'Verslaafd' aan.. Sporten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

souL1991

Re: 'Verslaafd' aan.. Sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:32

nja...ik zou zeggen stress je lichaam niet te erg...bouw langzaam af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:35

SpikkelFire schreef:
Damn, dan kan ik beter gelijk stoppen. :')

En ik ga nooit op de fitnessapparaten op de sportschool, vind ik niet leuk. :+

Hoeft ook niet, bodypump is ook goed.

souL1991

gewoon gaan ITG'en (H)

SpikkelFire

Ach zo fanatiek was ik ook niet, was pas zaterdag begonnen. :+ Maar als ik weer terug in NL ben ga ik er wel mee verder, moet voor ballet natuurlijk ook goede buikspieren hebben!

Ik ga eens kijken of ze bodypump bij mij in de sportschool geven, lijkt me best leuk..

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:45

ik ben volgens mij de enigste hier die groepslessen haat :P
ik heb liever dikke songs op me ipod en gewoon zelf mezelf helemaal pushen op de song :P

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:47

souL1991 schreef:
ze zegt eten, ik dacht ook aan tijger balsem maar blijkt dat ze eten zoekt..waarvan je geen spierpijn krijgt(bestaat dat?:O)

Klopt, omdat er sowieso eten meemoet voor 3 of 4 lunchpauzes (avondmaal en ontbijt kan je in de hutten op de top krijgen, maar lunch kennen ze daar niet) koppel ik dan maar het nuttige aan 't aangename.
Ach, wie weet heb ik spierpijn :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 19:48

souL1991 schreef:
ik ben volgens mij de enigste hier die groepslessen haat :P
ik heb liever dikke songs op me ipod en gewoon zelf mezelf helemaal pushen op de song :P

O nee hoor :=
Hier nog een _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:02

Ik doe een keer groepsles in de week, bodypump, ik vind het een welkome afwisseling in mijn training. Je traint soms de spieren net even anders of je traint je spierconditie wat meer. Verder kan het me soms even meer het onderste uit de kan laten halen. Je wilt niet onderdoen voor de buurvrouw/ man.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:07

ik doe zoieso nooit onder voor me buurmand met de meeste oefeningen de meeste mensen die naar die lessen gaan bij mij zijn of beginners of gewoon ...pussys ofzo XD de stoppen vaak op de helft van de lessen al! zonde van de plek denk ik dan maargoed

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 20:35

Voetbal kijken is ook goed voor je hartslag! :')
Jeeeezuusss..

Bij ons staan er bijna alleen maar vrouwen in de les (al die niet alleen maar)
En daarbij zitten ze stampvol, dus ga er niet meer heen :+

Ga liever zelf trainen, op MIJN tempo, op MIJN muziek, op MIJN schema :=

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:39

precies, en ik haat voetbal :/
nja haten neit..maar heb er niks mee :P

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 20:40

Tss :')

Ben jij nou een vent? :+

Ik vind dat altijd heel apart als mannen niet van voetbal houden := :')

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:52

Heerlijk toch?! Ik ben daar wel voor!
Verschrikkelijk voetbal.

Ik ben trouwens ook iemand die niet van de groepslessen is. Geen mij maar mijn eigen schema en trainen maar.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:57

tja echte mannen komen uit voor hun zelf en niet meelopen met de groep ;) net zoals bierdrinken ,ik vind bier niet te drinken, ik ben ook drink alcohol drinken, geef mij maar water en cola en soms n beetje passoa/safari/malibu/wodka/desperado of n shotje tequila maar meer ook niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:36

Mijn man houdt ook niet van voetbal, hij drinkt wijn en als het warm is bier. Hij is fanatiek met fitness en verder windsurft hij veel. Niets vreemds aan hoor.

Ik kan mijn schouders niet goed trainen en ook push ups kan ik niet. Heb een plaat op mijn sleutelbeen, dus dat werkt niet zo goed helaas. Iemand eh tips?

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:41

ik denk dat je dat beter aan een fysio kan vragen ipv ons, dat is best serieus....ik heb ook n plaat in me arm en een verschoven pols, ook liever tips van de fysio dan mensen hier (niet slecht bedoelt)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:47

Mindim, met gewichtjes trainen? En sportfysio misschien vragen? Hiervoor hoef je niet eerst naar de HA voor een verwijsbrief, je kunt direct contact opnemen.

En hier een man die alleen hele belangrijke voetbalwedstrijden kijkt, zoals WK en EK. Af en toe een biertje maar meer wijn en hardloopt.

Ga zo weer even sporten, TurboJam Sculpt, zie ook http://www.beachbody.com Erg handig, hoef ik niet de deur uit.

*souL was me voor met fysio*

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:50

ik sla sporten over vandaag, niet geslapen - nu sporten is alleen maar slecht voor me lichaam -neemt verantwoordelijkheid-

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:40

Klinkt goed Soul :)
Ik kruip ook nooit om m'n paarden als ik vermoeid ben, laatste keer dat ik dat geforceerd heb ben ik op een muur gevallen...
Al kan eens lekker sporten wel deugd doen tegen een dipje ;)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:43

Zo! dat voelt goed :D 40 minuten hardgelopen en 10 minuutjes buikspieren gedaan.
flink gezweet :)) dat is nu ook mijn doel.. meer hardlopen, zodat ik weer kan trainen voor 5 km wedstrijdjes, misschien daarna wel 10 :). en afvallen! daarnaast kracht om 'op kracht' te blijven.. en lekker uit te kunnen leven in de fitness. ik wil wel lijnen gaan zien eigenlijk :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:45

Zo ben weer trots op mezelf, net 45 min staan zweten. Nu lekker douchen en zaterdag weer sporten. Morgen een schoolreisje van onze jongste, achter hummels van 4 en 5 jaar aan rennen, ook een soort sport :P

Marije ook goed bezig. Heb je zelf een hardloopschema of loop je met een mp3 programma?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:52

Goed bezig bommeke!!! haha oef zo'n schoolreisje zal best vermoeiend zijn denk ik zo!

Eigenlijk ren ik hier in de wijk.. en breid ik het steeds verder uit.. het begon met een ronde van 3,2 km en vandaag heb ik hem van 4,89km gemaakt :))
ik ren best wel leuke ronde's, door parken en langs een paardenstalling.. ook nog langs 2 dierenboerderijtjes.. en door een hele sjieke wijk haha!
wanneer ik bij/met mijn vriend ga rennen,gaan we langs het kanaal en dan brug over & weer terug, ook prachtig en heerlijk stuk! hoop daar van het weekeind weer te gaan rennen.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:13

Klinkt goed Marije! Rustig opbouwen hoor, beter iets langzamer zonder blessures dan te snel en dan tijden uit de "running" zijn door een blessure. Ik weet er alles van >;)

Ga zo naar de fysio/manueel therapeut vanwege mijn heupblessure. Waarschijnlijk door een iets korter linkerbeen, is mijn heup instabiel en daardoor dus die blessure. Wel oefeningen meegekregen die ik braaf doe iedere dag maar ik zie mezelf niet meer hardlopen dit jaar. Helaas...

Ik heb het lopen opgebouwd met Dutchrunners van Renate Wennemars, zijn mp3 schema's voor de 5 km en 10 km, maar ook 4 mijl en 10 mijl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:17

Fysio heb ik gehad hoor, maar dat helpt niets. Maar de plaat belemmert bepaalde bewegingen zodat ik bijvoorbeeld geen push ups kan doen en ook de omhooggaande beweging bij de schouderoefeningen gaan moeizaam. Het is gewoon stijf materiaal en dat werkt soms tegen.
Ik laat de plaat er half november uithalen en hoop dat de flexibiliteit wat terug komt.

Met tips bedoelde ik eigenlijk oefeningen, maar oefeningen voor de schouders dan ontkom je niet aan het opwaarts bewegen van je armen. Nog maar even wachten dus. Maar de schouders blijven wat achter nu, mijn ene arm groeit ook minder in omvang en heeft ook minder kracht om die reden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 18:59

In mijn ervaring heblpt fysio ook niet echt..

Had vandaag tijdens training spierpijn in mijn rechterschouder, vervelend als je vandaag de schouders moet trainen :+
Maar goed, tanden op elkaar en gaan met die banaan!

Heb heerlijk getraind.
Over 1,5 week is het tijd voor een nieuw schema!