Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 19:05

Precies, dus ik maakte me ook niet zo'n zorgen, haha.

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:05

Ja vind het wel gezellig beetje ervaring uitwisselen over de zwangerschap..In het andere topic zijn er al veel met kindjes enzo.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 19:07

Ik vind het ook erg leuk om van andere te horen hoe het daar bij gaat. Ik zal zo is een buikfoto maken :) Die heb ik nog helemaal niet!

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:09

Ik sta nu na 5 december, zolang hoef ik hopelijk niet te wachten ;) wel met de goede datum, 9 nov. trouwens :)

Mag je je nepnagels houden als je gaat bevallen? Ik dacht dat het in het ziekenhuis niet mocht voor het geval er geopereerd zou moeten worden. Of geld dat alleen voor nagellak?

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:09

Even buikenspam...
Dit was vorige week. Je begint nu toch al een klein bolletje te zien..
Afbeelding

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 19:10

Interesseert mij dat nou, whaha.
M'n moeder moest toen geopereerd worden en toen moesten ze er eigenlijk ook af. Echt niet he, ze heeft ze laten zitten. En alle assistentes begrepen het ;)
Anders kijken ze maar lekker naar m'n tenen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:11

Nou ik vind het eigenlijk wel handig dat ze al kindjes hebben.
Vooral als het gaat om borstvoeding, hoeveel je van wat nodig hebt enzo en wat te doen als ze niet willen slapen.

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:11

Tijn schreef:
Ik sta nu na 5 december, zolang hoef ik hopelijk niet te wachten ;) wel met de goede datum, 9 nov. trouwens :)

Mag je je nepnagels houden als je gaat bevallen? Ik dacht dat het in het ziekenhuis niet mocht voor het geval er geopereerd zou moeten worden. Of geld dat alleen voor nagellak?

Ik werk zelf op een operatiekwartier en inderdaad hebben ze liever geen gelnagels, maar wij maken daar niet zoveel problemen van bij zwangere die komen voor een sectio. Ik zou dus niet speciaal het ervoor laten..

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:12

Iris82 schreef:
Nou ik vind het eigenlijk wel handig dat ze al kindjes hebben.
Vooral als het gaat om borstvoeding, hoeveel je van wat nodig hebt enzo en wat te doen als ze niet willen slapen.

Dat wel, maar vind het ook wel leuk om hier ook ervaringen specifiek over de zwangerschap uit te wisselen.. Het andere topic vind ik ook erg gezellig, begrijp me niet verkeerd ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 19:12

Ik heb acrylnagels. En ik ga ze er echt niet af laten halen. Hoezo wel?! Ze kunnen dan toch naar m'n tenen kijken?

En heb m'n lijstje aangepast!

Ik ga trouwens geen borstvoeding geven, jullie wel?!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:14

mariposa schreef:
dat is het nadeel ervan dat je dan maar moet stoppen. lastig haha
Kom maar eens een dagje bij mij op mn werk meelopen, dan stop je acuut met roken ;)

Ik meld me bij deze ook gelijk. Inmiddels 14 weken zwanger van de tweede en uitgerekend op 31 maart. Maar dit kan nog veranderen, omdat de verloskundige het echoverslag nog niet had gekregen. We hebben al een kleine meid van 18 maanden rondlopen die er natuurlijk nog geen hout van snapt. Binnenkort ook het intakegesprek bij de gynaecoloog, omdat ik in het ziekenhuis moet bevallen.

@Tijn: ik heb er nog nooit van gehoord dat je nepnagels of nagellak moet verwijderen voor een bevalling/operatie??
Laatst bijgewerkt door noviceh op 05-10-11 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:15

Haha je hebt gelijk :)
Mijn nagels groeien trouwens echt mega snel sinds ik zwanger ben!
Ik heb laatst even buik opgemeten, met 32 weken was ie 115 cm en vandaag, met 35 weken, 124 cm!
Dus er staat je nog wat te wachten Beccy ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 19:16

@noviceh
Nagellak verwijderen voor operatie moet eigenlijk altijd.
Ze kijken dan naar de doorbloeding volgens mij. En als je dus nepnagels hebt, kunnen ze het heel slecht zien.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:16

noviceh schreef:
We hebben al een kleine meid van 18 weken rondlopen die er natuurlijk nog geen hout van snapt.

Die loopt al? :oo :+

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 19:17

En je bent wel snel na elkaar zwanger trouwens noviceh :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:17

Haha dat zou wel heel vroeg zijn! Oeps, even veranderen :P

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:17

haha ja....
En waarom de nagels eraf moeten is omdat we het zuurstof in je bloed meten met een 'saturatiemeter' en deze gaat over de top van je vinger. Bij nepnagels geeft dit soms wat storing..Dat is dus de reden..
Nu bestaan er ook meters voor aan je oor, dus moest er een storing zijn zullen ze die wel gebruiken..

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:18

Je kan de saturatiemeter toch ook een kwartslag draaien? Doen wij altijd en de uitslag is betrouwbaar.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 19:18

Dan gebruiken ze die maar hoor, whaha.
En heeft zo'n ding dan ook last van nagellak? Want dan zou 1 schone nagel toch voldoende zijn ipv allemaal kale nagels?!

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:19

Ik wil wel proberen om borstvoeding te gaan geven maar het is altijd de vraag of het gaat lukken.
Dat van de nepnagels hadden we het over bij zwangerschapsgym, ik heb ze niet en er officieel niets over gehoord, dus het fijne weet ik er niet van.

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:19

ja in principe is 1 schone nagel voldoende..

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 19:20

Okidokie. Ik laat ze lekker zitten ;)

tweetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:20

hoi dames, zie het topic net pas maar ik meld me ook. Ik ben nu 14 weken zwanger en ben 3-4-12 uitgerekent. Het voor mij de 1e maar mijn vriend heeft al 2 jongens uit een eerder huwelijk. Ik vind het allemaal ontzettend spannend.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:20

Ik heb morgen mijn eerste echo en intake, ben zo benieuwd... Wat zie ik? Wat kan ik verwachten? Ik zal vast extra onder controle komen staan....

Ook IK moet stoppen met roken... Voor mijn zwangerschap rook ik een pakje op een dag, nu ongeveer 5... Ik was daarbij cafaine verslaafd, zeker wel 15 kopjes koffie en anders cola... Nu zit ik op maximaal drie koffie en geen cola... Ik verminder eerst voordat ik volledig stop, gezien nicotine en caffaine verslaving.. Ik denk dat mijn lichaam een klap krijgt als ik in een keer stop... Als jij je kind echt niets mee wilt geven van nicotine, moet je een jaar van te voren stoppen....

Ik at gezond maar toch ongezond, ontbijten deed ik niet of heel laat... Ik at eigenlijk wanneer ik trek had, geen fruit ed... Nu eet ik drie maal daags en twee tussendoortjes... ontbijt: 2 bh met kaas, drink ontbijt en melk. Tussendoortje: fruit en evt ontbijtkoek... Lunch 1 bh met pindakaas en melk. tussendoortje fruit en avondeten.... Ik drink veel water...

Al met al vind ik dat ik goed voor mijzelf en het embryo zorg.... Toch zou het nog beter zijn als ik gestopt zou zijn...

Hoe doen jullie het eigenlijk met jullie paarden... Ik sta op een stal, vol pension... Stapmolen moet extra betaald worden, geen bijrijder.... Ik probeer zo lang mogelijk te rijden ed... maar uiteindelijk gaat dat niet meer....

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:21

ik ga ook geen borstvoeding geven. twijfelde wel.. maar dan vooral voor een klein poosje daarna over op fles. heb met meerderen over gehad oa kraamzorg, en ook zei zei dat ik beter flesvoeding kon doen. dit omdat ik straks ook wel eens weg wil zonder gedoe met stikkeren invriezen kolfen alleen ik snachts eruit voor beebje bla bla bla.. dat zie ik gewoonweg niet zitten en aangezien na 2 weken overstappen voor de beeb ook erg wennen is heeft dat weinig meerwaarde.