Darmonderzoek (Colonoscopie)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wietsje92

Re: Darmonderzoek (Colonoscopie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:07

Oke, nou dan zal ik de internist nog wel eens ondervragen tegen die tijd :D

Contrast kan ik ook niet op krijgen :n Laatste keer toen ik MRI scan had, had ik 1½ e fles op van de 3, moest geloof ik in een uur tijd.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:22

Hadden jullie nog naweeen van het roesje. Ik was vandaag een zombie op mijn werk. Alles was mij te druk, duizelig en kon slecht concentreren.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:23

tjady schreef:
Hadden jullie nog naweeen van het roesje. Ik was vandaag een zombie op mijn werk. Alles was mij te druk, duizelig en kon slecht concentreren.

Ik ben zeker een dag of 4 warrig en vergeetachtig. Kun je nagaan wat een narcose met mij doet :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:25

Van het roesje had ik alleen die avond nog wat naweeën, van een echte narcose van de cystoscopie laatst was ik wel ff 2 dagen flink moe..

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:32

Pfoe ik heb van de narcose nog heel erg lang last gehad. Van t roesje weet ik niet meer :n

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:18

Oke dat is dus verschillend. Ik was vandaag op mijn werk en het vloog mij gewoon aan. Ik heb drie jaar terug narcose gehad, toen was ik ook twee weken helemaal van slag. Vanavond maar rustig aan en dan hopelijk morgen weer beter.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:20

Ik heb minstens een half jaar last gehad van de narcose, maar heb dan ook 2 narcoses in een half jaar tijd gehad, misschien dat dat er mee te maken heeft. Ik moet zeggen dat mijn geheugen nooit meer geworden is zoals het was. :\

Ik hoop ook voor je dat je je morgen weer wat beter voelt! Heb je nog veel last van je buik?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:13

Vandaag uitslag gehad. Alles in orde. Geen afwijkingen of bijzonderheden. Bloed helemaal goed. Ook op de CTscan en de echo niks aan de hand. Dus helemaal blij.
Wel hoop ik dat mijn klachten vanzelf verdwijnen. De arts noemde het mogelijk een spastische darm, maar ja zei hij, dat zeggen we als we verder niks kunnen vinden.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:23

Nou ik zit nu aan de moviprep, oh hemel heb nog maar 1 glas op en zie al tegen het tweede glas op, wat een ranzig spul zeg.
Hoe krijgen we hier een lekker smaakkie aan??
Vindt het knap van diegene die die 2 liter hebben opgekregen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:52

Suikervrij ranja er door, ijskoud maken en drinken met een rietje is het beste "recept" wat ik je kan geven!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:01

had er al citroenranja door gedaan, maar dat is ook niet te harden. Heb nu 2 glazen op en heb nog een half uur te gaan, oeps? Heb de fles al in de vriezer gegooid hopelijk gaat het zo inderdaad beter.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:28

Ik vind het ook onwijs knap als je het kan wegkrijgen. 4 glazen op 1 hele avond is mij gelukt.. deed er ook veel langer over! En t werkte uiteindelijk ook niet en moest de volgende dag iets veeeel minder prettigs in het ziekenhuis (en een chagi verpleegster) dus even neus dicht, appelsap of een andere contrasterende drank erbij (niet erdoor maar apart) en drinken maar.. Het spijt me maar meer is er niet te doen helaas..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:43

Nope inderdaad.. Had jij bitterzout gekregen Macy? Daar moet je inderdaad heel hard van rennen ;) en is HEEL vies!!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:04

Nou heb het op een halve glas na op gekregen, de halve glas kon ik niet meer op omdat ik al moest rennen haha, bij mij werkt het dus wel. Nou morgen ochtend nog maar ik denk dat ik nog eerder van bed af ga om die maar in te nemen, loop nu al anderhalf uur heen en weer en kan het echt bijna niet ophouden. en aangezien ik morgenochtend geen zin heb om me in de broek te sch*ten als ik daar heen moet. Hoe was verging bij jullie de 2e liter qua stoelgang dan? moesten jullie minder en hebben jullie het wel gered tot het ziekenhuis??

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:37

ik heb het ook gehad, de avond daarvoor practisch alleen op de wc gezeten.
De volgende dag ook de hele morgen, en toen was het alleen maar water :')
Ik was vroeg wakker geworden, zodat ik ook vroeg leeg was, en heb voor de zekerheid een dikke maandverband in mijn broek gedaan :')

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:44

Ja dat was ik ook van plan haha. Maar zou het erg zijn als ik het goedje een uur eerder in neem als dat ze hebben aangegeven??

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:51

Volgens mij niet, gaat erom dat je leeg gespoeld bent toch?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:39

Amaryllis schreef:
Nope inderdaad.. Had jij bitterzout gekregen Macy? Daar moet je inderdaad heel hard van rennen ;) en is HEEL vies!!

Nee.. Ehmmm laten we zeggen iets met een slangetje en water :=

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:40

Oh en heeeel veel succes vandaag natuurlijk!!! Ben benieuwd hoe t is gegaan!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 13:00

Nou het viel me mee hoor, heb vanmorgen de laatste liter om 5 uur gehad en in een half uur leeggedronken zodat ik zo min mogelijk naar de wc hoefde toen ik in het ziekenhuis kwam. Ze hebben me een heel Licht roesje gegeven dus heb wel dingen gemerkt en nog even op het scherm gekeken. Maar het viel over het algemeen best mee.