[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:26

Ik durf niet met zekerheid te zeggen hoe betrouwbaar het is, maar in je supplement zit ginkgo biloba, wat volgens een aantal google resultaten van invloed kan zijn op de werking van de pil. Verder is het een bloedverdunner (zorgt dat bloed minder snel klontert) dus als je spontane doorbraakbloedingen krijgt, zou ik ermee stoppen. Of het supplement moet je natuurlijk echt door de dagen heen slepen, dan gewoon voor lief nemen tot je examens voorbij zijn.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:09

Ik heb ook een vraagje...volgens mijn genacoloog ( een andere die ik normaal heb) moest ik acuut stoppen met de pil omdat ik heel af en toe migraine heb in de stopweek ze zei dat ik solliciteerde naar een herseninfarct. Aangezien ik nogal van slag was door dit nieuws heb ik een second opinium gevraagd bij mijn huisarts en volgens hem viel dat wel mee en kon ik gewoon doorslikken. Ik gebruik Femodeen heb geen overgewicht en rook niet .......heeft iemand met hoofdpijn/migraine zoveel kans op een herseninfarct dan???
Iemand raad???

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:11

Yessy schreef:
Ik durf niet met zekerheid te zeggen hoe betrouwbaar het is, maar in je supplement zit ginkgo biloba, wat volgens een aantal google resultaten van invloed kan zijn op de werking van de pil. Verder is het een bloedverdunner (zorgt dat bloed minder snel klontert) dus als je spontane doorbraakbloedingen krijgt, zou ik ermee stoppen. Of het supplement moet je natuurlijk echt door de dagen heen slepen, dan gewoon voor lief nemen tot je examens voorbij zijn.

Ik zal wel koffie drinken en veel fruit eten voor de vitamientjes :')

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:43

lillytjuh schreef:
Bonnyyyyyy schreef:
ehm ik heb eigenlijk geen idee,
ik had micronon 30 en nu heb ik een geel/wit/rood doosje en die strips zitten met een soort folie ingepakt?

Wat staat er op het doosje? Ethinylestradiol of iets wat er op lijkt? Als ik dat weet kan ik je helpen

ja dit staat op het doosje!
heb het net even bekeken:)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:19

Rebel_Jits schreef:
Weet iemand of er een sterkere variant van microgynon50 is?

Vandaag naar de HA geweest, omdat m'n eigen cyclus door bovenstaande pil heenbrak steeds.
Heb nu de Nuvaring gekregen, kijken of dat helpt. Vandaag eigenlijk laatste pil en dan zaterdag beginnen (zei HA), maar dan zou ik net ongesteld zijn als ik moet verhuizen :+ Dus ik slik nog een aantal dagen extra de pil (heb toch nog 5 strippen over, haha) en begin er wat later aan.
Ik zal nog wel melden of het heeft geholpen. Misschien dat anderen er iets aan hebben :)

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 12:58

mamendt schreef:
Ik heb ook een vraagje...volgens mijn genacoloog ( een andere die ik normaal heb) moest ik acuut stoppen met de pil omdat ik heel af en toe migraine heb in de stopweek ze zei dat ik solliciteerde naar een herseninfarct. Aangezien ik nogal van slag was door dit nieuws heb ik een second opinium gevraagd bij mijn huisarts en volgens hem viel dat wel mee en kon ik gewoon doorslikken. Ik gebruik Femodeen heb geen overgewicht en rook niet .......heeft iemand met hoofdpijn/migraine zoveel kans op een herseninfarct dan???
Iemand raad???

pff dan al ik al lang onder de zoden moeten liggen. Heb jaren migraine gehad van de pil ben daarom wel overgestapt op de mirena.
Maar herseninfarct nooit van gehoord.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:57

Yessy schreef:

Oh leuk, ik heb namelijk ook een supplement met dat als bestanddeel.. :\

mamendt: Ik had daar ook last van, heb gewoon een andere pil gekregen. Denk dat het wel mee valt met dat herseninfarct..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:05

Ik ben er waarschijnlijk uit waarom ik zo'n buikpijn had afgelopen dagen!

Ik had eigenlijk dan ongesteld moeten zijn.. dus ik denk dat daar de pijn vandaan is gekomen! Nu is er weer niets aan de hand namelijk. :D Opluchting!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:40

Ik ben toch veilig al ben ik de 6e dag van me stop wèk begonnen met de nieuwe pil?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:54

stopweek bedoel je? Ja dan ben je gewoon veilig :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:08

Je stopweek mag maximaal 7 dagen duren, korter mag wel, langer niet :)
Met een stopweek van 6 dagen ben je idd veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:43

ik heb sinds kort mijn 2e mirena....met mijn vorige had ik geen last/pijn meer met menstruatie.
en nu loop ik krom van de pijn,het is echt heel vervelend..
Weet wel dat ik dit in de beginperiode van mijn 1e mirena ook had(toch wel zeker 1,5 jaar).
Hopenlijk niet nu weer..

herkent iemand dit?

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:44

ik had een vraagje: stel je slikt de pil en gaat net nadat je ongesteld bent geweest met een jongen naar bed, en je doet het zonder condoom, en je vergeet 2 weken na de seks de pil. kan je dan zwanger zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:46

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:06

LoeOrange schreef:
ik had een vraagje: stel je slikt de pil en gaat net nadat je ongesteld bent geweest met een jongen naar bed, en je doet het zonder condoom, en je vergeet 2 weken na de seks de pil. kan je dan zwanger zijn?

Je bent dus in de tweede week je pil vergeten? Dat valt wel mee dan normaal als je hem voor de rest correct genomen hebt. De eerste week is "belangrijker".

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:20

Het hangt er even vanaf of je in week 2 of 3 van je pil zat, dat is namelijk niet helemaal duidelijk.. In je derde week ben je waarschijnlijk alleen helemaal beschermd als je ofwel de pil doorslikt (dus geen stopweek) of direct was gestopt.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:42

Weet er eigenlijk iemand hoe lang mijn supplement effect gaat hebben?
Ben er nu 2 dagen mee gestopt, maar het is nog steeds niet ... 'zuiver' zeg maar.
Verandert ook constant.

Kan het nog steeds mijn supplement zijn of moet ik me zorgen beginnen maken?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:44

Nee joh geen zorgen maken, waarschijnlijk is je lichaam een beetje van slag door al die schommelingen in (fake)hormoonlevels :) Als je niet leegloopt of veel pijn hebt, zou ik nog even aankijken. Als het nou over een paar weken nog zo is, kun je altijd nog de dokter bellen!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:47

Leeglopen zeker niet, 't is zelfs oud bloed.
Pijn enkel net voor ik hier m'n vraag kwam stellen, geloof dat dat ook in m'n post staat.
Sindsdien wel nog 'oncomfortabel' gevoel, maar dat heb ik wel vaker.

Ik vind het gewoon niet leuk -O-

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:49

Anoniem schreef:
ik heb sinds kort mijn 2e mirena....met mijn vorige had ik geen last/pijn meer met menstruatie.
en nu loop ik krom van de pijn,het is echt heel vervelend..
Weet wel dat ik dit in de beginperiode van mijn 1e mirena ook had(toch wel zeker 1,5 jaar).
Hopenlijk niet nu weer..

herkent iemand dit?

Yes, ik schreef er iets terug over.
Dit is mn eerste Mirena en vorige week ongesteld moeten worden..
Geen bloeding gehad, maar idd krampen gehad.. ongelooflijk, alsof ik er een kind uit moest persen...
Nu weer zo goed alsover, vandaag een paar krampjes gehad.. hoop niet dat dit blijft!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:29

ik ga misschien aan de pil omdat ik altijd zo ziek ben als ik het ben ... en ik ben het ook heel lang , want ik hoorde als je de pil slikt dat je minder buikpijn hebt en dat je het minder lang bent? En ik vind het ook handiger dat je weet wanneer je het word aangezien het nu onregelmatig is, maar ik ben zo bang dat ik moet overgeven door de pil(overgeefangst :') ) Maar ik had toen ook een uitstelpilletje omdat ik op werkweek ging en de dokter zei dat je hier misselijker kon worden dan de gewone pil .... en ik was totaal niet misselijk toen en ze zei dat ik dan ook niet misselijk zou worden bij de gewone pil... maaar ik weet het niet , wat zijn jullie ervaringen? :?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:02

Ik denk dat dat prima redenen zijn om aan de pil te gaan. Ik was 15 toen ik om dezelfde redenen begon en het is me erg goed bevallen. Idd een kortere en (veel) lichtere menstruatie en je kan zelf bepalen wanneer die periode is. Komt het niet uit, dan slik je gewoon je pil door :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:37

Echt overgeven van de pil komt volgens mij niet zo vaak voor. Ik was er in het begin wel dikwijls misselijk van, maar toen ik mijn pil 's morgens ben beginnen nemen is dat gestopt :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:41

De pil zorgt er inderdaad voor dat je menstuatie vaak korter en mi9nder hevig en pijnlijk is. Misselijk ben ik er zelf nooit van geweest en ik heb al helemaal nooit gehoord dat mensen ervan moesten braken. Ik denk dat het wel helpt om hem tijdens het eten te nemen, zodat je al iets in je maag hebt als je hem slikt.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:28

Citaat:
De pil zorgt er inderdaad voor dat je menstuatie vaak korter en mi9nder hevig en pijnlijk is. Misselijk ben ik er zelf nooit van geweest en ik heb al helemaal nooit gehoord dat mensen ervan moesten braken. Ik denk dat het wel helpt om hem tijdens het eten te nemen, zodat je al iets in je maag hebt als je hem slikt.

Zullen we er wel van maken dat dit kan gebeuren, en niet dat het gebeurt :) Voordat we mensen die er blanco in staan wijs gaan maken dat het zo is.

Mijn menstruatie is niet korter en niet minder geworden van pilgebruik. Wel íets minder pijnlijk. Ik lag normaal 2 dagen als spaghetti op de bank/in bed. Het zijn "bijwerkingen" die de pil kán veroorzaken, dat je minder lang en minder hevig ongesteld wordt, maar het is natuurlijk niet zo dat iedereen die de pil slikt automatisch minder lange, pijnlijke en hevige menstruatie krijgt. Of dat zo is verschilt van persoon tot persoon. :) Verheug je er dus vooral niet teveel op, want dan kan het flink tegenvallen als t uiteindelijk niet blijkt te werken (Spreek dan dus uit eigen ervaring.)

Geen persoonlijke aanval, maar gezien mijn eigen ervaringen vind ik het altijd erg vervelend als mensen altijd maar zeggen dat het gebeurt, terwijl dat echt per persoon verschillend is. Zoals iedereen op medicijnen anders reageert.