Pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_romy

Re: Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:37

Ik heb het idee dat ik weer heb. 3 jaar geleden zware pfeiffer gehad en nu ben ik weer moe. Waarschijnlijk heb ik het niet, maar gewoon oververmoeid. Maar echt meiden die het hebben ga alsjeblieft goed uitrusten, anders heb je het net als mij: anderhalf jaar. Je schiet er echt niks mee op. :(
Het schijnt trouwens dat de pfeiffer ook echt iets van organen kan aantasten, waardoor je vaak vermoeidheid buien blijft krijgen. Heeft iemand anders daar ook wel eens van gehoord?? Misschien is het wel een fabeltje hoor, maar zie er wel enige vorm van waarheid in.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 16:40

KLopt hoor, pfeiffer kan een aanslag op je lever zijn.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:45

heel herkenbaar allemaal
mijn dochter heeft ook behoorlijke last van de pfeiffer
nu zij zich om de 2 weken laat magnetiseren moet ik zeggen dat ze met sprongen vooruit gaat.
Alhoewel, weekendje heel gezellig gehad, moet ze nu inleveren, buikpijn, misselijk, zere ledematen. Ook heeft ze nog een aangepast school rooster, na de kerstvakantie, gaat ze weer normale schooluren draaien ( hoop ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:46

Ik merk het ook heel erg na een drukke avond, gisteren een concert gehad, ben echt niet goed vandaag :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 16:46

Jans schreef:
Ik merk het ook heel erg na een drukke avond, gisteren een concert gehad, ben echt niet goed vandaag :=

Irritant he, hakt er meteen in zulke dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:47

Jup.. vanavond gewoon lekker vroeg naar bed :j want morgenavond sta ik weer in de ZiggoDome, maar dan voor het personeels-kerst-feest :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:49

Goof schreef:
Jans schreef:
Ik merk ook dat ik er erg door verander: ik kan niet tegen onverwachte dingen: eerste wat ik denk is: nee daar gaat mijn rust -O-

Oh dat herken ik ook hahaha. Niemand komt aan mijn rust }>
Ik plan ook zo min mogelijk hoor haha, rust is heilig :D

Allemaal heeeeel herkenbaar!!
Ik kan echt helemaal vooruit kijken naar een vrije avond met m'n laptop op bank/in bed hangen :o
Als er dan wijzigingen van plannen zijn kan ik echt pissig worden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:00

Ik g vanavond ook met de laptop in bed _O- een spelletje spelen _O-

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 05:34

Nou ik heb gistermogen bloed mogen prikken om te kijken voor pfeiffer. Heb heel erg (emotionele) stress gehad dit jaar. En tob nu al zeker 6 weken. 1 penicilline kuur en 1 AB kuur gehad in die 6 wkn die absoluut niks deden... Naar een andere HA gegaan, want moest van mijn eigen HA 2 wkn nog afwachten...de klachten worden steeds erger. Dit zijn bij mij de symptomen:

- onstoken keel en amandelen ( gek genoeg geen pijn, maar wel pus) nu 6 wkn.
- Rillerig...heel vervelend..over heel je lijf... soms echt aanvallen vooral s'nachts.
- Druk branderig gevoel op borst.
- Gevoelige maag.
- Moe
- Gek genoeg geen koorts.
- Vreemd gevoel gehemelte (lijkt iets opgezet ofzo)
- slaap erg onrustig s'nachts...word wakker met een koude rillingen aanval.
- heel de buikstreek word gevoeliger.
- ontstoken bijholte.

Alles begon rechts, maar links begin nu ook. Ben benieuwd wat de uitslag word, die hoor ik morgen.

Maar hadden jullie ook niet een bepaalde ongerustheid dat het ook iets heel anders kon zijn ? Je lichaam doet dingen waar je echt geen controle over hebt....en het zijn ook vreemde dingen die je voel (vind ik dan).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:41

Nee, ik had geen ongerustheid, alleen de afschuwelijkste keelontsteking die ik ooit in mn leven gehad had en koorts die maar niet wilde zakken. Slikte 3xdaags diclofenac+ 4x2 paracetamol om het maar een beetje onder controle te krijgen die pijn. Het enige wat ik wilde was van de pijn af zijn, verder dacht ik niet zoveel.
Maar na de pijn kwam de vermoeidheid en verdere klachten die bij Pfeiffer horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:45

Zoals bij Mars begon het bij mij ook :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:54

Ik heb nu overigens weer keelontsteking, maar sinds de Pfeiffer gaan keelontstekingen heel raar bij mij. Toen de Pfeiffer kwam was mijn rechteramandel flink opgezwollen, dat deed echt heel veel pijn en maakte slikken moeilijk. Daarvoor had ik dat nooit gehad. Tegenwoordig begint keelontsteking standaard met een opgezette rechter amandel, heel vreemd.
Voel me ook niet jofel nu, bah :\

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:52

Bij mij begon het ook zoals bij Mars

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:03

Bij mij begon het ook zo als Mars, exact het zelfde.

Keelontsteking zo erg dat ik niks meer kon doorslikken en 40 graden koorts. (Die ook opkwam als poepen, want die ochtend voelde ik me nog prima, die middag verkouden en die avond een compleet wrak met 40 graden koorts).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 22:09

Bij mij begon het met dikke klieren in mijn lies :?
Twee keer kort achter elkaar ziek geweest, grieperig, koorts, toen bloed laten prikken en toen bleek het pfeiffer te zijn. Tot dat moment had ik gewoon gewerkt, om de een of andere reden sloeg de vermoeidheid in als een bom nadat ik de uitslag had en toen stortte ik dus wel in....

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:59

Bij mij was het echt die vreselijke keelontsteking met koorts, moe was ik toch wel dus dat zette ik meteen op een zijspoor. Toen de zware antibioticakuur niet hielp tegen de keelontsteking heeft de huisarts een uitstrijkje van mn keel genomen met een giga wattenstaafje achterin mn strot, echt geweldig was dat :') en bloed afgenomen. Ik moest 10 dagen (!!!) op de uitslag wachten en toen bleek het idd pfeiffer te zijn. Al had de huisarts al wel gezegd dat hij voor 99% zeker van zijn zaak was. Pas toen sloeg idd de vermoeidheid in als een bom en kon ik echt niks meer van de een op de andere dag. Net alsof je van te voren er nog wel de kracht voor had om er tegen te vechten en je over je vermoeidheid heen te zetten, maar wanneer je dan het nieuws hebt je het idee hebt dat je er toch niets aan kunt doen en dus de boel maar opgeeft ofzo, ik weet het ook niet. Maar ik heb dat precies hetzelfde ervaren als jij Goof.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 15:43

Ja stom is dat. Ik meldde op mijn werk dat ik pfeiffer bleek te hebben, maar dat ik er tot op dat moment op mijn werk nog niet door gehinderd werd en ik niet van plan was me er ziek voor te melden :')
Ik heb daarna nog 1 dag gewerkt en toen ineens was ik echt doodziek en zat ik thuis. Zo stom.

Bij mij dacht de huisarts in eerste instantie trouwens dat ik een of ander virus te pakken had dat veel door katten over gedragen wordt omdat ik katten thuis heb :?