2 ons groenten en 2 stuks fruit. Lukt het jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:32

phormicola schreef:
Twiggy2008 schreef:
Klopt. Je bent wat je eet. Daar geloof ik ook heilig in. :j

Ik niet. Ik eet koolhydraatarm/vetrijk en ik ben juist heeeel slank nu :Y)

@ Phormo, jij eet juist heel gezond, dus je zou er beter wel in geloven :)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:35

@Vivat: We hebben een natuurwinkel niet al te ver bij het werk vandaan en daarnaast een biologische boerderij in de buurt waaraan we via internet de bestelling doorgeven en zij het netjes op een afzetpunt neerzetten waar wij het vandaan halen.

Mensen hebben niet half in de gaten hoe belangrijk het is dat je je lichaam van de juiste bouwstoffen voorziet. De 3 mineralen bijv. in kunstmest... Je lichaam is 90 nodig(!!!) voor allerlei werkzaamheden. Niet allemaal in hele grote hoeveelheden maar wat je niet binnenkrijgt gaat op den duur zorgen voor tekorten met als logisch gevolg dat je cellen niet meer naar behoren kunnen functioneren en ziekte en ongemak hun neus om de deur steken.
Gelukkig komt het besef er wel steeds meer maar het gaat langzaam.
De meeste mensen denken dat het een ver-van-hun-bed zaak is zolang ze zelf nog gezond zijn maar als je ziek wordt kan het lang duren voordat je je lijf weer op orde hebt en alle tekorten aangevuld dus ik ben het maar liever voor ;)

Ik ben al jaren erg geïntresseerd in de relatie lifestyle-voeding-gezondheid en lees daar zo ongeveer alles over wat ik in handen krijg.
Ben uiteindelijk maar gaan studeren voor voedingsdeskundige om van mijn hobby mijn werk te kunnen maken.
Ach, wat kan ik zeggen. Een beetje een tik van mij dus :D

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:14

Thanks Ranna, hier zit geloof ik ook wel zo'n winkel in de buurt, toch maar eens gaan kijken.
Dus je zou kunnen stellen dat de verse groenten en fruit die ik elke dag eet eigenlijk niet zo gezond meer zijn als ik dacht. Nu is het zo dat wij via de groentenveiling wel eea biologisch hebben, maar niet alles, en het staat ook niet overal op of het wel of niet biologisch is en waar of het vandaan komt.

Soms heb ik het gevoel dat we allemaal een beetje voor de gek worden gehouden wat betreft voedsel en gezondheid... Dus in de zin van of dingen schadelijk zijn of niet. En zeg nou zelf, zand uit de Sahara kan hierheen waaien, dus waarom zou die ellende van die beschadigde kerncentrales dat niet kunnen :oo Maar nee hoor, dat was geen enkel gevaar voor onze gezondheid >;) %)

De mensen die weinig brood eten is dat met een reden? dus omdat je het niet zo lekker vind? of is brood eigenlijk ook niet zo gezond? :o

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:29

Kort door de bocht:

Brood = zetmeel = suiker = slecht voor je. Punt is alleen dat onze samenleving zo is ingesteld op het eten van suikers (pasta, rijst, brood et cetera) dat het moeilijk is om daaraan te ontkomen. Dat vind ik althans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:35

phormicola schreef:
Ik schrik ook echt van de reacties :=

Hoe kun je maar 200 gr groenten in een week eten? Dat heb ik bij m'n ontbijt vaak al op :Y)

Ja maar dan ben jij wel een uitzondering he.. ;) Maar 200 gram per week is echt bizar weinig.. zelfs als je elke dag een hamburger op hebt bij de mc donalds kom je daar al bijna aan. :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:49

dorientjuh schreef:
Kort door de bocht:

Brood = zetmeel = suiker = slecht voor je. Punt is alleen dat onze samenleving zo is ingesteld op het eten van suikers (pasta, rijst, brood et cetera) dat het moeilijk is om daaraan te ontkomen. Dat vind ik althans.

zo denk ik ook inderdaad, eet wisselnd brood, ene dag wel andere dag niet, de niet-brooddagen eet ik bijvoorbeeld weer pasta of aardappelen, de dagen dat ik wel brood heb sla ik dat weer over ;-)

Althans zo probeer ik het vaak een beetje

Collie2008

Re: 2 ons groenten en 2 stuks fruit. Lukt het jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:49

al is vandaag alweer kansloos gegaan (snack-attack) heb 3 met boter ingesmeerde krackers en asociaal veel hagelslag veroberd en een bruine boterham met teveel boter en ham :')

ga zo maar een salade halen :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:52

F_Orumster schreef:
@ Phormo, jij eet juist heel gezond, dus je zou er beter wel in geloven :)

Zo kun je het ook zien :))

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:58

Hoe kom je er dan bij dat zetmeel suiker is?? Heb heel wat anders bij bio geleerd.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:00

Dat heb ik niet gezegd volgens mij. Ik kan gewoon niet tegen zetmeel en suikers :)

Maar goed, laten we ontopic blijven :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:01

Zetmeel is een glucose polymeer.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:04

Zetmeel is de vorm waarin glucose in planten wordt opgeslagen. Suiker wordt ook omgezet in glucose. Dus beide worden omgezet naar glucose, dus is het kort door de bocht hetzelfde.