Kofte, heerlijk
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jamiroquai schreef:Ik had ook een heel mooi stukje over theekransjes en paardrijverenigingen. Maar mijn computer heeft het ingeslikt...![]()
Moslima's in de Ramadan, probeer andersdenkenden en anders oordeelende mensen te vergeven,het is Ramadan! ZOnde om daar ruzie over te maken, genieten en afzien
(in de zin van ontberen van voedsel en drank) van je eigen feestje!
Wanneer is het suikerfeest en gaan we dan ook op Bokt vieren??

! Hoe gaat het tot nu toe?
Wel niet om te wonen maar te bezoeken. Alleen moet ik nog eens uitstippelen hoe en wat, want ik zou liefs ergens in een periode gaan dat het niet op zijn heetst is. Ik ben altijd gefascineerd geweest door de Egyptische oudheid dus ik zou heel graag eens piramides en oude tempels van dichtbij zien, de woestijnnacht...
. Dan denk ik moet je daarvoor speciaal naar daar gaan
. 
)

zo hebben ze trouwens ook Pepsi het land uit gewerkt haha, die wilden de opbrengst niet delen 
paardje meenemen zou ik ook niet aanraden, een lokaal paardje kan je nog een beter leven bieden maar voor een paard wat de Hollandse weides gewend is zal eht wel een hele omschakeling zijn, qua voer en klimaat... Er is een bokster die nu een jaar in Egypte zit, volgens mij heeft ze zich in het begin van dit topic ook al een keer gemeld! Daar hebben ze geloof ik wel geimporteerde paarden op stal, zij zal er vast wel meer van af weten
dat vuilnis is altijd wat minder
wel apart, hier liep 10 jaar terug bijna niemand met hoofddoek en wordt het de laatste jaren juist weer normaler. De Niqaab was zelfs verboden onder het oude regime.
. Als ik naar Egypte zou gaan dan wil ook EGYPTE zien, hetzij in de bevolking, hetzij in de oude gebouwen etc.
lakshmi schreef:Hihi dat is niet kosher! Het joodse geloof is nog veel strenger qua eetregels, zo moet ook zuivel in een aparte koelkast, en mag geen vis en kaas samen gegeten worden, en schaaldieren mogen al helemaal niet gegeten worden... Nee moslims hebben het dan nog makkelijk eigenlijk
Ooit een kamp geleid waarbij ook een joods meisje meeging... vreselijk: wat was dat ongelofelijk lastig! Je moest het eten net zo behandelen als bij een voedselallergie... Dat koste echt vreselijk veel tijd... (en dan vond ze het niet eens altijd even lekker en kreeg je ook nog gemekker haha, kinderen
). Leuk kind hoor, daar niet van. Maar was toch wel blij dat ze het jaar erop niet meeging: maakte het ontbijt, lunch en avondeten een stuk makkelijker! Net als boodschappen doen, want nu hoefden wij niet bij alles achterop de verpakking te kijken... (en gelukkig ook geen kids erbij met voedselallergie, dus enige waar wij na die tijd op hoefden te letten was genoeg kaassoufflees voor de vegetariers
)
Ik ben heel benieuwd ergens naar: Er zijn hier vast wel mensen die naast paardrijden ook nog meer sporten (gym oid). Gaat dat in de ramadan gewoon door of hebben jullie dan een pauze? Want dat lijkt me echt heel zwaar!
Je kan simpelweg niet met 60 kinderen alles perfect doen als het niet om een levensbedreigende aandoening gaat.
T is allemaal weer gezond, wel en tevreden naar huis gegaan aan het eind van de week 
Zie je niet elke dag!