douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:27

opisop_shop schreef:
vind wel dat er hier door veel mensen schrikbarend veel wordt gedouched hoor, jeetje wat slecht voor het milieu en je portemonnee!

Wat vind jij schrikbarend veel dan? :) Ik vind 1x per dag eigenlijk volkomen normaal...

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:33

ik blijf het maar raar vinden dat mensen zonder washandje of puff douchen _O- als ik bij andere mensen thuis moet douche en die hebben geen washandje vind ik dat zo irritant... ik heb het idee dat een washandje ook heel licht scrubbend werkt, in combinatie met zeep denk Ik dat je daar het schoonst van word :P maar goed ik weet ook niet beter, het ligt er maar gewoon net aan hoe je het gewend ben denk ik.... :P

Zwitsal

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:45

ik gebruik mijn handdoeken eigenlijk altijd 2 keer :j
ik gebruik 2 handdoeken per douchebeurt.. 1 voor mn haar, 1 voor mn lichaam.
en de keer erna draai ik dat om, daarna de was in :j

ik douche het liefst savonds (ik ben niet zo'n ochtend mens en ik kan ook niet snel douchen dus ik bespaar me een hoop tijd sochtends door niet te douchen haha) en duik dan ook regelmatig met nat haar mn bed in. doe dan wel altijd aan handdoek over mn kussen heen :j

verder uuh.. ik gebruik eigenlijk ook geen douchegel oid. zo heel af en toe kan dat geen kwaad (heb ook wel een lekkere douchegel van rituals in de douche staan) maar ik merk dat mn huid er niet zo goed tegen kan. mijn huid wordt veel te droog en gaat ontzettend jeuken dan. maarja, soms wil ik gewoon even zo'n lekker geurende douchegel gebruiken haha.
Als ik mn haren met shampoo was kan ik dat schuim zeg maar wel gebruiken voor mn armen en benen etc. dat is wat minder agressief ofzo, heb daar in ieder geval geen last van.
ik gebruik daar ook geen washandje voor, gewoon blote handjes :P

cremespoeling gebruik ik veeeeeel en moet lang intrekken :j anders is mijn haar niet te handelen daarna.
en ik douche dus lang.. op mn kamer 20 min. bij mn ouders soms nog langer (die douche is veel lekkerder :P ). douche ook vrij heet, dus na het douchen wil ik me ook niet gelijk aankleden want ik moet eerst afkoelen :P

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:49

Sophie_midas schreef:
opisop_shop schreef:
vind wel dat er hier door veel mensen schrikbarend veel wordt gedouched hoor, jeetje wat slecht voor het milieu en je portemonnee!

Wat vind jij schrikbarend veel dan? :) Ik vind 1x per dag eigenlijk volkomen normaal...

dat vind ik best veel :')
ik douche om de 2/3 dagen
wanneer het uitkomt/ik er zin in heb

en slapen met nat haar is irritant :7

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:52

Afbeelding

Deze.
Als ik ze een uur daarna eruit haal zijn ze bijna droog.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:52

Ik droog me ook bijna nooit af ( als ik haast heb wel ).
k ga dan zitten met badjas aan of handdoek om me heen lekker tv kijken.
washand gebruik ik bijna nooit, en moet altijd me haar wassen als ik gedocuhe heb anders is het vies.

en ik sta altijd zo 3 kwartier onder de douche en gewoon lekker te genieten van de warme kraan, en vooruit starend heeerlijk! kan daar zo van genieten

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:53

Ik douche om de dag.
Maak m'n haar nat, sop dat in en laat dat even intrekken.
In de tussentijd doe ik met een washandje en badschuim m'n lichaam.
Daarna spoel ik m'n haar uit en doe ik met de douchekop in m'n hand m'n lichaam afspoelen.
Als ik een trage douchebui heb, blijf ik daarna nog even staan, máar maak ik mijn haar niet meer nat.
Met afdrogen doe ik ook eerst m'n lichaam en tussendoor een paar keer m'n haar uitknijpen.
Op het laatst droog ik m'n haar (kop naar voren) en dan mn voeten. :')

Handdoeken gebruik ik 2-3x.
Niet van huis uit zo gewend, maar nu ik op mezelf woon was ik niet zo vaak en ik vind het toch niet vies, dus waarom niet.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:54

patatkraam schreef:

Zo zie je maar weer dat iedereen een andere definitie van normaal heeft :')
ik moet er persoonlijk namelijk niet aan denken om niet elke dag te douchen. Ik stink ook echt na 1 dag al en heb een coupe slaolie.... :P

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:55

oja ik droog als eerst mijn haar _O-
:')

handdoeken gebruik ik ook 2-3 keer
vroeger veeeel vaker O:) wist niet dat het normaal was om hem vaak in de was te doen :')

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:55

Sophie_midas schreef:
patatkraam schreef:

Zo zie je maar weer dat iedereen een andere definitie van normaal heeft :')
ik moet er persoonlijk namelijk niet aan denken om niet elke dag te douchen. Ik stink ook echt na 1 dag al en heb een coupe slaolie.... :P

ja ik stink niet zo snel
zweet niet zo heeeul veel dusja

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:56

Als ik niet douche, kan ik alsnog wel de stinkzones wassen met een washandje en water.. :P

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:09

ik heb ook rare gewoontes :+

wij hebben een thermodoucheknop of hoe die krengen ook heten :+ die stel ik in op 40 graden, dan ga ik douchen, was me haar, en doe douchegel op mn lichaam aanbrengen, met de handen.. heb een hekel aan washandjes :+ dan spoel ik me af en stap uit de douche, dan ligt er al een grote handdoek op de grond klaar.. en pak ik een grote handdoek om me af te drogen.. droog mn haar een heeeel klein beetje af, en dan doe ik er schuim in en een knot. Dan ga ik mn pyama aan doen en naar bed met natte haren dus, doe ik expres dan heb ik de volgende dag krullen:)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:01

Oooh douchen, heerlijk vind ik dat!! Vooral na een zware dag lekker in een heerlijke warme douche. Wij hebben zo'n regendouche met een muur eromheen, dus dan zet ik die altijd heel warm en dan ga ik zitten tegen de muur aan, met allemaal lekkere zeepjes en lekkere shampoo, muziek uit de boxen en dan zit ik rustig 3 kwartier te chillen in de douche. Lekker na denken over alles en ontspannen.... Heeeeeeeeerlijk :D

Ik douche trouwens elke dag. Soms in de ochtend, soms in de middag en soms in de avond.. Het is maar net wat mij uitkomt. Als ik in de ochtend douche, douche ik meestal ook nog eens in de avond. Ik gebruik shampoo en zeep, maar ik gebruik geen washandjes. Als ik uit de douche kom doe ik een handoek in mijn haar en droog ik mij goed af met een andere handoek, kleed mij aan, houd de handoek in mijn haar nog even een half uurtje in en daarna haal ik de handoek eruit. Dan laat ik het rustig droog worden en ben ik klaar *D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:03

ik was als ik niet douche dus gewoon mijn lichaam even met een washandje.

Dagelijks douchen vind ik niet nodig, maar ik weet dat veel mensen dat wel doen, dus dat vind ik dan wel normaal.
Schrikbarend veel vind ik de mensen die dus 2x daags douchen en de mensen die er lang onder staan.
Waarom neem je dan niet gewoon een bad :Y)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:03

Oh Essssss zo'n douche wil ik ook zeg :+

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:04

Is een bad vullen niet net zo erg als een lange douchebeurt?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:10

Een waterbesparende douche verbruikt 7,4 liter per minuut, een gewone douche 8, en een comfortdouche 14,4 liter per minuut.
http://www.waterbedrijfgroningen.nl/nl/ ... erdag.aspx

De hoeveelheid water die per gemiddelde badbeurt gebruikt wordt, is 120-150 liter.

Je kunt dus met een gewone douchekop ruim een kwartier douchen om quite te draaien.
Met een comfortdouche veel korter.
Mensen die dus langer dan dat onde de douche staan, kunnen beter in bad gaan. Kun je ook nogeens heerlijk ontspannen met een glaasje en een goed boek, lig je er zo een uur te relaxen :D

vannah

als ik in bad ga neem ik erna alsnog een douche :D voel me niet schoon anders, wel lekker ontspannend :j

Tiggs

opisop_shop schreef:

Dagelijks douchen vind ik niet nodig, maar ik weet dat veel mensen dat wel doen, dus dat vind ik dan wel normaal.
Schrikbarend veel vind ik de mensen die dus 2x daags douchen en de mensen die er lang onder staan.

Haha, als ik een koophuis had gehad zou ik dat inderdaad doen :D.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:11

vannah dan zou ik het eerder andersom doen, eerst douchen en dan schoon het water in :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:12

Brrr ik moet er niet aan denken om niet elke dag te douchen, dat vind ik echt vies. Ik ga elke ochtend onder de douche, om de dag was ik mijn haar. Soms ga ik ook 's avonds nog een keer als ik zin heb en natuurlijk na het sporten. Ik gebruik heerlijk doucheschuim van Rituals <3
Naar bed met nat haar vind ik trouwens ook heel vies, al dat vocht dat telkens in je kussen trekt en daar gaat broeien... Buiten dat vind ik het ook niet fijn liggen en krijg ik het er koud van, dus ik was 's ochtends mijn haar :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:14

@Opisop_shop Niet iedereen heeft een bad :P Als ik er 1 had dan zou ik daar waarschijnlijk aardig vaak in liggen, heerlijk <3

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:16

opisop_shop dat zou inderdaad ook nog kunnen...ga ik eens proberen!! krijg er meteeen zin in, nu eerst naar stal :brr: en dan lekker een warme douch/bad <<)

Sophie_midas dat deed ik in het begin ook maar toen de nieuwigheid er een beetje af was koos ik steeds vaker voor het praktische douchen...

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:18

oh heeeerlijk een bad, zou daarna nog wel even douchen dan!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:23

opisop_shop schreef:

Heb ook een bad maar gek genoeg wil ik daar na een kwartier bubbelen alweer uit terwijl ik in de douche wel een uur kan zitten.. Vroeger was ik meer van een bad, maar nu meer van een douche :D