een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:52

Je krijgt er inderdaad snel weer honger van, maar daarom eet ik binnen het half uur boterhammen. Die boterhammen zijn eigenlijk mijn ontbijt dan, dat fruit zie ik eigenlijk meer als een zuivere start van de dag, voel me er eigenlijk ook wel goed bij. Ik snaai ook niet in de voormiddag, bij mij begint het pas rond 16h in de namiddag.. jongens dan moet je mij echt opsluiten want ik zou zo een supermarkt overvallen en alles meenemen wat er te rapen valt. ;) Ik eet ook erg veel junkfood ter compensatie van de grote honger.

Nu jullie het zo zeggen eet ik inderdaad vrij veel water. Dat vult op het moment zelf goed maar snel weer honger. Daarom ben ik benieuwd naar andere eetpatronen, die gezond zijn maar misschien wat beter vullen...?

Fenrir

Re: een betere conditie en een plattere buik... HOE?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:53

Misschien moet je in de middag gewoon brood gaan eten. Ik merk namelijk dat als ik te weinig brood eet, ik later op de middag (na school) toch trek ga krijgen. En als ik dan op het station langs de AH loop is de lekkere hoek toch wel erg verleidelijk... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:59

Fiffill schreef:
Had een lijstje hier neergezet, zal het even opzoeken en aanvullen want het klopt niet helemaal (was een oud lijstje)

- Ontbijt: kom cornflakes/cruesli met melk en evt fruit
- Lunch: 3 tot 6 boterhammen (dat zijn dubbele dus 2 hele sneetjes = 1 boterham) belegd met bijv kaas, vega paté en iig groente (sla, komkommer, tomaat etc) soms gekookt ei, avocado - ik eet geen zoet beleg op mijn brood
& wat fruit
- Als ik thuis kom van school vaak nog een tosti
- Avondeten: in de winter vaak stamppot, en dingen zoals pasta, rijst, aardappelen met groente etc iig genoeg groente en geen vlees/vis, wel vleesvervangers
- Tussendoor (willekeurig tijdstip van de dag, vaak na school): fruit, koekjes, snoep, crackers alles waar ik zin in heb alhoewel ik niet zo heel vaak snoep eet

Als ik meer brood eet, eet ik ook minder tussendoortjes (lees: zoete troep/koekjes) ;) aangezien ik vaak na school iets haal en dat is dan omdat ik trek heb en geen brood meer heb, dan ben ik ook eerder geneigd iets lekkers te halen, maar haal nu wel vaker een kaasbroodje dat is altijd nog beter dan een zak snoepjes leeg gaan eten.

Verder drink ik alleen een glas sinaasappelsap bij het ontbijt en de rest van de dag drink ik thee en naar school neem ik een flesje (kraan)water mee, vul het elke dag gewoon een paar keer bij. Af en toe een glas dubbelfris als ik thuis ben.

Dit is dus wat ik eet als ik niet sport op 1 uur paardrijden na en wat fietsen in het weekend ;) vroeger fietste ik ook nog naar school, maar nu moet ik met de trein. Dus heb ik ook minder eten nodig.

Toen ik werkte op IJsland at ik 's ochtends 2 borden honeynutdingen met melk en at ik tussen de middag 8+ boterhammen (geen dubbele sneetjes) en dan om 4 uur ook nog iets tussen de 2 en 4 en 's avonds avondeten en daarna vaak ook nog wel een broodje of 2 :') het is maar net wat ik doe.
Dat was zelfgebakken brood trouwens, eet thuis ook alleen biologisch brood, dus geen witbrood troep wat niet vult maar goed brood. ;)

Ziet er wel goed uit, het spreekt mij ook aan om geen vlees/vis meer te eten (eet het nu al nauwelijks) maar word je dan niet "zwak"?
En inderdaad ik probeer ook altijd zo gezond mogelijk brood te kopen. Van wit brood kan ik ook echt niet leven..

Geef je ontbijt (die cruesli bv.) geen enorme suikershot dan?

Ik ga toch alvast proberen wat meer boterhammetjes te eten dan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:07

Ik eet sinds mijn geboorte geen vlees, en zwak ben ik absoluut niet :) als kind al was ik nooit ziek, iig niet langer dan 3 dagen achtereen (nog steeds nog nooit koorts ofzo gehad), natuurlijk ben ik wel eens verkouden maar ik ben heel gezond. Door de dokter bevestigd ;) ben begin dit jaar helemaal doorgelicht, volledig onderzoek (van oogtesten tot bloedtesten etc :P ) omdat ik klachten had, maar dat was uiteindelijk wss gewoon stress want ik was lichamelijk gezond, gezonder kon je het bijna niet krijgen waren zijn woorden :D ontzettend goede bloedwaardes, ook ijzer en vit. B wat je wel eens hoort met mensen die (opeens) geen vlees meer gaan eten ;) de kunst is gewoon om goed gevarieerd te eten, als je voldoende zuivel eet, noten, groenten ed. heb je niet eens vleesvervangers nodig :) wij krijgen tegenwoordig al genoeg binnen dat we dat wel kunnen missen. Maar zonder vleesvervangers is veel eten al gauw saai :')
Zoals je ziet eet ik veel groenten, bijv paprika op brood en dat zijn ook al vitaminebommetjes. :) Of broccoli bij de aardappelen 's avonds. Kwestie van groenten uitkiezen met veel vitamines, bijv ijzer (spinazie). :)

Als ik zwak was geweest had ik die 1000+ km in IJsland niet kunnen fietsen, ik at in die tijd ook geen vlees. Heb alleen vlees gegeten toen ik 3 maanden werkte daar, omdat ik mee at met het gezin dat daar woonde (aten alleen lamsvlees en een enkele keer vis), maar dan at ik er ook niet zo veel van. Mijn ding is het niet (en kwam er zelfs een beetje van aan in die periode terwijl ik fysiek zwaar werk deed) en ben er toen het kon ook direct weer mee gestopt.

Mijn ouders eten dus ook geen vlees, mijn vader helemaal niet, mijn moeder af en toe vis. Mijn broertje eet wel vaker vlees. Ik eet alleen af en toe rookworst, mijn reden is dan ook dat ik geen vlees eet omdat ik het niet lust ;) en rookworst smaakt alleen maar zout :')

Of mijn ontbijt me een suikershot geeft... dat maakt me echt niet zoveel uit, waarvoor zou ik me daar druk om maken :+ als het qua bloed verder goed zit, zoveel suiker eet ik namelijk niet, ik eet geen zoet beleg en snoep niet elke dag. ;) Een beetje suiker is niet slecht.
Overigens drink ik alleen maar kruidenthee zonder iets erin, dus geen zwarte of groene thee. Ook geen koffie. Geen cafeïne dus voor mij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:16

Wat, heb jij 1000+ km gefietst, in IJslang dan nog? Dat is anders wel een serieuze prestatie!

Goed om te weten dat je ook zonder vlees kan leven. Ik heb ook meestal genoeg met aardappelen of pasta met veel groenten erbij. Wat ik dan wel ga doen is meer brood met eventueel wel kipfilet erop.

Ga het dus allemaal wel een beetje bijsturen :)

Qua drank zit ik ook wel goed denk ik, +- 1,5l water per dag en nog een of twee tassen kruidenthee, ook zonder iets er in. Cafeïne mijd ik ook, anders stuiter ik nog heel de dag door!

Goed topic, heb er al heel wat inspiratie uitgehaald!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:18

Jeps, afgelopen zomer :) vandaar dat ik de conditie van toen graag wil behouden door weer wat meer te gaan sporten :+ is ook wel het meeste wat ik tot nu toe heb gefietst hoor, ben als kind alleen een keer van Amsterdam naar Friesland gefietst met m'n ouders :Y) (ach, voor iemand van onder 10 ook niet zo heel slecht, maar toch :+ )

Ik heb niks tegen vlees eten verder, en ik geloof dan ook dat er genoeg mensen zijn die juist wel goed op vlees leven :) maar je hoeft het ook niet meteen helemaal uit te sluiten, je zou ook kunnen minderen of afwisselen. :j Er zijn heerlijke vega gerechten :9

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:21

wat een fanatieke mensen hier zeg! Wou dat ik de motivatie had..
Had 'vroeger' altijd een mooie platte buik, maar tegenwoordig niet meer. Het enige wat ik aan lichaamsbeweging doe is lopen met de hond :') De afgelopen 4 jaar (sinds ik gestopt ben met paardrijden) ben ik geleidelijk aan zwaarder geworden.. en daar baal ik van!
Iemand in Groningen die met me naar de sportschool wil of wil hardlopen of iets??? :')
Ik ben zelf echt een te grote luilak en lafaard om er iets aan te doen terwijl ik er wel echt van baal!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:22

Sorry, woon helaas aan de andere kant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:23

Wat goed zeg, zal wel een prachtige tocht zijn geweest! :)

Ik heb ook niets tegen vlees, maar ik heb er zelf gewoon een afkeer van. Ik koop sowieso zeer zelden vlees, af en toe een kipfilet maar zelfs dat laat ik het liefst van al gewoon liggen (meestal krijgen mijn honden hem...) en ook vis moet je de laatste jaren echt door m'n strot duwen.

Maar omdat ik dacht dat het allemaal nodig is voor B12 enzo, probeer ik me zelf af en toe toch te dwingen tot een stuk vlees. Maar goed, dat hoeft dus niet langer ;)

Bedankt voor je tips & reacties :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:24

Mistery, kan je niet gaan hardlopen met de honden? :) Vind ik persoonlijk erg leuk!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:29

Je kan natuurlijk vitaminepillen slikken als extra, ik zelf doe dit eigenlijk nooit. Als kind hadden we ze wel. :) En natuurlijk kun je voor de zekerheid om de zoveel tijd je bloed laten checken. Maar voor mij was die bloedtest ook de eerste keer.

Ik heb in IJsland wel vitaminepillen geslikt (van die bommetjes met 200% ofzo :') ), vooral omdat groenten daar duur zijn en met fietsen konden we maar op één pitje koken in veel gevallen (sommige campings hadden een kookstel staan) en niet zoveel meenemen, dus dan maak je pasta met pesto en dat was je avondeten dan :Y) en af en toe een paprika erbij bakken, maar je gaat geen hele maaltijden koken. :P

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:34

Robin_S, Een halfjaar geleden was ik weer begonnen met hardopen, hondje mee.. maar.. niet volgehouden :o Ik ben ook nog eens een roker dus verschrikkelijk snel buiten adem waardoor mijn motivatie al snel weer tot het nulpunt daalde omdat ik na 1 minuutje rennen al helemaal buiten adem was.

Heb vandaag wel een weddenschapje afgesloten met mijn vriend.. als hij vandaag niet debiel doet krijg ik van hem een hardloop outfit. Er gaat geen dag voorbij dat hij geen gek stemmetje op zet of een raar gezicht trekt dus ik wilde hem even testen haha.
Ik hoop dat dan weer voor een stukje motivatie zorgt.. en dit keer dan maar een schema hanteren, misschien dat ik dan mijn conditie kan opbouwen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:35

Is dat eerste dan geen goede motivatie om te stoppen met roken? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:39

Ja Mistery, stoppen met roken is echt de moeite waard :j Het sporten wordt ook leuker dan, omdat het minder 'pijn' doet!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:51

Nouu... daar moet ik nog even over nadenken :o
Als ik stop word ik eerst waarschijnlijk nog dikker! haha, smoesjes smoesjes smoesjes.
Maar eerlijk, ik geniet nog te veel van sigaretten om er mee te stoppen.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:52

Fiffill schreef:
3 boterhammen op een dag :wow: dat je dat vol houdt! Ik eet er toch wel minstens 6 hoor, en ik eet geen brood bij het ontbijt.

Tja, voor mij is het toch wel genoeg! Ik werk (helaas) op kantoor, dus heb ook niet echt lichamelijk zwaar werk.

Oh ennuhhh, bij mij is er door het roken (niet schrikken) 7 kilo aangekomen :oo
Verder ben ik rete blij dat ik met die troep gestopt ben hoor, maar voor afvallen is het niet direct een goede motivatie ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:54

Maar je wordt toch niet dikker omdat je stopt met roken? Het is toch zo dat je dikker wordt omdat je meer gaat eten (lees: snoepen) als vervanger van het roken, want je krijgt meer trek? Heb je dan dus zelf in de hand ;)

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:58

Ik heb de voorgaande reacties niet gelezen, maar zoek eens een sportschool in de buurt op die aan Kick Fit doet! Het is een leuke groepsles waarbij je echt veel verbrand, en een goede conditie opbouwt. En je krijgt er dus natuurlijk een strakker figuur van.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:59

Fiffill schreef:
Maar je wordt toch niet dikker omdat je stopt met roken? Het is toch zo dat je dikker wordt omdat je meer gaat eten (lees: snoepen) als vervanger van het roken, want je krijgt meer trek? Heb je dan dus zelf in de hand ;)

Is ook inderdaad zo wat je zegt hoor, je propt je mond vol met alles wat je maar kunt vinden, maar dat doe ik nu ook al :D Maar roken versnelt ook je stofwisseling, dus als ik zou stoppen met roken verbrand ik minder calorieën dan dat ik nu doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:01

Nou Mistery, ik vind, zolang je nog zoveel van je sigaretten geniet, blijf dan gewoon lekker doorroken :)
Ik ben ook pas gestopt toen ik mij ertoe geroepen voelde.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:01

@Fiffill, ik weet niet precies wat er gebeurde toen :+
Snoepen deed ik al niet en ben ik ook niet meer gaan doen... ik denk misschien wel meer gaan eten, want een sigaret stilt toch een beetje de honger... maar snoepen als vervanger heb ik nooit gedaan!
Volgens mijn huisarts heeft het er ook deels mee te maken, dat sigaretten licht laxerend werken en iig goed op je darmflora werkt... als het roken dan wegvalt, vertraagd je metabolisme.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:02

Ok, ik had gehoord dat het vooral kwam doordat je zelf meer ging eten (of iig meer drang kreeg om te eten). Ik weet 't niet, rook zelf niet, dus ik vind het me ook lastig voorstellen hoe moeilijk het nou is om te stoppen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:05

Tja dat roken heeft inderdaad wel een invloed op je stofwisseling, maar volgens mij is dat verwaarloosbaar. Je krijgt wel meer eetlust als je stop maar dat is, zoals Fifill zegt, iets wat je zelf in de hand hebt. Je moet gewoon leren omgaan met je eetpatroon dan!

Maar nogmaals, het leven moet leuk blijven en als je kan leven met een slechtere conditie waarom zou je dan stoppen. Ik moest wel stoppen want ik was altijd ziek (zware bronchitis, voortdurend), had altijd geldproblemen en schaamde me kapot als ik weer eens gele vingers/nagels had. Om maar te zwijgen over mijn tanden.

Als je graag wil sporten moet je gewoon even wat meer doorbijten dan een niet-roker, maar volgens mij kan je als roker ook wel een conditie hebben.

(ps: ik wil roken zeker niet goedpraten hoor)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:09

Vesceron schreef:
Tja, voor mij is het toch wel genoeg! Ik werk (helaas) op kantoor, dus heb ook niet echt lichamelijk zwaar werk.

Oh ennuhhh, bij mij is er door het roken (niet schrikken) 7 kilo aangekomen :oo
Verder ben ik rete blij dat ik met die troep gestopt ben hoor, maar voor afvallen is het niet direct een goede motivatie ;)

met 7 kilo erbij zou ik niet echt vrolijk worden haha. Maar knap dat je er mee gestopt bent! Hoelang ben je er nu vanaf?

Robin_S schreef:
Nou Mistery, ik vind, zolang je nog zoveel van je sigaretten geniet, blijf dan gewoon lekker doorroken :)
Ik ben ook pas gestopt toen ik mij ertoe geroepen voelde.

Ik rook ook niet heel veel hoor, 2 á 3 sigaretjes op een dag. Dus het kan erger ;) Mijn oma is vorig jaar gestopt met roken dus ook voor mij is er nog hoop :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:12

Oh 2 tot 3 is inderdaad vrij verwaarloosbaar ;) volgens mij kan dat ook niet veel invloed hebben op je conditie dan :)