Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nee dat gaat werken... vind het een beetje krom maar aan de andere kant als je ook maar wanneer dan ook een transfusie hebt gehad mag het ook niet of een operatie of opname in het buitenland... Fiffill schreef:Nee, je valt binnen een risicogroep. Net zoals mensen die piercings of tattoo's hebben laten zetten ook niet direct mogen doneren, of mensen met veel wisselende contacten, etc. etc. Het is toch niet zo dat je niet mag doneren omdat je homo bent? Nee, het is zo dat je niet mag doneren omdat er binnen die groep een verhoogd risico is op HIV. Dat het toevallig homo's zijn maakt geen donder uit. Als het nou lesbiennes waren mochten die niet doneren, was ook geen discriminatie geweest. Of hetero's, had ook gekund.
Echt, ik vind het zo jammer dat er mensen zijn die overal direct maar discriminatie in zien. Een beetje logisch nadenken scheelt al een hoop

Thirty schreef:Niet als ze nu pas een relatie daartussen ontdekken. Wees blij dat ze maatregelen nemen.
Het is ook nooit goed he.
Authentic schreef:Wat als je man bent en je hebt het afgelopen jaar sex gehad met een vrouw die sex heeft gehad met een man die sex heeft gehad met een man? Stel je bent een vrouw die het afgelopen jaar sex heeft gehad met een man die sex heeft gehad met een vrouw die sex heeft gehad met een man die sex heeft gehad met een man?
Stel je bent een man...
Laat ook maar
volgens mij mocht je met veel wisselende relaties ook geen bloed geven. Authentic schreef:Wat als je man bent en je hebt het afgelopen jaar sex gehad met een vrouw die sex heeft gehad met een man die sex heeft gehad met een man? Stel je bent een vrouw die het afgelopen jaar sex heeft gehad met een man die sex heeft gehad met een vrouw die sex heeft gehad met een man die sex heeft gehad met een man?
Stel je bent een man...
Laat ook maar

Citaat:Wanneer testen op hiv
Een hiv-test is pas zinvol drie maanden na een onveilg contact.
Anti-stoffen tegen het hiv-virus zijn pas na een langere tijd aantoonbaar.
Omdat de antistoffen na drie maanden bij iedereen aantoonbaar zijn, wordt deze periode geadviseerd.
Hoe werkt de hiv-test?
Bij een hiv-test neemt de arts of verpleegkundige bloed af. Dit wordt in een laboratorium getest op de aanwezigheid van hiv-antistoffen. Meestal duurt het ongeveer een week tot tien dagen voordat de uitslag bekend is.
Bij een sneltest is de uitslag er vaak al na een uur. Een sneltest is echter geen standaard procedure. Lang niet alle instanties hebben de mogelijkheid om een sneltest te doen.
Via de hiv-sneltest locator kan je zoeken naar de dichtsbijzijnde een hiv-sneltestlocatie.
Van tevoren wordt afgesproken hoe iemand de uitslag te horen krijgt. Het meedelen van de uitslag vindt vaak plaats in een gesprek met de arts of verpleegkundige. Na een testuitslag, waarbij hiv in het bloed is aangetoond, wordt altijd nog een tweede test gedaan om met 100 procent zekerheid te kunnen zeggen dat iemand inderdaad hiv heeft.
In het gesprek met de arts of verpleegkundige kan ook worden besproken hoe iemand voortaan risico's voor zichzelf en anderen kan vermijden. De arts of verpleegkundige heeft een zwijgplicht. Dit betekent dat hij of zij de uitslag niet aan anderen mag doorvertellen. Dat mag alleen als iemand daar goedkeuring voor geeft.

stef schreef:Maar goed, hoe willen ze controleren of iemand homo is? Of dag iemand wisselende contacten heeft?
lesilla schreef:Als de man in het roze binnen komt word hij direct weggestuurd.

Citaat:Geintje, nee ze kunnen het niet. Daarom word er heel vaak naar discrete waarheid gevraagd. Onlangs heeft een belgische radiodj die homoseksueel contact heeft met andere mannen toegegeven dat hij bloed gaf. En dat het discriminatie is en dan is het weer uitgebreid in het nieuws gekomen via homoseksuele rechtegroepen en bloedbanken dat het iets gevaarlijk is en dat dit standpunt niet gevolgd mag worden omdat het niks met discriminatie te maken heeft, en je andere mensen zo in groter risico brengt.
Maar helaas kan je het niet uitdrukkelijk controleren. Alleen de regels voor je eigen gevaar worden beter nageleefd
lesilla schreef:Onlangs heeft een belgische radiodj die homoseksueel contact heeft met andere mannen toegegeven dat hij bloed gaf.
Tieneke schreef:lesilla schreef:Onlangs heeft een belgische radiodj die homoseksueel contact heeft met andere mannen toegegeven dat hij bloed gaf.
Klopt, en zulke mensen zouden ze voor mijn part per direct van de lijst mogen gooien. Liegen bij de vragenlijsten, over wat dan ook, kan bij iets als bloeddonatie echt niet. Of het dan gaat over de geaardheid of weet ik veel.
stef schreef:Ik blijf het toch discriminatie vinden. "Natuurlijk heeft niet iedere homo HIV" vind ik ook zo'n uitspraak waarvan ik denk...![]()
Ik denk dat er meer homo's zijn die geen HIV hebben dan die het wel hebben. Om Homo's direct aan HIV te linken vind ik eigenlijk behoorlijk ouderwets.
Daarnaast vind ik het alsof we het over een groep vee hebben ipv over mensen.