Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sassol schreef:Een vraagje aan de mensen die al onder behandeling staan: hoe is het bij jullie nou vastgesteld? Ik heb de Elisa en Western-blot test gedaan. Ik maak wel IgM aan, maar geen IgG. En heb volgens het ziekenhuis dus geen Lyme. Ook zijn al m'n waardes goed na uitgebreid bloedonderzoek. Ik ben dus gezond, maar voel me alles behalve.
Balen Milan dat je je zo sh*t voelt. Kun je eindelijk aan de behandeling, voel je je nog beroerder
@ Onassa: zonder AB word je toch niet beter? Of hebben jullie nu een ander behandelingsplan? Wel heel naar dat je er zo ziek van geworden bent.
Milan_lover schreef:Met Radboud zijn niet zulke goede ervaringen, wat ze zeggen is dat je daar 1/3 kans hebt op een goede behandeling...
BounceBabe schreef:Ruim twee jaar geleden ben ik in de Ardennen geweest. Ik ben toen gebeten door iets, geen idee wat het was. Ik had een grote groen gele richt eromheen. Ik ben naar de dokter geweest en die gaf aan dat het niet om een tekenbeet ging. Nou, ik vond het er anders sprekend op lijken. Dus ik ben voor een second opinion gegaan. Hij was de arts die de ander in opleiding had, en gaf aan dat ze het bij het rechte eind had.
A fijn, sinds die beet heb ik hele waslijst aan symptomen die in het lijstje voorkomen. Ook ben ik mij er sterk bewust van dat het op zich ook losstaande problemen kunnen zijn, maar toch:
Dit is wat mij is opgevallen, hoe ik me voel:
- nachtelijke zweetaanvallen
- vaak ziek, rillerig
- kan me enorm slap en duizelig voelen
- maagklachten/buikpijn
- onverklaarbaar gewichtsverlies (eet als een paard!)
- evenwicht verliezen
- bloedingen (baarmoederhals, schijnt ook een gevolg te zijn door Lyme) Echter probleem is opgelost en weer in orde.
- stemmingswisselingen
- Geïrriteerde blaas (moeilijk plassen)
- Minder zin in seks
- pijn in onderbuik.
- soms problemen met spreken
- hardnekkig eczeem
- zere rug
Ik vraag me af, hoe kunnen ze nou testen dat je dit hebt? Gaat dat over meerdere onderzoeken of niet? Ik weet in elk geval dat sinds dat moment mijn hele lichaam veranderde. Ik ben al een bonenstaak en toen er spontaan 3 kilo afging schrok ik me rot. Laat staan wat allemaal nog volgde aan rare symptomen.
Laat ik maar niet beginnen over de laksheid van mijn dokter op het gebied van die bloedingen. Ik heb misschien wel een jaar een ontstoken baarmoederhals gehad en het had heel wat kapot kunnen maken. Uiteindelijk heb ik geëist dat ik naar de gynaecoloog wilde, en eindelijk werd ik gehoord!