap per nacht.
Nu zit ik in de ziektewet en heb ik daardoor minder verplichtingen, maar alsnog is het natuurlijk heel erg vermoeiend.

Morgen ga ik naar mn psych. voor evaluatie van medicatie, en dan vraag ik toch maar weer om een strip 'pammetjes, om te slapen, want ik merk aan alles dat ik er niet beter op word.

Ik weet waar mijn slaapstoornis door veroorzaakt word, maar de aanpak daarvan kost tijd, en tot het zover is wil ik niet wachten.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 11:14

Melatonine helpt bij mij helaas ook niet. Zou zo fijn zijn als het wel hielp, homeopatisch en niet verslavend.

Lifaya hoe heb je geslapen met slaappil?

En Barbalada wat zei je psych? Heb je nu weer slaapmedicatie?

Ik ga straks de HA bellen om ook slaapmedicatie te vragen, het liefst een stevige doorslaper. Ben bezig met een nieuwe baan en ik kan het me echt niet veroorloven om daar als een zombie op kantoor te komen en niets te presteren. Dit is echt geen doen zo. Heb vanacht misschien net 4 uur gemaakt met tussenpozen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:13

Laetitia, hoop dat je het mee krijgt.

Ik heb het niet gekregen, want het zou maar voor een paar dagen werken, en daarna zou het riedeltje weer van voren af aan beginnen, dus heb (in overleg natuurlijk) er voor gekozen om het niet te doen.
Grote punt is namelijk dat ik bang ben om te slapen., en dat lukt me niet te overwinnen met 1 strip slaapmedicatie natuurlijk.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 12:34

HA wil me ook geen doorslaper geven, zei dat ze dat alleen gebruiken in de psychiatrie.
Ik kan vanmiddag een alternatief ophalen: Prometaxine (ofzo).

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:37

Ow dat ken ik niet, zal eens googlen...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:39

Edit; zie staan; werkt versuffend.

Je had al homeopatische dingetjes geprobeerd geloof ik he?
Mn psych raadde me dat ook aan, maar het probleem is niet dat ik niet moe ben, dus of dat me zou helpen vraag ik me af.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 12:48

Ik gebruik inderdaad al melatonine. Bij sommige mensen schijnt het zeker te helpen, ik ga het gewoon proberen vanavond, samen met de melatonine. Mocht het na 3 nachten nog niet helpen trek ik gewoon weer aan de bel.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 13:02

Hallo lotgenoten! Wil even laten weten dat die Promethazine helpt :j.

Het is eigenlijk geen slaapmiddel maar je wordt er wel heerlijk duf en ontspannen van. Ik slaap nu al 3 nachten goed.
Misschien een tip voor iedereen ;-).

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:00

laetitia: Toppie zeg!!!! Zo.... 3 nachten goed geslapen, da's heel wat voor jou!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:17

Goed om te horen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:43

Ik sliep beter met de slaappil :j Was daar erg blij mee :j

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:28

Mijn dag-nachtritme is nu ongeveer zo:
maandag: 03.00 - 08.00 + 16.00 - 18.00 slapen
dinsdag: niet slapen
woensdag: 04.30 - 08.00
donderdag: 04.00 - 08.00
vrijdag: 03.00 - 12.00
zaterdag: 06.00 ( :o) - 15.00
zondag: niet slapen

Dus ik slaap gemiddeld nog geen 5 uur op een dag.. Momenteel ben ik dus ook al 36 uur wakker en ik ben gewoon niet moe? Ik snap er echt niks van. Wat ik ook doe. Ik drink al bewust geen koffie, cola etc. meer. Maar zolang ik er niet chaggerijnig van word vind ik het eigenlijk wel prima :)

Vooral de maandagen en dinsdagen ben ik echt klaarwakker (die dagen heb ik ook training), woensdag is eigenlijk echt mijn inkakmomentje dat ik denk bluhh.. Maar dan moet ik zo veel doen en dan wil ik naar bed, maar moet ik nog mails beantwoorden en vanalles doen waardoor ik gewoon niet aan slapen toe lijk te komen. Dan de donderdag voel ik me beter. Meestal rond een uur of 18.00 begin ik in te kakken, maar dan moet ik naar mijn werk dus slapen komt er dan niet meer van. Tegen de tijd dat ik dan thuis kom ben ik ruimschoots over mijn slaap heen. Vrijdag eigenlijk precies hetzelfde. Ook zaterdagavond moet ik werken dus weer geen slaap. Als ik dan thuis kom ben ik wel even een paar uurtjes knock out en heb ik echt geen behoefte aan uit bed komen, waardoor ik zondag niet meer slaap en zo heb ik een lekker cirkeltje waar ik maar niet uit kom. Drama! := Bij mij komt het denk ik vooral door het alleen slapen. Dan slaap ik gewoon heel slecht. Maarja, ik heb geen vriend en er ook geen op het vooruitzicht dus ik zal er echt maar aan moeten wennen.

Ts. ik hoop dat je snel achter de oorzaak van je slaapproblemen bent, want ik weet hoe naar het kan zijn om nachten wakker te liggen! :)

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:37

Fijn te horen dat je medicatie werkt laetitia! hier gaat het wel, heb nachtdiensten gehad en weinig geslapen (vroeger was ik na mijn nachtdienst heel moe en viel ik direct in slaap, nu was ik na mijn eerste nacht echt klaarwakker! ben zelfs nog even gaan toeren met de auto om 7 uur s morgens :') de tweede ook pas laat in slaap gevallen en maar kort (en slecht) geslapen. als ik heel levendig droom word ik altijd doodmoe wakker :(

vannacht ook wel goed geslapen, alleen weer levendig gedroomd: ik had heel intensief gefietst op een nieuwe fiets, terwijl ik in het echt een pokkehekel heb aan fietsen en geen nieuwe fiets heb of wil :+ dus was gewoon nog moe van al dat gefiets in de nacht ;)

melatonine is idd maar 0,1 mg en heb niet het idee dat dat veel zal uitmaken bij mij. verder alleen nog maar pillen gezien met 1 mg en 1,5 mg maar die zijn weer een heel stuk duurder voor een stuk minder pillen. welk merk melatonine gebruiken jullie?

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:06

Melatonine kan je het beste via de huisarts regelen. Ik had 3mg en dat kostte €10 voor een maand, wat net zo veel was als de pilletjes van 0,1 mg bij de drogist.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 17:44

Of vraag de HA naar Promethazine! Helpt mij echt super :j.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:08

Bij mijn zusje werkte de promethazine ook goed inderdaad! Wel fijn dat je nu iets hebt wat werkt laetitia. En promethazine is toch minder 'heftig' dan pammetjes.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:33

Kun je dat ook langere tijd gebruiken of is het ook heel erg verslavend zoals slaappillen. Ik zie op google dat deze pillen niet bedoelt zijn als slaapmiddel.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 20:49

Als het goed is is het niet verslaven Cookies :-). Het is een anti-allergie middel volgens mij.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:17

Ik heb melatonine gevonden! was even bij een andere drogist gaan kijken en heb maar direct de 5 mg gepakt!
nou ik heb wel geslapen vannacht :') bij mij werkt het wel goed tot nu toe alleen merk ik dat het wel nog even een beetje nawerkt nu.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 00:56

Slapen jullie allemaal zo goed nu? :oo