Ongezonde levensstijlen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Ongezonde levensstijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:03

Mijn blender doet t allemaal wel makkelijk.
Maak ook weleens een suikervrije mojito (water, ijsblokjes, munt, limoensap, rum aroma).

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:04

owwwww lekker....Ik ga zo'n ding gewoon mezelf cadeau geven voor de kerst :+

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 12:16

Hahah ik doe het gewono met zo'n soort staafmixer of hoe het ook mag heten. Zo'n ding van braun waarvan je de onderdelen kan verwisselen, werkt heel goed!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:29

Ja die heb ik ook, maar redelijk verouderd (botte mesjes) en geen bijpassende beker meer ;-)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 13:03

Volgens mij heeft de Blokker een hele fijne! Heet Cuisina ofzo? Geen idee, maar een bezoekje waard, van wat ik heb gehoord.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 13:47

Zijn annanassmoothies trouwens niet heel goed? Annanas is toch vetafdrijvend? Misschien lekker met wat munt?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:03

ananas en kiwi niet combineren met zuivel, dat wordt erg ranzig (ivm eiwitsplitsend enzym).
Als je het een paar minuten blancheert kan het wel (of uit blik, maar dat wil je niet).

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 14:05

Die site die jij gaf ziet er echt heerlijk uit!! Maak je daar vaak smoothies van?

Wat is jou favoriete (gezonde) recept?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:11

Met spinazie heb ik het nog niet gedaan omdat ik toen net overging op koolhydraatarm, maar dat moet nog wel eens. Meestal maak ik het met fruit, sinaasappelsap als basis, de ene keer aardbei erdoor, andere keer kiwi, banaan, kers... ja wat niet? Joghurt maakt het wat romig, is ook lekker.
Meestal is het het lekkerst als je lukraak wat pakt en dan weet je achteraf niet eens meer wat. Nam het voorheen vaak mee naar het werk omdat ik vers fruit zo lastig vind dan. Bij de hema heb je eenvoudige bekers (ben te oud voor een prinses beker :D).

Die site is sowieso geweldig, voor mij even een relax momentje om daarop te sneupen.

Edit: van die AH fruitpakjes vind ik de zomerfruit het lekkerst, een zuurtje maar toch zoet. En maar 6.5 gr koolhydraten per 100gram.
Meng dat met mijn kwark.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:51

Een smoothie moet je eigenlijk wel direct drinken want alle belangrijke vitamines 'verdampen' binnen een uurtje en dan is het misschien nog wel heel lekker maar niet meer (heel) gezond. Of je moet het luchtdichtverpakken maar dat gaat thuis vaak niet...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:04

Welke site hebben jullie het over dam,es? Graag PB!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:11

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:27

@ Ramoontje, ik weet dat er inderdaad veel vitamines verloren gaan uit groenten en fruit als je het eenmaal aansnijdt.

Colway schreef:
Welke site hebben jullie het over dam,es? Graag PB!

www.tastespotting.com en dan kun je zoeken op smoothies of gewoon de rest van de recepten bekijken.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:29

ik maak ook weleens een groen sapje, in de sapcentrifuge, niet in een blender.
Met spinazie en het fruit dat we toevallig hebben liggen.
Erg jammie & vullend!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:42

Aangezien er hier toch allemaal health freaks zitten kan ik jullie ook wel even iets vragen :+

Zo'n 10 dagen voor m'n menstruatie krijg ik een bovennatuurlijke honger (het is echt erg). Dat gaat weer weg op de eerste dag van m'n menstruatie, maar tot die tijd vreet ik me kapot.
Ik eet dan wel allemaal dingen die binnen m'n voedingspatroon passen, maar toch vraag ik me af of ik iets anders kan eten waardoor ik me wat meer verzadigd voel en niet de hele dag bezig ben met mezelf vol proppen :=

Wat ik zoal eet op zo'n dag:
een kwart pot pindakaas
6 eieren, al dan niet geklutst met kokosmeel, voor extra vet
2 salades met eieren/kip/vis
stukken kaas, leverworst, salami
noten, pinda's
bij het avondeten heel veel vlees en groenten, met extra mayo/olie/boter/andere saus, de helft van de tijd met aardappeltjes of peulvruchten
halve liter volle melk
heelheelheel soms yoghurt/kwark met bessen (als ik een zoete bui heb)
veeeeel water

Gek genoeg kom ik hier geen grammetje van aan, maar misschien begrijpen jullie wel dat 10 dagen zo eten niet goed is voor m'n portemonnee :+
Wie heeft gezonde tips?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:18

Dat zijn nou net dingen waarvan ik heeel lang geen honger heb zeg, zijn zware dingen.
Al lijkt pindakaas me niet zo handig in kh arm?

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:25

Wat is je doel, afvallen? Anders denk ik dat je lichaam het toch echt nodig heeft. Het zijn hele gezonde en bewuste keuzes en je komt er niet van aan dus je overeet je niet.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:29

Ramooontje schreef:
Wat is je doel, afvallen? Anders denk ik dat je lichaam het toch echt nodig heeft. Het zijn hele gezonde en bewuste keuzes en je komt er niet van aan dus je overeet je niet.

Volgens mij is het ook best normaal dat je lichaam meer nodig heeft in die periode...Ik eet dan ook meer maar kom niet aan, ik denk dan maar dat ik het nodig heb...probeer er wel op te letten dat ik niet teveel ga snoepen, dat is bij mij wel een probleem en dat is natuurlijk niet goed.

Andere vraag voor de kenners hier :)

Ik eet veel brood, bijna altijd voor het ontbijt en de lunch. Heb altijd gedacht dat dat gewoon prima was, maar begin de laatste tijd te twijfelen ivm de hoeveelheid koolhydraten.
Heeft iemand nog goede ideeën voor een simpel ontbijt/lunch? Mag ook al gewoon een betere broodsoort zijn hoor...Cruesli heb ik wel geprobeerd 's ochtends, maar vind ik minder lekker en schijnt ook niet zo best te zijn. Tips zijn welkom dus...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:42

geen crueslie, eet dan gewoon een kopje suiker :')

Noten/vruchten/granen....Maartpaard heeft tips :D

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:45

Colway schreef:
geen crueslie, eet dan gewoon een kopje suiker :')

Noten/vruchten/granen....Maartpaard heeft tips :D

Ik vind noten echt niet lekker :')
Granen, zonder suiker dan, waar vind ik die?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:49

Markt, reformwinkel, ook wel in supermarkten maar dan betaal je meer ;-) Ik ga morgen voor het eerst de markt op voor noten etc.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:35

Als je graag joghurt ontbijt kun je er beter havermout indoen.
Ik vind noten in zuivel ook vies, dus dat begrijp ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:36

Noten komen hier vaak langs, maar die zijn toch behoorlijk zwaar en hebben ongeveer 700 kcal per ons en dat is veel meer dan een gewone maaltijd.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:41

je moet niet alleen naar de kcal kijken ;-)

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:28

phormicola schreef:
Aangezien er hier toch allemaal health freaks zitten kan ik jullie ook wel even iets vragen :+

Zo'n 10 dagen voor m'n menstruatie krijg ik een bovennatuurlijke honger (het is echt erg). Dat gaat weer weg op de eerste dag van m'n menstruatie, maar tot die tijd vreet ik me kapot.
Ik eet dan wel allemaal dingen die binnen m'n voedingspatroon passen, maar toch vraag ik me af of ik iets anders kan eten waardoor ik me wat meer verzadigd voel en niet de hele dag bezig ben met mezelf vol proppen :=

Wat ik zoal eet op zo'n dag:
een kwart pot pindakaas
6 eieren, al dan niet geklutst met kokosmeel, voor extra vet
2 salades met eieren/kip/vis
stukken kaas, leverworst, salami
noten, pinda's
bij het avondeten heel veel vlees en groenten, met extra mayo/olie/boter/andere saus, de helft van de tijd met aardappeltjes of peulvruchten
halve liter volle melk
heelheelheel soms yoghurt/kwark met bessen (als ik een zoete bui heb)
veeeeel water

Gek genoeg kom ik hier geen grammetje van aan, maar misschien begrijpen jullie wel dat 10 dagen zo eten niet goed is voor m'n portemonnee :+
Wie heeft gezonde tips?

Het lijkt erop dat je lichaam naar eiwitten vraagt. Als je 5 keer per dag eet kan je dit inderdaad eten zonder aan te komen. Indien je soja melk lust, denk ik dat het beter is te eten wat je normaal eet en dit aan te vullen met een glas sojamelk.(sausjes zoveel mogelijk weglaten) Eiwitrijk voedsel geeft minder hongergevoel als koolhydraatrijk. Plantaardig is beter dan dierlijk. (ik ben geen health freak! Maar heb resultaten gezien bij mensen die eiwitrijke produkten aten.)