Nu jullie het zo zeggen eet ik inderdaad vrij veel water. Dat vult op het moment zelf goed maar snel weer honger. Daarom ben ik benieuwd naar andere eetpatronen, die gezond zijn maar misschien wat beter vullen...?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Had een lijstje hier neergezet, zal het even opzoeken en aanvullen want het klopt niet helemaal (was een oud lijstje)
- Ontbijt: kom cornflakes/cruesli met melk en evt fruit
- Lunch: 3 tot 6 boterhammen (dat zijn dubbele dus 2 hele sneetjes = 1 boterham) belegd met bijv kaas, vega paté en iig groente (sla, komkommer, tomaat etc) soms gekookt ei, avocado - ik eet geen zoet beleg op mijn brood
& wat fruit
- Als ik thuis kom van school vaak nog een tosti
- Avondeten: in de winter vaak stamppot, en dingen zoals pasta, rijst, aardappelen met groente etc iig genoeg groente en geen vlees/vis, wel vleesvervangers
- Tussendoor (willekeurig tijdstip van de dag, vaak na school): fruit, koekjes, snoep, crackers alles waar ik zin in heb alhoewel ik niet zo heel vaak snoep eet
Als ik meer brood eet, eet ik ook minder tussendoortjes (lees: zoete troep/koekjes)aangezien ik vaak na school iets haal en dat is dan omdat ik trek heb en geen brood meer heb, dan ben ik ook eerder geneigd iets lekkers te halen, maar haal nu wel vaker een kaasbroodje dat is altijd nog beter dan een zak snoepjes leeg gaan eten.
Verder drink ik alleen een glas sinaasappelsap bij het ontbijt en de rest van de dag drink ik thee en naar school neem ik een flesje (kraan)water mee, vul het elke dag gewoon een paar keer bij. Af en toe een glas dubbelfris als ik thuis ben.
Dit is dus wat ik eet als ik niet sport op 1 uur paardrijden na en wat fietsen in het weekendvroeger fietste ik ook nog naar school, maar nu moet ik met de trein. Dus heb ik ook minder eten nodig.
Toen ik werkte op IJsland at ik 's ochtends 2 borden honeynutdingen met melk en at ik tussen de middag 8+ boterhammen (geen dubbele sneetjes) en dan om 4 uur ook nog iets tussen de 2 en 4 en 's avonds avondeten en daarna vaak ook nog wel een broodje of 2het is maar net wat ik doe.
Dat was zelfgebakken brood trouwens, eet thuis ook alleen biologisch brood, dus geen witbrood troep wat niet vult maar goed brood.
Fiffill schreef:3 boterhammen op een dagdat je dat vol houdt! Ik eet er toch wel minstens 6 hoor, en ik eet geen brood bij het ontbijt.
Fiffill schreef:Maar je wordt toch niet dikker omdat je stopt met roken? Het is toch zo dat je dikker wordt omdat je meer gaat eten (lees: snoepen) als vervanger van het roken, want je krijgt meer trek? Heb je dan dus zelf in de hand
Vesceron schreef:Tja, voor mij is het toch wel genoeg! Ik werk (helaas) op kantoor, dus heb ook niet echt lichamelijk zwaar werk.
Oh ennuhhh, bij mij is er door het roken (niet schrikken) 7 kilo aangekomen![]()
Verder ben ik rete blij dat ik met die troep gestopt ben hoor, maar voor afvallen is het niet direct een goede motivatie
Robin_S schreef:Nou Mistery, ik vind, zolang je nog zoveel van je sigaretten geniet, blijf dan gewoon lekker doorroken![]()
Ik ben ook pas gestopt toen ik mij ertoe geroepen voelde.