Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jolliegirl schreef:Jullie denken te simpel...
Wegrennen.... nee.... zo makkelijk is dat niet....
Je durft je op zo'n moment niet te verweren...
sarabande schreef:Ik vind het niet zo kies dat je dit topic gebruikt om jouw gebrek aan kennis over deze materie, waarmee je je gelukkig kan prijzen, te uiten
Open een topic als je wijzer wilt worden
Een van de belangrijkste gevoelens bij misbruik is de schuld die het slachtoffer onterecht voelt
Dat voedt jij op deze manier dat is niet zo netjes, vooral omdat je er al op gewezen bent.
en dat vind ik dan weer niet zo 'kies' Nell_ schreef:Maar kan een slachtoffer dan niet weglopen, en zorgen dat het niet begint? Omdat we hier praten over iemand van 80, en destijds 17?
Want ze komt op een stal voor haar paard, en is daarmee bezig. Zou zo'n man haar dan meesleuren oid, of 'meelokken' voor thee?
Jolliegirl schreef:Omdat het niet zomaar opeens aanranding is.....
Het gaat in fases.....
Sorry ik wil mijn situatie hier niet openbaar maken...
Maar... ja, nee ik kan het niet eens uitleggen....
je wordt geestelijk zo onder druk gezet stapje voor stapje... beetje bij beetje... dat je gewoon té bang bent om iets te doen... het wordt een gewoonte,steeds een beetje meer... je laat het allemaal maar gebeuren.....
Je zit na een tijd met zo'n druk in je hoofd, dat je geen afstand meer durft te nemen....
Schuldgevoel... allemaal schuldgevoel...
Ik zou ook graag willen roepen : Die vent kwam er bij mij niet levend vanaf!
Maar ik weet dat ik dit niet kan roepen, ik heb er zelf ervaring mee... en het is allemaal heel anders gelopen dan de grote mond die ik had.....
Koffiekan schreef:Wauw, wat een overdonderd aantal berichten! Ik heb net een hoop ontzettend lieve PB-tjes gelezen, waar ik iedereen enorm voor wil bedanken! Ik ga straks proberen om ze ook allemaal te beantwoorden. Ook in het topic is ontzettend veel geplaatst, ik ga hard mijn best doen om zo snel mogelijk al jullie reacties te lezen, al moet ik soms even stoppen omdat ik het niet meer kan..
en snap dat het behoorlijk pittig zal zijn om alles te lezen en te beantwoorden

trustHim schreef:je moet iets dergelijks meegemaakt hebben om het te begrijpen. Ik riep ook altijd als iemand dan ..... dan doe ik....... nou dus niet, je verlamt waar je bij staat. Dat veroorzaakt ook juist het schuldgevoel. Omdat je niet in staat bent wat te doen heb je het idee dat je het maar hebt laten gebeuren. Het is zo moeilijk om van jezelf te accepteren dat je echt geen schuld hebt aan wat er gebeurd is.Citaat:Denk dat ik voor veel ervaringsdeskundigen spreek als ik zeg dat het gewoon rot is om reacties te lezen als : waarom ren je niet gewoon weg. Ik snap wel dat mensen dat denken en was het maar zo eenvoudig! Je hoort b.v. ook vaak genoeg van mensen die bij een ongeval totaal niet meer kunnen handelen terwijl ze wel weten wat ze zouden moeten doen. Zo is het in gevallen van aanranding en verkrachting ook. Op de een of andere manier wordt je gewoon totaal verlamd en voelt het alsof je lijf niet meer van jou is en het niet naar je wilt luisteren. Van binnen schreeuwt het keihard NEE terwijl er geen geluid over je lippen wil komen