Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Toverbal schreef:Er was zaterdag een programma op nederland 2 dat ging over eiceldonatie.
Er was daar een vrouw in de studio die haar eicellen doneerde voor 5.000 euro, zij was uiteraard onherkenbaar d.m.v. van een pruik ect.
Daar was ook dus de discussie of het normaal was dat zij daarvoor betaald werd.
Ik ben van mening als je zoiets voor een vreemde doet met al die ziekenhuis bezoeken en onderzoeken dat er best iets tegenover mag staan. Klein bedrag.
Even offtopic: later kwam er ook een man die een nier aanbod voor 62.000 euro, zulke bedragen vind ik niet normaal, dat vind ik puur handel.
In het programma vertelde iemand dat als je een eicel doneert of bijv. een nier afstaat of draagmoederschap. Dat het een mooi gebaar zou zijn als je een ruime korting/vergoeding krijgt op je ziektekostenverzekering.
Daar kan ik wel in meegaan, zou dat een mooie vergoeding vinden.
anneliesdj schreef:Charlotte hoopt dat zich hier spontaan draagmoeders aanmelden voor Asjemenauw
LCharlotte schreef:Haha nee hoor dat niet maar er zijn nu wel vrouwen die bewust gaan nadenken over het draagmoederschap in de algemene zin van het woord en dat is een mooi iets!
LCharlotte schreef:Joyce het is al prachtig dat je er over nadenkt. Ik denk inderdaada dat je partner er 100% achter moet staan. Hij zal je toch moeten bijstaan tijdens de zwangerschap en de bevalling (wat mij betreft samen met de wensouders)
Joyckuh schreef:LCharlotte schreef:Joyce het is al prachtig dat je er over nadenkt. Ik denk inderdaada dat je partner er 100% achter moet staan. Hij zal je toch moeten bijstaan tijdens de zwangerschap en de bevalling (wat mij betreft samen met de wensouders)
Dat denk ik ook. En aangezien mijn vriend mij toen al een tiran vond(wat ik nog steeds niet meer dan logisch vond want meneer was nou ook niet altijd zo meelevend en tactisch
) denk ik dat hij er echt niet positief tegenover staat. Maar allicht dat een gesprek met wensouder hem van gedachte kan doen veranderen. Hij is echt wel meelevend en emotioneel zo nu en dan
Hij is alleen niet zo van het belangeloos een steentje bijdragen aan de maatschappij zoals ik.
Adoptie vond hij trouwens ook al niks, ik zou dat ook nog wel zien zitten. Tja, eerst maar ontdekken of ons gezinnetje compleet is met 2 kinderen en daarna zal ik eens op hem in gaan praten
BraveSpots schreef:Denk je dat je gelukkig zou kunnen zijn zonder kinderen Asjemenauw? Of is dat iets waar je niet kan/wil over nadenken op dit moment?
LCharlotte schreef:Wat een post, brok in mijn keel en tranen branden in mijn ogen, inderdaad zoals iemand anders al eerder opmerkte, ontzettend puur!! Stiekem ben ik wel trots dat mijn topic dingen in werking heeft gezet bij jullie maar ook bij anderen. Dat is prachtig!! Ik kan me jouw angsten erg goed voorstellen, ik denk dat de draagmoeder vooraf bovenal in gedachte moet hebben dat het jullie kind is dat ze draagt, niet een kind van haarzelf. Dan denk ik dat rare banden, gedachtes en zorgen al in grote delen weg geschrapt kunnen worden.
Ik heb overigens inderdaad zoals jij noemt 'pies' ingeleverd bij beide zwangerschappen dus in dat opzicht heb ik al een steentje bijgedragen. Wat de toekomst verder nog brengen zal, dat zullen we zien.
Ik heb een Belgische vriendin die jaren bezig is geweest om zwanger te raken, gelukkig is ze inmiddels trotse mama. Ik zou haar eens vragen naar goede klinieken.
xx
Joyckuh schreef:Asjemenauw: ik moet zeggen dat jou verhaal mij ook echt aan het denken heeft gezet. Ik vind zwanger zijn geweldig, ik kan ook echt gaan rammelen als ik een zwangere vrouw zie. Bevalling, tja, blijft er bij, dat is een dagje afzien maar dan het kindje in je armen houdenZoiets wens je inderdaad iedereen met een kinderwens toe, helaas is dit voor veel vrouwen niet mogelijk.
Ik ben dan ook steeds meer gaan nadenken of ik dat zou kunnen, draagmoeder zijn. Ik houd ook een blog in de gate van een draagmoeder, kijken naar de gevoelens die alles los maakt en hoe het verloopt en of ik het ooit zelf zou kunnen... Zeker niet voor een bekende, ik denk niet dat ik het aan kan om telkens het gedragen kind te zien en proberen je er niet mee te bemoeien. Ik denk dat het voor mij juist makkelijker zou zijn voor een onbekende.
Maar ik weet ook dat het op het moment voor mij geen optie is. Als ik binnen nu en 3 jaar zwanger word ben ik sowieso mijn baan kwijt (geen contract verlening in ieder geval) en dat is het mij nu niet waard, niet voor een kind dat ik niet zelf op kan voeden. Ook ben ik er nog niet over uit of ik 2 kinderen genoeg vind om het even bot te zeggen. De ene dag denk ik van wel, de andere dag zou ik er zo nog eentje bij willen. Ook mijn vriend is er nog niet over uit.
En dan mijn vriend zelf, hij vond mij echt een tiran tijdens de zwangerschapHoe zou hij er tegenover staan? Ik denk negatief. Ik doneer ook bloed en ik wil ook beenmergdonor worden. Hij vind dat eerste al iets wat je niet moet doen en beenmergdonor ziet hij helemaal niet zitten. Maakt mij niet uit, ik ga me daar toch voor aanmelden. Iemand belangeloos helpen ligt mij wel. Maar dit is uiteraard ander bij draagmoederschap... Dan zal mijn vriend er denk ik toch ook mee akkoord moeten gaan... Ik denk dat ik ter zijner tijd wel eicellen wil doneren, maar hoe dat allemaal in zijn werk gaat zou ik nog uit moeten zoeken.
Ik vind het nog steeds een zeer lastig onderwerp.
Pauline schreef:Ik voel het ook wel inderdaad..het verdriet is zo groot. Maar het blijft een heel gevoelig onderwerp..
5000 euro voor een eicel, ik vind dat bizar. Onkostenvergoeding ok, maar verder..